نحوه فعال‌سازی دارک مود در اینستاگرام اندرویدی و iOS

فعال‌سازی دارک مود در اینستاگرام

حالت تیره یا همان دارک مود یکی از ویژگی‌هایی بود که به سرعت و بلافاصله پس از حضور در گوشی‌های هوشمند مورد استقبال بسیاری از افراد واقع شد. این قابلیت نه تنها باعث می‌شود چشمانمان کمتر از نور نمایشگرها آسیب ببینند، بلکه در برخی از دستگاه‌ها انرژی باتری را کمتر هدر می‌دهد. در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب و آخرین نسخه اندروید و iOS دارای دارک مود هستند. امروز اما، در برتر دیجیتال می‌خواهیم نحوه فعال‌سازی دارک مود در اینستاگرام اندرویدی و iOS را به شما آموزش دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

فعال‌سازی دارک مود در اینستاگرام اندرویدی

۱) اینستاگرام را اجرا کنید. اگر آن را در گوشی خود ندارید، می‌توانید آن را از گوگل پلی استور دانلود نمایید.

۲) پس از ورود به حساب کاربری، به پروفایل بروید تا به تنظیمات دسترسی داشته باشید. برای دستیابی به تنظیمات، باید روی آیکون چرخ‌دنده کلیک کنید.

۳) پس از باز شدن منوی تنظیمات در اینستاگرام اندرویدی، روی گزینه تم (Theme) ضربه زده و سپس گزینه تیره (Dark) را بزنید تا دارک مود فعال شود.

پس از انتخاب این آپشن، تا زمانی که تنظیمات را به حالت قبل برنگردانده‌اید، تمام پس‌زمینه اینستاگرام به طور دائمی مشکی خواهد بود. چنان‌چه می‌خواهید پس‌زمینه سفید باشد، به همان مسیر گفته شده بروید و در نهایت گزینه روشن (Light) را لمس کنید.

روشن کردن حالت تیره در اینستاگرام iOS

در گوشی‌های آیفون اما، حالت تیره همزمان با عرضه iOS 13 به دست کاربران رسید و سبب گردید انرژی باتری این دستگاه‌ها هدر نرود.

برای فعال‌سازی دارک مود در اینستاگرام iOS، باید مطمئن باشید که حتماً آخرین نسخه این سیستم عامل را دانلود و نصب کرده‌اید. به علاوه، می‌بایست جدیدترین ورژن اینستاگرام را هم نصب کنید. لازم به ذکر است که در iOS نمی‌توانید فقط و فقط اینستاگرام را در حالت تیره مشاهده نمایید بنابراین باید این ویژگی را به صورت سرتاسری در کل پلتفرم iOS فعال کنید.

برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:

۱) به منوی تنظیمات آیفون بروید.

۲) پایین آمده و به بخش صفحه نمایش و روشنایی (Display & Brightness) بروید.

۳) در پایین قسمت ظاهر (Appearance) دو گزینه خواهید دید: روشن (Light) و تیره (Dark). در اینجا گزینه دوم را بزنید.

۴) حالا اینستاگرام را اجرا کنید تا شاهد حالت تیره در سرتاسر آن باشید.

 

آیا شما تا کنون از دارک مود اینستاگرام استفاده کرده‌اید؟ آیا روش دیگری برای فعال‌سازی آن (چه در اندروید و چه در iOS) در نظر دارید؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منابع: neowin.net و businessinsider.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: