آموزش گرفتن عکس سلفی بدون دخالت دست

آموزش گرفتن عکس سلفی بدون دخالت دست

حتماً برای شما هم پیش آمده که خواسته‌اید با گوشی عکس سلفی بگیرید و به همین دلیل دستتان را تا جایی که می‌توانستید دراز کرده‌اید و در نهایت تلاش کردید چهره همه دوستانتان را در قسمت منظره‌یاب دوربین قرار دهید. اما به محضی که همه سر جای خود ایستادند، تازه مشکل اصلی به وجود می‌آید و آن این است که چگونه می‌خواهید دکمه شاتر را بفشارید؟؟؟!!!. اکثر افراد معمولاً با یک دست گوشی را نگه می‌دارند و با دست دیگر سعی می‌کنند دکمه شاتر را بزنند ولی باید مواظب باشند که موبایل نیفتد. برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید، امروز در برتر دیجیتال می‌خواهیم گرفتن عکس سلفی بدون دخالت دست را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

گرفتن عکس سلفی بدون دخالت دست در گوشی‌های هواوی

گوشی‌های هواوی برای اینکه بتوانیم بدون لمس دکمه شاتر با دوربین اصلی یا دوربین سلفی عکس بگیریم، گزینه‌های متعددی در اختیارمان قرار داده‌اند. در تنظیمات اپلیکیشن دوربین که آیکون شبیه چرخ‌دنده دارد، شما می‌توانید آپشن‌های زیر را بیابید:

  • Photo with a smile: با فعالسازی این گزینه فقط کافی است هنگامی که دارید به دوربین نگاه می‌کنید، لبخند بزنید تا به صورت خودکار عکس گرفته شود.
  • Audio control: با فعالسازی این گزینه فقط کافی است هنگامی که دارید به دوربین نگاه می‌کنید، بلند حرف بزنید و یا بگویید Cheese تا دکمه شاتر به صورت خودکار فشار داده شود.

دو روش گفته شده، به خوبی در گوشی هواوی P30 Pro کار می‌کنند. این شرکت در گذشته، روش حرکت دست را نیز برای گرفتن تصاویر سلفی تعبیه کرده بود؛ اما به نظر می‌رسد گزینه مربوط به آن حالا حذف شده است. به هر حال، در صورتی که گوشی شما هواوی است، می‌توانید هر کدام از راهکارهای گفته شده را امتحان کنید.

آموزش گرفتن عکس سلفی بدون دخالت دست در گوشی های سامسونگ

گرفتن عکس سلفی بدون دخالت دست در گوشی‌های سامسونگ

در گوشی‌های سامسونگ نیز روش‌های مشابهی وجود دارند. این موبایل‌ها حتی می‌توانند عکسبرداری یا فیلمبرداری را از یکدیگر تشخیص دهند بنابراین در صورت تمایل قادر خواهید بود گزینه ضبط ویدیو را فعال کنید. چنان‌چه تنظیم کنید که با حرکت دست عکس سلفی بگیرید، گوشی سامسونگ دو ثانیه بیشتر صبر خواهد کرد تا دستتان را از قسمت منظره‌یاب جمع کنید تا عکس گرفته شود.

عکسبرداری بدون دخالت دست در گوشی های سامسونگ

چیزی که غیبتش در گوشی‌های سامسونگ احساس می‌شود، گرفتن تصاویر سلفی با تشخیص لبخند است. به جای این ویژگی، دو راهکار خواهید داشت که در گوشی‌های سری Galaxy S و Galaxy Note می‌توانید از سنسور شمارنده ضربان قلب در قاب پشتی به عنوان دکمه شاتر بهره ببرید. به علاوه، در تمامی گوشی‌های ساخت کمپانی کره‌ای هم می‌توان دکمه‌ای اضافی ایجاد کرد که در هر جایی از نمایشگر قرار خواهد گرفت. شاید بهتر باشد خودتان این دکمه را در قسمتی از صفحه نمایش بگذارید. این عمل باعث می‌شود به راحتی بتوانید همزمان هم گوشی را نگه دارید و هم دکمه را بفشارید.

گرفتن عکس سلفی بدون دخالت دست در سایر گوشی‌ها

اگر گوشی شما هیچ‌کدام از گزینه‌های نرم‌افزاری نامبرده را ندارد اما باز هم روش‌های جایگزینی هستند. تقریباً همه شرکت‌های سازنده موبایل، امکانی را به وجود آورده‌اند تا بتوانید از دکمه‌های کاهش و افزایش صدا به عنوان دکمه شاتر بهره ببرید. حتی در بعضی از تلفن‌های همراه می‌توان کاری کرد که مثلاً دکمه کاهش صدا عکسبرداری و دکمه افزایش صدا فیلمبرداری کند. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از این گزینه، احتمالاً لازم خواهد بود آن را از تنظیمات اپلیکیشن دوربین روشن کنید.

روش‌های جایگزین

تنظیم تایمر

گوشی‌های ساخته شده توسط همه شرکت‌ها دارای یک تایمر هستند تا دکمه شاتر به صورت خودکار فشار داده شود. با این ویژگی، تمام کاری که باید انجام دهید این است که تایمر را مشخص کرده و سپس دکمه شاتر را بزنید تا بین ۲ تا ۵ ثانیه زمان داشته باشید که دوربین را در جای مناسب قرار دهید و عکس سلفی مناسب را بگیرید. هنگام گرفتن تصاویر سلفی گروهی، پیشنهاد می‌شود مدت طولانی‌تری را برای تایمر برگزینید تا همه افراد قبل از فشرده شدن خودکار دکمه شاتر آماده شوند.

روش های عکاسی با گوشی بدون دخالت دست

لوازم جانبی

تا چند وقت پیش و به خصوص در سال ۲۰۱۴، افراد زیادی از مونوپادها استفاده می‌کردند. کاربرد این وسایل بیشتر به توانایی دکمه‌های کاهش و افزایش صدا برای عکسبرداری متکی بود. برای استفاده از مونوپادها می‌بایست آنها را به پورت USB گوشی‌ها وصل کنید. با انجام این کار، وقتی دکمه موجود روی مونوپاد را بزنید، دکمه کاهش و افزایش صدا و در نهایت دکمه شاتر فشار داده خواهد شد.

مشکلی که حالا وجود دارد این است که گوشی‌های هوشمند جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری ندارند بنابراین امروزه مونوپادها دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند. خوشبختانه این وسایل به مرور زمان تغییر کرده‌اند و حالا مونوپادهایی تولید شده‌اند که با استفاده از اتصال بلوتوث عکس سلفی می‌گیرند.

جمع‌بندی

مشکل مربوط به گرفتن تصاویر سلفی، شاید هیچ‌گاه حل نشود! با این حالبا روش‌هایی که برای گرفتن عکس سلفی بدون دخالت دست گفتیم، حداقل می‌توانید کیفیت این عکس‌ها را ارتقا دهید.

 

برای گرفتن عکس سلفی، شما از چه روشی‌های بدون دخالت دست استفاده می‌کنید؟ ایده‌های خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

 

منبع: nextpit.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

1 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

بنده خدا - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۵٫۲۲ ساعت: ۱۰:۵۰

خیلی

شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: