نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy M31

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M31

گوشی‌های هوشمند و مدرن امروزه به شدت پیشرفته کرده‌اند و فراتر از تصورات ما پیش رفته اند. در این بین سخت‌افزار قدرتمند، صفحه نمایش‌های درخشان و دوربین‌های باکیفیت از جمله مزایای این دستگاه‌ها می‌باشند. اما هنوز یک قسمت بروز نشده و آن هم دوام باتری است. البته برخی از موبایل‌ها توانسته‌اند ترند جدیدی را آغاز کنند اما از زمان عرضه Lenovo P2 در سال ۲۰۱۶، تغییر گسترده‌ای در زمینه باتری و دوام آن مشاهده نکرده‌ایم هرچند گوشی نامبرده هم زیاد در بازار فروخته نشد و چند ماه بعد دیگر اثری از آن ندیدیم. حالا امروز گلکسی M31 امیدها را دوباره زنده کرده و با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری‌اش، به نظر می‌رسد بتواند نویدبخش تولید گوشی‌های بادوام‌تر در آینده باشد. اما عملکرد این موبایل چگونه است؟. با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M31 را مطالعه کنید تا پاسخ این سؤال را دریافت نمایید.

مشخصات فنی

تراشههشت هسته‌ای سامسونگ Exynos 9611
حافظه رم۶ گیگابایت
اندازه صفحه نمایش۶٫۴ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش۲۳۴۰ * ۱۰۸۰ پیکسل
تراکم پیکسلی۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ
نوع صفحه نمایشSuper AMOLED
دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0
دوربین اصلیچهارگانه:

·      ۶۴ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8

·      ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2

·      ۵ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4

·      ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2

چراغ فلاش LEDدارد
تأییدیه مقاومت در برابر آب و خاکندارد
جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متریدارد
تکنولوژی شارژ بیسیمندارد
نوع USBUSB-C
حافظه داخلی۶۴ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظهدارد (microSD)
وای‌فای802.11ac
بلوتوثنسخه ۵
اتصال سلولی4G
پشتیبانی از دو سیمکارتدارد
ابعاد۱۵۹ * ۷۵ * ۸٫۹ میلی‌متر
وزن۱۹۱ گرم
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید ۱۰ | One UI 2.0
باتری۶۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت

 

آنچه که باید از Galaxy M31 بدانید

گلکسی M31

گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ به سرعت توانستند لقب “مقرون به صرفه” را به خود بگیرند اما هیچ‌کدام از آنها تا کنون باتری به این با ظرفیتی نداشته‌اند. حتی Lenovo P2 که بادوام‌ترین موبایل بوده نیز تنها یک باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپری داشت.

سایر امکانات گلکسی M31 چیست؟. اولاً باید به صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی Super AMOLED و سپس به تراشه Exynos 9611، رم ۶ گیگابایتی، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی قابل ارتقا و سیستم عاملی به نام اندروید ۱۰ اشاره کنیم. در ادامه هم باید از دوربین چهارگانه با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی یاد کنیم که با لنزهای اولترا واید، ماکرو و تشخیص عمق همراه شده است.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M31 از نظر قیمت و معرفی رقبا

سامسونگ گلکسی ام ۳۱

همان‌طور که متوجه شده‌اید، یکی از مزایای اصلی این موبایل، قیمت مناسبش می‌باشد. صرف‌نظر از اینکه دوام باتری برایتان اهمیت دارد یا خیر، گلکسی M31 گوشی با ارزش خرید بالایی خواهد بود.

به علاوه، این موبایل از بسیاری از دستگاه‌های خط تولید Galaxy A و خانواده Galaxy S20 ارزان‌تر است.

از جمله آلترناتیوهای این تلفن همراه هم می‌توانیم به شیائومی Redmi Note 9، سامسونگ Galaxy A21s و موتورولا Moto G 5G Plus اشاره کنیم.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M31 از نظر طراحی و ویژگی‌های کلیدی

دوربین سلفی Galaxy M31

با توجه به اینکه رقابت فشرده‌ای در میان گوشی‌های میان‌رده بازار وجود دارد، گلکسی M31 نمی‌تواند از نظر ظاهری حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. شیوه طراحی این دستگاه تنها کارراه‌انداز است وگرنه قاب پلاستیکی و براقی که مستعد جذب اثر انگشت بوده و حاشیه‌های اطراف نمایشگر، آن را زیاد جذاب نمی‌کنند. ضخامت ۸٫۹ میلی‌متری این محصول سامسونگ شاید آن را از برخی پرچمداران نظیر Galaxy S20 ضخیم‌تر کند اما به خاطر باتری باظرفیتی که در آن استفاده شده، تا حدودی می‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم.

با این حال، چندین نکته مثبت وجود دارد که می‌توان در شیوه طراحی این موبایل مشاهده کرد. دوربین سلفی به زیبایی هر چه تمام‌تر در ناچ نیم‌دایره قطره‌ای بالای صفحه نمایش قرار گرفته و خودِ نمایشگر هم با یک لایه از Gorilla Glass در برابر قطرات آب و خط و خش مقاوم شده است. به علاوه، سنسور اسکنر اثر انگشت بیضی شکل قاب پشتی هم در جای مناسبی نشسته و اضافه شدن جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هم یک تصمیم هوشمندانه و تحسین شده از سوی کمپانی کره‌ای می‌باشد.

شما می‌توانید گلکسی ام ۳۱ را از طریق پورت USB-C که در پایین جای گرفته شارژ کنید؛ این یعنی باتری به خوبی و با سرعت قابل‌قبولی پر خواهد شد. این موبایل همچنین، دارای NFC است تا بتوان از آن برای پرداخت هزینه‌ها به صورت بیسیم استفاده کرد و در آن سیستم تشخیص چهره نیز به کار رفته است. متأسفانه در این گوشی خبری از تأییدیه IP ضد آب و خاک نیست.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M31 از نظر صفحه نمایش

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M31 از نظر صفحه نمایش

به عنوان یک نقطه قوت، گلکسی ام ۳۱ یک صفحه نمایش بسیار زیبا و خیره‌کننده Super AMOLED دارد. ابعاد این پنل ۶٫۴ اینچی بوده و رزولوشن آن ۲۳۴۰ * ۱۰۸۰ پیکسل است و تراکم پیکسلی آن هم به ۴۰۳ می‌رسد.

در آزمایش‌های تخصصی، حداکثر روشنایی این موبایل در حالت اتوماتیک به ۵۶۸ نیت می‌رسد تا در اکثر شرایط خوانایی آن قابل قبول باشد. این گوشی دو حالت برای تنظیمات نمایشگر دارد که می‌توانیم یکی از آنها را انتخاب کنیم. از میان آنها Natural دقیق‌ترین مورد از نظر وضوح رنگ می‌باشد. طبق داده‌های به دست آمده، این صفحه نمایش ۹۹٫۷ درصد فضای رنگی sRGB را با سطح ۱۰۴ درصدی پوشش می‌دهد و دارای تفاوت رنگی ۱٫۹۴ است.

برای اینکه مقایسه‌ای داشته باشیم، اشاره می‌کنیم که این موبایل نسبت به گلکسی اس ۲۰ که سه برابر آن قیمت دارد، نتایج بهتری را به ثبت رسانده است. در سمت دیگر، اگر شما نمایشگر درخشان و رنگ‌های شفاف را ترجیح می‌دهید، نیازی نیست حالت رنگی و پیش‌فرض Saturated را کنار بگذارید.

به خاطر پنل AMOLED استفاده شده، کنتراست صفحه نمایش فوق‌العاده است و این یعنی رنگ‌ها همانگونه که هستند دیده می‌شوند و زاویه دید نیز عالی می‌باشد. با این اوصاف، برای یک گوشی ارزان‌قیمت، این صفحه نمایش قابل قبول است.

خرید گوشی گوشی سامسونگ گلکسی M31

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M31 از نظر عملکرد و دوام باتری

در گلکسی M31 تراشه Exynos 9611، رم ۶ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی قرار گرفته‌اند که می‌توان با استفاده از مموری کارت microSD ظرفیت آن را تا ۱ ترابایت ارتقا داد. تا کنون این چیپست در گوشی‌هایی نظیر Galaxy A51 و Galaxy Tab S6 Lite حضور یافته بنابراین سیستم عامل اندروید همچون دو دستگاه دیگر، در گوشی مورد بحث ما هم بسیار سریع و روان عمل خواهد کرد.

با انجام آزمایش Geekbench 4 CPU، مشخص شد که گلکسی ام ۳۱ کمی از رقبا ضعیف‌تر کار می‌کند. حتی شیائومی Redmi Note 9  که ارزان‌تر می‌باشد نیز سرعتش بیشتر است. عملکرد این دستگاه در شرایط واقعی چنگی به دل نمی‌زند به همین دلیل امکان دارد هنگام اجرا کردن برخی اپلیکیشن‌ها و روشن کردن گوشی افت و کندی سرعت آن را متوجه شوید.

در آزمایش‌های مربوط به پردازنده گرافیکی نیز نتایج تقریباً یکسانی به ثبت می‌رسد. شرایط به‌گونه‌ای است که در آزمایش GFX Bench Manhattan 3 گلکسی M31، فقط از Galaxy A21s بهتر کار می‌کند. فریم ریت ۲۴ فریم بر ثانیه‌ای شاید زیاد کند نباشد اما نباید انتظار داشته باشید در بازی‌هایی نظیر Call of Duty Mobile همه چیز خیلی روان اجرا شود مگر اینکه تنظیمات بصری را دستخوش تغییراتی کنید.

نکته: امکان انجام آزمایش GFXBench در گوشی شیائومی Redmi Note 9 وجود نداشت.

همان‌طور که از ابتدای این مقاله نیز متوجه شدید، دوام باتری طولانی‌مدت، مهمترین دلیلی است که به خاطر آن گلکسی M31 را خریداری خواهید کرد. با یک منبع نیروی باظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپری، این نماینده مقرون به صرفه سامسونگ می‌تواند (در صورت خاموش بودن تمام گزینه‌های ارتباطی مانند وای‌فای و . . . و تنظیم روشنایی روی ۱۷۰ نیت)، به طور مداوم ۳۰ ساعت و ۲۰ دقیقه فیلم پخش کند.

اما این آمار و ارقام در شرایط واقعی چگونه خواهند بود؟. باید بگوییم که تنها با یک بار شارژ این دستگاه می‌توانید با خیالی آسوده از آن به مدت دو روز استفاده کنید و حتی در روز سوم کمی از انرژی باتری را در اختیار باشید. یک نکته که اشاره به آن خالی از لطف نیست اینکه، اگر گوشی (که در آن سیمکارت وجود ندارد) را یکی دو روز روشن بگذارید، احتمالاً تنها ۲ درصد از انرژی باتری خالی خواهد شد.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M31 از نظر دوربین

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M31 از نظر دوربین

گلکسی M31 دارای دوربین اصلی چهارگانه متشکل از لنزهای زیر است:

  • ۶۴ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8
  • ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2
  • ۵ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 (مورد استفاده برای گرفتن تصاویر پرتره با پس‌زمینه تار)

دوربین این موبایل با توجه به قیمتی که دارد، بسیار باکیفیت است. صرف‌نظر از نور موجود در صحنه، گلکسی ام ۳۱ عکس‌هایی خواهد گرفت که جزئیات زیادی داشته و در آنها نورپردازی به خوبی انجام شده و دقت رنگ‌ها زیاد است. حتی در فضاهای سربسته که نور کمتر است نیز مقدار نویزی که به چشم می‌خورد زیاد نخواهد بود.

کار کردن با اپلیکیشن دوربین بسیار ساده و راحت است به طوری که با کشیدن انگشتان به سمت راست یا چپ می‌توانید میان حالات مختلف عکسبرداری نظیر هایپرلپس، اسلوموشن با ۹۶۰ فریم بر ثانیه، حالت شب و تنظیمات ماکرو دسترسی سوئیچ شوید. حالت پرتره یا همان Live Focus هم فوق‌العاده است و به شما اجازه می‌دهد قبل و بعد از تصویربرداری میزان تار بودن پس‌زمینه را تغییر دهید.

قابلیت‌های ضبط ویدیو نیز قابل قبول است. اگرچه تنها می‌توان در هر ثانیه ۳۰ فریم را ثبت کرد اما دو کیفیت 4K و 1080p در اختیارتان قرار گرفته‌اند تا فیلم‌هایی ضبط کنید که بسیار باجزئیات و واضح هستند. لازم به ذکر است که در این دوربین، سیستم ثابت‌سازی بسیار خوب کار می‌کند.

 

جمع‌بندی

می‌توانیم بگوییم که گلکسی ام ۳۱ در بسیاری از قسمت‌ها ناامیدکننده است اما دوام باتری فوق‌العاده آن، دلیل باارزش بودنش خواهد بود.

با همه اینها، این دستگاه در اکثر مواقع خوب کار می‌کند بنابراین با قیمت مناسب، صفحه نمایش درخشان و دوربین باکیفیتی که دارد، برای بیشتر مردم قابل‌قبول خواهد بود. در مجموع، گلکسی M31 موبایلی است که حتی بدون در نظرگیری دوام باتری طولانی‌مدت نیز برای اکثریت جامعه مناسب است.

حال بد نیست بار دیگر در مورد دوام باتری این تلفن همراه صحبت کنیم. واقعیت را بگوییم که فعلاً در بازار چیزی یافت نمی‌شود که چنین منبع نیروی قدرتمندی داشته باشد. با این توضیحات، در صورتی که دیگر از گوشی قدیمی خود که تنها چند ساعت دوام می‌آورد خسته شده‌اید، بد نیست خرید سامسونگ Galaxy M31 را در دستورکار قرار دهید.

 

نقاط قوت

  • دوام باتری طولانی‌مدت
  • عملکرد مناسب صفحه نمایش و دوربین

 

نقاط ضعف

  • سرعت گوشی می‌توانست بیشتر باشد
  • شیوه طراحی ساده

خرید گوشی گوشی سامسونگ گلکسی M31

شما در مورد گلکسی M31 چه فکر می‌کنید؟ نظر خود را با ما و دیگران در قسمت انتهای مقاله نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M31 به اشتراک بگذارید.

 

منبع: expertreviews.co.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: