افشای برخی مشخصات Redmi K30 Ultra

افشای برخی مشخصات Redmi K30 Ultra

به تازگی خبر رسیده که برند زیر مجموعه شیائومی یعنی ردمی (Redmi) در حال تولید یک دستگاه با پردازنده +MediaTek Dimensity 1000 می‌باشد و اگرچه تاکنون اطلاعات رسمی به دستمان نرسیده ولی بر اساس آخرین شایعات، مشخصات فنی این دستگاه بار دیگر تغییر کرده است. حالا و طبق جدیدترین اطلاعات فاش شده و خبرها، بعضی از افراد توانسته‌اند از میان کدهای رابط کاربری MIUI 12 بتا به این نتیجه برسند که این گوشی شیائومی Redmi K30 Ultra نام داشته و در آن تراشه +Dimensity 1000 وجود خواهد داشت. برای مطالعه ادامه خبر همراه برتر دیجیتال باشید.

در حال حاضر به غیر از ردمی ۱۰ ایکس (Redmi 10X) یا ردمی ۱۰ ایکس پرو (Redmi 10X Pro) تقریباً همه گوشی‌های 5G تولید شده توسط شیائومی و ردمی از پردازنده‌های ساخت کووالکوم استفاده کرده‌اند و حالا گفته می‌شود که دستگاه 5G و بعدی ردمی دارای تراشه +MediaTek Dimensity 1000 خواهد بود.

 

نکته: سری تراشه‌های MediaTek Dimensity 1000 دارای سه مدل Dimensity 1000 ،Dimensity 1000L و +Dimensity 1000 می‌باشد.

 

معرفی پردازنده +Dimensity 1000

تراشه +MediaTek Dimensity 1000 هم روان‌تر بوده و هم سرعت شبکه 5G آن بیشتر خواهد بود. این پردازنده جدید دارای تکنولوژی 5G UltraSave است تا هنگام استفاده از پهنای باند وسیع‌تر مصرف انرژی باتری را مدیریت کند. این قطعه مدام شبکه‌های مختلف را بررسی می‌کند و به صورت خودکار حالت مودم را با آنها تطبیق می‌دهد.

این پردازنده همچنین، از فناوری MediaTek Miravision که پخش محتواهای 4K با کمک APU 3.0 را بهبود می‌بخشد نیز بهره برده و از کیفیت تصاویر +HDR10 هم پشتیبانی می‌کند.

در این چیپست HyperEngine 2.0 وجود دارد تا بتواند با تأخیر کمتری با دستگاه‌های بیسیم نظیر مودم وای‌فای، هدفون‌ها و دسته‌های بازی ارتباط برقرار نماید. به علاوه، به منظور کاهش انرژی مصرفی و مدیریت آن، به صورت هوشمندانه میان شبکه‌های 4G و 5G سوئیچ می‌شود. ضمن اینکه، وای‌فای و بلوتوث از تکنولوژی ضد تداخل برای اتصال مداوم و بدون مشکل بهره می‌برند.

بسیاری از افراد بر این باورند که +MediaTek Dimensity 1000 از محصول آتی کووالکوم یعنی Snapdragon 875 گران‌تر خواهد بود اما برخی‌ها هم در مورد اینکه آیا محصول مدیا تک می‌تواند با تولید کووالکوم به رقابت بپردازد مطمئن نیستند. با این حال، مدیرعامل مدیا تک می‌گوید که رقابت در بازار و نحوه قیمت‌گذاری محصولات همواره وجود داشته است.

سخنرانی مدیرعامل مدیا تک

او ادامه می‌دهد:«« کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که پردازنده‌های 5G تولید کنیم که رقابتی‌تر بوده و از نظر عملکرد، برتری دارند و نسبت به رقبا انرژی مصرفی خود را بهتر مدیریت می‌کنند. در این بازار، شرکا باید ما را بشناسند. بازار همیشه پیشرفت خواهد کرد و رقابت متوقف نخواهد شد. من فکر می‌کنم مدیا تک کاملاً آماده است»».

 

گوشی شیائومی Redmi K30 Ultra

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 Ultra با اسم رمز Cezanne احتمالاً اولین محصول ردمی خواهد بود که از پردازنده‌های سری Dimensity 1000 استفاده خواهد کرد.

کدهای نوشته شده در رابط کاربری MIUI 12 نشان می‌دهند که این تلفن همراه دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی پاپ‌آپ خواهد بود.

در کنار موارد گفته شده، خبر رسیده که دستگاه بعدی ردمی که چیپست +Dimensity 1000 دارد از نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی در نمایشگر AMOLED بهره خواهد برد و در زیر صفحه نمایش آن هم سنسور اسکنر اثر انگشت وجود خواهد داشت. در زیر قاب آن هم باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت که از تکنولوژی شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند، قرار خواهد گرفت.

در پایان اشاره کنیم که انتظار می‌رود این گوشی در ماه جاری میلادی روانه بازار شود.

 

شما فکر می‌کنید گوشی شیائومی Redmi K30 Ultra چه امکاناتی خواهد داشت؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: gizchina.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: