مقایسه سامسونگ Galaxy M11 با هواوی Honor 9A

مقایسه سامسونگ Galaxy M11 با هواوی Honor 9A

دو خط تولید گلکسی M و گلکسی A سامسونگ با هدف عرضه امکانات گوشی‌های پرچمدار با قیمتی ارزان‌تر راه‌اندازی شدند اما حتی در میان این دستگاه‌ها نیز می‌توان تلفن‌های همراهی را پیدا کرد که بسیار مقرون به صرفه هستند و گلکسی M11 یکی از آنهاست. در میان دیگر رقبا از سایر شرکت‌ها نیز می‌توانیم آنر 9A را یک آلترناتیو به حساب بیاوریم. اما فرق این دو گوشی در چیست؟. امروز در برتر دیجیتال می‌خواهیم با مقاله مقایسه سامسونگ Galaxy M11 با هواوی Honor 9A به این سؤال پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی

سامسونگ Galaxy M11هواوی Honor 9A
ابعاد (میلی‌متر)۱۶۱٫۴ * ۷۶٫۳ * ۹۱۵۹٫۱ * ۷۴٫۱ * ۹
وزن (گرم)۱۹۷۱۸۵
صفحه نمایش·      ۶٫۴ اینچ

·      PLS TFT

·      ۶٫۳ اینچ

·      IPS LCD

رزولوشن (پیکسل)۱۵۶۰ * ۷۲۰۱۶۰۰ * ۷۲۰
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۱۰
رابط کاربریOne UI 2.0Magic UI 3.1 (بدون خدمات گوگل پلی)
تراشهQualcomm SDM450 Snapdragon 450Mediatek MT6762R Helio P22
رم (گیگابایت)·      ۳

·      ۴

·      ۳
حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۳۲

·      ۶۴

۶۴
پشتیبانی از کارت حافظهدارددارد
دوربین اصلیسه‌گانه

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی

·      ۵ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

سه‌گانه

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی

·      ۵ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوربین سلفی۸ مگاپیکسل۸ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۵۰۰۰۵۰۰۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی

·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

·      سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی

·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

 

مقایسه سامسونگ Galaxy M11 با هواوی Honor 9A از نظر طراحی

به طور کلی آنر 9A و گلکسی M11 از نظر طراحی فرقی با هم ندارند. طول، عرض و ضخامت این دو موبایل در حد یکی دو میلی‌متر متفاوت است ولی اگر بخواهیم وزن را بررسی کنیم، باید برتری را به نماینده هواوی بدهیم که ۱۳ گرم سبکتر می‌باشد.

در جلوی آنر 9A نمایشگری به چشم می‌خورد که یک ناچ U مانند دارد اما صفحه نمایش گلکسی M11 به گونه‌ای است که در گوشه بالا سمت چپ خود به یک نقطه سیاه رنگ جهت قرارگیری دوربین سلفی جای داده است. با این وجود، نسبت صفحه نمایش به بدنه هر دو موبایل از ۸۷ درصد فراتر نمی‌رود.

مقایسه سامسونگ Galaxy M11 با هواوی Honor 9A از نظر صفحه نمایش

در پشت سامسونگ Galaxy M11 و هواوی Honor 9A قاب پلاستیکی به کار رفته اما اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگوییم که گوشی دوم ظاهر مدرن‌تری دارد زیرا سه لنز دوربین اصلی خود را در یک مستطیل گذاشته به همین دلیل حداقل از این نظر شبیه گوشی‌های پرچمدار خواهد بود. در محصول کمپانی کره‌ای اما، سه لنز در یک ماژول بیضی شکل و در زیر یکدیگر نشسته‌اند. سنسور اسکنر اثر انگشت هر دو موبایل هم تقریباً در وسط قاب پشتی حضور یافته که برای تلفن‌های همراه میان‌رده یک امر کاملاً طبیعی و مورد انتظار است.

در مقایسه سامسونگ Galaxy M11 با هواوی Honor 9A متوجه می شویم که در سمت راست فریم پلاستیکی هر دو گوشی، دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا حضور یافته‌اند و در سمت چپ نیز محل قرار دادن سیمکارت و مموری کارت تعبیه شده است. در بالای چارچوب آنر 9A جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و میکروفون قابل مشاهده هستند اما در این قسمت گلکسی M11 به غیر از میکروفون قطعه دیگری را نمی‌بینیم. پایین فریم نماینده هواوی هم محل نشستن پورت microUSB، اسپیکر و یک میکروفون دیگر است اما در پایین فریم محصول سامسونگ شاهد حضور اسپیکر، پورت شارژر USB-C، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و میکروفون ثانویه هستیم.

با این امکانات، انتخاب گوشی برتر از نظر طراحی کار سختی است ولی با توجه به اینکه حالا در سال ۲۰۲۰ قرار داریم و بسیاری از گوشی‌ها لنزهای دوربین اصلی خود را در یک ماژول مستطیلی گنجانده‌اند، به نظر می‌رسد بتوانیم آنر 9A را تلفن همراه زیباتر و بهتری تلقی کنیم.

گوشی برتر از نظر طراحی: هواوی Honor 9A

 

مقایسه گلکسی M11 با آنر 9A از نظر صفحه نمایش

تفاوت نمایشگرهای IPS LCD و PLS TFT زیاد نیست که بخواهیم بگوییم الزاماً یکی بر دیگری ارجحیت دارد. با مقایسه سامسونگ Galaxy M11 با هواوی Honor 9A و در نظرگیری این قانون، فرق زیادی میان گلکسی M11 که صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی داشته و آنر 9A که صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی دارد، وجود نخواهد داشت. از طرفی، نسبت صفحه نمایش به بدنه دو موبایل که به اندازه ۰٫۳ درصد با یکدیگر متفاوت است هم نمی‌تواند بر تصمیم نهایی ما در مورد گوشی برتر تأثیرگذار باشد. جالبتر آنکه رزولوشن و تراکم پیکسلی دو دستگاه نیز آن‌قدر اختلاف ندارد. با همه اینها، محتواها در هر دو موبایل با یک کیفیت پخش می‌شوند.

صفحه نمایش Galaxy M11

گوشی برتر از نظر صفحه نمایش: هم گلکسی M11 و هم آنر 9A

 

مقایسه سامسونگ Galaxy M11 با هواوی Honor 9A از نظر سخت‌افزار

قسمت سخت‌افزار جایی است که باید آنر 9A را گوشی برتر تلقی کنیم. این موبایل از تراشه Helio P22 بهره می‌برد که با فرآیند لیتوگرافی ۱۲ نانومتری تولید شده اما رقیب او در این مقاله از چیپست Snapdragon 450 استفاده می‌کند که کووالکوم آن را با فرآیند لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته است. پردازنده گرافیکی این دو گوشی هم به ترتیب PowerVR GE8320 و Adreno 506 می‌باشد.

هواوی این موبایل را تنها در یک مدل با حافظه داخلی ۶۴ و رم ۳ گیگابایتی به بازار آورده ولی سامسونگ برای مشتریانش حق انتخاب بیشتری قائل شده و گلکسی M11 را در دو نمونه دارای حافظه داخلی ۳۲ و رم ۳ و دارای حافظه داخلی ۶۴ و رم ۴ گیگابایتی تولید کرده است.

در آزمایش AnTuTu 8 که گوشی‌ها را از نظر قدرت گرافیکی و پردازشی مورد ارزیابی قرار می‌دهد، آنر 9A توانسته امتیاز ۹۵۰۰۰ را کسب کند اما گلکسی M11 نمره ۷۴۸۰۰ را به دست آورده است. به این ترتیب، نماینده هواوی از نظر سخت‌افزاری دستگاه برتری خواهد بود اما نباید این‌گونه فکر کنید که سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی در آن اجرا خواهند شد بلکه منظور ما این است که حین انجام کارهای روزانه و معمولی لگ و کندی سرعتی در آن حس نخواهید کرد.

گوشی برتر از نظر سخت‌افزار: هواوی Honor 9A

 

مقایسه سامسونگ Galaxy M11 با هواوی Honor 9A از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

سامسونگ در گلکسی M11 و هواوی در Honor 9A از اندروید ۱۰ به عنوان سیستم عامل استفاده کرده‌اند اما میان این دو دستگاه یک تفاوت عمده وجود دارد و آن هم این است که رابط کاربری Magic UI 3.1 نماینده هواوی بر پایه نسخه‌ای از اندروید طراحی شده که مجوز خدمات موبایل گوگل پلی را ندارد به همین دلیل ممکن است برای اجرای برخی از اپلیکیشن‌ها مشکلاتی ایجاد کند. در سمت دیگر، پوسته نرم‌افزاری One UI 2.0 محصول سامسونگ از تمامی ویژگی‌های نرم‌افزاری اندروید توسعه داده شده توسط گوگل پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌توان برنامه‌های مدنظر را از پلی استور دانلود کرد حال آنکه در آنر 9A می‌بایست اپلیکیشن‌های مورد نظر را از اپ‌گالری بارگذاری نمایید.

به غیر از نبود خدمات موبایلی گوگل، تفاوت دو رابط کاربری Magic UI و One UI همان مواردی هستند که پیش از این در مقالات مقایسه برتر دیجیتال به آنها اشاره کرده بودیم. شباهت‌های این دو پوسته نرم‌افزاری نیز زیاد است که حالت تیره و وجود اپلیکیشن‌های نصب شده از آن جمله‌اند.

گوشی برتر از نظر سیستم عامل و رابط کاربری: سامسونگ Galaxy M11

 

مقایسه سامسونگ Galaxy M11 با هواوی Honor 9A از نظر دوربین

مقایسه گلکسی M11 با آنر 9A از نظر دوربین

دوربین آنر 9A و گلکسی M11 سه‌گانه و متشکل از لنزهای زیر است:

  • ۱۳ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8
  • ۵ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2
  • ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی هر دو موبایل هم لنز ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد. توانایی هر دو دستگاه نیز از نظر فیلمبرداری یکسان خواهد بود و نهایتاً می‌توانند ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

 

کیفیت تصاویر

کیفیت دوربین هواوی Honor 9A
نمونه تصویر گرفته شده با هواوی Honor 9A
کیفیت تصویر سامسونگ Galaxy M11
نمونه تصویر گرفته شده با سامسونگ Galaxy M11

در مقایسه گلکسی M11 با آنر 9A همان‌طور که می‌بینید، اگر در صحنه مدنظر نور کافی وجود داشته و نورپردازی به خوبی انجام شده باشد، می‌توانید با هر دو گوشی تصاویر باکیفیتی بگیرید. البته توجه کنید که نباید روی این عکس‌ها زوم کنید زیرا با این کار جزئیات را نخواهید دید و نویز زیادی را مشاهده خواهید کرد. در مجموع، عکس‌های به ثبت رسیده با هواوی Honor 9A و سامسونگ Galaxy M11 کیفیت قابل‌قبولی دارند و برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب خواهند بود. کیفیت تصاویر سلفی به ثبت رسیده با این دو موبایل نیز به خاطر بهره‌مندی از یک لنز ۸ مگاپیکسلی برابر است.

گوشی برتر از نظر دوربین: هم گلکسی M11 و هم آنر 9A

 

مقایسه گلکسی M11 با آنر 9A از نظر باتری

قاب پشتی آنر 9A

باتری آنر 9A و گلکسی M11 با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپری به یک اندازه دوام خواهد آورد و با توجه به سخت‌افزار معمولی که در هر دو دستگاه حاضر شده، می‌تواند با استفاده نیمه سنگین تا دو روز پاسخگوی نیازهای کاربران باشد اما تفاوت عمده میان دو موبایل، پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع با توان ۱۵ واتی در نماینده سامسونگ می‌باشد که می‌تواند در کمتر از ۳ ساعت منبع نیروی آن را پر کند.

گوشی برتر از نظر باتری: سامسونگ Galaxy M11

جمع‌بندی

در مقایسه مقایسه گلکسی M11 با آنر 9A ، کار سختی است که بخواهیم بگوییم گلکسی M11 گوشی بهتری است یا آنر 9A زیرا وقتی به قسمت‌های مختلف این مقاله نگاه می‌کنیم، می‌بینیم هر گوشی در یک بخش از دیگری برتری دارد اما در مجموع امکانات آنها در حد و اندازه یکدیگر است. در میان ویژگی‌ها و امکانات، باید به بخش سیستم عامل و رابط کاربری اشاره ویژه‌ای داشته باشیم. همان‌طور که گفتیم، محصول هواوی از نسخه‌ای از اندروید بهره می‌برد که مجوز خدمات موبایلی گوگل برایش دریافت نشده به همین دلیل اگر فکر می‌کنید می‌توانید با این نقص کنار بیایید و اپلیکیشن‌های مدنظرتان در اپ‌گالری وجود دارند، خرید هواوی Honor 9A را به شما پیشنهاد کنیم ولی در صورتی که پشتیبانی گوگل از اندروید نصب شده در موبایل برایتان اهمیت خاصی دارد، خرید گلکسی M11 می‌تواند تصمیم منطقی‌تری باشد.

خرید گوشی گلکسی M11

خرید گوشی هواوی آنر 9A

 

 

حالا که به پایان مقایسه سامسونگ Galaxy M11 با هواوی Honor 9A رسیدیم، شما کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟ گلکسی M11 یا آنر 9A؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: GSMArena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: