معرفی گوشی 5G بلک بری همراه با کیبورد فیزیکی در سال ۲۰۲۱

معرفی گوشی 5G بلک بری در سال ۲۰۲۱

طبق اخبار منتشر شده، در سال ۲۰۲۱ یک گوشی 5G بلک بری که دارای کیبورد فیزیکی هم هست، معرفی خواهد شد.  برای مطالعه ادامه خبر با برتر دیجیتال همراه باشید.

گوشی 5G بلک بری

پس از آنکه TCL در اوایل سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت پشتیبانی از Blackberry را متوقف کند، حالا کمپانی جدیدی به نام OnwardMobility قصد دارد یک گوشی تازه با برند سابقاً محبوب تولید نماید. OnwardMobility در حال همکاری با FIH Mobile Limited به عنوان زیرمجموعه Foxconn است تا بتواند این گوشی را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به بازار کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی برساند. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این موبایل به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید یا خیر؟ زیرا مطبوعاتی که خبر از معرفی گوشی 5G بلک بری داده‌اند، مدعی شده‌اند که این گوشی بیشتر به درد شرکت‌هایی می‌خورد که می‌خواهند با یک تلفن همراه ایمن با قابلیت اتصال به شبکه نسل 5 ارتباطات، کارایی‌شان را افزایش دهند.

پیتر فرانکلین، مدیرعامل OnwardMobility در مصاحبه خود گفت:«« گوشی‌های بلک بری همواره به خاطر حفاظت از روش‌های امن ارتباطی، حریم شخصی و داده‌ها شهرت داشته‌اند. این یک فرصت عالی برای شرکت ماست تا دستگاه‌های 5G متعلق به نسل آینده را با پشتیبانی بلک بری و FIH Mobile به بازار بیاورد»».

با همه اینها، OnwardMobility هنوز نام هیچ دستگاهی را در سایت خود نیاورده و حتی به هیچ گوشی با عنوان “گوشی آتی بلک بری” نیز اشاره‌ای نکرده است

طبق آخرین اخبار، گوشی 5G بلک بری در بازار به فروش خواهد رسید

همان‌طور که گفتیم، این کمپانی در صفحه مربوطه اعلام کرده است که می‌خواهد یک موبایل ایمن برای مؤسسات، دولت‌ها و شرکت‌های تجاری تولید کند؛ با این حال، هنوز مطمئن نیستیم که آیا طرفداران بلک بری می‌توانند محصول بعدی این برند را از فروشگاه‌ها خریداری نمایند یا خیر؟ هرچند،در ویدیوی منتشر شده این نکته تأیید شده است. ضمناً، هنوز مشخص نیست آیا این گوشی به سایر کشورهای دنیا نیز خواهد آمد یا خیر.

پیتر فرانکلین، مدیرعامل OnwardMobility می‌گوید:«« امروزه بیش از نیمی از جمعیت جهان گوشی هوشمند دارند؛ بنابراین بازار این وسایل بسیار گسترده است. چیزی که در اینجا بیش از سایر موارد غیبتش احساس می‌شود، یک دستگاه فوق امن و کارآمد برای برطرف کردن نیاز کارمندان، دولت‌ها و کاربران حساس به حریم شخصی است. در واقع ما انتظار داریم این خلأ را پر کنیم»».

 

آیا بلک بری به عنوان تولیدکننده گوشی‌های ایمن، می‌تواند همان روند گذشته را ادامه دهد؟

محصولات شرکت Research In Motion که حالا با اسم بلک بری شناخته می‌شوند، جزو اولین گوشی‌های هوشمندی بودند که در میان مصرف‌کنندگان به محبوبیت دست یافتند اما طرفداران اصلی آنها کسانی بودند که می‌خواستند گوشی خریداری کنند که از اطلاعات ارسال و دریافت شده محافظت می‌کند.

پس از رشد بی‌سابقه گوشی‌های اندرویدی و آیفون، سهم بلک بری از بازار تلفن‌های همراه بسیار ناچیز شد. با این حال، همچنان محصولات این شرکت جزو مورد اعتمادترین دستگاه‌ها به شمار می‌رود. از این رو، OnwardMobility در تلاش است تا تمرکز خودش را روی کسب دوباره اعتماد از مشتریان، افزایش کارایی گوشی‌ها بگذارد. اضافه کردن یک صفحه کلید فیزیکی به گوشی 5G بلک بری در سال ۲۰۲۱ هم گواه این اقدام اوست.

گوشی‌های بلک بری TCL نیز کیبوردهای فیزیکی داشتند اما در صنعت تلفن‌های همراه به توفیق زیادی دست نیافتند و ناچار شدند از این حوزه کنار بروند. به طور خلاصه بگوییم، شاید مردم بخواهند با خرید گوشی‌های کیبورددار خاطراتشان را دوباره زنده کنند اما بعید است افراد زیادی حاضر باشند آنها را بخرند.

از طرفی، از زمانی که محصولات بلک بری تولید نشده‌اند، گوشی‌ها تغییرات زیادی کرده‌اند و این یعنی ظاهر بلند و باریک آنها جایی برای حضور کیبورد باقی نگذاشته و تایپ کردن در دستگاه‌هایی مانند BlackBerry Key2 تولید شده توسط TCL هم کار راحتی نبوده است. حال باید دید با توجه به نزدیک شدن به زمان معرفی محصول OnwardMobility در سال ۲۰۲۱، آیا این دستگاه شیوه طراحی متفاوتی خواهد داشت یا خیر.

 

آیا شما فکر می‌کنید گوشی 5G بلک بری می‌تواند در بازار به موفقیت دست پیدا کند؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: techradar.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: