هر آنچه در مراسم ۱۰ نوامبر اپل معرفی شد

هر آنچه در مراسم ۱۰ نوامبر اپل معرفی شد

اپل برای معرفی اولین Mac های خود که از تراشه‌ی اختصاصی اپل بهره برده‌اند، در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ رویداد One More Thing را برگزار کرد. کمپانی اپل در این رویداد اولین تراشه خود با نام M1 را برای Mac معرفی کرد. در این مقاله با بررسی جزئیات مراسم ۱۰ نوامبر اپل همراه شما هستیم.

مراسم One More Thing اپل در چه زمانی برگزار شد؟

این رویداد در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۱ آبان ۱۳۹۹) و در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی برگزار شد.

مراسم ۱۰ نوامبر اپل

چگونه مراسم ۱۰ نوامبر (One More Thing) اپل را دوباره تماشا کنیم؟

شما می‌توانید این مراسم را در ویدیویی که بارگذاری شده تماشا کنید. هم‌چنین امکان تماشای این مراسم در تلویزیون اپل نیز محیا می‌باشد ولی باید مطمئن شوید که حتما دومین نسل اپل تی‌وی بوده و جدیدترین نسخه سیستم عامل tvOS بر روی آن نصب شده باشد. همچنین می‌توانید با دانلود اپلیکیشن Apple Events از اپ‌استور، دوباره این رویداد را مشاهده نمایید؛ یا از طریق AirPlay از دستگاه IOS خود به تماشای این رویداد بنشینید.

 

محصولات معرفی شده در مراسم ۱۰ نوامبر اپل

بیشتر مردم از وقوع این رویداد مطمئن نبودند. کمپانی اپل رویداد مخصوص آیفون را در ماه گذشته و رویداد ۱۵ سپتامبر را برای رونمایی از جدیدترین اپل واچ و آیپدها برگزار کرده بود و قبلا عنوان کرده بود که اواخر امسال مک‌های مبتنی بر ARM برای اولین بار عرضه خواهند شد ولی تا به امروز این موضوع برای همگان با ابهام همراه بود.

معرفی M1 اولین تراشه سیلیکونی برای Mac در مراسم ۱۰ نوامبر اپل

در طول مراسم ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ اپل، M1 اولین پردازنده‌ی سیلیکونی اپل برای مک معرفی شد. اپل سال‌‌ها در تلاش بود تا مک‌های خود را با تراشه‌ی اختصاصی خود عرضه نماید و حالا به‌طور رسمی از تراشه‌ی اختصاصی خود رونمایی کرده‌است. این پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته دارد که چهار هسته‌ کارایی بالا دارد و اپل  آن‌ را به عنوان سریع‌ترین هسته‌ی پردازنده‌ی جهان توصیف کرده است. چهار هسته‌ی دیگر آن با بازدهی بالا از یک دهم نیرو استفاده می‌کند و به تراشه‌ی M1 کمک می‌کند که بهترین عملکرد پردازنده را در هر وات ارائه دهد.

 

معرفی M1 اولین تراشه سیلیکونی برای Mac در مراسم ۱۰ نوامبر اپل

  • MacBook Air 

MacBook Air اولین لپ‌تاپ معرفی شده با پردازنده‌ی اختصاصی M1 می‌باشد. MacBook Air اکنون بیش از هر زمان دیگری به آیپد شباهت دارد و با استفاده از macOS 11 Big Sur قادر به اجرای برنامه‌های IOS و آیپد خواهد‌بود. در این لپ‌تاپ خبری از فن نیست، بنابراین بسیار بی صدا خواهد‌بود و ماندگاری باتری آن حدودا ۱۵‌ تا‌ ۱۸ ساعت خواهد‌بود. هم‌چنین این لپ‌تاپ از USB 4 و Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ مانند لپ‌تاپ‌های سری قبل از یک صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی که کمی بهبود یافته و هم‌چنین وب کم بهبود یافته بهره می‌برد. با این‌حال، طراحی تقریبا یکسانی دارد که حداقل انتظار می‌رفت اصلاحاتی انجام شود. MacBook Air با قیمت ۹۹۹‌ دلار و ۹۹۹‌ پوند شروع به سفارش‌گیری کرده‌است.

 

MacBook Air 

  • Apple Mac mini

Apple Mac mini با تراشه‌ی M1 قدرت جدیدی را به دسکتاپ می آورد. با وجود راه اندازی پردازنده‌ی جدید M1 در Mac mini جدید، اپل نسخه‌های جدید MacBook Air و Macbook Pro را نیز ارائه کرد. اپل عملکرد سه برابر بهتر پردازنده و شش برابر سریعتر گرافیک را در Mac mini جدید با همان فرم میز کار قبلی و با پردانده‌ی سیلیکونی جدید نوید می‌دهد. Apple Mac mini با قیمت ۶۹۹ دلار شروع به سفارش‌گیری کرده‌است.

 

Apple Mac mini

 

  • MacBook Pro

در جریان  رویداد ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ اپل  “One More Thing” ، اپل از MacBook Pro سیزده اینچی جدید با تراشه‌ی سیلیکونی M1 خود نیز رونمایی کرد. در ماه ژوئن، اپل اعلام کرد که قصد دارد با استفاده از پردازنده‌های سفارشی خود در مکینتاش شروع به کار کند، و اکنون با معرفی این مک‌ها عملکرد پیشگام صنعت در هر وات را نوید می‌دهد. کمپانی اپل تراشه M1 را اولین خانواده از تراشه‌های سیلیکونی اپل معرفی کرد. تراشه‌ای ۵ نانومتری که از Thunderbolt و USB 4 پشتیبانی می‌کند ، دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است و از “سریعترین گرافیک یکپارچه جهان” با شبکه‌ی عصبی 16 هسته‌ای برخوردار است که می تواند 11 تریلیون عملیات در ثانیه را پردازش کند. MacBook Pro با قیمت ۱۲۹۹ دلار شروع به سفارش‌گیری کرده‌است.

 

MacBook Pro

اولین Mac های اپل که از تراشه‌های سیلیکون استفاده می‌کنند با عنوان MacBook Air ، Mac Mini و MacBook Pro معرفی شده‌اند و قادر به اجرای تمام اپلیکیشن‌های iOS هستند. گزارشی از 9to5Mac ادعا می‌کرد که اگرچه تمام اپلیکیشن‌های iOS قابل بارگیری و نصب در Mac Silicon می‌باشند، اما برخی از توسعه دهندگان بزرگ اپلیکیشن‌ها مانند Google و Facebook ممکن است اپلیکیشن‌های خود را از طریق Mac App Store ارائه ندهند.

Apple macOS Big Sur آماده نصب

سیستم عامل جدید تغییرات جدیدی را به همراه خواهد ‌داشت، از جمله بهینه‌سازی برای پردازنده‌ی جدید Apple M1 که در این رویداد اعلام شد. اپل تأیید کرده است که آخرین به روزرسانی macOS خود، macOS Big Sur را در روز پنجشنبه ۱۲ نوامبر نه تنها برای کاربران فعلی MacBook و Mac، بلکه همچنین برای سه مدل مک جدید مجهز به پردازنده‌ی جدید M1 اپل که معرفی شدند و آماده‌ی فروش در ۱۷ نوامبر می‌باشند، ارائه می‌دهد.

آنچه در مراسم ۱۰ نوامبر اپل معرفی نشد

  • AirPods Studio

شواهد بسیاری نشان می‌دهد که اپل در حال تولید یک جفت هدفون  بی‌سیم می‌باشد که به زودی منتشر خواهدشد. هدفون‌های جدید، هدفون Beats نخواهدبود، آن‌ها با مارک Apple ارائه خواهند شد و ممکن است AirPods X یا AirPods Studio نامیده شوند. کدهای iOS 14 و گزارش‌هایی از دیده‌بانان مشهور اپل و حتی یک لیست هدف که همه نشان می‌دهند این هدفون‌ها به زودی ارائه می شوند، به بیرون درز کرده‌است. اخیراً گزارش شده‌است که اپل به تمام فروشگاه‌های خود دستور داده‌است تا از حمل هدفون شخص ثالث دست بردارند. شاید این نشانه دیگری باشد که اپل قصد دارد مجموعه AirPods را گسترش دهد.

  • AirTags

ظاهراً اپل در حال کار بر روی محصولات جدید برای رقابت با Tile، یک ردیاب سخت افزاری محبوب است که به منظور تعیین مکان آن‌ها از طریق بلوتوث یا منابع گسترده، به اهداف متصل می‌شود. به همین ترتیب، ردیاب‌های اپل که تصور می‌شود AirTags نامیده می‌شوند، به کاربران این امکان را می‌دهند که  موارد گم شده یا سرقت شده را پیدا کنند. وجود این دستگاه‌ها از سال گذشته به طور گسترده توسط رسانه‌ها گزارش شده‌است. انتظار می‌رود که AirTags مانند دیسک‌های دایره‌ای باشند و از فناوری پهنا‌ی‌ باند فوق‌العاده‌ی اپل برخوردار باشند. آن‌ها احتمالاً با استفاده از اپلیکیشن استاندارد iOS Find My، همراه با تأمین منابع گسترده، مکان‌های دقیق شما را حتی در یک اتاق تشخیص می‌دهند.

 

شما فکر می‌کنید کدام یک از مک‌بوک‌های معرفی شده در مراسم ۱۰ نوامبر اپل جذاب‌تر است؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: pocket-lint

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: