معرفی ۱۰ اپلیکیشن ساخت استوری جذاب برای اینستاگرام

معرفی ۱۰ اپلیکیشن ساخت استوری جذاب برای اینستاگرام

استوری اینستاگرام، ویژگی جالب و سرگرم‌کننده‌ای است که کاربران در آن تعدادی تصویر یا ویدیوی کوتاه را برای مدت ۲۴ ساعت در اینستاگرام با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. این قابلیت به شدت در میان افراد محبوب شده است. یکی از دلایل پرطرفدار شدن آن، گزینه‌ها و امکانات متعدد آن می‌باشد. در این بین، تعدادی برنامه هستند که با استفاده از آنها می‌توانیم استوری‌های جذابی بسازیم. برخی از آنها افکت و انیمیشن اضافه می‌کنند و برخی دیگر حاوی امکانات پیشرفته ویرایش عکس و ویدیو هستند. البته اگرچه خودِ اینستاگرام گزینه‌های خلاقانه‌ای برای ساخت استوری در اختیار ما قرار داده اما بهره‌گیری از نرم‌افزارهای مخصوص این کار نیز استوری‌های ما را جذاب‌تر خواهد کرد. با برتر دیجیتال همراه باشید تا ۱۰ اپلیکیشن ساخت استوری جذاب اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

۱) InShot، بهترین اپلیکیشن ساخت استوری جذاب برای اینستاگرام

 

InShot، بهترین اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام

اپلیکیشن ویرایش عکس و فیلم یکی از بهترین برنامه‌ها برای ساخت استوری اینستاگرام است. این برنامه‌ی فوق‌العاده، مجموعه‌ای از ویژگی‌های آسان برای طراحی تصویر دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید استوری‌های زیبایی خلق کنید. ویرایشگر ویدیویی InShot قابلیت‌های گوناگونی دارد. این برنامه‌، اجازه‌ی برش فیلم، تقسیم‌بندی و یا ادغام چند ویدیو را به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید از پس‌زمینه، فیلتر و افکت‌های خاصی که در خود برنامه وجود دارد، برای فیلم‌ها استفاده کنید. در این اپلیکیشن، امکان افزودن آهنگ و صدا به ویدیوها و گزینه‌ای برای ظاهر و حذف شدن موسیقی وجود دارد. آپشن دیگری نیز برای کنترل کردن سرعت ویدیو  دارد و می‌توانید فیلم‌های اسلوموشن یا فست‌موشن بسازید. حتی می‌توانید نسبت بدنه به تصویر یک فیلم را مدیریت کنید تا با پلتفرم‌های مختلف سازگار شود.

در این نرم‌افزار افکت‌های به خصوصی برای متون، استیکرها، اموجی‌ها و شیوه‌های طراحی تعبیه شده که امکان اضافه کردن آنها هم به تصاویر و هم به ویدیوها وجود دارد. InShot، اپلیکیشن فوق‌العاده‌ای هم برای کاربران مبتدی و  هم برای کاربران حرفه‌ای محسوب می‌شود؛ چرا که حاوی ویژگی‌های زیادی برای ویرایش عکس و فیلم است. از این رو، هر آنچه که برای ساخت استوری اینستاگرام به آن نیاز دارید در آن وجود دارد.

ویژگی‌های کلیدی InShot

  • امکان کنترل سرعت پخش فیلم و دارای ابزارهای تار کردن، تقسیم و یا ادغام کردن ویدیوها
  • حاوی مبدل فرمت ویدیوها
  • دارای گزینه ساخت تصاویر کولاژ و ویرایشگر ویدیو
  • دارای گزینه اضافه کردن موسیقی به فیلم
  • حاوی ابزارهای افزودن فیلتر، افکت‌، متن، آیکون و . . . به استوری

این نرم‌افزار هم برای اندروید و هم برای iOS عرضه شده است و جزو یکی از اپلیکیشن‌های پر امتیاز در دو سیستم عامل نامبرده می‌باشد.

۲) StoryArt، اپلیکیشنی برای ساخت استوری جذاب در اینستاگرام

StoryArt، یک اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام

StoryArt یکی از پر امتیازترین اپلیکیشن‌های ویرایش استوری در پلی استور (با نمره ۴٫۷) و اپ‌استور (با نمره ۴٫۸) است. استفاده از این نرم‌افزار بسیار آسان است؛ چرا که الگوهای آماده‌ای دارد و می‌توانید به‌طور مستقیم از آنها برای ساخت استوری استفاده کنید. جدای از قالب‌های از پیش آماده شده، چندین و چند گزینه افزودن افکت، متون با فونت متفاوت، فیلتر، تم و . . . در StoryArt وجود دارد. این برنامه را می‌توانید برای اندروید و iOS به ترتیب از گوگل پلی استور و اپ‌استور اپل دانلود کنید.

ویژگی‌های کلیدی StoryArt

  • حاوی بیش از ۲۰۰ قالب از پیش تعیین شده
  • حاوی بیش از ۲۰ تم آماده استفاده
  • اضافه شدن الگوها و قالب‌های مختلف به صورت هفتگی

 

۳) Unfold

این اپلیکیشن ویرایشگر استوری‌های اینستاگرام، امکانات رایگان و ویژه‌ای دارد. Unfold دارای الگوهای زیبا و جذابی برای ساخت استوری است. این نرم‌افزار برای ساخت استوری‌های تصویری و ویدیویی به کار می‌رود و حاوی گزینه‌های طراحی برای هر کدام از آنها می‌باشد. برای استفاده از Unfold حتماً لازم نیست حساب کاربری بسازید؛ بنابراین دانلود و نصب آن و تولید استوری‌های باکیفیت بالا تنها کاری است که باید انجام دهید.

ویژگی‌های کلیدی Unfold برای ساخت استوری جذاب در اینستاگرام

  • دارا بودن بیش از ۲۵ الگوی آماده رایگان و بیش از ۶۰ الگوی آماده مخصوص کاربران ویژه
  • دارای بیش از ۵ نوع فونت مختلف و گزینه‌های پیشرفته ویرایش متن
  • پشتیبانی از فرمت‌های تصویری و ویدیویی

امکان دانلود Unfold برای دو سیستم عامل اندروید و iOS وجود دارد.

 

۴) Canva

Canva یک برنامه محبوب ویرایش ویدیو است. شما می‌توانید از آن برای تولید تصاویر زیبا به همراه متن و یا افکت‌های دیگر برای استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. این اپلیکیشن که شیوه‌های طراحی گرافیکی مختلفی دارد، دارای مجموعه‌ای کامل‌ از قالب‌های از پیش آماده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید استوری‌های اینستاگرامی جذابی بسازید. Canva در خودش تعدادی تصویر ذخیره شده دارد که امکان بهره‌گیری از آنها به عنوان پس‌زمینه استوری‌های اینستاگرام فراهم می‌باشد. صرف‌نظر از ویژگی‌های گفته شده، Canva امکانات متعددی برای ویرایش تصویر مانند فونت، متن، فیلتر و . . . دارد. ضمن اینکه می‌توان از آن برای ساخت و اشتراک‌گذاری تصاویر در پلتفرم‌های مختلف استفاده کرد.

ویژگی‌های کلیدی Canva به عنوان یک اپلیکیشن ساخت استوری جذاب برای اینستاگرام:

  • دارای بیش از ۶۰۰۰۰ الگوی از پیش آماده شده
  • دارای بیش از ۱ میلیون تصویر پس‌زمینه
  • حاوی ابزارهای ویرایش تصویر مانند خطوط شطرنجی، کاهش روشنایی، تار و نورانی کردن
  • دارای مجموعه گسترده‌ای از استیکرها، علائم، آیکون‌ها، فریم‌ها و بافت‌ها

امکان دانلود Canva برای اندروید و iOS وجود دارد اما می‌توان از آن در دسکتاپ نیز بهره برد.

 

۵) Adobe Spark

اپلیکیشن‌های Adobe Spark Posts and Videos برای ساخت استوری‌های اینستاگرام گزینه فوق‌العاده‌ای به شمار می‌آیند. نرم‌افزارهای خانواده Spark به کاربران اجازه می‌دهند تا کلیپ بسازند؛ همچنین می‌توانند چند عکس را با هم ترکیب کرده و استوری ویدیویی بسازند. علاوه‌براین، از آن می‌توان برای اضافه کردن افکت به عکس‌ها بهره گرفت. همچنین، چندین صدا، فونت، انیمیشن و افکت‌های طراحی برای اضافه کردن در آن وجود دارد.

استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده و نیازی به تخصص خاصی ندارد. شما می‌توانید از یک مجموعه کامل، افکت مدنظرتان را بیفزایید. برای استوری‌های ویدیویی نیز امکان افزودن صدا چه از آرشیو خودِ برنامه و چه از حافظه داخلی خودِ گوشی هوشمند وجود دارد. در Adobe Spark همچنین، تم‌های زیادی برای استوری‌ها و پیام‌های مختلف قرار داده شده است.

ویژگی‌های کلیدی Adobe Spark به عنوان اپلیکیشن ساخت استوری جذاب اینستاگرام:

  • امکان ساخت پست‌های ویدیویی پویا
  • دارای گزینه‌های جذاب نویسه‌نگاری (typography)
  • دارای افکت‌های مختلف مخصوص متن از جمله خطوط حاشیه‌ای و لایه‌ها
  • حاوی میلیون‌ها تصویر ذخیره شده و امکان انتخاب یکی از آنها
  • همگام‌سازی آسان با پشتیبان‌گیری از داده‌ها در حافظه‌های ابری

Adobe Spark را می‌توان برای اندروید، iOS و دسکتاپ دانلود کرد.

 

۶) PhotoGrid، یک اپلیکیشن ساخت استوری جذاب برای اینستاگرام

PhotoGrid یک اپلیکیشن ساده و کارآمد برای ساخت تصاویر و ویدیوهای کولاژ جهت اشتراک‌گذاری در استوری‌های اینستاگرام است. این برنامه چند قالب از قبل آماده دارد که مخصوص استوری بوده و می‌توان آنها را انتخاب کرد. در آن فیلترها، استیکرها، فونت‌ها و افکت‌های تصویری گنجانده شده تا با استفاده از آنها تصاویر سفارشی‌سازی شده‌ای ساخت. به علاوه، این برنامه ویژگی‌های ویرایش عکس مانند برش سوژه و یا حذف پس‌زمینه را در خودش جای داده است. ضمن اینکه در آن قابلیت‌های زیباسازی برای اضافه کردن فیلترهای آرایشی به تصاویر سلفی و پروفایل قرار گرفته است. در آن یک گزینه دوربین سلفی به چشم می‌خورد که با به کارگیری آن می‌توانید عکس‌های سلفی بگیرید و خودِ PhotoGrid به صورت خودکار آنها را زیباسازی کند.

از این نرم‌افزار می‌توان برای ساخت تصاویر دارای متن و قرار دادن آنها در استوری اینستاگرام بهره برد. همچنین، امکان استفاده از آن برای اضافه کردن گیف به عکس‌های ساخته شده وجود دارد.

ویژگی‌های کلیدی PhotoGrid:

  • دارای بیش از ۳۰۰ قالب تصاویر کولاژ
  • دارای ویژگی‌های زیباسازی و آرایش تصاویر پروفایل
  • دارای گزینه گرفتن تصاویر سلفی و ضبط کننده ویدیویی به همراه فیلترهای مخصوص چهره
  • دارای بیش از ۶۰ فیلتر
  • دارای بیش از ۹۰ تصویر پس‌زمینه

شما می‌توانید PhotoGrid را برای اندروید و iOS از گوگل پلی استور و اپ‌استور اپل دانلود کنید.

 

۷) Typorama، اپلیکیشنی برای ساخت استوری جذاب در اینستاگرام

Typorama، یک اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام

اگر به دنبال یک اپلیکیشن می‌گردید که با آن بتوانید متون جذاب و قابل توجهی را به تصاویر استوری‌های اینستاگرامی خود بیفزایید، پیشنهاد ما استفاده از Typorama می‌باشد. این نرم‌افزار اجازه خواهد داد تا از شیوه‌های طراحی نویسه‌نگاری به راحتی استفاده کنید. تمام چیزی که به آن احتیاج دارید، انتخاب یک عکس پس‌زمینه و نوشتن متن مدنظر می‌باشد. Typorama لایه‌های مختلف نویسه‌نگاری، فونت‌ها و سبک حروف دارد و می‌توانید از میان آنها یکی را برگزینید. صرف‌نظر از ابزارهای پیشرفته ویرایش متن، در این اپلیکیشن چندین ویژگی ویرایش عکس هم گنجانده شده که از آن جمله می‌توانیم به فیلترها، لایه‌ها و گزینه‌های تصحیح تصاویر اشاره کنیم. بر این اساس، تمام آن چیزی که برای زیباسازی عکس‌های پس‌زمینه نیاز داریم، در Typorama یافت خواهد شد.

ویژگی‌های کلیدی Typorama:

  • دارای بیش از ۵۰ شیوه نویسه‌نگاری
  • دارای بیش از ۱۰۰ فونت و سبک حروف
  • دارای ابزارهای پیشرفته ویرایش ظاهر متون
  • دارای صدها نوشته از قبل ذخیره شده برای استفاده در استوری
  • دارای هزاران عکس از قبل ذخیره شده و امکان انتخاب آنها
  • دارای ویژگی‌های مختلف ویرایش متن از جمله اضافه کردن رنگ‌های گرادیان، سایه و تحریف قالب

Typorama در حال حاضر فقط برای iOS قابل دانلود است.

 

۸) Microsoft Hyperlapse

این اپلیکیشن اجازه می‌دهد به سرعت و به سادگی ویدیوهای تصویر برداری مرور زمان (Time Lapse) بسازید و آنها را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید از Microsoft Hyperlapse بهره بگیرید تا فیلم‌های تایم لپس بسازید و یا سرعت ویدیوهای فعلی را تغییر دهید. مدت زمان محدود ضبط ویدیوهای تایم لپس ۲۰ دقیقه می‌باشد و امکانی فراهم شده تا سرعت پخش فیلم‌ها تا ۳۲ برابر بیشتر شود.

ویژگی‌های کلیدی Microsoft Hyperlapse به عنوان اپلیکیشن ساخت استوری جذاب اینستاگرام

  • امکان ضبط ویدیوهای تایم لپس مستقیماً با خودِ گوشی
  • امکان ویرایش ویدیوهای فعلی و افزایش سرعت پخش آنها به میزان ۳۲ برابر
  • پشتیبانی از ویدیوهای با رزولوشن بالا

 

۹) CutStory

این اپلیکیشن iOS به شما اجازه خواهد داد با برش فیلم‌های مختلف، ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای برای استوری‌های اینستاگرام بسازید. یکی از چالش‌های اساسی اشتراک‌گذاری ویدیو در استوری آن است که باید فیلم‌ها حتماً کوتاه‌تر از ۱۵ ثانیه باشند. CutStory این مشکل را حل کرده و ویدیوها را به قسمت‌های ۱۵ ثانیه‌ای تبدیل و امکان قرار دادن آنها را در استوری فراهم می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی CutStory به عنوان اپلیکیشن ساخت استوری جذاب برای اینستاگرام:

  • امکان برش ویدیوهای طولانی و تبدیل آنها به کلیپ‌های ۱۵ ثانیه‌ای جهت اشتراک‌گذاری در استوری اینستاگرام
  • پشتیبانی از تمام فرمت‌های ویدیویی

 

۱۰) 8mm

ویژگی‌های کلیدی CutStory به عنوان اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام

این اپلیکیشن دوربین به شما اجازه می‌دهد فیلم‌های وینتیج ساخته و به سبک 8mm فیلمبرداری کنید. 8mm برنامه فوق‌العاده‌ای برای ساخت استوری‌های ویدیویی اینستاگرامی با گزینه retro می‌باشد.

ویژگی‌های کلیدی 8mm:

  • دارای ۷ نوع لنز نمایش تصویر مانند Clear، Flickering Frames و . . .
  • دارای ۱۲ نوع فیلتر قدیمی‌سازی ویدیوها مانند 1920s، Noir و Sakura
  • دارای ۲ تم رایگان و ۳ تم ویژه
  • دارای دکمه مخصوص کپی کردن فریم‌های لرزشی فیلم‌های گرفته شده با اپلیکیشن دوربین 8mm

این برنامه در حال حاضر فقط برای iOS عرضه شده است.

جمع‌بندی مقاله معرفی ۱۰ اپلیکیشن ساخت استوری جذاب برای اینستاگرام

اپلیکیشن‌های ویرایش استوری اینستاگرام روشی جذاب برای شاخص کردن استوری‌ها و جلب توجه هستند. فرقی نمی‌کند که شما یک برند شناخته‌شده دارید و یا فرد تأثیرگذاری هستید؛ چرا که این نرم‌افزارها اجازه خواهند داد پیام‌تان را به شکل قابل‌توجهی به دیگران اعلام کنید. به هر حال، با نرم‌افزارهای معرفی شده در این مقاله می‌توانید مانند افراد حرفه‌ای استوری‌های اینستاگرامی باکیفیتی بسازید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

به غیر از موارد گفته شده، آیا شما هم اپلیکیشن دیگری برای ساخت استوری اینستاگرام می‌شناسید؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: influencermarketinghub.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: