نقد و بررسی تخصصی سامسونگ Galaxy M11

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M11

پس از معرفی گلکسی M31، سامسونگ یک عضو دیگر به سری Galaxy M اضافه کرد. گلکسی M11 یک گوشی پایین‌رده با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بادوام و صفحه نمایش دارای نقطه سیاه رنگ برای دوربین سلفی است. حال برای اینکه متقاضیان خرید موبایل‌های پایین‌رده با این دستگاه بیشتر آشنا شوند، می‌خواهیم در مقاله نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M11 آن را به صورت تخصصی و موشکافانه ارزیابی کنیم پس با برتر دیجیتال همراه باشید.

مشحصات فنی

صفحه نمایش۶٫۴ اینچی PLS TFT از نوع Infinity-O با رزولوشن +HD
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید ۱۰ و One UI 2.0
تراشهQualcomm Snapdragon 450
پردازنده گرافیکیAdreno 506
حافظه رم·      ۳ گیگابایت

·      ۴ گیگابایت

حافظه داخلی·      ۳۲ گیگابایت

·      ۶۴ گیگابایت

دوربین اصلیسه‌گانه:

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8

·      ۵ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0
سایر امکانات·      دارای سنسور اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی

·      پشتیبانی از سیستم پرداخت سامسونگ موسوم به Samsung Pay

·      کیفیت صدای Dolby Atmos

اتصالات·      4G VoLTE دوگانه

·      Wi-Fi 802.11 b/g/n

·      بلوتوث ۴٫۲

·      USB Type-C

·      GPS

·      GLONASS

باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت
رنگ‌بندی·      مشکی

·      آبی

·      بنفش

 

نقد و بررسی گلکسی ام ۱۱ از نظر صفحه نمایش و طراحی

گلکسی M11 در جلوی خود از شیوه طراحی دارای نقطه سیاه رنگ برای قرارگیری دوربین سلفی استفاده کرده است. قاب پشتی هم پلی‌کربنات مات با لبه‌های برآمده می‌باشد. ظاهر کلی این موبایل به گلکسی M21 و گلکسی M31 شبیه بوده و با کیفیت بالایی ساخته شده است.

نمای جلویی را یک نمایشگر با حفره سیاه رنگ پوشانده که در آن دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی حضور یافته است. در قاب پشتی نیز شاهد دوربین اصلی سه‌گانه بدون برآمدگی هستیم بنابراین این قسمت کاملاً صاف و صیقلی می‌باشد.

گلکسی M11 یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی PLS TFT از نوع Infinity-O دارد که رزولوشن آن HD یا ۱۵۶۰ * ۷۲۰ پیکسل و نسبت بدنه به تصویرش ۱۹٫۵:۹ است. انتظار داشتیم سامسونگ در این گوشی از یک پنل AMOLED بهره ببرد ولی باز هم سراغ صفحه نمایش TFT رفته است.

در سمت راست گلکسی ام ۱۱، می‌توانید دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا را ببینید و در سمت چپ هم شاهد حضور اسلات سه تایی سیمکارت و مموری کارت هستیم. در جعبه این تلفن همراه، خبری از هدفون یا کاور ژله‌ای محافظ نیست.

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M11 از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

خوشبختانه گلکسی M11 از رابط کاربری One UI 2.0 که مبتنی بر اندروید ۱۰ ساخته شده و امکانات متعددی دارد، استفاده می‌کند. با این پوسته نرم‌افزاری، چندین ویژگی مهم از جمله حالت تیره، حالت متمرکز، حالت مشاهده هوشمند و در نهایت کیفیت صدای Dolby Atmos در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

در حالی که نمی‌توانیم زیاد سخت‌افزار این تلفن همراه را تحسین کنیم اما امکانات نرم‌افزاری آن فوق‌العاده هستند. همان‌طور که گفتیم، یکی از قابلیت‌های One UI 2.0 کیفیت صدای Dolby Atmos است که صداها را با کیفیت بالایی پخش و تجربه تماشای فایل‌های چند رسانه‌ای را لذت‌بخش می‌کند. در این میان، سایر ویژگی‌ها نظیر صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) یا Edge Lightning تعبیه نشده‌اند.

One UI 2.0 نرم‌افزارهای از پیش نصب شده زیادی دارد که البته در صورت عدم نیاز به آنها می‌توان لغو نصب‌شان کرد. اپلیکیشن‌هایی مانند Netflix، Facebook و OneDrive به صورت پیش‌فرض در گلکسی ام ۱۱ وجود دارند و نمی‌توان آنها را حذف کرد اما امکان پاک کردن بقیه برنامه‌ها فراهم است.

شاید در همان اول که با گوشی کار می‌کنید لگ و کندی سرعتی احساس نکنید اما انتظار این را داشته باشید که وقتی نرم‌افزارهای زیادی نصب کردید و خواستید از قابلیت چندبرنامگی استفاده نمایید، سرعت گوشی افت کند.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M11 از نظر سخت‌افزار، عملکرد و گیمینگ

سخت‌افزار گلکسی ام ۱۱ را تراشه Snapdragon 450 با رم ۳ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی تشکیل می‌دهند که البته نمونه‌ای دیگر با رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی نیز تولید شده است.

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M11 از نظر عملکرد

سخت‌افزاری که سامسونگ برای این محصولش استفاده کرده کاملاً منسوخ و قدیمی است زیرا رقبای گلکسی M11 بسیار بهتر از او هستند. گوشی‌هایی که چیپست Snapdragon 450 داشتند ابتدا در سال ۲۰۱۷ تولید شدند و کمپانی کره‌ای هم از آن در موبایل‌های سری Galaxy J استفاده کرده بود. از جمله تلفن‌های همراهی که Snapdragon 450 داشت، گلکسی J8 بود که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد.

هیچ شکی در آن نیست که وقتی صحبت از عملکرد می‌شود، گلکسی ام ۱۱ نمی‌تواند خودی نشان بدهد بنابراین نباید انتظار داشته باشید که بتوانید بازی‌های سنگین و نرم‌افزارهای گرافیکی آنچنانی را اجرا کنید. لازم به ذکر است که با همین پول می‌توانید گوشی‌هایی را بیابید که عملکرد بسیار بهتری دارند.

افرادی که می‌خواهند گوشی بخرند که عملکرد بهتری دارد و علاقه‌مند به اجرای بازی‌هایی مانند PUBG هستند، می‌توانند با هزینه بیشتر، شیائومی ردمی نوت ۸ با Snapdragon 665 را خریداری کنند.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M11 از نظر دوربین

همانگونه که گفتیم، در قاب پشتی گلکسی ام ۱۱ سه لنز به عنوان دوربین اصلی حضور یافته‌اند. در حالی که سایر رقبا بعضاً از حضور چهار لنز بهره گرفته‌اند اما سامسونگ به استفاده از سه لنز در گلکسی M11 و گلکسی M21 بسنده کرده است.

مشخصات دوربین اصلی عبارتند لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی برای عکسبرداری و فیلمبرداری، لنز اولترا واید ۵ مگاپیکسلی برای عکسبرداری و فیلمبرداری به صورت زاویه گسترده و لنز ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق برای افزودن افکت بوکه و اضافه کردن عمق به تصاویر.

به طور کلی، مشخصات دوربین معمولی و مخصوص گوشی‌های سال ۲۰۱۸ است حال آنکه موبایل‌هایی که به تازگی معرفی شده‌اند اکثراً لنزهای ۴۸ یا حتی ۶۴ مگاپیکسلی دارند.

در رابط کاربری اپلیکیشن دوربین، گزینه‌های Ultra-Wide-Angle برای عکسبرداری و فیلمبرداری، Panorama و Pro در نظر گرفته شده‌اند. بر این اساس، خبری از گزینه فیلمبرداری اسلوموشن و یا ضبط فیلم با کیفیت 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیست.

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy M11 از نظر دوربین

همان‌طور که در این تصاویر می‌بینید، کیفیت خروجی دوربین گلکسی M11 معمولی است بنابراین با دیگر گوشی‌های بازار می‌توانید عکس‌های به مراتب بهتری بگیرید.

نقد و بررسی گلکسی ام ۱۱ از نظر دوام باتری

گلکسی ام ۱۱ یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری دارد که برای انجام کارهای روزانه کفایت خواهد کرد و با استفاده نیمه سنگین هم می‌تواند به مدت ۲ روز دوام بیاورد. تراشه گلکسی ام ۱۱ انرژی کمی مصرف کرده و نمایشگر با رزولوشن HD هم به بهینه مصرف شدن نیروی باتری کمک می‌کند بر این اساس بهره‌وری باتری بسیار بالاست. برای شارژ هم می‌توانیم از شارژر سریع ۱۵ واتی استفاده کنیم.

 

نظر نهایی

نکته مثبتی که در مورد این تلفن همراه وجود دارد و در پایان نقد و بررسی گلکسی ام ۱۱ می‌توانیم به آن اشاره کنیم، شیوه طراحی قابل قبول و منحنی به همراه صفحه نمایش دارای نقطه سیاه برای دوربین سلفی است. البته انتظار داشتیم سامسونگ از یک پنل AMOLED در این گوشی بهره ببرد زیرا نقطه قوت دیگری نمی‌توانیم در موردش پیدا کنیم اما کمپانی کره‌ای ترجیح داده از پنل TFT HD استفاده نماید. دوربین هم پایین‌تر از حد انتظار کار می‌کند و تراشه قدیمی هم اسباب ناامیدیمان را فراهم خواهد کرد. با این اوصاف، اگر می‌خواهید گوشی بخرید که تقریباً همین مقدار قیمت دارد، بهتر است شیائومی ردمی نوت ۸ را در نظر بگیرید.

 

نقاط قوت

  • شیوه طراحی باکیفیت
  • صفحه نمایش دارای نقطه سیاه رنگ برای دوربین سلفی
  • دوام باتری طولانی‌مدت
  • پشتیبانی از کیفیت صدای Dolby Atmos
  • دارای اسلات قرار دادن مموری کارت microSD

 

نقاط ضعف

  • تراشه قدیمی
  • عملکرد معمولی
  • دوربین ضعیف
  • نداشتن گزینه ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و اسلوموشن

 

خرید گوشی سامسونگ گلکسی M11

 

حال که به پایان نقد و بررسی گلکسی ام ۱۱ رسیده‌ایم، شما در مورد این گوشی چه نظری دارید؟. فکر می‌کنید آلترناتیو مناسب آن چیست؟.

 

منبع: mobigyaan.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: