شارژ باتری گوشی در ۱۰ دقیقه به زودی امکان پذیر می شود

شارژ باتری گوشی در ۱۰ دقیقه به زودی امکان‌پذیر می شود

در سالیان اخیر اتفاقات متعدد و جذابی در دنیای گوشی‌های هوشمند رخ داده و باعث پیشرفت در بسیاری از قسمت‌های این دستگاه‌ها شده است. یکی از بخش‌های مهمی که مدام در حال رشد و بهبود یافتن بوده، باتری می‌باشد. در یک سمت، باتری‌ها حالا بزرگتر شده‌اند چرا که قطعات داخلی موبایل‌ها فشرده‌تر هستند و در سمت دیگر، سخت‌افزارهای داخلی نسبت به گذشته انرژی کمتری نیاز دارند. به علاوه، مدت زمان استفاده از تلفن‌های همراه هم طولانی‌تر شده است. از طرفی، کابل‌های شارژر که از جمله موارد مورد علاقه کاربران هستند، مدام در حال تغییر می‌باشند. اما اطلاعاتی که دادیم چه ارتباطی با شارژ باتری گوشی در ۱۰ دقیقه دارد؟. با برتر دیجیتال همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

اگر شرکت‌های سازنده همیشه ظرفیت باتری محصولاتشان را افزایش دهند، طبیعتاً باید سایز گوشی‌ها را نیز بزرگتر کنند و خب طبیعی است که این اتفاق شدنی نخواهد بود مگر اینکه بتوان منبع نیرو را در عرض چند دقیقه شارژ کرد. خوشبختانه این موضوع چیزی است که تولیدکنندگان و به خصوص چینی‌ها امروزه به آن توجه ویژه‌ای کرده‌اند.

تکنولوژی شارژ سریع یکی از ویژگی‌های مهم برای سازندگان تلفن همراه است. شرکت چینی اوپو فعلاً رکورد سریع‌ترین شارژ با شارژر ۶۵ واتی SuperVOOC 2.0 Flash Charge را دارد ولی حالا به نظر می‌رسد این کمپانی می‌خواهد رکورد خودش را با شارژر ۱۲۵ واتی بشکند.

بسیاری از دستگاه‌های ساخته شده توسط اوپو و Realme امروزه از شارژر ۶۵ واتی SuperVOOC 2.0 Flash Charge استفاده می‌کنند. ضمن اینکه چینی‌ها معمولاً محصولاتشان را با شارژرهای ۳۳ واتی عرضه می‌نمایند حال آنکه سامسونگ و گوگل همچنان از شارژرهای ۱۸ تا ۲۵ واتی بهره می‌برند. از طرفی، گوشی‌های اندرویدی با باتری‌های نسبتاً باظرفیت‌تر، سریع‌ترین شارژرها را دارند.

 

اوپو به دنبال ثبت رکورد شارژ باتری گوشی در ۱۰ دقیقه

جدیدترین برنامه اوپو این است که شارژر ۶۵ واتی را کنار گذشته و سراغ شارژر ۱۲۵ واتی برود. با این تکنولوژی، امکان شارژ یک گوشی مدرن اندرویدی با باتری دارای ظرفیت بیش از ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت می‌تواند در عرض 10 دقیقه فراهم گردد.

دستگاه‌هایی که فعلاً از شارژر ۶۵ واتی بهره می‌برند، معمولاً ۶۰ تا ۷۰ درصد منبع نیرو را در عرض ۱۵ دقیقه شارژ می‌کنند. برای مثال، گوشی اوپو مدل Reno Ace می‌تواند در ۳۰ دقیقه کامل شارژ شود حال آنکه آیفون ۱۱ پرو مکس در همین مدت زمان تنها ۴۲ درصد شارژ می‌گردد.

شارژ باتری گوشی در ۱۰ دقیقه با شارژر ۱۲۵ واتی اوپو

با توضیحات داده شده، اوپو عملکرد بهترین شارژر خودش را بهبود بخشیده و آن را دو برابر خواهد کرد. کاملاً مشخص است که با این تصمیم، گوشی‌های پیشرفته ساخته شده توسط این کمپانی در کمتر از ۱۵ دقیقه شارژ خواهند شد. حال اگر فرض کنیم که هنگام شارژ دوباره موبایل، کمی از انرژی آن باقی مانده، می‌توانیم بگوییم با این کار شارژ باتری گوشی در ۱۰ دقیقه (به طور کلی کمتر از ۱۵ دقیقه) امکان‌پذیر خواهد شد که فوق‌العاده است.

 

ترفند جالب اوپو برای شارژ باتری گوشی در ۱۰ دقیقه

اما چگونگی انجام این کار را می‌توان از اقدامات اخیر اوپو متوجه شد. این شرکت مدتی می‌شود که باتری محصولاتش را به دو بخش تقسیم کرده است. دستگاه‌های پیشین این کمپانی دو منبع نیرو با ظرفیت یکسان داشتند که هر کدام از آنها به صورت جداگانه شارژ می‌شد. مطمئناً این روش برای شارژ یک باتری با شارژر ۶۵ واتی بهتر است. حال اینکه این کمپانی چینی چگونه می‌خواهد با شارژر ۱۲۵ واتی به این هدف خود دست یابد، همچون دوام آن یک موضوع بسیار جذاب برای تحقیق خواهد بود.

اوپو تا کنون اعلام کرده که باتری‌های باظرفیت‌تر، طرفداران بیشتری دارند اما اشاره به این نکته چندان اهمیت ندارد. در واقع مقایسه این شارژر با سایر نمونه‌های مشابه باید پس از حداقل یک سال استفاده انجام گردد تا بتوان در مورد کارایی آن صحبت کرد.

 

شما فکر می‌کنید آیا پس از تکنولوژی دوربین سلفی زیر نمایشگر، شارژ سریع گوشی‌ها ترند بعدی این صنعت است؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: gizchina.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

2 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

امیرعلی - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۵٫۲۸ ساعت: ۱۴:۴۹

کی شارژ گوشی در ۱۰ دقیقه امکان پذیر می‌شود توضیح بدهید لطفا

برتر دیجیتال - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۵٫۲۹ ساعت: ۰۷:۳۹

سلام دوست عزیز:
الان با شارژرهای ۲۰۰ وات شیائومی دیگه این مورد امکان پذیر شده. در گوشی هایی مثل ردمی نوت ۱۲ پرو اکسپلورر ادیشن میتونید این شارژرها رو داشته باشید.
با تشکر.

شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: