نقد و بررسی تخصصی شیائومی پوکو ام ۳

بررسی پوکو ام ۳

جدیدترین گوشی پایین‌رده برند Poco با عنوان Poco M3 اکنون در سرتاسر جهان به فروش می‌رسد. این شرکت زیرمجموعه‌ی شیائومی طی سالیان اخیر مدام محصولاتی تولید کرده که ارزش خرید بالایی داشته‌اند اما با قیمت ۱۵۰ دلاری، شاید به جرأت بتوانیم بگوییم که پوکو ام ۳ بهترین گوشی اندرویدی با ارزش خرید بالا در میان همه تلفن‌های همراه است. حال برای آشنایی بیشتر با این موبایل، با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله بررسی پوکو ام ۳ را بخوانید.

نگاهی به مشخصات فنی شیائومی Poco M3

ابعاد (میلی‌متر)۱۶۲٫۳ * ۷۷٫۳ * ۹٫۶
وزن (گرم)۱۹۸
صفحه نمایش·      ۶٫۵۳ اینچ

·      IPS LCD

رزولوشن۲۳۴۰ * ۱۰۸۰
تراشهSnapdragon 662
پردازنده گرافیکیAdreno 610
رم (گیگابایت)·      ۴

·      ۶

حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۶۴

·      ۱۲۸

پشتیبانی از کارت حافظهدارد (اسلات اختصاصی)
دوربین اصلیسه‌گانه

·      ۴۸ مگاپیکسلی اصلی

·      ۲ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوربین سلفی۸ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۶۰۰۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب کناری

·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

·      قطب‌نما

 

 

آنباکسینگ شیائومی Poco M3

در جعبه زرد رنگ این گوشی، قاب ژله‌ای TPU، محافظ صفحه نمایش، ابزار درآوردن سیمکارت و دفترچه راهنما قرار گرفته‌اند. در زیر مواردی که گفتیم، موبایل حضور یافته و در زیر آن شارژر ۲۲٫۵ واتی و کابل USB-C به چشم می‌خورند.

 

نقد و بررسی شیائومی پوکو ام ۳ از نظر طراحی

اولین چیزی که با نگاه کردن به این گوشی متوجه خواهید شد، ابعاد بزرگش می‌باشد. در مجموع شیوه طراحی Poco M3 ساده است اما روی آن الگوهایی تعبیه شده‌اند تا اصلاً این‌گونه به نظر نیاید که ارزان قیمت است. فریم مشکی رنگ این موبایل از جنس پلاستیک ساخته شده ولی بافت آن آنقدر باکیفیت است که امکان دارد فکر کنید آلومینیومی می‌باشد. قاب پشتی هم از جنس پلاستیک ساخته شده اما پوکو روی آن نوعی پوشش سیلیکونی – چرمی قرار داده است. این نوع نحوه طراحی، به خوش‌دست شدن موبایل کمک شایانی می‌کند و در میان دستگاه‌هایی که قاب پشتی یکسان، یکپارچه و ساده‌ای دارند آن را متمایز خواهد کرد.

در بالای قاب پشتی ماژول سه‌گانه دوربین اصلی درون یک مستطیل مشکی رنگی حضور یافته که در کنارش برند Poco درج شده است. برآمدگی لنزهای دوربین اصلی شاید در این قسمت به چشم بیاید اما زیاد نیست. به طور کلی، ظاهر این بخش برجسته و شاخص بوده و مشخص است که پوکو سعی کرده برند خودش را به همگان بشناساند و این یعنی طرفداران این شرکت می‌توانند از فاصله‌های دور یک گوشی ساخت Poco را به خوبی شناسایی کنند. در پایین هم کمی اطلاعات در مورد این برند دیده می‌شود که البته ظاهر جذاب این موبایل را تحت تأثیر منفی قرار نمی‌دهند.

امکانات اطراف فریم

در بالا بریدگی‌های اسپیکر، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و میکروفون تعبیه شده‌اند. در پایین حفره مخصوص میکروفون، پورت شارژ USB-C و بریدگی‌های اسپیکر نشسته‌اند. استفاده از دو اسپیکر معمولاً چیزی نیست که در یک گوشی ارزان قیمت ببینیم اما خوشبختانه Poco M3 به چنین ویژگی مجهز شده است. در سمت چپ، اسلات سه تایی محل قرار دادن دو سیمکارت و یک مموری کارت microSD حضور یافته‌اند. در سمت راست هم دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا در نظر گرفته شده‌اند. سنسور اسکنر اثر انگشت نیز درون دکمه پاور نشسته که یک تصمیم فوق‌العاده از سوی Poco به شمار می‌رود.

نمای جلویی

در جلو صفحه نمایش ۶٫۵۳ اینچی با رزولوشن +FHD به چشم می‌خورد که در وسطش بریدگی محل قرارگیری دوربین سلفی دیده می‌شود. حاشیه‌های بالایی و کناره‌های نمایشگر ضخامت یکسانی دارند اما ضخامت نوار سیاه پایینی کمی بیشتر است. واقعاً نمی‌توان ایرادی به این شیوه طراحی گرفت زیرا گوشی‌های این رنج قیمت حاشیه‌های مشکی به مراتب ضخیم‌تری (به خصوص در پایین نمایشگر) دارند. نمای جلویی Poco M3 شاید به خاطر ناچ آن کمی قدیمی به نظر بیاید اما به طور کلی برای یک گوشی که تنها ۱۵۰ دلار قیمت خورده، بسیار جذاب خواهد بود.

خوش‌دستی و ارگونومیک

از نظر خوش‌دستی و ارگونومیک، بر خلاف بهره‌مندی از یک باتری عظیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپری، سنگینی پوکو ام ۳ اصلاً احساس نمی‌شود. شرکت سازنده از تکنیک‌های مناسبی برای طراحی این محصولش استفاده کرده تا وزن Poco M3 متعادل و خوش‌دستی و کار کردن با آن راحت باشد. پوکو این گوشی را به رنگ‌های آبی، مشکی و زرد تولید کرده تا مشتریان با توجه به سلایقی که دارند، گوشی مدنظرشان را انتخاب کنند. به عنوان یک موبایل ارزان قیمت و اقتصادی، پوکو ام ۳ از نظر طراحی، بیش از آن چیزی که انتظار می‌رود خودنمایی می‌کند.

خرید گوشی شیائومی Poco M3

نقد و بررسی شیائومی پوکو ام ۳ از نظر صفحه نمایش

در جلوی Poco M3 صفحه نمایش ۶٫۵۳ اینچی دارای ناچ با رزولوشن +Full HD و با نرخ بازسازی ۶۰ هرتزی قرار گرفته است. قدرت تفکیک‌پذیری این نمایشگر ۲۳۴۰ * ۱۰۸۰ بوده و تراکم پیکسلی آن ۳۹۵ است. پوکو با تولید این گوشی و ارائه نسبت بدنه به تصویر ۱۹٫۵:۹، سنت گوشی‌های مدرن را حفظ کرده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه هم ۸۳٫۴ درصد خواهد بود که بیشتر به خاطر ضخامت نوار مشکی پایینی افزایش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که گوشی موتورولا Moto G Fast نمایشگری کوچکتر، نسبت بدنه به تصویر کمتر و رزولوشن 720p دارد.

صفحه نمایش پوکو ام ۳

پوکو حتی در زمینه تجهیز نمایشگر به پوشش‌های محافظ نیز خساست به خرج نداده و روی صفحه نمایش این دستگاه Gorilla Glass 3 را چسبانده است. حداکثر روشنایی این پنل ۴۰۰ نیت خواهد بود که برای یک گوشی مخصوص این رنج قیمت کاملاً طبیعی و مناسب است. البته موبایل‌هایی که بعضاً دو برابر قیمت دارند نهایتاً می‌توانند ۴۵۰ واحد روشنایی را به ثبت برسانند بنابراین Poco M3 از این نظر هم فراتر از انتظار کار می‌کند. بر این اساس، در روزهای آفتابی و هنگامی که دارید با این گوشی در فضاهای باز کار می‌کنید، مشکلی در زمینه خواندن اطلاعات آن نخواهید داشت.

مطابق معمول، رابط کاربری MIUI 12 دارای گزینه‌های سفارشی‌سازی متعددی برای تغییر ظاهر نمایشگر است بنابراین شما می‌توانید تنظیمات نمایش رنگ‌ها را با توجه علایق خودتان تغییر دهید هرچند بعید است با نمایه پیش‌فرض پخش رنگ‌ها مشکلی داشته باشید. حالت تیره و گزینه مخصوص مطالعه هم برای سفارشی‌سازی بیشتر نمایشگر در نظر گرفته شده‌اند. به طور کلی این صفحه نمایش بسیار باکیفیت است و چه‌بسا شاید بتوانیم آن را بهترین پنل در میان دستگاه‌های این رنج قیمت به حساب بیاوریم.

 

نقد و بررسی شیائومی پوکو ام ۳ از نظر عملکرد

قدرت پردازشی Poco M3 را تراشه هشت هسته‌ای Snapdragon 662 تأمین می‌کند که دارای چهار هسته Kryo 260 Gold با سرعت ۲ گیگاهرتزی و چهار هسته Kryo 260 Silver با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتزی است و همراهی کننده آنها نیز پردازنده گرافیکی Adreno 610 خواهد بود. این سخت‌افزار در کنار رم ۴ یا ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی می‌تواند کارهای روزانه را بدون هیچ مشکل خاصی انجام دهد.

بررسی پوکو ام ۳ از نظر عملکرد

نمرات بنچمارک پوکو ام ۳ همچون دیگر دستگاه‌هایی است که از پردازنده Snapdragon 662 استفاده می‌کنند. در آزمایش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench به ترتیب امتیازات ۳۱۵ و ۱۳۹۲ به ثبت رسید. نمره آزمون Open CL هم ۳۷۶ و نمره AnTuTu نیز تقریباً ۱۸۰۰۰۰ بود. با همه اینها، امتیازات بنچمارک نشان نمی‌دهند که آیا Poco M3 از نظر عملکردی قدرتمند است یا خیر.

عملکرد گیمینگ شیائومی Poco M3

علی‌رغم مقرون به صرفه بودنش، این تلفن همراه می‌تواند بازی‌هایی نظیر Call of Duty و PUBG را با تنظیمات معمولی اجرا کند. علاوه بر این، تا کنون افراد زیادی بر قدرت گیمینگ پوکو ام ۳ صحه گذاشته‌اند و در مورد آن صحبت کرده‌اند. بازی‌های معمولی مانند Hill Climb Racing 2 یا Subway Surfers نیز با سرعت بسیار روان و بالایی در این موبایل اجرا می‌شوند. از طرفی، چنان‌چه مدت زیادی با Poco M3 بازی کنید، پشت آن به هیچ عنوان داغ نخواهد کرد که این موضوع قطعاً یک مزیت به شمار می‌آید. به علاوه، اسپیکرهای استریو و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری دو ویژگی هستند که هنگام اجرای بازی به شدت اهمیت پیدا می‌کنند.

طبیعتاً در مدلی از این گوشی که رم ۴ گیگابایتی دارد، باید تعداد اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند را مدیریت کنید ولی با توجه به وجود ویژگی Game Turbo، عملکرد این دستگاه با نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی‌اش فوق‌العاده خواهد بود.

در واقع پوکو با عرضه این گوشی هوشمند با قیمت ۱۵۰ دلاری خیلی خوب کار کرده چرا که این دستگاه می‌تواند ضمن ارائه عملکرد عالی، از رقبای همرده‌اش با اختلاف برتر باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی پوکو ام ۳ از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

بررسی پوکو ام ۳ از نظر رابط کاربری

Poco M3 از رابط کاربری MIUI 12 گلوبال مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ بهره می‌برد. پس از اینکه این گوشی را می‌خرید، آپدیت امنیتی ماه اکتبر ۲۰۲۰ در دسترس قرار خواهد گرفت. مطابق معمول، رابط کاربری MIUI طرفداران خاص خودش را دارد و این یعنی خیلی‌ها دوستش خواهند داشت و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند لانچر Nova را روی آن نصب کنند تا ظاهر گوشی‌شان شبیه سیستم نرم‌افزاری اندروید خام شود.

از زمانی که MIUI در گوشی شیائومی Redmi 2 وجود داشت تا حالا که به نسخه ۱۲ رسیده، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در آن بوده‌ایم بنابراین انتظار می‌رفت این پوسته نرم‌افزاری همچنان پیشرفته‌تر شده باشد. با این حال، در اینجا چندین گزینه وجود دارند که برای دستیابی به آنها می‌بایست از چند ترفند پیچیده استفاده کنید.

برخی معایب رابط کاربری MIUI

برای مثال، برای فعالسازی دکمه‌های ناوبری، باید به قسمت Full-screen Display تنظیمات بروید و گزینه مربوطه را روشن یا خاموش کنید. دیگر اتفاق عجیب و غریب، عدم نمایش آیکون‌ها به صورت دایره‌ای شکل علی‌رغم انتخاب تم پیش‌فرض و یا عدم نمایش آیکون‌ها به صورت مربعی شکل علی‌رغم انتخاب تم Limitless بود. ضربه زدن روی شماره ورژن MIUI در قسمت About Phone (درباره دستگاه) گزینه‌های مخصوص توسعه‌دهندگان (Developer Options) را فعال خواهد کرد. البته امکان تغییر این تنظیمات از بخش تنظیمات اضافی (Additional Settings) وجود دارد ولی در اینجا خبری از گزینه مخصوص بازگرداندن ظاهر آیکون‌ها به همین شکل فعلی نیست. به هر حال، امیدواریم که شیائومی یا پوکو در نسخه‌های آتی MIUI فکری به حال این معضل بکنند.

رابط کاربری MIUI

برخی مزایای رابط کاربری MIUI

صرف‌نظر از معایب گفته شده، MIUI امکانات کاربردی زیادی دارد که از آن جمله می‌توانیم به حالت تیره و یا Digital Wellbeing اشاره کنیم. دستیار هوشمند گوگل اسیستنت نیز برای انجام کارها با فرامین صوتی در نظر گرفته شده و کشیدن انگشت از کناره سمت چپ نمایشگر به سمت داخل نیز فید Discover را نشان خواهد داد. چندین گزینه دیگر هم در فولدر Tools قرار گرفته‌اند که شامل تعدادی اپلیکیشن کارآمد مانند FM Radio می‌شوند. در این بین، نرم‌افزارهای از پیش نصب شده‌ای هم وجود دارند که عبارتند از Amazon Shopping، Facebook و LinkedIn که البته همه‌شان را می‌توان لغو نصب کرد.

خرید گوشی شیائومی Poco M3

حال بد نیست در مورد اعلانات صحبت کنیم که در کنار منوی اعلانات سریع به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند هرچند به نظر می‌رسد شیائومی برای ساخت این بخش از سیستم نرم‌افزاری اپل الهام گرفته است. به عقیده کمپانی چینی، تقلید کردن بهترین راه ستایش شرکت‌های بزرگ می‌باشد و به نظر می‌رسد این راهکار در پوکو ام ۳ به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی شده است.

مشکل دائمی رابط کاربری MIUI

یکی از مشکلات دائمی رابط کاربری MIUI پخش تبلیغات از پلی استور برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی است که هیچ ارتباطی به ما ندارند. این اتفاق بر تجربه ما حین استفاده از سیستم نرم‌افزاری MIUI تأثیر منفی می‌گذارد. جدای از این مشکل کوچک، این پلتفرم با سرعت مناسبی اجرا می‌شود و علی‌رغم اینکه در آن MIUI 12 نصب شده ولی شبیه کردن رابط کاربری‌اش به پوسته نرم‌افزاری اندروید خام کار آسانی خواهد بود.

 

نقد و بررسی شیائومی پوکو ام ۳ از نظر دوام باتری

باتری Poco M3

باتری Poco M3 به راحتی تا دو روز دوام خواهد آورد. در واقع ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپری می‌تواند این گوشی را به یک پاور بانک تبدیل کند. بر این اساس، با یک کابل USB-C مناسب، شما قادر خواهید بود سایر دستگاه‌های پوشیدنی خود را با این موبایل و در کمترین زمان ممکن شارژ کنید.

ضمناً، مانند همیشه MIUI گزینه‌های متعددی برای ذخیره انرژی باتری و افزایش دوام آن دارد. این آپشن‌ها شامل نحوه استفاده هر اپلیکیشن از انرژی باتری می‌باشند.

سرعت شارژ شیائومی Poco M3

به خاطر شارژر ۲۲٫۵ واتی فروخته شده، سرعت شارژ گوشی مورد بحث ما که از سرعت ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند، به هیچ عنوان کند و آهسته نخواهد بود. با همه اینها، علی‌رغم بهره‌مندی از تکنولوژی شارژ سریع، پر شدن باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری بیش از یک ساعت زمان خواهد برد.

دوام باتری یکی از مزایایی است که پوکو ام ۳ به راحتی هر گوشی دیگری را با هر قیمتی که دارد، شکست می‌دهد.

 

نقد و بررسی شیائومی پوکو ام ۳ از نظر کیفیت صدا

کیفیت صدای پوکو ام ۳

دو اسپیکر استریو در یک گوشی ۱۵۰ دلاری!!! آیا واقعیت دارد؟!!! پاسخ به این پرسش مثبت است. در واقع باید این‌گونه بگوییم که حتی گوشی‌های میان‌رده نیز چنین ویژگی ندارند. با قرار دادن دو اسپیکر در یک دستگاه اقتصادی، پوکو امکانات این محصولش را کامل کرده است. صدای شنیده شده از این اسپیکرها بسیار بلند بوده و کیفیت‌شان نیز فوق‌العاده است.

جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هم در این گوشی تعبیه شده که وقتی در آن هندزفری سیمی قرار گرفته، صداها را با کیفیت بسیار بالایی پخش می‌کند. بار دیگر، MIUI گزینه‌های مناسبی برای تنظیم کیفیت صدا ارائه کرده و چنان‌چه هدفون ساخت شیائومی دارید، می‌توانید از این آپشن‌ها نهایت استفاده را ببرید. به علاوه، یک گزینه اتصال هدفون‌ها با بلوتوث وجود دارد. لازم به ذکر است که کیفیت صداهای شنیده شده از طریق اتصال بلوتوث مناسب خواهد بود اما نه به اندازه کیفیت صدای شنیده شده از هدفون‌های سیمی.

کیفیت صداها چه با هندزفری و چه بدون هندزفری بالاست بنابراین در مجموع پوکو ام ۳ بالاترین امتیاز ممکن را در این بخش می‌گیرد.

 

نقد و بررسی شیائومی پوکو ام ۳ از نظر دوربین

کیفیت دوربین Poco M3

ممکن است شما هم وقتی می‌بینید در یک گوشی ۱۵۰ دلاری دوربین اصلی سه‌گانه وجود دارد، تعجب کنید اما هنگامی که متوجه می‌شوید در آن یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و خبری از لنز اولترا واید نیست، شوکه خواهید شد. دو سنسور ۲ مگاپیکسلی دیگر که گشودگی دیافراگم f/2.4 دارند برای تشخیص عمق و عکسبرداری به صورت ماکرو استفاده می‌شوند. در جلو هم دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.1 حاضر شده است.

کیفیت تصاویر سلفی

تصاویر گرفته شده با دوربین سلفی برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی فوق‌العاده‌اند. عکس‌های پرتره ثبت شده با دوربین سلفی نیز کیفیت مناسبی دارند به شرط آنکه خیلی از نمای نزدیک آنها را نبینید.

کیفیت تصاویر گرفته شده با لنز اصلی

کیفیت دوربین
تصویر گرفته شده با لنز اصلی در روز

کیفیت تصاویر گرفته شده در روز عالی است. نکته تعجب‌برانگیز دیگر آنکه، در شرایط کم نور و هنگام فعالسازی گزینه Night Mode هم این عکس‌ها کیفیت مناسبی خواهند داشت. ضمن اینکه اپلیکیشن دوربین نیز از نظر گزینه‌های مختلف عکسبرداری دارای امکاناتی نظیر پرو، پانوراما و پرتره است.

ضبط و کیفیت ویدیو

ویدیوهای ضبط شده با دوربین اصلی و دوربین سلفی نهایتاً 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه خواهند بود. برای فیلمبرداری هم گزینه‌های متعددی در نظر گرفته شده‌اند. شما می‌توانید از میان آنها یکی از آپشن‌های اسلوموشن، تایم لپس و یا فیلم کوتاه را برگزینید که در برخی از مواقع به کار خواهند آمد.

اینکه از یک گوشی ۱۵۰ دلاری انتظار داشته باشیم بتواند فیلم‌های 4K ضبط کند، واقعاً غیرمنطقی است. بنابراین اگر می‌خواهید با این کیفیت فیلمبرداری نمایید، بهتر است سراغ موبایل دیگری بروید. بهتر می‌بود که پوکو در این دستگاه یک لنز اولترا واید قرار می‌داد زیرا باعث می‌شد Poco M3 از نظر ساختار دوربین در میان گوشی‌های پایین‌رده دست‌نیافتی‌تر شود.

خرید گوشی شیائومی Poco M3

نقد و بررسی شیائومی پوکو ام ۳ از نظر اتصالات

صداها چه با هدفون و چه بدون هدفون کیفیت فوق‌العاده‌ای داشتند. به علاوه، چنان‌چه گزینه ارسال پیام RCS هم فعال باشد، پیامک فرستادن با آن نیز بسیار عالی خواهد بود. در مجموع بعید است مشکلی از نظر پخش آهنگ یا تماشای ویدیو حین استفاده از این دستگاه برایتان پیش بیاید. یک مشکل جزئی که احتمالاً متوجه‌ش خواهید شد آن است که فاصله‌ای که اتصال بلوتوث پوشش می‌دهد نسبتاً محدود خواهد بود به طوری که اگر از موبایل بیش از ۵ متر فاصله بگیرید، کیفیت صدای شنیده شده از هدفون‌های بلوتوثی با لرزش همراه خواهد شد.

رابط کاربری MIUI

دیگر گزینه‌های مربوط به اتصالات نیز عبارتند از Screen Cast، Nearby Share و ShareMe. به علاوه، چنان‌چه می‌خواهید تلویزیون‌تان را از راه دور کنترل کنید، می‌توانید از اپلیکیشن Mi Remote که با سنسور IR هماهنگ شده بهره بگیرید. همچنین، در کشورهایی که سایر محصولات شیائومی به فروش می‌رسند، می‌توان از این قابلیت استفاده و آنها را از راه دور کنترل کرد.

با این اوصاف، به غیر از NFC، کمبود دیگری از نظر گزینه‌های اتصالات در Poco M3 احساس نمی‌شود. البته به خاطر داشته باشید که در بسیاری از کشورها، پرداخت بیسیم هزینه‌ها نیازمند اسکن کردن کد QR است بنابراین نبود NFC اصلاً به چشم نخواهد آمد. لازم به ذکر است که اگر پوکو ام ۳ مجهز به اتصال NFC بود، ویژگی‌هایش از سایر دستگاه‌های همرده‌اش کامل‌تر می‌شد اما حالا این اتفاق نیفتاده ولی همچنان هیچ گوشی ۱۵۰ دلاری از نظر امکانات با این تلفن همراه برابری نمی‌کند.

 

جمع‌بندی

Poco M3 از پشت

Poco M3 گوشی است که ظاهر بسیار مدرنی دارد و وقتی آن را در جیب‌تان می‌گذارید، احساس غرور خواهید کرد. البته قطعاً کمبودهایی احساس می‌شود و خبری از امکاناتی نظیر NFC یا لنز اولترا واید نیست اما باید واقع‌نگر باشیم و انتظاراتمان را در حد و اندازه یک گوشی ۱۵۰ دلاری پایین بیاوریم زیرا این موبایل با این قیمت پایینش از نظر عملکردی توانسته در آزمایش‌های مختلف صدرنشین باشد و امتیازات مناسبی کسب کند.

پوکو ام ۳ از نظر سرعت عملکرد، کیفیت صفحه نمایش، دوام باتری، کیفیت دوربین و شیوه طراحی یک گوشی فوق‌العاده به شمار می‌آید. گویا Poco این دستگاه را ساخته تا به همه نشان دهد برند تجاری‌اش صرفاً جنبه بازاریابی برای شیائومی ندارد. بر این اساس، Poco M3 همه آنچه که شما نیاز دارید را فراهم کرده است.

با این موبایل، پوکو حداقل امکاناتی که یک دستگاه نیاز دارد تا بهترین باشد را به حد اعلای خود رسانده و صادقانه بگوییم که خیلی هم خوب کار کرده است. حال در پایان این مقاله، نظر خودمان را در مورد Poco M3 اعلام می‌کنیم و می‌گوییم که در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی، یک قهرمان بی‌رقیب و جدید وارد شده است.

 

نقاط قوت شیائومی Poco M3

  • شیوه طراحی جذاب
  • خوش‌دست و متعادل بودن وزن
  • صفحه نمایش ۶٫۵۳ اینچی و بزرگ با رزولوشن +Full HD
  • توانمند در اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین
  • باتری بادوام ۶۰۰۰ میلی‌آمپری و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ معکوس
  • دوام باتری دو روزه و کسب نمره عالی در آزمایش‌های مختلف
  • کیفیت مناسب تصاویر گرفته شده با لنز اصلی حتی در شرایط کم نور
  • کیفیت صدای فوق‌العاده و بسیار بهتر از سایر گوشی‌های همرده
  • دارای جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و سنسور IR
  • قیمت مناسب و عملکرد سریع

 

نقاط ضعف شیائومی Poco M3

  • نداشتن لنز اولترا واید علی‌رغم سه‌گانه بدون دوربین اصلی
  • عملکرد ضعیف اتصال بلوتوث در فاصله‌های بیش از ۵ متر
  • پیچیدگی‌های به خصوص در برخی از قسمت‌های رابط کاربری

 

خرید گوشی شیائومی Poco M3

 

حال که به پایان مقاله نقد و بررسی شیائومی پوکو ام ۳ رسیده‌ایم، شما در مورد این گوشی چه فکر می‌کنید؟ آیا می‌توانید برای آن آلترناتیو مناسبی پیدا کنید؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: androidheadlines.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: