مقایسه شیائومی Redmi 9 با سامسونگ Galaxy A10s

مقایسه شیائومی Redmi 9 با سامسونگ Galaxy A10s

شیائومی ردمی ۹ و سامسونگ گلکسی A10s دو عدد از گوشی‌های مقرون به صرفه و ارزان‌قیمت بازار موبایل هستند که از زمان عرضه مورد استقبال خریداران روبه‌رو شده‌اند. حالا امروز در برتر دیجیتال می‌خواهیم این دو دستگاه را در کنار یکدیگر مورد ارزیابی قرار دهیم پس با ما همراه باشید و مقاله مقایسه شیائومی Redmi 9 با سامسونگ Galaxy A10s را مطالعه کنید.

مشخصات فنی

Redmi 9Galaxy A10s
ابعاد (میلی‌متر)۱۶۳٫۳ * ۷۷ * ۹٫۱۱۵۶٫۹ * ۷۵٫۸ * ۷٫۸
وزن (گرم)۱۹۸۱۶۸
صفحه نمایش·      ۶٫۵۳ اینچ

·      IPS LCD

·      ۶٫۲ اینچ

·      PLS TFT

رزولوشن (پیکسل)۲۳۴۰ * ۱۰۸۰۱۵۲۰ * ۷۲۰
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۹
رابط کاربریMIUI 11One UI 2.0
تراشهMediaTek Helio G80MediaTek MT6762 Helio P22
رم (گیگابایت)·      ۳

·      ۴

·      ۶

·      ۲

·      ۳

حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۳۲

·      ۶۴

·      ۱۲۸

۳۲
پشتیبانی از کارت حافظهدارددارد
دوربین اصلیچهارگانه

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی

·      ۸ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۵ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوگانه

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوربین سلفی۸ مگاپیکسل۸ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۵۰۲۰۴۰۰۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی

·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

·      قطب‌نما

·      سنسور اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی

·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

 

مقایسه شیائومی Redmi 9 با سامسونگ Galaxy A10s از نظر طراحی

با یک نگاه کلی به ظاهر شیائومی ردمی ۹ به راحتی متوجه خواهید شد که از گلکسی A10s بزرگتر است زیرا طول آن به میزان تقریبی ۴ و عرض و ضخامت آن به میزان تقریبی ۲ میلی‌متر بیشتر می‌باشد. از نظر وزنی هم این موبایل به اندازه ۳۰ گرم سنگین‌تر خواهد بود چرا که باتری آن از ظرفیت بیشتری برخوردارست.

نمای جلویی این دو تلفن همراه فرق زیادی با هم ندارد زیرا اکثر آن را نمایشگری پوشانده که در بالایش یک ناچ قطره‌ای جای‌گیری کرده است. البته محصول شیائومی را باید دستگاه زیباتری بدانیم به این دلیل که حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش (به خصوص در پایین) باریک‌تری دارد.

در قاب پشتی اما، داستان کاملاً متفاوت است. در این قسمت شیائومی ردمی ۹ چهار لنز دوربین اصلی به چشم می‌خورند که درون یک الگوی دایره‌ای و دقیقاً در وسط قرار گرفته‌اند و در کنار آنها فلاش LED و در زیر آنها هم سنسور اسکنر اثر انگشت مشاهده می‌شود. Galaxy A10s هم در گوشه سمت چپ قاب پشتی‌اش به دو لنز دوربین اصلی و در زیر آنها به چراغ فلاش LED و در وسط به سنسور اسکنر اثر انگشت جای داده است.

امکانات اطراف بدنه

در زمینه امکانات مربوط به بدنه، هر دو موبایل یکسان کار می‌کنند؛ این یعنی جنس جلوی آنها شیشه‌ای و جنس فریم و پشت آنها پلاستیکی است اما باز هم باید نماینده شیائومی را گوشی بهتری تلقی کنیم به خاطر اینکه نمایشگر آن با پوشش Gorilla Glass 3 محافظت شده است.

در اطراف فریم نیز تفاوت‌های عمده‌ای به چشم می‌خورد. در سمت راست گلکسی A10s فقط دکمه پاور را می‌بینیم حال آنکه در همین سمت ردمی ۹ دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا نشسته‌اند. در سمت چپ نماینده سامسونگ محل قرار دادن سیمکارت و مموری کارت و دکمه‌های کاهش و افزایش صدا قابل مشاهده هستند اما در این قسمت محصول شیائومی فقط شاهد محل قرار دادن سیمکارت و مموری کارت هستیم. در پایین فریم هیچ چیز متفاوتی را نمی‌بینیم بنابراین پورت شارژر، اسپیکر، میکروفون و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، امکانات هر دو موبایل در این بخش هستند. در بالای فریم گلکسی A10s میکروفون دیده می‌شود ولی در ردمی ۹ علاوه بر میکروفون، سنسور IR را مشاهده می‌کنیم.

 

مقایسه شیائومی Redmi 9 با سامسونگ Galaxy A10s از نظر صفحه نمایش

مقایسه شیائومی ردمی ۹ با گلکسی A10s

با توجه به مشخصات فنی ارائه شده، باز هم باید نماینده شیائومی را دستگاه بهتری از نظر صفحه نمایش در نظر بگیریم. این موبایل با توجه به بهره‌مندی از پنل ۶٫۵۳ اینچی IPS LCD می‌تواند محتواها را با رزولوشن ۲۳۴۰ * ۱۰۸۰ پیکسلی پخش کند اما نماینده سامسونگ به خاطر اینکه نمایشگر ۶٫۲ اینچی PLS TFT دارد نهایتاً دارای وضوح ۱۵۲۰ * ۷۲۰ خواهد بود. در سایر زمینه‌ها هم ردمی ۹ برتری‌اش را ثابت می‌کند. مثلاً نسبت صفحه نمایش به بدنه آن ۸۳٫۲ درصد (۸۰٫۷ درصد در گلکسی A10s) و تراکم پیکسلی آن ۳۹۵ پیکسل بر اینچ (۲۷۱ پیکسل بر اینچ در گلکسی A10s) می‌باشد.

 

مقایسه شیائومی Redmi 9 با سامسونگ Galaxy A10s از نظر سخت‌افزار

شاید قسمت سخت‌افزار جایی باشد که هر دو موبایل مورد بحث ما یکسان کار می‌کنند. گلکسی A10s با تراشه MediaTek 6762 Helio P22 و شیائومی ردمی ۹ با تراشه MediaTek Helio G80 که هر دو با فرآیند لیتوگرافی ۱۲ نانومتری تولید شده‌اند، امتیازات تقریباً یکسانی به ثبت می‌رسانند. در اینجا البته شیائومی دست مشتریانش را بازتر می‌گذارد چرا که تا کنون نماینده او در این مقاله به چندین نمونه با حافظه رم ۳، ۴ و ۶ گیگابایتی تولید شده و حافظه داخلی آنها هم به ترتیب ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت می‌باشد. محصول سامسونگ هم شاید با حافظه رم ۲ یا ۳ گیگابایتی متنوع باشد اما حافظه داخلی آن در هر دو ۳۲ گیگابایت خواهد بود. به این نکته اشاره کنیم، افرادی که به ظرفیت بیشتری احتیاج دارند، می‌توانند با استفاده مموری کارت microSD حافظه موبایل را ارتقا دهند.

با توجه به امتیازات دریافت شده در آزمایش AnTuTu، نماینده شیائومی توانسته عملکرد بهتری از خودش ثبت کند به طوری که ردمی ۹ نمره ۲۰۳٫۰۷۸ و گلکسی A10s نمره ۷۵٫۴۵۰ را کسب کرده است.

نکته: آزمایش ردمی ۹ و گلکسی A10s به ترتیب AnTuTu 8 و AnTuTu 7 می‌باشد.

 

مقایسه شیائومی Redmi 9 با سامسونگ Galaxy A10s از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

همان‌طور که پیش از این در مقاله‌های مقایسه گفته بودیم، محصولات سامسونگ و شیائومی به ترتیب از رابط کاربری One UI و MIUI بهره می‌برند. بر این اساس، دو نماینده این دو شرکت در این مقاله نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در گلکسی A10s پوسته نرم‌افزاری One UI 2.0 و در ردمی ۹ پوسته نرم‌افزاری MIUI 12 استفاده شده‌اند.

از نظر امکانات، این دو رابط کاربری در برخی جهات یکسان هستند و از برخی جهات متفاوت. برای مثال، شیائومی همراه با MIUI نرم‌افزارهایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانند گوشی را بهتر مدیریت کنند. یکی از این برنامه‌ها، Security می‌باشد که معمولاً به طور مداوم موبایل را بررسی خواهد کرد تا اگر بدافزار یا ویروسی وجود دارد، آن را از بین ببرد. در One UI هم مرورگر سامسونگ از جمله اپلیکیشن‌های محبوب است. سایر قابلیت‌ها نظیر حالت تیره، شیوه‌های ناوبری مبتنی بر حرکات یا با استفاده از دکمه‌ها و . . . در هر دو رابط کاربری یافت می‌شوند.

باز هم تکرار می‌کنیم که انتخاب هر کدام از پوسته‌های نرم‌افزاری موجود در محصولات شرکت‌های مختلف کاملاً به سلیقه شخصی بستگی دارد بنابراین باید توجه کنید که به کدام امکانات علاقه دارید و از بین MIUI و One UI کدام یک را ترجیح می‌دهید.

خرید گوشی گلکسی A10s

خرید گوشی شیائومی Redmi 9

 

مقایسه شیائومی Redmi 9 با سامسونگ Galaxy A10s از نظر دوربین

دوربین شیائومی Redmi 9

همانگونه که گفتیم، در ردمی ۹ چهار لنز به عنوان دوربین اصلی به کار رفته‌اند که عبارتند از:

  • ۱۳ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/2.2
  • ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2
  • ۵ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4

در جلو و بالای نمایشگر هم لنز ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 حضور یافته تا برای گرفتن تصاویر سلفی استفاده شود.

گلکسی A10s هم در قاب پشتی خود به دو لنز ۱۳ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 جای داده است. لنز دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌باشد.

 

کیفیت تصاویر

نمونه تصویر گرفته شده با سامسونگ Galaxy A10s
نمونه تصویر گرفته شده با شیائومی Redmi 9

مسلماً در موبایلی که چهار لنز حضور دارند، کیفیت تصاویر گرفته شده بالاتر خواهد بود اما آیا این قانون در مورد این دو دستگاه نیز صادق است؟. با بررسی عکس‌های گرفته شده با این دو گوشی باید بگوییم که بله؛ پاسخ این پرسش مثبت خواهد بود. اگر به قسمت‌های سبز رنگ نگاهی بیندازید، می‌بینید ردمی ۹ آنها را پویاتر و سرزنده‌تر ثبت کرده اما گلکسی A10s آنها را کم‌رنگ‌تر کرده و بخش‌های پرنور را نیز بسیار برجسته کرده است.

کیفیت تصاویر سلفی هر دو گوشی هم تقریباً برابر خواهد بود زیرا لنز دوربین جلو آنها ۸ مگاپیکسلی است.

 

مقایسه شیائومی Redmi 9 با سامسونگ Galaxy A10s از نظر باتری

باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپری شیائومی Redmi 9 مسلماً از دوام بیشتری برخوردارست بنابراین باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری گلکسی A10s نمی‌تواند در مقابل این منبع خودی نشان دهد. ضمناً، به خاطر پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع توسط ردمی ۹، باز هم باید برتری را از آنِ این موبایل بدانیم.

 

جمع‌بندی

سامسونگ به خاطر اسم و رسمی که دارد، امروزه یکی از پرفروش‌ترین برندهای دنیا به شمار می‌آید اما شیائومی در چند سال اخیر نشان داده به خاطر تولید گوشی‌های مقرون به صرفه با امکانات فوق‌العاده، پتانسیل رقابت کردن با کمپانی‌های بزرگ را دارد. حالا مدل ردمی ۹ از جمله موبایل‌هایی است که نشان می‌دهد می‌توان با نادیده گرفتن برند مشهوری مثل سامسونگ و محصولش مانند Galaxy A10s صاحب گوشی شد که امکانات فوق‌العاده‌ای داشته و مقرون به صرفه می‌باشد.

در این میان، اگر شما همچنان به خرید یک موبایل ساخت سامسونگ اصرار دارید، پس گلکسی A10s می‌تواند انتخاب منطقی‌تری باشد اما چنان‌چه زیاد به برند توجه نمی‌کنید و کارایی برایتان مهمتر است، Redmi 9 همان تلفن همراهی خواهد بود که انتظاراتتان را به بهترین شکل ممکن برآورده می‌کند.

خرید گوشی گلکسی A10s

خرید گوشی شیائومی Redmi 9

 

آیا باید نکته دیگری به مقاله مقایسه شیائومی Redmi 9 با سامسونگ Galaxy A10s اضافه گردد؟. نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: GSMArena

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: