رونمایی سونی از رابط کاربری PS5

رونمایی سونی از رابط کاربری PS5

روز پنجشنبه شرکت بزرگ سونی در یک ویدئوی حدوداً ۱۱ دقیقه‌ای به‌طور رسمی از رابط کاربری‌اش فقط چند هفته مانده به ارائه کنسول قدرتمند خود به بازار رونمایی کرد. بنا بر گفته‌های آقای Hideaki Nishino  معاون ارشد برنامه‌ریزی و مدیریت بسترهای نرم‌افزاری شرکت سونی ” رابط کاربری پلی‌استیشن ۵  را به‌طور ویژه و خاص برای بهره‌گیری از نمایشگرهای 4K طراحی کرده‌ایم و هنگامی‌که برای اولین بار آن را روشن می‌کنید، آرم PlayStation را به‌صورت زیبا و چشمک‌زن مشاهده خواهید کرد و برای رسیدن به منوی اصلی باید دکمه PS را روی کنترلر DualSense فشار دهید”. که از این حیث، به رابط کاربری PS4 شبیه است. اگر شما هم قصد آشنایی با رابط کاربری جدید PS5 و مشاهده ویدئوی رونمایی از این رابط کاربری را دارید، با برتر دیجیتال همراه باشید.

آشکار شدن راز بزرگ سونی:

باید اشاره‌کنم آخرین باری که شاهد عرضه کنسول نسل بعدی بودیم چه زمانی بوده است؟ بعد از مدت‌ها انتظار شرکت بزرگ و قدرتمند سونی که چندین سال است کنسولی را به بازار نفرستاده و اکنون‌که قرار است کنسول جدید خود را تا چند هفتۀ دیگر به‌طور رسمی به طرفداران و مشتریان خود در بازار ارائه دهد، در یک نمایش بسیار زیبا از قدرت رابط کاربری خود که مثل همیشه مانند رابط کاربری‌های قبلی‌اش بسیار روان و زیبا و حتی خلاق طراحی‌شده است، رونمایی کرد. به نظر بنده وقتی این نمایش خارق‌العاده شرکت سونی را مشاهده کنید، خواهید دید که چطور یک رابط کاربری متفاوت، روان و پر سرعت به لطف استفاده از هارد (SSD)، با سرعت‌بالای انتقال داده‌ها  و زیبایی غیر قابل وصفی به اجرای وظائف محوله خود می‌پردازد.

رونمایی سونی از رابط کاربری PS5

رونمایی سونی از رابط کاربری PS5

منوی اصلی رابط کاربری پلی‌استیشن ۵:

در این نمایش ویدئویی، کنسول سونی از حالت استراحت مستقیم (Rest Mode) وارد بازی Sackboy: a Big Adventure می‌شود و مرکز کنترل کنسول را برخلاف کنسول قبلی که در بالا قرار داشت، در پایین صفحه قرار داده است. شما می‌توانید با یک‌بار ضربه زدن روی دکمه PS که بر روی دسته بازی پلی‌استیشن قرار دارد آن را بالا بکشید.

این قسمت که بیشتر شبیه نوار وظیفه‌ای (Taskbar) که در رایانه‌های شخصی خود می‌توانید آن را مشاهده کنید است، به شما امکان دسترسی به مواردی همچون سطح صدا، قدرت، میزان باتری کنترلر، میکروفون و اعلانات را بدون نیاز به خروج از بازی را می‌دهد. همچنین شما می‌توانید وضعیت بارگیری را از این طریق بدون مکث و خارج شدن از بازی بررسی کنید و باز بدون وقفه منوی اصلی را در هنگام بازی مشاهده کنید.

رونمایی سونی از رابط کاربری PS5

کارت‌های منوی پلی‌استیشن ۵:

از طریق کارت‌های «فعالیت» که برای بازی‌های خاص نمایش داده می‌شود، بدون نیاز به بارگذاری کامل بازی از ابتدا، می‌توانید مستقیماً به سطح یا چالش آن بازی بپردازید یعنی می‌توانید بدون بارگذاری کردن بازی فقط با زدن دکمه ادامه (Continue) بازی را ادامه دهید. شما حتی می‌توانید کارت‌های صفحه اصلی را شخصی‌سازی کنید. اگر عضویت PS Plus را نیز داشته باشید، نکات و راهنمایی‌های رسمی و غیررسمی در فعالیت‌های خود را نیز مشاهده خواهید کرد و با استفاده از آن در زمان‌هایی که در بازی به مشکل برخورد کردید با مشاهده ویدئوی مربوطه به‌راحتی از آن قسمت عبور کنید.

 رابط کاربری PS5

ویژگی‌های اشتراک‌گذاری و ایجاد و نحوه مدیریت گروه:

ویژگی‌های اشتراک‌گذاری (Sharing) نیز تقویت و بهبود داده‌شده است. در مورد گروه و نحوه مدیریت آن می‌توان گفت بازیکنانی که در گروه شما هستند (Party) می‌توانند صفحه‌نمایش خودشان را با شما به اشتراک بگذارند، همچنین شما می‌توانید به‌صورت اختصاصی فقط به یک فرد خاص در همان گروه اجازه تماشای بازی خودتان را بدهید (Private) و حتی می‌توانید این کار را در حالت تصویر در تصویر نیز انجام دهید درحالی‌که بازی خود را انجام می‌دهید.

ایجاد و نحوه تصویر در تصویر کردن به‌صورت کاملاً حرفه‌ای طراحی‌شده به‌طوری‌که شما می‌توانید خودتان نحوه قرار گرفتن تصویر را در نمایشگرتان مدیریت کنید و هرکجای تصویر (البته در کناره‌ها و لبه‌های تصویر نمایشگرتان) که مدنظرتان بود آن را قرار دهید و همچنان می توانید این کار را در حین بازی کردن نیز انجام دهید بدون اینکه بازی را بسته یا خللی در اجرای بازی‌تان ایجاد گردد.

رابط کاربری PlayStation5

قدرت و سرعت خیره‌کننده رابط کاربری:

یکی از ویژگی‌های مهم، بارز و قدرتمند این نمایش نشان دادن سرعت‌بالای رابط کاربری کنسول جدید است که هم‌زمان که شما بازی خود را انجام می‌دهید می‌توانید با استفاده از کارت موجود در صفحه اصلی به بازی‌ای که دوستانتان در آن در حال بازی هستند (و شما اجازۀ دسترسی وجود دارد) ملحق شوید بدون اینکه نیاز به خارج شدن از بازی یا بستن بازی در حال اجرای خودتان داشته باشید.

گزینۀ ایجاد (Create که جایگزین دکمۀ Share در PS4 شده است)  به شما یک تصویر قبلی از منوی پایین صفحه را می‌دهد تا به‌راحتی بین گرفتن فیلم و عکس جابجا شده و انتخاب کنید و همچنین فیلم و عکس را باکیفیت بالای 4K ذخیره کنید. ویدئوهایی را که اخیراً ضبط کرده‌اید داخل صفحه اصلی در یک کارت (Card) نشان داده می‌شوند و سپس شما می‌توانید آن‌ها را مستقیماً به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و یا به یک گروهی که قبلاً در آن عضو هستید ارسال کنید. حتی می‌توانید با استفاده از میکروفون برای تبدیل متن گفتاری به متن نوشتاری برای نوشتن پیام در کنار تصویر استفاده کنید.

در  انتهای نمایش، شرکت سونی با منوی خاموش شدن کنسول پلی‌استیشن ۵ که در نوع خود بسیار زیبا و حرفه‌ای طراحی‌شده است، ویدئوی خود را به پایان می‌رساند.

در آخر شمارا دعوت به تماشای ویدئوی کامل بازی که قدرت رابط کاربری کنسول نسل نهمی شرکت سونی را نشان می‌دهد جلب می‌نمایم:

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: