آیپد ایر جدید؛ ارزان‌تر ولی قدرتمندتر

آیپد ایر جدید؛ ارزان‌تر ولی قدرتمندتر

وب‌سایت DigiTimes گزارش می‌دهد که اپل در حال تأمین مواد اولیه برای ساخت مک‌بوک‌ها، تبلت‌ها و آیپد ایر جدید مبتنی بر پردازنده‌های ARM است. این شرکت انتظار دارد فروشش در حوزه‌های نامبرده نسبت به سال ۲۰۱۹ با افزایش روبه‌رو شود. برای مطالعه ادامه خبر همراه برتر دیجیتال باشید.

گفته می‌شود که آیپد ایر جدید با نمایشگر ۱۰٫۸ اینچی می‌خواهد استراتژی آیفون SE 2020 را دنبال کند و از یک پردازنده قدرتمند بهره ببرد ولی قیمتی مقرون به صرفه داشته باشد. بر این اساس، احتمالاً همچون دومین نسل آیفون SE در این تبلت جدید تراشه Apple A13 استفاده خواهد شد و قیمتش نیز ۴۰۰ دلار خواهد بود هرچند در این مورد گزارش‌های ضد و نقیضی نیز شنیده می‌شود.

لازم به ذکر است که آیپد ایر ۲۰۱۹ از چیپست A12 بهره برده و حافظه داخلی مدل پایه آن به ۶۴ گیگابایت می‌رسد و با قیمت تقریبی ۵۰۰ دلار در بازار به فروش می‌رسد. آیپد ۱۰٫۲ اینچی هم دارای پردازنده نسبتاً قدیمی A10 بوده و ۳۳۰ دلار قیمت خورده است بنابراین آیپد ایر جدید ۲۰۲۰ چیزی بین دو عدد نامبرده ارزش گذاری خواهد شد.

سایر اطلاعات فاش شده از آیپد ایر جدید

شاید آیپد ایر جدید اولین تبلت غیر پرو (Pro) اپل باشد که پورت Lightning را کنار گذاشته و از درگاه USB-C بهره می‌برد. دیگر قابلیت مخصوص آیپدهای پرو که شاید در تبلت آتی سری ایر اپل ببینیم نیز پشتیبانی از صفحه کلید Magic Keyboard است.

در این میان، تحلیلگر شناخته‌شده مینگ چی کو، مدعی شده که علاقه‌مندان به آیپد مینی جدید باید تا سال آینده صبر کنند. جالب آنکه کو ادعا کرده شاید همراه با آیپدها شارژرهای ۲۰ واتی به فروش برسد حال آنکه با آیفون‌ها احتمالاً قرار نیست اصلاً شارژری فروخته شود.

در مورد لپ‌تاپ‌های اپل نیز بگوییم که مدل‌های ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر که از تراشه‌های ساخت اپل استفاده می‌کنند، در دست تولید بوده و قرار است در پایان سال جاری میلادی معرفی و عرضه شوند.

 

شما فکر می‌کنید آیپد ایر جدید اپل چه‌قدر قیمت خواهد داشت؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: gsmarena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: