یکی از ویژگی‌های جدید ایرپادز پرو با iOS 14 عرضه می‌شود

یکی از ویژگی‌های جدید ایرپادز پرو با iOS 14 عرضه می‌شود

هدفون‌های بیسیم اپل قرار است به زودی بهبود یابند. البته در رویداد WWDC امسال، اپل تعدادی از ویژگی‌های جدید ایرپادز پرو و ایرپادز را مشخص کرد. این قابلیت‌های تازه شامل سوئیچ شدن میان دستگاه‌های مختلف، چیزی به نام Headphone برای تنظیم میزان و کیفیت صدا جهت هماهنگی با اپل تی‌وی و دو گزینه حالت Transparency و Spatial Audio برای افزودن افکت صداهای محیطی برای ایرپادز پرو می‌باشند. اما گفته می‌شود که یک ویژگی دیگر به نام بهینه‌سازی شارژ باتری به زودی اضافه خواهد شد. برای ادامه خبر همراه برتر دیجیتال باشید.

از آنجایی هیچ باتری قابل شارژی دوام همیشگی ندارد، پس از چندین ماه عمر منابع نیروی تمام گوشی‌ها و هدفون‌ها به تدریج کاهش می‌یابد.

حال اگرچه نمی‌توان از فرسوده شدن باتری‌ها جلوگیری کرد ولی شارژ درست آنها تأثیر بسزایی در افزایش عمر آنها خواهد داشت. سونی چند سال پیش یک چنین ویژگی را در گوشی‌های هوشمند ساخت خودش اضافه کرد و به این نتیجه رسید همان‌طور که دوام باتری روزانه اهمیت دارد، حفظ کیفیت آنها در هر سال نیز مهم است.

بر این اساس، به منظور کوتاه‌تر کردن زمان فرسوده شدن باتری ایرپادز پرو، یک قابلیت جدید با iOS 14 عرضه خواهد شد که تغییر زیادی ایجاد خواهد کرد.

زمانی که در گوشی شما iOS 14 نصب شده، یک اعلانی روی نمایشگر ظاهر می‌شود که در آن نوشته شده است:«« حالت بهینه‌سازی شارژ باتری فعال است. برای افزایش عمر باتری هدفون‌ها، ایرپادز با برنامه روزانه افراد آشنا خواهد شد و منتظر خواهد ماند تا بیش از ۸۰ درصد ظرفیت باتری شارژ شود و سپس آنها را آماده استفاده کند»».

پیام بهینه‌سازی باتری ایرپادز پرو در iOS 14

ویژگی بهینه‌سازی شارژ باتری در iOS و macOS

این ویژگی است که اپل هم‌اکنون در حال استفاده کردن از آن در iOS و macOS می‌باشد و اگرچه ساده ولی بسیار تأثیرگذار است. حالا آن‌طور که سایت MacRumors از توییت یکی از کاربران توییتر برداشت کرده، یک چنین قابلیتی برای ایرپادز و ایرپادز پرو هم عرضه خواهد شد.

بدون روشن کردن گزینه بهینه‌سازی باتری، شارژر آن را تا زمانی که به صورت ۱۰۰ درصدی پر شده، شارژ می‌کند. پس از آن انرژی تقلیل خواهد یافت و بلافاصله دوباره شارژر باتری را شارژ خواهد کرد. انجام این کار به صورت مداوم اتفاق می‌افتد.

بهترین کار آن است که شارژ گوشی تا ۸۰ درصد انجام شود و سپس باقی مانده این روند زمانی صورت پذیرد که کاربر در خواب بوده و دیگر می‌خواهد بیدار شود؛ یعنی گوشی طی این مدت آماده به کار خواهد بود.

اگرچه این یکی از ویژگی‌های جدید برای ایرپادز پرو است، اما چگونه کار می‌کند؟

Apple AirPods Pro

هر کسی برای خودش برنامه روزانه‌ای دارد ولی برخی اوقات خلاف آن عمل می‌کند بنابراین آیفون می‌تواند متوجه شود که شما زودتر از وقت هر روز از آن استفاده کرده‌اید. در این شرایط فرآیند شارژ دوباره باتری را یک ساعت یا زودتر از وقت بیدار شدن آغاز می‌کند.

از زمان برگزاری مراسم WWDC امسال، تا کنون آپدیت نرم‌افزاری برای ایرپادز پرو منتشر شده که در مجموع کیفیت صداها را افزایش داده و زمینه را برای دریافت بروزرسانی‌های بعدی آماده کرده است.

برای دریافت این بروزرسانی، شما باید آیفون خود را به iOS 14 که فعلاً مخصوص توسعه‌دهندگان است آپدیت کنید. البته به زودی نسخه بتا آن منتشر می‌شود بنابراین شاید دیگر چیزی به آن زمان باقی نمانده باشد.

 

شما فکر می‌کنید اضافه شدن این ویژگی باعث می‌شود جایگاه اپل به عنوان یک برند پرطرفدار در میان هدفون‌های بیسیم مستحکم‌تر گردد؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: forbes.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: