نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Redmi 9

نقد و بررسی شیائومی Redmi 9

شیائومی ردمی ۹ یکی از گوشی‌های میان‌رده بازار موبایل است که از اعضای خانواده ردمی نوت ۹ قیمت کمتری دارد و به درد کسانی می‌خورد که نمی‌خواهند برای خرید تلفن همراه پول زیادی بپردازند. حالا در برتر دیجیتال می‌خواهیم این دستگاه را ارزیابی کنیم پس با ما همراه باشید و مقاله نقد و بررسی شیائومی Redmi 9 را بخوانید.

مقدمه

با خرید شیائومی ردمی ۹ صاحب یکی از محصولات ارزان کمپانی چینی می‌شوید به همین دلیل همچون سایر دستگاه‌های این رنج قیمت، به اندازه پولی که می‌پردازید، امکانات دریافت می‌کنید بنابراین باید ویژگی‌های این موبایل را با توجه قیمتش مورد بررسی قرار دهید.

البته باید به خاطر داشته باشید که خرید یک موبایل مقرون به صرفه دیگر مانند گذشته اتفاق ناراحت‌کننده و یا بهتر بگوییم فاجعه‌بار نیست زیرا صنعت گوشی‌های هوشمند حالا به اندازه‌ای پخته شده که حتی ارزان‌ترین تلفن‌های همراه نیز توانایی برآورده کردن حداقل انتظارات را دارند و با عملکرد مناسب و قابلیت‌هایشان، اسباب رضایت خریداران را فراهم می‌کنند.

همین قانون برای شیائومی Redmi 9 کاملاً صادق است. علی‌رغم اینکه این موبایل مشخصاً در برابر گوشی‌های میان‌رده، بالارده و پرچمدار حرف زیادی برای گفتن ندارد اما با قیمتی که دارد، این سؤال را در ذهن شما به وجود خواهد آورد که آیا واقعاً لازم است پول زیادی بابت موبایل‌هایی بپردازیم که دوربین آنها امکانات آن‌چنانی دارد؟.

نقد و بررسی شیائومی Redmi 9 از نظر طراحی و صفحه نمایش

نقد و بررسی شیائومی Redmi 9 از نظر صفحه نمایش

همیشه در مورد گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه این‌گونه گفته‌ایم که باید انتظاراتمان را پایین بیاوریم اما در اینجا کمی قضیه فرق می‌کند زیرا شیائومی ردمی ۹ گران‌تر از آن چیزی که است به نظر می‌آید. شیوه طراحی بافت مانند در قاب پشتی موبایل‌ها امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و این‌بار پوشش پلاستیکی Redmi 9 احساس فوق‌العاده‌ای به شما هنگام گرفتن گوشی اعطا می‌کند. قاب پلاستیکی، حاشیه‌های نسبتاً ضخیم و بدنه کلفت باز هم ما را یاد موبایل‌های ارزان‌قیمت می‌اندازد اما همچنان ظاهر این گوشی جذابیت دارد.

مطمئناً شما هم از کیفیت نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی IPS LCD که با رزولوشن ۲۳۴۰ * ۱۰۸۰ پیکسلی تصاویر را پخش می‌کند، حیرت‌زده خواهید شد. این صفحه نمایش درخشان و شفاف بوده و برای تماشای ویدیوهای یوتیوب و یا وبگردی فوق‌العاده است. در واقع این پنل یکی از بهترین نمایشگرهایی می‌باشد که تا کنون در یک گوشی در این رنج قیمت دیده‌ایم.

نمایشگر IPS LCD در شیائومی ردمی ۹

بالای صفحه نمایش به یک ناچ قطره‌ای شکل کوچک مزین شده که امروزه قدیمی به نظر می‌رسد اما حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن‌طور که دیده می‌شوند، زیاد ضخیم نیستند. سنسور اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی و در زیر ماژول دوربین اصلی قرار گرفته و این یعنی شیائومی در اینجا باب میل بسیاری از افراد کار کرده است.

نقد و بررسی شیائومی ردمی ۹ از نظر طراحی

معمولاً در گوشی‌هایی که قیمت کمی دارند، خبری از پوشش ضد آب و خاک نیست بنابراین این قانون در مورد شیائومی ردمی ۹ نیز صدق می‌کند. انتقال اطلاعات و شارژ گوشی از طریق پورت USB-C انجام می‌شود و سایر امکانات این موبایل هم جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و یک اسپیکر هستند. بد نیست اشاره کنیم که نسخه‌ای از محافظ Corning Gorilla Glass که در این دستگاه به کار رفته استاندارد پوشش‌های تولید شده در سالیان اخیر را ندارد اما به طور کلی می‌تواند از موبایل در برابر بسیاری از اتفاقات ناگهانی نظیر سقوط و . . . محافظت کند. لازم به ذکر است که این گوشی در چهار رنگ خاکستری، بنفش، سبز و صورتی تولید شده است.

نقد و بررسی شیائومی Redmi 9 از نظر دوربین

نقد و بررسی شیائومی Redmi 9 از نظر دوربین

امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند به چندین دوربین و امکانات نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ای تجهیز شده‌اند تا بتوانند سایر قسمت‌ها که در آنها ضعف دارند را جبران کنند. با در نظرگیری این رویه، شیائومی ردمی ۹ هم در قاب پشتی خود چهار لنز ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق دارد. بر خلاف اعداد و ارقام مربوط به لنزها، نمی‌توانید تصاویری بگیرید که با خروجی گوشی‌های میان‌رده گران‌تر برابری کنند.

 

کیفیت تصاویر

نمونه تصویر گرفته شده با شیائومی ردمی ۹ در روز

با این حال، اکثر عکس‌هایی که در شرایط پرنور به ثبت می‌رسانید کیفیت مناسبی خواهند داشت. مقدار فوکوس و سرعت شاتر کمی پایین است اما در مجموع از کیفیت تصاویری که می‌گیرید احساس رضایت خواهید کرد. ضمن اینکه، همیشه از وجود لنز اولترا واید در یک گوشی استقبال کرده‌ایم. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم عملکرد قابل‌قبولی دارد و تصاویری که می‌گیرد برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند.

نمونه تصویر گرفته شده با شیائومی ردمی ۹ در شب

عملکرد شیائومی Redmi 9 در شرایط کم نور و شب‌ها زیاد خوب نیست اما باز هم سعی می‌کند تا عکسی بگیرد که قابل استفاده باشد. جزئیات در این تصاویر از بین می‌روند و نویزها افزایش می‌یابند. با این اوصاف، اگر عکسبرداری در شب برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارست، یا باید پول بیشتری بپردازید و گوشی بهتری بخرید و یا اینکه منتظر بمانید تا دستگاه دیگری معرفی شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi 9 از نظر دوام باتری

به طور کلی دوام باتری شیائومی ردمی ۹ فوق‌العاده است بنابراین در پایان روز اول پس از شارژ، همچنان انرژی زیادی از منبع نیرو باقی خواهد ماند ولی اگر محتاطانه با گوشی کار کنید، احتمالاً بتوانید تا دو روز از آن بهره بگیرید. به علاوه، چنان‌چه با بیشترین شدت روشنایی به مدت ۲ ساعت فیلم ببینید، انرژی باتری از ۱۰۰ به ۸۳ درصد کاهش خواهد یافت بنابراین امتیاز ۱۱ یا ۱۲ ساعت تماشای فیلم برای شیائومی ردمی ۹ به ثبت خواهد رسید که عالی است. بدون شک باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپری در به ثبت رسیدن چنین عملکرد درخشانی نقش بسزایی دارد.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi 9 از نظر مشخصات و ویژگی‌ها

مشخصات فنی جایی است که شیائومی ردمی ۹ کمی محتاطانه کار می‌کند تا بتواند قیمتش را پایین نگه دارد. تراشه MediaTek Helio G80 به همراه رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی حداقل امکاناتی هستند که یک گوشی نیاز دارد تا بتواند از سیستم عامل اندروید بهره ببرد. البته دو نمونه دیگر از این تلفن همراه تولید شده که رم ۳ و حافظه داخلی ۳۲ و رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارند. در مدلی که رم ۴ و حافظه ۶۴ گیگابایتی دارد، در مقایسه با یک موبایل میان‌رده چند ثانیه طول می‌کشد تا منوها و اپلیکیشن‌ها اجرا گردند. به علاوه، چنان‌چه بخواهید میان نرم‌افزارهای متعددی سوئیچ شوید، سرعت این گوشی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

سایت‌هایی که از نظر طراحی و ویژگی‌های بصری سنگین هستند و یا بازی‌های پیشرفته با تصاویر و گرافیک 3D هم سبب خواهد شد تا سرعت شیائومی ردمی ۹ کم شود. به طور کلی تقریباً هر چیزی در این موبایل اجرا می‌شود و سرعت آن قابل قبول خواهد بود. از طرفی، امتیازات آزمایش‌های تک هسته‌ای (۳۵۹) و چند هسته‌ای (۱۳۳۱) Geekbench 5 و نمره ۱۱۳۴ آزمون OpenGL نیز بیانگر عملکرد نه چندان سریع این دستگاه هستند.

علی‌رغم توضیحات داده شده، نباید این‌گونه بپندارید که شیائومی Redmi 9 به هیچ عنوان قابل استفاده نیست بلکه اکثر برنامه‌ها بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شوند و برای گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، چک کردن ایمیل‌ها، وبگردی و . . . بسیار مناسب خواهد بود. بار دیگر باید این موبایل را نسبت به قیمتی که دارد بسنجید و این نکته را در نظر بگیرید که با پول کمی که می‌پردازید، یک گوشی توانمند دریافت خواهید کرد که به سختی می‌توانید نسبت به عملکرد آن اعتراضی داشته باشید.

نقد و بررسی شیائومی Redmi 9 از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

بسیاری از افراد رابط کاربری MIUI که شیائومی در گوشی‌هایش قرار داده را دوست ندارند اما برعکس، برخی‌ها به آن علاقه‌مند هستند. امکانات شخصی‌سازی این پوسته نرم‌افزاری بسیار زیاد است ولی در مجموع نکته منفی در مورد آن نمی‌توان یادآور شد. پس از خرید ردمی ۹ و بعد از روشن کردن گوشی، بسیاری از اپلیکیشن‌های ساخت شیائومی را در آن خواهید دید که البته امکان لغو نصب بسیاری از آنها وجود دارد و یا در صورت نیاز، می‌توانید اصلاً به آنها توجهی نکنید.

 

جمع‌بندی

به نظر می‌رسد کمتر کسی می‌تواند پرداخت پول برای خرید گوشی‌های پرچمدار را توجیه کند و واقعیت آن است که با وجود موبایلی نظیر ردمی ۹ اصلاً نیازی نیست چنین کاری را انجام دهید. شیائومی Redmi 9 یک دستگاه مقرون به صرفه فوق‌العاده است که صفحه نمایش و شیوه طراحی آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد و عملکرد و کیفیت دوربینش نیز در حد و اندازه یک موبایل ارزان‌قیمت است.

چنان‌چه می‌توانید پول بیشتری برای خرید گوشی بپردازید، مطمئناً دستگاه‌های میان‌رده از نظر سرعت، کیفیت نمایشگر، دوربین و امکاناتی از جمله پشتیبانی از 5G و تکنولوژی شارژ بیسیم انتخاب بهتری خواهند بود ولی این به معنای آن نیست که شیائومی ردمی ۹ نمی‌تواند به اندازه یک گوشی در این رنج قیمت انتظارات را برآورده کند.

هر تلفن همراه را می‌بایست نسبت به قیمت و سایر امکاناتش بررسی کرد و زمانی هم که صحبت از این موبایل می‌شود، بیشترین ضعف‌ها را هنگام عکسبرداری در شب و سرعت عملکرد احساس می‌کنیم. با این وجود، قطعاً پس از استفاده کردن از شیائومی Redmi 9 احساس خوبی خواهید داشت هرچند امکان دارد بعضی اوقات از سرعت پایین آن شاکی باشید.

به دوام موبایل هم به صورت ویژه توجه کنید. گوشی‌های مقرون به صرفه مانند گوشی‌های پرچمدار بادوام نخواهند بود. از طرفی، پیشنهاد ما بررسی سایر تلفن‌های همراه میان‌رده و ارزان‌قیمت بازار موبایل است زیرا می‌توانید گزینه‌های مناسبی از میان آنها پیدا کنید. به هر حال، شیائومی ردمی ۹ بهتر از چیزی که به نظر می‌رسد عمل خواهد کرد و مطمئناً به عنوان یک موبایل مقرون به صرفه، خرید آن تصمیم درستی خواهد بود.

خرید گوشی شیائومی Redmi 9

 

شما در مورد شیائومی ردمی ۹ چه نظری دارید؟

 

منبع: t3.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: