نقد و بررسی گوشی هواوی Y9s

نقد و بررسی گوشی هواوی Y9s

امروزه، باتوجه به شرایط فعلی، باید بتوانید با کمترین هزینه بهترین خرید را انجام دهید. صنعت گوشی‌های هوشمند نیز از جمله بازارهایی است که مشتریان باید به خوبی در آن به جزئیات مدنظرشان توجه کنند؛ تا وقتی پس از خرید موبایل از خودشان پرسیدند: “آیا پولی که بابت این دستگاه پرداختم ارزشش را داشت؟”، پاسخشان مثبت باشد. خوشبختانه، هواوی شرکتی است که می‌داند در هر بخش چگونه به رقابت بپردازد؛ چرا که موبایل‌هایی تولید می‌کند که از نظر قیمتی بسیار مناسب هستند. گوشی هواوی Y9s نیز یکی از این محصولات می‌باشد. برای نقد و بررسی تخصصی این تلفن همراه با برتر دیجیتال همراه باشید.

مقدمه

هواوی وای ۹ اس گوشی است که، با توجه به نمایشگر بزرگ و سخت‌افزار قدرتمند و توانمندی که دارد، برای تماشای محتواهای چند رسانه‌ای به شدت پیشنهاد می‌شود. در همین حال، این دستگاه از نظر ظاهری بسیار منحصربفرد و جذاب به نظر می‌آید؛ اما مهم‌ترین نکته این است که، پولی که برای خرید Huawei Y9s می‌پردازید نیز کاملاً ارزشش را خواهد داشت.

نقد و بررسی هواوی Y9s: نمایی از گوشی هواوی وای ۹ اس

با این وجود، سؤالی که مطرح می‌شود این است: «« آیا این موبایل ارزش خریدن دارد؟»».

نقد و بررسی مشخصات فنی هواوی Y9s

نقد و بررسی هواوی Y9s از نظر طراحیاز جهت‌های مختلف، به خصوص از نظر بزرگی نمایشگر، پنل جلویی درخشان و دوربین سلفی پاپ‌آپ، هواوی Y9s شباهت زیادی به هواوی Y9 Prime 2019 دارد.دوربین پاپ‌آپ در گوشی Huawei Y9sابعاد بزرگ این تلفن همراه، گرفتن و کار کردن تک دستی با آن را نسبتاً سخت می‌کند؛ بنابراین کسانی که دستان کوچکی دارند ممکن است از این نظر به مشکل برخورد کنند. بدون قاب محافظ نیز، این موبایل کمی لغزنده می‌باشد.گوشی هواوی Y9s از نمای روبرودر قسمت سمت راست گوشی، کنار دکمه‌های کاهش و افزایش صدا، سنسور اسکنر اثر انگشت به چشم می‌خورد که حکم دکمه پاور را نیز دارد.اسکنر اثر انگشت در هواوی وای ۹ اسدر پایین، پورت USB-C، اسپیکر و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری حضور یافته‌اند.جزیئات قسمت پایین گوشی Huawei Y9sدر بالا هم اسلات قرار دادن سیمکارت و ماژول پاپ‌آپ دوربین سلفی دیده می‌شود.محل قرار گیری دوربین سلفی هواوی وای ۹ اسنقد و بررسی هواوی Y9s از نظر صفحه نمایشنمایشگر ۶٫۵۹ اینچی این تلفن همراه معمولاً تصاویر را با رزولوشن +FHD پخش می‌کند. از آن جایی که این پنل از نوع IPS می‌باشد، نباید انتظار داشته باشید محتواها را با کیفیت بسیار بالایی پخش نماید ولی با این وجود، جزئیات دقیق، متون واضح و میزان اشباع شوندگی رنگ‌ها بالاست.صفحه نمایش هواوی Y9sنقد و بررسی هواوی Y9s از نظر عملکردهواوی Y9s از تراشه Kirin 710F بهره می‌برد که در هواوی Y9 Prime نیز استفاده شده است. البته امکان دارد بسیاری از شما اعتقاد داشته باشید که، این چیپست برای یک گوشی معرفی شده در سال ۲۰۲۰ قدیمی است و بهتر بود به جای آن از Kirin 810 استفاده می‌شد.عملکرد Huawei Y9sامتیازات دریافت شده توسط Huawei Y9s در آزمایش AnTuTu، آن را دقیقاً پس از گوشی آنر ۹ و بالاتر از سامسونگ گلکسی A51 قرار می‌دهد. نکته جالب اینکه، این محصول هواوی نسبت به Realme 3 Pro که پردازنده Qualcomm Snapdragon 710 دارد، امتیازات تقریباً مشابهی را به ثبت می‌رساند.هواوی Y9s از رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد که برای انجام همزمان چند فعالیت بسیار مناسب است. برای آزمایش‌های گیمینگ، از آزمون GameBench استفاده شد تا تعداد فریم‌های هر ثانیه و ثبات این دستگاه بررسی شود.
بازی Mobile Legendsامتیاز GameBench گوشی هواوی Y9sاین بازی از حالت‌های Ultra + HD Mode + HFR Mode پشتیبانی می‌کند. با روشن کردن این گزینه گیم‌پلی نیز به صورت روان‌تری اجرا می‌گردد. با هر شارژ این گوشی، شما می‌توانید تقریباً به مدت ۲۶ ساعت و ۸ دقیقه Mobile Legends بازی کنید.
بازی CoD Mobileمتأسفانه این بازی فقط از تنظیمات Low + Medium FPS پشتیبانی می‌کند. دلیل این اتفاق نیز آن است که احتمالاً با Kirin 710F بهینه‌سازی نشده است. در مجموع سرعت اجرای این گیم قابل قبول می‌باشد ولی روان بودن آن مانند زمانی که تنظیمات مربوط به فریم بیشتر در هر ثانیه را اعمال می‌کنید، نخواهد بود. تقریباً با یک بار شارژ Huawei Y9s می‌توانید ۱۳ ساعت و ۴۰ دقیقه CoD Mobile بازی کنید.
نقد و بررسی هواوی Y9s از نظر دوربیندر قاب پشتی این موبایل سه لنز ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق به عنوان دوربین اصلی به کار رفته‌اند.کیفیت تصاویر هواوی Y9sکیفیت تصاویر هواوی Y9sاین ترکیب فوق‌العاده از لنزها، باعث می‌شود هواوی وای ۹ اس تقریباً برای عکسبرداری در هر شرایطی توانمند باشد. آیا می‌خواهید فریم پوشش داده شده را عریض‌تر کنید؟ خب سراغ لنز اولترا واید بروید. آیا می‌خواهید جزئیات بیشتری به ثبت برسانید؟ سراغ لنز اصلی بروید. و در نهایت اگر می‌خواهید به تصاویر عمق بیشتری بیفزایید، از حالت پرتره یا Aperture (به قول هواوی) استفاده کنید.کیفیت تصاویر Huawei Y9sدر واقع این گوشی با توجه به قیمتی که دارد، از نظر عملکرد دوربین فوق‌العاده کار می‌کند. شما در هر عکسی که می‌گیرید، جزئیات بسیار زیادی را به ثبت خواهید رساند چرا که در آنها نورپردازی کنترل شده بوده و وضوح، شفافیت و بافت سوژه‌ها به خوبی به تصویر کشیده شده است.نحوه افزودن افکت عمق به عکس‌ها هم در مجموع قابل قبول است و نسبت به سایر گوشی‌های میان‌رده کیفیت مناسبی دارد. شما حتی می‌توانید تنظیماتی را اعمال کنید تا لبه‌های سوژه‌ها بهتر شناخته شود.تصاویر به ثبت رسیده در شب و شرایط کم نور، برای هواوی وای ۹ اس به عنوان یک موبایل میان‌رده عالی است. البته این دستگاه اکثر اوقات کناره‌ها را کشیده‌تر جلوه می‌دهد و نویز کمی اضافه می‌کند.تصویر سلفی با هواوی Y9sتصاویر سلفی هم شاید در میان تلفن‌های همراه اقتصادی بیشترین وضوح را نداشته باشند اما کیفیت‌شان برای عکس‌هایی که می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، بسیار زیاد است.
نقد و بررسی هواوی Y9s از نظر نرم‌افزارسیستم عامل Y9sHuawei Y9s به صورت پیش‌فرض از اندروید ۹ و رابط کاربری EMUI 9.1 بهره می‌برد بنابراین اکثر ویژگی‌های لازم برای یک گوشی در اینجا وجود دارد. گزینه تنظیم خودکار رزولوشن به این تلفن همراه کمک می‌کند تا به صورت خودکار و با توجه به کاری که در حال انجام است، روشنایی نمایشگر را کاهش یا افزایش دهد. گزینه Digital Balance هم به شما اجازه خواهد داد مدت زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها را مشاهده کرده و یا هنگامی که در حال استراحت کردن هستید، دسترسی آنها را محدود کنید.نقد و بررسی هواوی Y9s از نظر رابط کاربریروش‌های بیومتریکی این تلفن همراه هم عبارتند از: سنسور اسکنر اثر انگشت (قرار گرفته در قاب کناری و روی دکمه پاور که بسیار هم پرسرعت است) و تشخیص چهره (Face Unlock). گزینه دوم شاید باب میل بسیاری از افراد نباشد.از نظر عملکرد، هنگام اسکرول کردن در منوها و صفحات مختلف، رابط کاربری روان و سریع می‌باشد. باز کردن نرم‌افزارها هم با بیشترین سرعت ممکن صورت پذیرفته و سوئیچ شدن میان آنها هم بدون کمتری فوت وقتی انجام می‌پذیرد.
نقد و بررسی هواوی Y9s از نظر باتریباتری هواوی Y9sبا انجام آزمایش Work 2.0 برنامه PCMark که در آن با استفاده از گوشی، ویدیوها ویرایش و میزان استفاده داده‌ها محاسبه می‌شوند، مشخص شد که باتری هواوی Y9s می‌تواند ۱۲ ساعت و ۳۳ دقیقه دوام بیاورد.نقد و بررسی هواوی Y9s از نظر باتریبا توجه به نحوه استفاده، این موبایل می‌تواند با هر بار شارژ حداقل به مدت یک روز استقامت داشته باشد.نظر شما در مورد گوشی Y9s چیست؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.منبع: gadgetpilipinas.net

صفحه نمایش۶٫۵۹ اینچی IPS LCD با رزولوشن +FHD
پردازندهKirin 710F
حافظه RAM۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
دوربین عقبسه‌گانه:

·      ۴۸ مگاپیکسلی اصلی

·      ۸ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسلی پاپ‌آپ
سیستم عاملاندروید ۹ به همراه رابط کاربری EMUI 9.1
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: