مقایسه سامسونگ Galaxy A70 با موتورولا One Hyper

مقایسه سامسونگ Galaxy A70 با موتورولا One Hyper

گلکسی A70 و موتورولا وان هایپر جزو گوشی‌های پرفروش بازار موبایل هستند؛ زیرا امکانات و مشخصات فنی قدرتمندی را با یک قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. تفاوت این دو تلفن همراه در چیست؟ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟ با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله مقایسه سامسونگ Galaxy A70 با موتورولا One Hyper را بخوانید تا پاسخ این سؤال را دریافت کنید.

مشخصات فنی

گلکسی A70موتورولا One Hyper
ابعاد (میلی‌متر)۱۶۴٫۳ * ۷۶٫۷ * ۷٫۹۱۶۱٫۸ * ۷۶٫۶ * ۸٫۹
وزن (گرم)۱۸۳۲۱۰
صفحه نمایش·      ۶٫۷ اینچ

·      Super AMOLED

·      ۶٫۵ اینچ

·      IPS LCD

رزولوشن (پیکسل)۲۴۰۰ * ۱۰۸۰۲۳۴۰ * ۱۰۸۰
سیستم عاملاندروید ۹اندروید ۱۰
رابط کاربریOne UI 2.0اندروید خام
تراشهQualcomm SDM675 Snapdragon 675Qualcomm SDM675 Snapdragon 675
رم (گیگابایت)·      ۶

·      ۸

۴
حافظه داخلی (گیگابایت)۱۲۸۱۲۸
پشتیبانی از کارت حافظهدارددارد
دوربین اصلیسه‌گانه

·      ۳۲ مگاپیکسلی اصلی

·      ۸ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوگانه

·      ۶۴ مگاپیکسلی اصلی

·      ۸ مگاپیکسلی اولترا واید

دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل پاپ‌آپ
باتری (میلی‌آمپر)۴۵۰۰۴۰۰۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت اپتیکال (در زیر صفحه نمایش)

·      شتاب‌سنج

·      ژیرسکوپ

·      مجاورت

·      قطب‌نما

·      سنسور اسکنر اثر انگشت (در قاب پشتی)

·      شتاب‌سنج

·      ژیرسکوپ

·      مجاورت

·      قطب‌نما

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A70 با موتورولا One Hyper از نظر طراحی

با یک نگاه کلی می‌توان فهمید که گلکسی A70 نسبت به موتورولا وان هایپر بزرگ‌تر است اما این اختلاف سایز بسیار ناچیز و در حد چند میلی‌متر می‌باشد. از نظر وزنی اما، نماینده موتورولا تقریباً به میزان ۳۰ گرم بیشتر جرم دارد زیرا دوربین سلفی روی یک ماژول پاپ‌آپ قرار گرفته است. بدنه سازنده هر دو موبایل (در قاب پشتی، جلویی و فریم) از جنس پلاستیک می‌باشد ولی به خاطر اینکه گلکسی ای ۷۰ برای قسمت جلوی گوشی از پوشش Gorilla Glass 3 بهره ‌برده، طبیعتاً مقاومت بیشتری خواهد داشت.

قاب موتورولا وان هایپر

چنان‌چه دو موبایل مورد بحث ما در کنار یکدیگر قرار بگیرند، به راحتی می‌توانید یکی را از دیگری تشخیص دهید؛ زیرا در جلوی موتورولا One Hyper خبری از هیچ‌گونه ناچ نیست ولی در گلکسی A70 می‌توان دوربین سلفی را درون یک بریدگی U مانند مشاهده کرد.

اطراف چارچوب این دو دستگاه، بسیار به همدیگر شباهت دارد به طوری که در سمت چپ شاهد محل قرارگیری سیمکارت و مموری کارت، در سمت راست شاهد دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و در پایین شاهد پورت USB هستیم. البته در پایین محصول سامسونگ جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری قابل مشاهده است اما این درگاه در بالای محصول موتورولا جای‌گیری کرده است.

در قاب پشتی وان هایپر سنسور اسکنر اثر انگشت، دو لنز دوربین اصلی و ماژول پاپ‌آپ دوربین سلفی دیده می‌شوند اما در گلکسی ای ۷۰ خبری از حسگر اثر انگشت نیست و تنها سه لنز دوربین اصلی به چشم می‌خورند.

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A70 با موتورولا One Hyper از نظر صفحه نمایش

مقایسه سامسونگ Galaxy A70 با موتورولا One Hyper

تنها با بررسی نوع پنل استفاده شده در گلکسی A70 می‌توان به این نتیجه رسید که نمایشگر این دستگاه از کیفیت بالاتری برخوردارست زیرا صفحه نمایش‌های Super AMOLED در مقایسه با IPS LCD (به کار رفته در موتورولا One Hyper) رنگ‌ها را با وضوح بیشتری نمایش می‌دهند و قسمت‌های سیاه رنگ در آنها از عمق بیشتری برخوردارند. از نظر اندازه نمایشگر هم محصول سامسونگ برتری دارد چرا که به میزان ۰٫۲ اینچ بزرگتر است.

رزولوشن صفحه نمایش هر دو گوشی تفاوت زیادی با هم ندارد. در واقع اختلاف این دو موبایل زمانی احساس می‌شود که از جلو به آنها نگاه می‌کنیم. همان‌طور که گفتیم، در قسمت جلویی One Hyper هیچ چیزی به عنوان ناچ نمی‌بینیم بنابراین یک نمای کلی از محتوای در حال پخش خواهیم دید. با این وجود، به دلیل حاشیه‌های مشکی رنگ ضخیم‌تر در این موبایل، نسبت صفحه نمایش به بدنه او کمتر از گلکسی A70 است. با همه اینها، کسانی که ترجیح می‌دهند گوشی بخرند که به صورت تمام صفحه فیلم‌ها، عکس‌ها و . . . را پخش می‌کند، بهتر است سراغ موتورولا وان هایپر بروند اما افرادی که نوع نمایشگر و طبیعتاً رزولوشن بالا برایشان اهمیت دارد، می‌توانند خرید گلکسی A70 را در دستورکار قرار دهند.

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A70 با موتورولا One Hyper از نظر سخت‌افزار

هر دو گوشی دارای تراشه Qualcomm Snapdragon 675 هستند که هم هشت هسته‌ای بوده و هم با فرآیند لیتوگرافی ۱۱ نانومتری تولید شده است. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی هر دو موبایل هم Adreno 612 می‌باشد بنابراین انتظار می‌رود عملکرد آنها چه از نظر گرافیکی و چه از نظر گیمینگ یکی باشد. اختلافات زمانی نمایان می‌شوند که می‌بینیم موتورولا وان هایپر یک رم ۴ گیگابایتی دارد در حالی که رم گلکسی A70 یا ۶ گیگابایتی و یا ۸ گیگابایتی است. در زمینه ظرفیت حافظه هیچ فرقی بین این دو تلفن همراه مشاهده نمی‌شود زیرا کاربران باید محتواهای مدنظرشان را در حافظه ۱۲۸ گیگابایتی ذخیره کنند و کسانی هم که اعتقاد دارند به حافظه بیشتری نیاز دارند، می‌توانند یک مموری کارت microSD را به کار گیرند.

پس از بررسی تخصصی امتیازات کسب شده در آزمایشات Geekbench 5، به این نتیجه خواهید رسید که گلکسی A70 و موتورولا وان هایپر به ترتیب نمرات ۴۷۵ و ۵۰۳ در آزمایش تک هسته‌ای و نمرات ۱۵۲۴ و ۱۵۳۸ در آزمایش چند هسته‌ای را دریافت خواهند کرد. در آزمایش AnTuTu هم این دو گوشی به ترتیب امتیازات ۱۶۷۷۵۰ و ۲۱۲۰۰۸ را کسب می‌کنند. شاید به نظر کمی عجیب بیاید که چرا نماینده موتورولا نمرات بهتری به دست آورده اما همان‌طور که پیش از این هم در مقالات نقد و بررسی و مقایسه گوشی‌ها گفته بودیم، سیستم نرم‌افزاری در به ثبت رسیدن نمرات بالا بسیار تأثیرگذار است؛ این یعنی به خاطر بهره‌مندی از رابط کاربری اندروید خام، موتورولا وان هایپر موفق شده بهتر کار کند. در زمینه گیمینگ هم دو دستگاه توانایی اجرای بسیاری از بازی‌ها را دارند و انتظار می‌رود بدون مشکل خاصی انتظارات گیمرها را برآورده نمایند.

نکته: برای موتورولا One Hyper نمره آزمایش AnTuTu 8 و برای گلکسی A70 نمره آزمایش AnTuTu 7 به ثبت رسیده است.

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A70 با موتورولا One Hyper از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

با یک نگاه اجمالی به مشخصات فنی گوشی‌های موتورولا در بازار موبایل به این نتیجه می‌رسید که این دستگاه‌ها رابط کاربری خاصی ندارند و شرکت سازنده تقریباً همان پوسته نرم‌افزاری را در آنها به کار گرفته که گوگل عرضه کرده است. در سمت دیگر، سامسونگ پس از کنار گذاشتن TouchWiz رابط کاربری One UI را طراحی و آن را در محصولات مدرن خطوط تولید گوشی‌هایش استفاده کرد. حالا گلکسی ای ۷۰ نیز از One UI 2.0 بهره می‌برد تا کاربران بتوانند امکانات متعدد سفارشی‌سازی آن را به کار گیرند.

در این قسمت از مقاله واقعاً نمی‌توان گفت که کدام رابط کاربری بر دیگری برتری دارد زیرا انتخاب یکی از دو گزینه اندروید خام یا One UI 2.0 کاملاً به سلیقه شخصی بستگی خواهد داشت.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که سیستم عامل پیش‌فرض موتورولا وان هایپر اندروید ۱۰ و سیستم عامل پیش‌فرض گلکسی ای ۷۰ اندروید ۹ می‌باشد. این یعنی پس از خرید موتورولا One Hyper (طبق برنامه‌ای که شرکت‌های سازنده دارند) می‌توانید تا دو سال برای آن بروزرسانی نرم‌افزاری دریافت کنید اما بعد از خرید گلکسی A70 باید آن را بلافاصله به اندروید ۱۰ آپدیت کرده و پس از آن هم قادر خواهید بود تنها یک بروزرسانی دیگر (احتمالاً اندروید ۱۱) را در آن نصب کنید.

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A70 با موتورولا One Hyper از نظر دوربین

دوربین گلکسی A70

دوربین اصلی سه‌گانه گلکسی ای ۷۰ متشکل از لنزهای زیر است:

  • ۳۲ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.7
  • ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2
  • ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2

دوربین سلفی آن هم یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد.

دوربین اصلی دوگانه موتورولا وان هایپر هم از دو لنز ۶۴ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است. در جلو نیز یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی پاپ‌آپ با گشودگی دیافراگم f/2.0 برای گرفتن تصاویر سلفی استفاده خواهد شد.

خرید گوشی One Hyper

خرید گوشی Galaxy A70

 

کیفیت تصاویر

نمونه تصویر گرفته شده با گلکسی A70
نمونه تصویر گرفته شده با موتورولا One Hyper

با توجه به اینکه لنز اصلی موتورولا One Hyper از قدرت بیشتری برخوردارست به نظر می‌رسد این دستگاه بتواند تصاویر باکیفیت‌تری بگیرد اما با بررسی عکس‌ها نتیجه دیگری حاصل می‌شود. در خروجی گلکسی A70 رنگ‌ها سرزنده‌تر، شاداب‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌آیند اما در خروجی‌های محصول موتورولا رنگ‌ها کمی سرد و بی‌روح دیده می‌شوند. تصاویر سلفی که این دو موبایل می‌گیرند نیز فرق زیادی با هم ندارند زیرا لنز دوربین جلوی آنها ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است.

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A70 با موتورولا One Hyper از نظر باتری

در اینجا هم محصول سامسونگ برتری را از آنِ خودش می‌کند زیرا باتری آن ۴۵۰۰ میلی‌آمپری است اما منبع نیروی نماینده موتورولا ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت ظرفیت دارد. با توجه به ظرفیت بیشتر باتری و بهره‌مندی از یک نمایشگر Super AMOLED، مسلماً گلکسی A70 از نظر استقامت و دوام باتری دستگاه بهتری خواهد بود.

 

جمع‌بندی

هستند کسانی که فقط و فقط می‌خواهند یک گوشی سامسونگ خریداری کنند؛ به این دسته از افراد نمی‌توانیم چیزی غیر از گلکسی A70 یا سایر محصولات کمپانی کره‌ای را معرفی کنیم. اما برای اشخاصی که کارایی برایشان در اولویت قرار دارد و برند زیاد مهم نیست پیشنهاد می‌کنیم که موتورولا One Hyper را نیز حداقل جزو گزینه‌هایشان قرار دهند.

 

خرید گوشی One Hyper

خرید گوشی Galaxy A70

با مطالعه مقاله مقایسه سامسونگ Galaxy A70 با موتورولا One Hyper شما کدام گوشی را بر دیگری ترجیح می‌دهید؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Samsung | Motorola

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: