آغاز عرضه جهانی گوشی‌های شیائومی Redmi 9A و Redmi 9C

آغاز عرضه جهانی گوشی‌های شیائومی Redmi 9A و Redmi 9C

گوشی‌های پرچمدار، سال به سال در حال گران‌تر شدن هستند؛ به نظر می‌رسد این روند به این زودی‌ها پایان نخواهد یابد. اما از میان دستگاه‌های میان‌رده، می‌توان محصولاتی را یافت که هم امکانات مناسبی دارند و هم بسیار مقرون به صرفه هستند. در واقع، موج تولید تلفن‌های همراه گران‌قیمت سازندگان را بر آن داشت تا گوشی‌هایی بسازند که امکاناتشان چیزی میان پرچمداران و میان‌رده‌ها باشد. در این بین، اگرچه در بخش موبایل‌های معمولی و ارزان‌قیمت رقابت چندان شدید نیست ولی هر سال نسبت به سال قبل شاهد ورود نمایندگان بهتری در این رده هستیم. حالا دو گوشی شیائومی Redmi 9A و Redmi 9C گواه این ادعای ما هستند. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه‌ها با برتر دیجیتال همراه باشید.

شیائومی روز گذشته رویداد بزرگی را برگزار و طی آن از محصولات گلوبال و جذاب خود مانند Mi Electric Scooters رونمایی کرد. به علاوه، این شرکت یک مانیتور گیمینگ و منحنی را به طرفداران خود در سرتاسر جهان معرفی نمود. لوازم جانبی دیگری که در این مراسم از آن رونمایی شد، Mi TV Stick بود. در نهایت کاربران شاهد معرفی دو گوشی Redmi 9A و Redmi 9C بودند. این موبایل‌ها به معنای واقعی کلمه پایین‌رده اما رقابتی هستند هرچند ماه قبل در کشور مالزی عرضه شده بودند.

 

Redmi 9A و Redmi 9C

مشخصات فنی Redmi 9A

گوشی شیائومی Redmi 9A ادامه‌دهنده سنت مدل‌های پیشین است؛ چرا که این‌بار هم مشخصات فنی قابل قبولی را با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار متقاضیان قرار داده است. این موبایل دارای نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی LCD و رزولوشن +HD بوده و در ناچ قطره‌ای شکل آن هم یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. در عقب هم یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با فلاش LED مشاهده می‌شود. متأسفانه در ردمی ۹ ای خبری از سنسور اسکنر اثر انگشت یا لنز بیشتر نیست ولی با توجه به قیمت ۱۱۲ دلاری که برایش تعیین شده، مطمئناً در حد و اندازه خودش امکانات قابل‌قبولی دارد.

نهمین نسل از سری Redmi A از وجود تراشه Helio G25 با هشت هسته Cortex-A53، رم ۲ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قابل ارتقا بهره می‌برد. شاید قدرت چیپست آن زیاد نباشد ولی بد نیست یادآور شویم که Redmi 8A در سال گذشته به یک تراشه چهار هسته‌ای مجهز بود. قدرت این موبایل توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت تأمین شده و برای شارژ آن نیز می‌توان از شارژر ۱۰ واتی بهره برد. متأسفانه شیائومی در این محصول خود یک پورت microUSB قرار داده تا به نوعی نسبت به دستگاه پارسال یک گام رو به عقب برداشته باشد. لازم به ذکر است که این موبایل به رنگ‌های خاکستری، سبز و آبی تولید شده ولی هنوز مشخص نیست موجودیت آن به چه شکل خواهد بود.

سری Redmi 9A

مشخصات فنی Redmi 9C

در سمت دیگر، Redmi 9C از یک تراشه پیشرفته‌تر هشت هسته‌ای به نام Helio G35 بهره می‌برد و در دو نوع، رم ۲ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و رم ۳ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی تولید شده که به ترتیب حدود ۱۳۶ و ۱۶۰ دلار قیمت دارند. صفحه نمایش این موبایل ۶٫۵۳ اینچی بوده و به یک ناچ که محل قرارگیری دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است، مجهز می‌باشد. در قاب پشتی سه لنز ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق قرار گرفته‌اند. این موبایل دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است و می‌توان آن را به وسیله یک شارژر ۱۰ واتی شارژ کرد. ضمناً، برای خلاف Redmi 9A، ردمی ۹ سی دارای یک سنسور اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی می‌باشد.

سزی Redmi 9C

در پایان اشاره کنیم که انتظار می‌رود در روزهای آتی اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه‌ها منتشر شود. همچنین، امیدواریم شیائومی برنامه‌های خود را درباره عرضه جهانی این موبایل‌ها اعلام کند.

 

شما فکر می‌کنید Redmi 9A و Redmi 9C توانایی رقابت با محصولات معمولی سایر شرکت‌ها مانند Galaxy A01، نوکیا C1، هواوی Y5 2019 را دارند؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: gizchina.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: