احتمال برتری Galaxy Note 20 از Iphone 12

گلکسی نوت ۲۰ | Galaxy Note 20

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد از یکی از تراشه‌های ساخته شده توسط شرکت Qualcomm به نام Snapdragon 865 Plus که مدتی است شایعات زیادی در موردش می‌شنویم، را به دفعات استفاده کند و در گلکسی نوت ۲۰ (Galaxy Note 20) قرار دهد. برای مطالعه ادامه خبر همراه برتر دیجیتال باشید.

Snapdragon 865 Plus در Galaxy Note 20

حساب کاربری Ice Universe در توییتر که شهرت زیادی برای انتشار اطلاعات در مورد گوشی‌های هنوز معرفی نشده دارد مدعی شده که انتظار می‌رود شاهد حضور پردازنده Snapdragon 865 Plus در گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۰ (Galaxy Note 20)، تبلت گلکسی تب اس ۷ (Galaxy Tab S7)، گلکسی فولد ۲ (Galaxy Fold 2) و گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip 5G) باشیم. این یعنی دستگاه‌های سری گلکسی نوت ۲۰ هم نسبت به سری گلکسی اس ۲۰ قدرت بیشتری دارند و هم سری پرچمداران آتی اپل یعنی خانواده آیفون ۱۲ (iPhone 12) را به چالش خواهند کشید.

بر اساس آخرین شایعات، تراشه Snapdragon 865 Plus که قرار است در ماه جاری میلادی معرفی شود، در مقایسه با مدل فعلی به نام Snapdragon 865 از نظر عملکرد و فعالیت‌های گرافیکی بهبود خواهد یافت. بر این اساس، احتمالاً از تراشه‌های دارای پسوند پلاس (Plus) در گوشی‌های پرچمدار بعدی و گیمینگ مانند Lenovo Legion استفاده خواهد شد.

اما گویا سامسونگ می‌خواهد بسیاری از پردازنده‌های Snapdragon 865 Plus را در محصولاتش استفاده کند و آن را در دستگاه‌های نامبرده به کار گیرد.

تفاوت پردازنده‌های شرکت Qulacomm و Exynos سامسونگ

از آن جایی که گلکسی نوت ۲۰ پرچمدار سامسونگ می‌باشد، اصلاً جای تعجب ندارد که Ice Universe بنا را بر این نهاده که در آن از تراشه مذکور استفاده خواهد شد. با این وجود، تنها پرچمدارانی از این شرکت از Snapdragon 865 Plus بهره خواهند برد که در ایالات متحده به فروش می‌رسند وگرنه نمونه مخصوص ساخته شده برای کشورهای آسیایی و اروپایی از تراشه‌های برند Exynos استفاده خواهند کرد. واقعیت آن است که این نوع پردازنده‌ها هم چیزی کم ندارند ولی از نظر عملکرد و بهره‌وری انرژی نسبت به محصولات Qualcomm Snapdragon ضعیف‌تر هستند.

با این اوصاف، خریداران گلکسی نوت ۲۰ در ایالات متحده (که می‌توانند انتظار داشته باشند این سری در ماه آگوست معرفی شود)، به احتمال خیلی زیاد شاهد افزایش سرعت پرچمداران آتی کمپانی کره‌ای خواهند بود که نه تنها نسبت به گلکسی نوت ۱۰ پلاس (Galaxy Note 10 Plus) بلکه در مقایسه با گلکسی اس ۲۰ اولترا (Galaxy S20 Ultra) هم سریع‌تر می‌باشد.

Galaxy Note 20 یک پرچمدار به تمام معنا

حالا با توجه به اینکه شایعه شده گلکسی نوت ۲۰ نمایشگر با نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی و دوربین اصلی سه‌گانه با لنز اصلی پیشرفته‌تر خواهد داشت، مطمئناً استفاده از یک پردازنده قدرتمند آن را به عنوان یک پرچمدار کامل و جامع از سوی سامسونگ مطرح خواهد کرد.

کاملاً هم منطقی است که در گلکسی نوت ۲۰ شاهد استفاده از یک پردازنده توانمند باشیم زیرا این دستگاه قرار است یک ماه قبل از پرچمداران آتی اپل یعنی سری آیفون ۱۲ که از تراشه A14 Bionic استفاده می‌کنند، معرفی شود. چیپست تازه تولید شده اپل با فرآیند لیتوگرافی ۵ نانومتری ادامه‌دهنده مسیر تراشه بسیار سریع A13 Bionic موجود در گوشی‌های آیفون ۱۱ (iPhone 11) و آیفون ۱۱ پرو (iPhone 11 Pro) خواهد بود به همین دلیل نوت ۲۰ باید با قدرت بیشتری به عرصه رقابت با آیفون ۱۲ قدم بگذارد تا بتواند در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ حرفی برای گفتن داشته باشد.

استفاده از Snapdragon 865 Plus در سایر محصولات بالارده سامسونگ

در مورد سایر دستگاه‌های سری گلکسی نیز گفته می‌شود که همه آنها امکانات بروزی خواهند داشت. برای مثال، گلکسی فولد ۲ که نمونه موفق‌تر گلکسی فولد (اولین گوشی تاشو و بسیار گران‌قیمت سامسونگ) خواهد بود، بنابراین استفاده از بهترین سخت‌افزارها در آن کاملاً مورد انتظار است.

همین اتفاق برای گلکسی تب اس هم ۷ رخ خواهد داد و می‌بایست در آن از بهترین تراشه استفاده شود تا این دستگاه بتواند خود را یک رقیب جدی برای آیپد پرو ۲۰۲۰ (iPad Pro 2020) مطرح نماید. همین روز گذشته بود که خبرهایی در مورد امتیازات بنچمارک تبلت آتی سامسونگ منتشر و عنوان شد گلکسی تب اس ۷ از گلکسی تب اس ۶ سریع‌تر ولی از آیپد پرو ضعیف‌تر است.

و در نهایت گلکسی زد فلیپ 5G هم با قابلیت اتصال به شیوه ارتباطی نسل بعد و پردازنده پرچمدار مانند تولید خواهد شد بنابراین هیچ جای تعجب ندارد که سامسونگ می‌خواهد از جدیدترین تراشه سری 8xx محصولات کووالکوم در آن بهره ببرد.

انتظار داریم که همه این دستگاه‌های سری گلکسی سامسونگ طی ماه‌های آتی سال جاری میلادی معرفی و روند رونمایی از آنها در ماه آگوست و با گلکسی نوت ۲۰ آغاز شود و با گلکسی تب اس ۷ ادامه یابد.

شما فکر می‌کنید گلکسی نوت ۲۰ سرعت بیشتری خواهد داشت یا آیفون ۱۲ اپل؟ نظر خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

منبع: tomsguide.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: