امکان انتقال گفتگوهای دیگر پیامرسان‌ها به تلگرام

انتقال گفتگوهای دیگر پیامرسان‌ها به تلگرام

چند روز پیش، تیم توسعه‌دهندگان تلگرام به صورت کاملاً اتفاقی یک آپدیت مهم برای نسخه iOS این برنامه منتشر کرد که امکان انتقال گفتگوهای دیگر پیامرسان‌ها به تلگرام مهمترین ویژگی آن بود. حالا لیست تغییرات اضافه شده همراه با ورژن ۷٫۴ این اپلیکیشن برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده است؛ با برتر دیجیتال همراه باشید تا با آنها آشنا شوید.

همزمان با عرضه این آپدیت، تیم توسعه‌دهندگان تلگرام خبر داد که در ماه ژانویه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جدید شروع به استفاده از این پیامرسان کرده‌اند.

ویژگی‌های جدید نسخه ۷٫۴ تلگرام

انتقال گفتگوهای دیگر پیامرسان‌ها به تلگرام در نسخه ۷٫۴

مهمترین قابلیت تلگرام نسخه ۷٫۴، امکان انتقال گفتگوهای دیگر پیامرسان‌ها به این برنامه بود که بسیاری از افراد انتظارش را می‌کشیدند. بر این اساس، شما حالا می‌توانید پیام‌ها، تصاویر، ویدیوها و اسناد سایر اپلیکیشن‌های پیامرسان مانند واتس‌اپ، لاین و . . . را به تلگرام منتقل کنید. این ویژگی هم برای گفتگوهای شخصی کاربرد دارد و هم برای چت‌های گروهی.

انتقال گفتگوهای دیگر پیامرسان‌ها به تلگرام

به منظور انتقال داده‌ها از واتس‌اپ در سیستم عامل iOS، فقط کافی است صفحه مربوط به اطلاعات یک کاربر را اجرا کرده و گزینه Export Chat (صدور گفتگوها) را بزنید و سپس از منوی اشتراک‌گذاری تلگرام را انتخاب کنید. در سیستم عامل اندروید هم باید به صفحه گفتگوی کاربر مدنظر رفته و روی منوی سه نقطه روی هم کلیک نمایید و پس از انتخاب More (بیشتر)، Export Chat (صدور گفتگوها) را بزنید و در پایان از منوی اشتراک‌گذاری تلگرام را برگزینید.

ویژگی جدید تلگرام برای حفاظت از حریم شخصی

دیگر نوآوری تلگرام به حفاظت از حریم شخصی مربوط می‌شود. کاربران حالا می‌توانند گفتگوهای مخفی، گروه‌های ساخته شده بدون نشان و تاریخچه تماس‌ها را برای هر دو طرف فرستنده و گیرنده پاک کنند. سرورهای تلگرام هیچ اطلاعاتی در مورد گفتگوهای حذف شده و یا ورودی‌های تماس‌های گرفته شده ذخیره نخواهند کرد بنابراین این داده‌ها برای همیشه حذف خواهند شد.

گفتگوهای صوتی هم که حالا در گروه‌ها فعال هستند در بالای تب تماس‌ها مشاهده می‌شوند و می‌توان مقدار آنها را برای هر کدام از اعضای گروه مشخص کرد. تنظیمات مربوطه نیز به صورت یکباره توسط مدیران برای تمامی مشترکان مشخص خواهند شد.

قابلیت جدید موزیک پلیر تلگرام

در موزیک پلیر تلگرام اندرویدی هم باید روی نام خواننده کلیک کنید تا لیست آهنگ‌های او که در گفتگوهای مختلف وجود دارد را مشاهده نمایید. وقتی که آهنگی را اجرا یا متوقف می‌کنید، صداها ظاهر و مخفی می‌شوند. دکمه‌های قطعه بعدی (next track) و قطعه قبلی (previous track) را هم می‌توانید به مدت طولانی‌تری فشار دهید تا آهنگ با سرعت بیشتری پخش شده و یا به عقب بازگردد.

استیکر جدید تلگرام برای خوشامدگویی به تازه‌واردها

برای کسانی که به تازگی به تلگرام پیوسته‌اند نیز می‌توانید با ارسال نوعی استیکر به خصوص پیام خوشامد بفرستید. به علاوه، پشتیبانی از دو ویژگی TalkBack در اندروید و VoiceOver در iOS توسط تلگرام بهبود یافته و انیمیشن‌های جدیدی به رابط کاربری اندروید اضافه شده‌اند.

 

تلگرام، دومین اپلیکیشن پیامرسان محبوب در ایالات متحده

طبق اعلام مجله Telegraph، تلگرام حالا به دومین پیامرسان پرطرفدار در ایالات متحده تبدیل شده است. این اتفاق در حالی رخ داد که توییتر اکانت دونالد ترامپ را مسدود و اپل و گوگل هم شبکه اجتماعی محبوب او یعنی Parler را از فروشگاه‌های نرم‌افزاری خود حذف کردند.

بر این اساس، در کمتر از یک هفته و از ۱۷ دی ۱۳۹۹، تلگرام بیش از ۵۴۵ هزار بار دانلود شده که سه برابر آمار هفته پیش آن می‌باشد. کارشناسان یادآور شده‌اند که رشد محبوبیت تلگرام به وضع قوانین جدید واتس‌اپ در امر حفاظت از حریم شخصی نیز مربوط می‌شود. در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۹۹، مشخص شد که داده‌های شخصی کاربران واتس‌اپ در اختیار نرم‌افزارهای ساخت فیسبوک هم قرار می‌گیرند.

پاورل دورف، مؤسس تلگرام تأیید کرده که پس از معرفی قوانین تازه توسط واتس‌اپ، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده‌اند.

 

ترفندهای تلگرام

 

شما کدام شبکه اجتماعی را ترجیح می‌دهید؟ واتس‌اپ، تلگرام یا سایرین؟ انتخاب خود را همراه با ذکر دلیل با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: gizchina.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: