مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Mi 10 Lite

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Mi 10 Lite

اگر شما هم به گوشی‌های پرچمدار علاقه‌مند هستید ولی نمی‌خواهید بابت خرید آنها پول بپردازید، پیشنهاد ما تلفن‌های همراهی هستند که یک رده پایین‌تر از آنها قرار می‌گیرند. امروزه در بازار موبایل گلکسی ای ۷۱ و شیائومی می ۱۰ لایت دو گوشی می‌باشند که به خاطر امکانات پرچمدار مانند خود توانسته‌اند توجه بسیاری از خریداران را سمت خود جلب کنند. اما کدام گوشی بر دیگری برتری دارد؟. با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Mi 10 Lite را بخوانید تا دستگاه بهتر را بشناسید.

مشخصات فنی

شیائومی Mi 10 Liteسامسونگ Galaxy A71
ابعاد (میلی‌متر)۱۶۳٫۷ * ۷۴٫۸ * ۷٫۹۱۶۳٫۶ * ۷۶ * ۷٫۷
وزن (گرم)۱۹۲۱۷۹
صفحه نمایش·      ۶٫۵۷ اینچ

·      AMOLED

·      ۶٫۷ اینچ

·      Super AMOLED Plus

رزولوشن (پیکسل)۲۴۰۰ * ۱۰۸۰۲۴۰۰ * ۱۰۸۰
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۱۰
رابط کاربریMIUI 12One UI 2.5
تراشهQualcomm SDM765 Snapdragon 765GQualcomm SDM730 Snapdragon 730
رم (گیگابایت)·      ۶

·      ۸

·      ۶

·      ۸

حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۶۴

·      ۱۲۸

·      ۲۵۶

۱۲۸
پشتیبانی از کارت حافظهندارددارد
دوربین اصلیچهارگانه

·      ۴۸ مگاپیکسلی اصلی

·      ۸ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۲ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

چهارگانه

·      ۶۴ مگاپیکسلی اصلی

·      ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۵ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۴۱۶۰۴۵۰۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

·      شتاب‌سنج

·      ژیرسکوپ

·      مجاورت

·      قطب‌نما

·      سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

·      شتاب‌سنج

·      ژیرسکوپ

·      مجاورت

·      قطب‌نما

·      پشتیبانی از شبکه ANT+

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Mi 10 Lite از نظر طراحی

سامسونگ گلکسی ای ۷۱ و شیائومی می ۱۰ لایت دو گوشی بزرگی هستند که از نظر طول، عرض و ضخامت با یکدیگر فرق آنچنانی ندارند بنابراین هر چه تفاوت هست به وزن و ظاهر آنها مربوط می‌شود.

در حالی که مشخص شده بدنه گلکسی ای ۷۱ در بخش جلو و پشت شیشه‌ای و در بخش فریم پلاستیکی است ولی شیائومی رسماً به این موضوع اشاره‌ای نکرده بنابراین آنچه که فعلاً اکثر فروشندگان بر آن اتفاق‌نظر دارند آن است که کمپانی چینی محصولش را از جنس شیشه و پلاستیک ساخته است. از نظر وزنی هم نماینده شیائومی تقریباً ۱۵ گرم سنگین‌تر می‌باشد.

در گوشه بالا سمت چپ قاب پشتی این گوشی‌ها ماژول دوربین اصلی نشسته که محل قرارگیری چهار لنز و فلاش LED می‌باشد. چیزی که نماینده سامسونگ را در این بخش به گوشی بهتری تبدیل می‌کند، خطوط مستقیم و موربی هستند که از بالا تا پایین و از سمت راست تا چپ کشیده شده‌اند تا وقتی نور به این موبایل می‌تابد، افکت جذابی به وجود بیاید.

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی می ۱۰ لایت

در جلو هم تفاوت اصلی دو گوشی به قسمت دوربین سلفی مربوط می‌شود؛ جایی که گلکسی A71 لنز را درون نقطه سیاه رنگ شبیه حرف انگلیسی O قرار داده و به همین خاطر آن را Infinity-O نامیده و شیائومی می ۱۰ لایت نیز به این لنز درون یک ناچ جای داده است.

در سمت راست فریم دو دستگاه، دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا به چشم می‌خورند. در سمت چپ فریم محصول سامسونگ اسلات مموری کارت و سیمکارت قرار گرفته حال آنکه در این قسمت نماینده شیائومی خبر خاصی نیست. در پایین گلکسی A71 جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، میکروفون، اسپیکر و پورت USB-C مشاهده می‌شود و در بالای آن هم شاهد حضور میکروفون دیگر هستیم. در پایین شیائومی می ۱۰ لایت نیز محل قرار دادن سیمکارت، میکروفون، بلندگو و پورت شارژر دیده می‌شود و در بالا هم جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، میکروفون دوم و درگاه سنسور مادون قرمز جای‌گیری کرده‌اند. بر این اساس، نمی‌توان در این موبایل مموری کارت قرار داد.

نمای پشتی گوشی گلکسی ای ۷۱

در مجموع باید گلکسی A71 را به خاطر الگوی خط خطی در قاب پشتی و نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتری که دارد، از نظر طراحی گوشی بهتری بدانیم.

گوشی برتر از نظر طراحی: گلکسی A71

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Mi 10 Lite از نظر صفحه نمایش

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Mi 10 Lite از نظر صفحه نمایش

در بخش صفحه نمایش هم گلکسی ای ۷۱ بهتر کار می‌کند زیرا نوع نمایشگر این موبایل باکیفیت‌تر بوده و اندازه آن بزرگتر است. شیائومی ادعا کرده که Mi 10 Lite توانایی پخش محتواها با کیفیت HDR 10+ را داراست و محافظ به کار رفته در این موبایل از نوع Corning Gorilla Glass 5 می‌باشد حال آنکه در این محصول سامسونگ از پوشش Corning Gorilla Glass 3 استفاده شده است. از نظر تراکم پیکسلی هم نمایندگان شیائومی و سامسونگ در یک سطح قرار دارند.

گوشی برتر از نظر صفحه نمایش: گلکسی A71

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Mi 10 Lite از نظر سخت‌افزار

همان‌طور که در جدول مقایسه مشخصات فنی دو گوشی دیدید، تراشه حاضر در شیائومی می ۱۰ لایت Snapdragon 765G می‌باشد که با فرآیند لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شده ولی تراشه گلکسی ای ۷۱ که با فرآیند لیتوگرافی ۸ نانومتری ساخته شده Snapdragon 730G است. پردازنده گرافیکی در دو موبایل هم به ترتیب Adreno 620 و Adreno 618 می‌باشد. سامسونگ این محصولش را در دو نمونه با رم ۶ و ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی قابل ارتقا تولید کرده اما شیائومی دست مشتریان را بازتر گذاشته و سه نمونه از می ۱۰ لایت را به بازار فرستاده که عبارتند از: رم ۶ با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، رم ۶ با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۸ با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی. همان‌طور که اشاره کردیم، فضایی برای گذاشتن مموری کارت در این گوشی تعبیه نشده است.

یک مزیت شیائومی Mi 10 Lite که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که با خرید این تلفن همراه امکان استفاده از شبکه اینترنت 5G را خواهید داشت اما برای اینکه بتوانید از این نسل ارتباطی در محصول سامسونگ بهره ببرید، می‌بایست گلکسی A71 5G که به صورت جداگانه تولید شده را خریداری کنید.

حال برای اینکه ببینیم از نظر تئوری کدام گوشی بر دیگری برتری دارد بد نیست امتیازات AnTuTu 8 آنها را بررسی کنیم. شیائومی می ۱۰ لایت توانسته امتیاز ۳۱۸۱۱۷ و گلکسی ای ۷۱ توانسته امتیاز ۲۶۳۳۹۶ را کسب کند. در آزمون Geekbench 5.1 هم دو موبایل به ترتیب نمرات ۱۹۲۷ و ۱۷۳۳ را از آنِ خود کردند.

از آن جایی که شیائومی می ۱۰ لایت و گلکسی ای ۷۱ جزو تلفن‌های همراه میان‌رده رو بالا به حساب می‌آیند و از پردازنده‌های نسبتاً قدرتمندی هم بهره می‌برند، با خیالی آسوده می‌توانیم بگوییم که بسیاری از بازی‌های گرافیکی سنگین در آنها بدون هیچ مشکلی اجرا خواهند شد.

گوشی برتر از نظر سخت‌افزار: شیائومی Mi 10 Lite

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Mi 10 Lite از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

خوشبختانه هم گلکسی A71 و هم Mi 10 Lite از جدیدترین نسخه اندروید یعنی ورژن ۱۰ بهره می‌برند اما این دو موبایل از نظر رابط کاربری با یکدیگر فرق دارند بنابراین گوشی اول از One UI 2.5 و گوشی دوم از MIUI 12 استفاده می‌کنند. البته سامسونگ وعده داده که برای برخی از محصولاتش از جمله گلکسی ای ۷۱ به مدت ۳ سال بروزرسانی نرم‌افزاری منتشر خواهد کرد حال آنکه انتظار می‌رود می ۱۰ لایت در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا اندروید ۱۲ آپدیت شود.

میان دو رابط کاربری نامبرده، تفاوت‌های زیادی وجود دارد و اینکه شما کدام یک را بر دیگری ترجیح می‌دهید به سلیقه شخصی خودتان مربوط است اما نکته مشترک هر دوی آنها این است که به صورت پیش‌فرض نرم‌افزارهای نصب شده زیادی دارند که ناچار خواهید بود خودتان به طور دستی آنها را پاک کنید.

گوشی برتر از نظر سیستم عامل و رابط کاربری: دو موبایل از این نظر تفاوت زیادی با هم نمی‌کنند اما به خاطر اینکه قرار است گلکسی A71 تا ۳ سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت نماید، باید آن را گوشی برتر بدانیم.

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Mi 10 Lite از نظر دوربین

برای اینکه ببینیم کدام دستگاه تصاویر باکیفیت‌تری می‌گیرد ابتدا سخت‌افزار آنها را بررسی می‌کنیم و سپس نمونه عکس‌های به ثبت رسیده با آنها را می‌سنجیم.

گلکسی ای ۷۱ دارای دوربین اصلی چهارگانه متشکل از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، ماکرو ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است. دوربین سلفی آن هم یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد.

شیائومی می ۱۰ لایت نیز دوربین عقب چهارگانه با لنزهای ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 دارد و دوربین سلفی آن از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5 تشکیل شده است.

 

کیفیت تصاویر

همان‌طور که انتظار می‌رفت و شما نیز می‌بینید، گلکسی ای ۷۱ توانسته عکس‌های باکیفیت‌تری ثبت کند زیرا تصاویری که گرفته کمتر تار شده‌اند و وضوح بیشتری از سوژه نمایان است. اگر به قسمت اعداد سمت راست اسکناس نگاهی بیندازید، این موضوع را بهتر متوجه خواهید شد. حتی مدادهای رنگی نیز کاملاً نشان می‌دهند که گلکسی ای ۷۱ توانسته رنگ‌ها را با وضوح بیشتری به ثبت برساند و کیفیت آنها را حفظ کند.

نمونه تصویر گرفته شده با گلکسی ای ۷۱
نمونه تصویر گرفته شده با گلکسی ای ۷۱
نمونه تصویر گرفته شده با شیائومی می ۱۰ لایت
نمونه تصویر گرفته شده با شیائومی می ۱۰ لایت

شیائومی Mi 10 Lite هم به خاطر بهره‌مندی از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی می‌توانید تصاویر خوب و قابل‌قبولی بگیرد ولی مسئله آن است که توانایی رقابت با گلکسی ای ۷۱ حداقل در این زمینه را ندارد. در بخش کیفیت تصاویر سلفی هم نماینده سامسونگ بهتر کار می‌کند زیرا هر چه باشد لنز ۳۲ مگاپیکسلی آن از لنز ۱۶ مگاپیکسلی شیائومی می ۱۰ لایت توانایی بیشتری دارد. لازم به ذکر است که قابلیت‌های هر دو دستگاه برای فیلمبرداری یکسان می‌باشد زیرا هر دوی آنها نهایتاً ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در اختیارتان قرار می‌دهند.

تصویر سلفی گرفته شده با گلکسی ای ۷۱
تصویر سلفی گرفته شده با گلکسی ای ۷۱
صویر سلفی گرفته شده با شیائومی می ۱۰ لایت
تصویر سلفی گرفته شده با شیائومی می ۱۰ لایت

گوشی برتر از دوربین: گلکسی A71

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Mi 10 Lite از نظر باتری

شیائومی Mi 10 Lite از نمای پشت

علی‌رغم اینکه شیائومی می ۱۰ لایت باتری ۴۱۶۰ میلی‌آمپری دارد و می‌تواند به اینترنت 5G وصل شود ولی در آزمایش‌های انجام شده، منبع نیروی این گوشی از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری گلکسی ای ۷۱ که امکان اتصال به 5G را ندارد بهتر کار کرده به طوری که استقامت کلی این دو موبایل به ترتیب ۱۰۳ و ۱۰۲ ساعت بوده است. در زمینه سرعت شارژ اما، نماینده سامسونگ از تکنولوژی شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند در حالی که شیائومی می ۱۰ لایت توانایی پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۰ واتی را دارد.

گوشی برتر از نظر باتری: اگرچه سرعت شارژ گلکسی ای ۷۱ بیشتر است اما در اینجا استقامت حرف اول را می‌زند بنابراین شیائومی Mi 10 Lite را باید گوشی برتر از نظر باتری بدانیم.

 

جمع‌بندی

با بررسی همه قسمت‌های این مقاله، به راحتی می‌توانید متوجه شوید که گلکسی ای ۷۱ از نظر طراحی، صفحه نمایش و دوربین گوشی بهتری است اما شیائومی می ۱۰ لایت هم چندان دست و پا بسته نیست و از نظر باتری و سخت‌افزار حرف‌های زیادی برای گرفتن دارد. حتی این موبایل به خاطر اینکه امکان وصل شدن به شبکه 5G را دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد باشد که دوست دارند از سرعت بالای نسل پنج اینترنت بهره ببرند. از نظر سیستم عامل و رابط کاربری هم واقعاً کار سختی است که بخواهیم بگوییم MIUI بهتر است یا One UI زیرا ترجیح دادن یکی بر دیگری به سلیقه شخصی بستگی دارد. در نهایت به قیمت دو موبایل می‌رسیم. اگرچه گلکسی ای ۷۱ کمی گران‌تر از شیائومی می ۱۰ لایت است اما همان‌طور که گفتیم، به خاطر برتری‌هایی که در زمینه‌های مختلف دارد، خرید آن واقعاً ارزشش را خواهد داشت.

خرید گوشی گلکسی A71

خرید شیائومی Mi 10 Lite

 

شما پس از مطالعه مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Mi 10 Lite ، کدام یک را بر دیگری ترجیح می‌دهید؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: GSMArena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

1 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

وی - تاریخ: ۱۳۹۹٫۰۸٫۱۳ ساعت: ۰۰:۵۱

مقایسه جانبدارانه ای بود
کی بدنه پشت و فریم پلاستیکی ای۷۱از شیاومی می۱۰لایت بهتره؟
هر کس دیگه این مقایسه را انجام می داد می گفت شیاومی بهتره

شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: