فعالسازی سوپر والپیپرهای MIUI 12 در گوشی‌های اندرویدی

فعالسازی سوپر والپیپر

شیائومی در رابط کاربری جدید خود یعنی MIUI 12، روی انیمیشن‌ها متمرکز شده است. یکی از قابلیت‌های جذاب این پوسته نرم‌افزاری، Super Wallpaper است که با عبارت تصاویر پس‌زمینه پویا نیز شناخته می‌شود. این عکس‌ها به نوعی نمونه موفق‌تر لایو والپیپر دستگاه‌های اندرویدی می‌باشند. امروز در برتر دیجیتال می‌خواهیم شما را با نحوه فعالسازی سوپر والپیپر ها در تمام گوشی‌های اندرویدی شیائومی و سایر برندها آشنا سازیم؛ بنابراین حتماً لازم نیست MIUI 12 در گوشی‌تان نصب باشد؛ پس با ما همراه باشید.

سوپر والپیپر چیست؟

Super Wallpaper در MIUI 12، به عکس‌های پس‌زمینه‌ی پویا و انیمیشنی گفته می‌شوند که نمایی زوم شده از یک سیاره موجود در فضا را نشان می‌دهند. شما می‌توانید از میان تصاویری از زمین (Super Earth)، مریخ (Super Mars) و زحل (Super Saturn) یکی را انتخاب کنید. زمانی که صفحه نمایش را روشن می‌کنید، تصویری کلوزآپ از سیاره‌ای که در فضا قرار گرفته را مشاهده خواهید کرد؛ وقتی هم که صفحه نمایش قفل شد، انیمیشنی وجود خواهد داشت که نمای در حال زوم از سیاره برگزیده شده را نشان خواهد داد.

در حال حاضر، تنها برخی از گوشی‌های شیائومی که MIUI 12 دارند از ویژگی سوپر والپیپر پشتیبانی می‌کنند؛ اما روش ساده‌ای برای فعالسازی سوپر والپیپر در سایر گوشی‌ها وجود دارد. به عبارتی دیگر، شما می‌توانید به نوعی این محدودیت را دور زده و با دانلود فایل APK و استفاده از Google Wallpaper، تقریباً در تمام موبایل‌های شیائومی و گوشی‌های اندرویدی ساخت دیگر شرکت‌ها، از این تصاویر بهره ببرید.

چگونه Super Wallpaper را در تمام گوشی‌های اندرویدی فعال کنیم؟

یکی از توسعه‌دهندگان سایت XDA-Developers فایل‌های نصبی تصاویر سوپر والپیپر MIUI 12 را ایجاد کرده و آن را در انجمن خود به اشتراک گذاشته است. برای فعالسازی Super Wallpaper باید مراحل زیر را طی کنید

۱. فایل‌های APK تصاویر را دانلود کنید

ابتدا باید فایل APK تصویر سوپر والپیپر مدنظرتان را دانلود و یکی از موارد Super Earth، Super Mars یا Super Saturn را انتخاب کنید. از آن جایی که اکثر افراد با سیستم عامل اندروید آشنایی دارند، مراحل نصب فایل‌های APK در اینجا عنوان نشده است؛ اما در صورتی که با این روش‌ها آشنایی ندارید، مقاله مربوطه را می‌توانید از اینجا بخوانید. پس از دانلود فایل APK، آن را در گوشی خود نصب کنید.

دانلود فایل APK برای تصاویر Super Wallpaper شیائومی

 

دانلود Super Wallpapers

 

۲. دانلود و نصب اپلیکیشن Google Wallpapers از پلی استور

پس از نصب فایل‌های APK مذکور، برای فعالسازی سوپر والپیپر نیاز است که اپلیکیشن Google Wallpapers را دانلود و نصب کنید. فرقی نمی‌کند که گوشی شما شیائومی باشد یا محصول برندی دیگر، چرا که صرف داشتن نرم‌افزار سوپر والپیپر برای فعالسازی این تصاویر کفایت نخواهد کرد.

دانلود اپلیکیشن Google Wallpapers از پلی استور

 

۳. انتخاب Super Wallpaper از Google Wallpaper

همزمانی که در اپلیکیشن Google Wallpapers هستید، به بخش Live Wallpapers بروید؛ سپس Super Wallpapers شیائومی که در مرحله اول نصب کرده‌اید را پیدا کنید. حال تنها کار مورد نیاز برای فعالسازی سوپر والپیپر این است که، تصویر مدنظر را انتخاب کرده و آن را برای صفحه قفل نمایشگر و هوم اسکرین تنظیم کنید.

سوپر والپیپر در گوشی های اندرویدی

۴. اگر سوپر والپیپر بار اول کار نکرد، چه کنیم؟

هشدار: ممکن است این روش در همان دفعه اول کار نکند و تصویر پس‌زمینه انتخاب شده به صورت انیمیشنی پخش نشود.

برای حل این مشکل، به تنظیمات سفارشی‌سازی گوشی رفته و یکی از تصاویر پس‌زمینه پویا را انتخاب کنید. معمولاً Live Wallpaper پیش‌فرض به‌درستی کار می‌کند. در ادامه باید مرحله قبلی را انجام دهید و سوپر والپیپر دلخواه را از Google Wallpaper انتخاب نمایید تا همه چیز مطابق انتظار اجرا گردد. به شما اطمینان می‌دهیم که اگر مراحل گفته شده را به‌درستی انجام دهید، این روش‌ها مثمرثمر خواهند بود. حتی برخی‌ها توانسته‌اند سوپر والپیپر شیائومی را در گوشی‌های دیگر با رابط کاربری متفاوت نیز نصب کنند.

سوپر والپیپر Super Saturn

لازم به ذکر است که این روش‌ها در گوشی شیائومی Redmi Note 7 انجام شده و نتیجه داده‌اند؛ اما تنها تصویر پس‌زمینه تغییر کرده و عکس صفحه قفل نمایشگر فرقی نکرده است.

 

شما در مورد ترفندهای مربوط به فعالسازی سوپر والپیپر در تمام گوشی‌ها چه نظری دارید؟ آیا این مراحل را انجام دادید؟ آیا نتیجه بخش بود؟ در صورتی که از این ویژگی استفاده کرده‌اید، تجربه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: nextpit.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: