نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی Nova 7i

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

هواوی نوا ۷ آی که در بعضی کشورها هواوی پی ۴۰ لایت (به انگلیسی Huawei P40 Lite) هم شناخته می‌شود، آمده تا خودش را به عنوان نمونه موفق‌تر مدل‌های پیشین خط تولید Nova مطرح کند. این دستگاه عملکرد بسیار بهتری دارد و با توجه به قیمت مناسبی که برایش تعیین شده، به نظر می‌رسد بتواند به موفقیت دست یابد. اما این موبایل به درد چه کسانی می‌خورد؟ با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله نقد و بررسی تخصصی Nova 7i را بخوانید تا پاسخ سؤال را دریافت کنید.

مشخصات فنی هواوی نوا ۷ آی

 هواوی پی ۴۰ لایت

تراشهKirin 810
صفحه نمایش·      ۶٫۴ اینچ

·      LTPS IPS

·      رزولوشن: ۲۳۱۰ * ۱۰۸۰

رم۸ گیگابایت
سیستم عامل و رابط کاربری·      اندروید ۱۰

·      EMUI 10

دوربین اصلیچهارگانه:

·      ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8

·      ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4

·      ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایتی قابل ارتقا با مموری کارت نانو (NM) تا ۲۵۶ گیگابایت
شبکه·      دو سیمکارت

·      4G LTE

اتصالات·      Wi-Fi 802.11ac

·      بلوتوث نسخه ۵

·      USB-C

·      جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری

باتری۴۲۰۰ میلی‌آمپر
سایر امکاناتسنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب کناری
رنگ‌بندی·      خاکستری

·      صورتی

·      مشکی

·      سبز

 

نقد و بررسی تخصصی Nova 7i از نظر طراحی و ویژگی‌ها

صفحه نمایش هواوی پی ۴۰ لایت

از نظر طراحی، هواوی پی ۴۰ لایت به شکل عجیبی به گوشی معرفی شده در سال گذشته یعنی نوا ۵ تی شباهت دارد هرچند در برخی قسمت‌ها شاهد پیشرفت‌هایی هستیم. نمایشگر این موبایل حالا کمی بزرگتر و ۶٫۴ اینچی از نوع LTPS IPS شده که رزولوشن آن به ۲۳۱۰ * ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد.

پنل IPS این تلفن همراه می‌تواند محتواها را از زوایای مختلف با کیفیت مناسبی نمایش دهد. رنگ‌ها به خوبی پخش شده و کنتراست و دقت زیادی دارند اما از یک نمایشگر IPS نباید انتظار داشت که قسمت‌های سیاه رنگ آن چندان عمیق باشند. با این وجود، مقدار روشنایی ایجاد شده بسیار زیاد است و به همین دلیل برای استفاده در فضاهای باز کافی خواهد بود.

دوربین سلفی هواوی نوا ۷ آی

صفحه نمایش با حفره سیاه رنگ که ابتدا در Nova 5T مشاهده شد، حالا در هواوی Nova 7i نیز حضور یافته است. در این قسمت اما، خبری از لنز ۳۲ مگاپیکسلی نیست زیرا جایش را به لنز ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 داده تا با توجه به قیمت پایین‌تر این موبایل نسبت به نوا ۵ تی سازگارتر باشد.

قاب پشتی هواوی پی ۴۰ لایت

هواوی ظاهر جذاب نوا ۵ تی را کنار گذاشته و سعی کرده قاب نوا ۷ آی را دو رنگی تولید کند و روی قاب پشتی هم از پوشش درخشان و براق استفاده کرده است. مدلی که برای بررسی تخصصی به کار رفته، صورتی رنگ می‌باشد که در مواجهه با نور، هاله آبی رنگی روی آن ایجاد می‌شود.

لنزهای دوربین اصلی هواوی نوا 7i بصورت مربعی شکل زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند

دوربین عقب هواوی Nova 7i

دوربین اصلی نیز بازطراحی شده و به جای اینکه لنزها در زیر همدیگر جای گیرند، حالا در یک قسمت مربع شکل نشسته‌اند که در زیرشان فلاش LED مشاهده می‌شود. در این ماژول، چهار لنز ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4، ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 به چشم می‌خورند.

Huawei Nova 7i

همان‌طور که حدس زدید، هیچ سنسور اسکنر اثر انگشتی در قاب پشتی نیست چرا که کمپانی چینی آن را در دکمه پاور و در قاب کناری جای داده تا از این نظر شباهتی میان هواوی وای ۹ اس و نوا ۷ آی وجود داشته باشد. در بالای دکمه پاور هم، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا تعبیه شده‌اند.

در سمت چپ فریم، محل قرار دادن دو سیمکارت به وجود آمده که کمی تعجب‌برانگیز است زیرا معمولاً گوشی‌های این رنج قیمت امکان گذاشتن دو سیمکارت و یک مموری کارت را به وجود می‌آورند. نکته عجیب دیگر آنکه، در این موبایل باید به جای microSD، مموری کارت نانو (NM) که ساخت خودِ هواوی می‌باشد را قرار دهیم که بسیار گران است.

مموری کارت هواوی نوا ۷ آی

به هر حال، شاید ظاهرش چندان پیشرفته و بالارده نباشد اما هواوی پی ۴۰ لایت شیوه طراحی مناسبی دارد که بسیاری از کاربران را جذب خودش خواهد کرد. جنس بدنه این دستگاه نیز پلاستیکی است که نکته خاصی برای اشاره کردن ندارد. در این بین، شیوه طراحی دو رنگی قاب پشتی، Nova 7i را بسیار جذاب کرده است.

 

رابط کاربری

رابط کاربری Nova 7i

رابط کاربری Nova 7i

سیستم عامل گوشی مورد بحث ما اندروید ۱۰ و رابط کاربری آن EMUI 10 می‌باشد. بیشتر ویژگی‌هایی که از محصولات هواوی از جمله حالت چند پنجره انتظار می‌رود در نوا ۷ آی وجود دارد. به علاوه، شما می‌توانید از میان لایه‌های مختلفی که در نظر گرفته شده یکی را انتخاب کنید و روش ناوبری را از حالت دکمه‌ای به شیوه مبتنی بر حرکات تغییر دهید.

درست مانند سایر محصولات تازه وارد بازار هواوی، Nova 7i نیز از خدمات موبایلی گوگل بهره نمی‌برد اما سیستم عامل آن ساخت این شرکت آمریکایی می‌باشد. بر این اساس، به جای پلی استور، اپ‌گالری به عنوان فروشگاه نرم‌افزاری ارائه شده است.

اپ‌گالری تقریباً شبیه پلی استور کار می‌کند بنابراین فقط باید به دنبال اپلیکیشن مدنظر بگردید و آن را دانلود و نصب کنید. البته پیدا کردن یک برنامه به خصوص در اپ‌گالری کار نسبتاً سختی خواهد بود زیرا موتور جستجوی آن مطابق انتظار بهینه‌سازی نشده است.

 

نقد و بررسی تخصصی Nova 7i از نظر دوربین

دوربین هواوی پی ۴۰ لایت

اپلیکیشن دوربین هواوی پی ۴۰ لایت همه آنچه که لازم است تا با آن بتوانید از دوربین اصلی چهارگانه استفاده کنید را ارائه کرده است. اجرا کردن این نرم‌افزار کار آسانی می‌باشد و گزینه‌های عکسبرداری و فیلمبرداری موجود در آن نظیر Photo، Video، Moving Picture، Super Macro، Aperture، Time Lapse و Document بسیار متنوع هستند.

لنز اصلی این ماژول چهارگانه، ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. عکس‌هایی که این سنسور می‌گیرد جزئیات زیادی دارند و حتی در شرایط کم نور نیز رنگ‌ها را به خوبی اشباع شده نشان می‌دهند. البته در برخی قسمت‌ها مقداری نویز به چشم می‌خورد اما به راحتی می‌توانیم از کنار این موضوع عبور کنیم.

نقد و بررسی تخصصی Nova 7i از نظر دوربین

همراهی کننده لنز اصلی، لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. اگرچه این حسگر همانند لنز اصلی رزولوشن بالایی ندارد اما همچنان تصاویر باجزئیاتی می‌گیرد. شاید رنگ‌ها کمی رنگ و رو رفته باشند اما با برخی ترفندها می‌توان آنها را سرزنده‌تر کرد. افکت آبرنگی ایجاد شده هم زیاد دیده نمی‌شود حال آنکه بسیاری از دوربین‌های اولترا واید بازار با این مشکل مواجه هستند. در مجموع، لبه‌های عکس‌ها تا حدودی کشیده به نظر می‌آیند.

خرید گوشی هواوی Nova 7i

 

نقد و بررسی تخصصی Nova 7i از نظر عملکرد

نقد و بررسی تخصصی Nova 7i از نظر عملکرد

هواوی پی ۴۰ لایت قدرت پردازشی خود را از تراشه Kirin 810 و رم ۸ گیگابایتی پشتیبانی شده توسط حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی قابل ارتقا دریافت می‌کند. این چیپست که با فرآیند لیتوگرافی ۷ نانومتری کمپانی TSMC تولید شده، دارای دو هسته Cortex-A76 با نهایت سرعت ۲٫۲۷ و شش هسته Cortex-A55 با نهایت سرعت ۱٫۸۸ گیگاهرتز است. ضمناً، پردازنده گرافیکی این موبایل نیز Mali-G52 MP6 می‌باشد.

نقد و بررسی تخصصی Nova 7i

علی‌رغم اینکه قدرت این تراشه مانند گوشی‌های پرچمدار نیست اما Kirin 810 هنگامی که داریم از گوشی استفاده می‌کنیم، سرعت آن را کاهش نمی‌دهد. در زمینه امتیازات بنچمارک هم این چیپست یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های میان‌رده بازار به حساب می‌آید به طوری که توانسته در آزمایش‌های AnTuTu و PCMark Work 2.0 به ترتیب امتیازات ۳۰۵۲۸۰ و ۷۶۹۲ را به دست بیاورد.

 

نقد و بررسی تخصصی Nova 7i از نظر باتری

تأمین انرژی هواوی Nova 7i توسط باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری انجام می‌شود که می‌توان آن را از طریق پورت USB-C شارژ کرد. با یک بار شارژ و استفاده معمول و نیمه سنگین از این دستگاه قادر خواهید بود به مدت یک و نیم روز از آن بهره ببرید. در آزمایش دوام باتری PCMark Work 2.0 و رساندن روشنایی و شدت صدا به بیشترین مقدار ممکن، این موبایل توانست ۱۳ ساعت و ۳۶ دقیقه دوام بیاورد.

نقد و بررسی تخصصی Nova 7i

خوشبختانه نوا ۷ آی از تکنولوژی شارژ سریع هواوی با سرعت ۴۰ واتی پشتیبانی می‌کند که معمولاً شاهد حضور آن در پرچمداران کمپانی چینی هستیم. به خاطر توانایی‌های زیاد این دستگاه در زمینه شارژ، تنها یک ساعت زمان نیاز خواهد بود تا منبع نیروی ۴۲۰۰ میلی‌آمپری پر شود.

 

جمع‌بندی

با قیمت بسیار پایینی که دارد، هواوی Nova 7i به بازار موبایل آمده تا نیاز کسانی که نمی‌خواهند بابت خرید گوشی پول زیادی بپردازند را برطرف سازد. البته مشکلات جزئی هم در آن احساس می‌شود.

قاب پشتی هواوی نوا 7i

نبود خدمات موبایلی گوگل یکی از آن اشکالاتی است که اسباب نارضایتی را فراهم خواهد آورد زیرا پیدا کردن برخی اپلیکیشن‌ها در اپ‌گالری هواوی کار سختی خواهد بود. به علاوه، افزایش حافظه داخلی هم نسبتاً پرهزینه است زیرا نوا ۷ آی تنها از مموری کارت‌های نانو پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با کارت‌های حافظه microSD که به مقدار مشابه ظرفیت دارند، گران‌تر هستند.

نقد و بررسی تخصصی Nova 7i

با همه اینها، اگرچه مشکلاتی در هواوی Nova 7i احساس می‌شود اما این گوشی با تراشه قدرتمند Kirin 810، دوربین اصلی باکیفیت و چهارگانه و نمایشگر جذاب عملکرد درخشانی دارد. از نظر برتر دیجیتال، با در نظرگیری امکانات فوق‌العاده این موبایل می‌توان به راحتی از اشکالات آن چشم‌پوشی کرد. بر این اساس، در پاسخ به سؤال ابتدای مقاله باید بگوییم که هواوی نوا ۷ آی به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند نسبت به گوشی‌های سری Nova دستگاه قدرتمندتر اما مقرون به صرفه‌تری بخرند.

خرید گوشی هواوی Nova 7i

شما در مورد این موبایل چه فکر می‌کنید؟ نظر خود را در انتهای مقاله نقد و بررسی هواوی Nova 7i با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: hungrygeeks.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

2 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

امیر - تاریخ: ۱۳۹۹٫۰۸٫۲۴ ساعت: ۰۰:۲۷

دمت گرم داداش عالی بود بهترین و کامل ترین توضیحاتی بود که تا حالا در مورد یه کالا دیدم

برتر دیجیتال - تاریخ: ۱۳۹۹٫۰۸٫۲۴ ساعت: ۰۹:۵۹

با سلام و احترام؛
مرسی از لطف شما. خیلی خوشحالیم که این مقاله تونسته پاسخی باشه به اطلاعات مورد نیاز شما کاربر عزیز.
با تشکر.

شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: