نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra

پس از معرفی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰، سامسونگ چند هفته پیش از گوشی‌های خانواده گلکسی نوت ۲۰ به صورت رسمی رونمایی کرد تا بار دیگر شاهکاری در صنعت گوشی‌های هوشمند از خودش به جای بگذارد. برای آشنایی با پیشرفته‌ترین عضو این سری یعنی گلکسی نوت ۲۰ اولترا، با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra را بخوانید.

فهرست نمایش

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: مقدمه

گلکسی نوت ۲۰ اولترا گوشی جدید و فوق پیشرفته سامسونگ است که از قلم اِس پشتیبانی می‌کند. این موبایل با ابعاد بزرگ و دوربین اصلی برآمده، نسبت به مدل‌های پیشین سنگین‌تر شده و به سختی درون جیب قرار می‌گیرد. با این وجود، اگر علاقه زیادی به یک تلفن همراه بزرگ دارید، Galaxy Note 20 Ultra یکی از بهترین گوشی‌هایی می‌باشد که احساس بزرگی و جلال را به شما القا می‌کند و به خاطر پوشش محافظ جدیدی که رویش به کار رفته، می‌تواند هنگام افتادن از ارتفاع زیاد جان سالم به در ببرد. ضمن اینکه نمایشگر ۶٫۹ اینچی با نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی آن جزو بهترین و روان‌ترین موارد بازار به حساب می‌آید.

رم ۱۲ گیگابایتی و تراشه Snapdragon 865 Plus، مهمترین ویژگی‌های سخت‌افزاری گلکسی نوت ۲۰ اولترا

از نظر سخت‌افزاری، این موبایل با تراشه +Snapdragon 865 و رم ۱۲ گیگابایتی توانایی اجرای چندین برنامه را به صورت همزمان دارد. کیفیت دوربین این پرچمدار سامسونگ هم فوق‌العاده است و کاربران می‌توانند با آن به میزان ۵۰ برابر زوم کنند. در مورد دوام باتری فقط می‌توانیم بگوییم که قابل قبول است و این یعنی هر شب باید آن را شارژ کنید. در نهایت، قیمت ۱۳۰۰ دلاری تعیین شده برای آن شاید کمی گران باشد اما احتمال اینکه در آینده بتوانید آن را با قیمتی کمتر خریداری نمایید زیاد است. با این توضیحات، طرفداران گوشی‌های دارای قلم اِس ناامید نخواهند شد، اما کسانی که می‌خواهند یک موبایل با ارزش خرید بالا و مقرون به صرفه داشته باشند یا صاحب گوشی کامپکت‌تری شوند، باید سایر آلترناتیوها را در نظر بگیرند.

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: طراحی و ابعاد

نقد و بررسی صفحه نمایش سامسونگ Note 20 Ultra

وقتی گلکسی نوت ۲۰ اولترا را می‌بینید و از آن استفاده می‌کنید متوجه دو نکته می‌شوید: اول آنکه بسیار زیباست و دوم اینکه واقعاً بزرگ است!!!. عظیم‌الجثه بودن به واقع یکی از مشکلات اساسی گوشی‌های سری گلکسی نوت (Galaxy Note) امسال می‌باشد؛ چرا که نمایندگان این خط تولید کوچک نیستند و این یعنی نوت ۲۰ اولترا به سختی در جیب جا می‌شود.

 

ابعاد (میلی‌متر)وزن (گرم)
گلکسی نوت ۲۰ اولترا۸٫۱ * ۷۷٫۲ * ۱۶۴٫۸۲۰۸
گلکسی اس ۲۰ اولترا 5G۸٫۸ * ۷۶ * ۱۶۶٫۹۲۲۲
گلکسی نوت ۱۰ پلاس۷٫۹ * ۷۷٫۲ * ۱۶۲٫۳۱۹۶
آیفون ۱۱ پرو مکس۸٫۱ * ۷۷٫۸ * ۱۵۸۲۲۶

 

گلکسی نوت ۲۰ اولترا یکی از بزرگترین گوشی‌های هوشمند دنیاست

اگر یک گوشی بزرگ همان چیزی است که می‌خواهید، بدانید که بدون شک عاشق گلکسی نوت ۲۰ اولترا خواهید شد. حتی بسیاری از افراد از اینکه گوشی‌های گلکسی نوت نسبت به دیگر رقبا ظاهر متفاوت‌تری دارند طرفدار آنها هستند. این موبایل با بدنه مستطیلی، تو پُر و گوشه‌های تیز، در مقایسه با نمونه‌های مشابه که گوشه‌های گرد دارند به راحتی قابل‌تشخیص است.

هنگام خرید سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra از میان سه رنگ برنزی، سفید و مشکی حق انتخاب خواهید داشت که مورد اول ظاهر ماتی دارد و دو مدل دیگر کمی درخشان هستند و اثرات انگشت را به سمت خود جذب می‌کنند. البته شاید انتظار داشته باشید نوت ۲۰ اولترا برنزی واقعاً به همین رنگ باشد اما وقتی آن را می‌بینید متوجه خواهید شد که روی آن هاله صورتی رنگی به چشم می‌خورد که کمی هم به رنگ رز گلد آیفون‌ها شباهت دارد.

خودِ دستگاه به خوبی طراحی شده به طوری که فریم آن از جنس استیل ضد رنگ بوده و قاب جلویی و پشتی آن شیشه‌ای است. شیشه استفاده شده برای ساخت این موبایل معمولی نیست زیرا سامسونگ برای این محصولش از یک پوشش جدید به نام Gorilla Glass Victus بهره گرفته که هم در برابر خط و خش مقاومت بیشتری دارد و هم هنگام افتادن از ارتفاع زیاد جان سالم به درخواهد برد. ضمن اینکه تأییدیه ضد آب و خاک IP68 هم برای این گوشی دریافت شده است.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: قلم اِس

قلم گلکسی Note 20 Ultra

قلم اِس یا S Pen مهمترین مزیت گوشی‌های سری گلکسی نوت است؛ بنابراین اگر به این ویژگی علاقه دارید، خبر خوبی که می‌توانیم به شما بدهیم این است که در مقایسه با قلم اولین مدل این خط تولید، قلم اِس نوت ۲۰ اولترا پیشرفت زیادی کرده است. پیشرفت این قلم به خاطر کاهش تأخیر آن می‌باشد که حالا به ۹ میلی ثانیه رسیده و در مقایسه با مدل سال گذشته سرعتش به میزان ۴ برابر افزایش پیدا کرده است. اینها یعنی وقتی با این قلم شروع به نوشتن یا کشیدن می‌کنید، گویا واقعاً دارید روی کاغذ چیزی می‌نویسید چرا که هیچ تأخیری احساس نخواهد شد.

قلم اس Galaxy Note 20 Ultra

هنرمندانی که نقاشی می‌کشند، معماران، افراد خلاق و کسانی که روزانه کاغذهای زیادی را امضا می‌کنند، بیش از سایرین از وجود این قلم احساس رضایت خواهند کرد؛ در واقع اقشاری که نام بردیم، درصد کمی از کسانی خواهند بود که این قلم را تحسین می‌کنند. با این حال، قلم اِس شاید برای افراد معمولی که فقط برای یادداشت برداری از آن بهره می‌گیرند فوق‌العاده باشد ولی شاید زیاد مورد استقبال واقع نشود.

S Pen گلکسی نوت ۲۰ اولترا

S Pen همچنین، پنج شیوه ناوبری هوایی دریافت کرده که صادقانه بگوییم فقط جنبه ظاهری دارند و استفاده از آنها کار نسبتاً سختی است. هدف از گنجاندن این امکانات آن است که از راه دور با گوشی کار کنیم. برای مثال، می‌توانید با فشردن دکمه روی قلم و کشیدن آن به سمت چپ و راست، میان منوها عقب و جلو بروید. مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که شاید در همان دفعه اول یا حتی دوم نتوانید از این قابلیت بهره گیرید. تنها کاری که توانستیم انجام دهیم این بود که با کشیدن یک خط منحنی و پیچ‌درپیچ، اسکرین شات بگیریم.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: صفحه نمایش

گلکسی نوت ۲۰ اولترا یک صفحه نمایش غول‌پیکر ۶٫۹ اینچی از نوع Dynamic AMOLED دارد که بسیار زیباست. جالب آنکه گلکسی اس ۲۰ اولترا نیز از همین پنل با همین ابعاد بهره می‌گرفت اما نمونه موجود در آن کمی باریک‌تر بود. به هر ترتیب، نمایشگر نوت ۲۰ اولترا عریض‌تر می‌باشد به همین دلیل بزرگتر به نظر می‌رسد و برای وبگردی و مطالعه کردن ایده‌آل خواهد بود.

خودِ صفحه نمایش هم تا لبه‌های گوشی کشیده شده بنابراین زیاد صاف و صیقلی نخواهد بود (گلکسی نوت ۲۰ معمولی صفحه نمایش صافی دارد). در بازار موبایل، برخی از افراد موبایل‌های دارای نمایشگر برآمده را بیشتر دوست دارند و بعضی‌ها هم موبایل‌های دارای نمایشگر صاف را ترجیح می‌دهند. از نظر کارشناسان، در صفحه نمایش‌های منحنی، کشیدن انگشتان از کناره‌ها کار نسبتاً آسان‌تری است اما امکان منحرف شدن محتواهای پخش شده در حالت تمام صفحه نیز وجود دارد.

رنگ‌ها در این پنل چشم‌نواز، قسمت‌های مشکی عمیق، نهایت روشنایی زیاد و زاویه دید فوق‌العاده است؛ به طور خلاصه بگوییم که نگاه کردن به این صفحه نمایش احساس بسیاری خوبی به شما القا خواهد کرد. البته می‌توان نحوه پخش رنگ‌ها را (از طریق تنظیمات صفحه نمایش) آن‌طور که دلمان می‌خواهد تغییر دهیم و یکی از آپشن‌های مربوط به رنگ‌های اشباع شده و یا رنگ‌های سردتر را برگزینیم.

نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی، مهمترین ویژگی صفحه نمایش Galaxy Note 20 Ultra

مهمترین ویژگی صفحه نمایش، نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی است که هم پویا می‌باشد و هم متغیر. این یعنی در مواقع لازم مانند وبگردی و در بازی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، خودِ گوشی نرخ بازسازی نامبرده را فعال خواهد کرد و هنگام تماشای فیلم‌ها که طبیعتاً با نرخ بازسازی کمتری ضبط شده‌اند، آن را غیرفعال می‌نماید. به علاوه، نمایشگر از رزولوشن Quad HD هم پشتیبانی می‌کند اما تنها در صورتی این آپشن فعال می‌شود که نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی خاموش است. در این حالت حداکثر وضوح 1080p خواهد بود. مطمئناً برای بسیاری از افراد، با توجه به اینکه نرخ بازسازی سریع‌تر پیشرفت بیشتری نسبت به موارد پیشین دارد، انتخاب آن کار منطقی‌تری می‌باشد.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: روش‌های بیومتریکی

اسکنر اثر انگشت Galaxy Note 20 Ultra

یک نکته که همواره به خاطرش انتقادات زیادی علیه سامسونگ مطرح شده و تا کنون تغییری در آن به وجود نیامده، سنسور اسکنر اثر انگشت می‌باشد. بدتر آنکه این اشکال در گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز همچنان پابرجاست. این موبایل از همان حسگرهای اولتراسونیک زیر صفحه نمایش بهره می‌گیرد که اگرچه کارمان را راه می‌اندازند اما نسبت به نمونه‌های اپتیکال موجود در دیگر گوشی‌های اندرویدی زیاد سریع و دقیق نیستند. البته این سنسور ارزش نوت ۲۰ اولترا را پایین نخواهد آورد ولی وقتی حین باز کردن قفل دستگاه اختلال ایجاد می‌کند، کمی آزاردهنده است.

شما همچنین می‌توانید از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده نمایید. این ویژگی مانند زمان عکسبرداری کار می‌کند بنابراین همچون روش‌های اسکن سه بعدی که در آیفون‌ها وجود دارد، امنیت زیادی نخواهد داشت. به هر حال، از اضافه شدن این گزینه که کارها را راحت‌تر می‌کند، خرسندیم.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: عملکرد

سخت‌افزار گلکسی نوت ۲۰ اولترا از یک تراشه Snapdragon 865 Plus و رم ۱۲ گیگابایتی تشکیل شده است. این پردازنده نسبت به مدل معمولی سه مزیت اصلی دارد:

  1. سرعت آن به ۳٫۱ گیگاهرتز می‌رسد.
  2. کارهای گرافیکی را به میزان ۱۰ درصد سریع‌تر انجام می‌دهد
  3. از تکنولوژی پرسرعت‌تری برای اتصال وای‌فای بهره می‌برد. به علاوه، وجود رم ۱۲ گیگابایتی یعنی اینکه شما می‌توانید چندین و چند اپلیکیشن را در پس‌زمینه در حال اجرا داشته باشید و حالت چندبرنامگی به صورت بهینه‌سازی شده صورت پذیرد.

این موبایل در ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی تولید شده اما مدل پایه آن در برخی کشورها ۱۲۸ گیگابایت است. نوع فناوری مربوط به حافظه داخلی استفاده شده در این دستگاه UFS 3.1 می‌باشد که سریع‌تر عمل کرده و به روان‌تر شدن رابط کاربری کمک می‌کند. لازم به ذکر است که در همه مدل‌های این دستگاه اسلات مموری کارت microSD قرار گرفته بنابراین امکان افزایش ظرفیت حافظه وجود دارد.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: ویژگی‌های جدید Wireless DeX و Nearby Sharing

رابط کاربری گلکسی نوت ۲۰ اولترا جدیدترین نسخه One UI یعنی ۲٫۵ است اما اگر شما به دنبال تفاوت‌های عمده میان پوسته نرم‌افزاری این موبایل و گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ هستید باید بگوییم که نکته خاصی پیدا نخواهید کرد.

دو قابلیت تازه که بد نیست از حضور آنها آگاه باشید عبارتند از: Wireless DeX (تکنولوژی اتصال به رایانه به صورت بیسیم) و Nearby Sharing (تکنولوژی ارسال بیسیم فایل‌ها از یک گوشی به گوشی دیگر).

همان‌طور که گفتیم، DeX راهکار ابداع شده توسط سامسونگ برای متصل کردن گوشی به کامپیوتر و تلویزیون است. البته اگرچه برای انجام این کار همچنان به یک کابل احتیاج خواهید داشت اما حالا می‌توانید به صورت کاملاً بیسیم محتواهای نمایش درآمده در موبایل را در تلویزیون پخش نمایید. اگر یک تلویزیون سال ۲۰۱۹ یا جدیدتر ساخت سامسونگ دارید، احتمال اینکه بتوانید از این ویژگی بهره ببرید زیاد است. با لمس آیکون DeX از قسمت نوار اعلانات به راحتی می‌توانید آن را روشن کنید و وقتی موبایل وصل شد، این فرصت را خواهید داشت که از آن به عنوان چیزی شبیه تاچ‌پد برای جابه‌جا شدن در منوها بهره گیرید.

ویژگی دیگر که Nearby Sharing نام دارد، آلترناتیو AirDrop اپل می‌باشد و اجازه خواهد داد فایل‌های حجیم را با سرعتی زیاد به دستگاه‌ها بفرستید.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: اتصال 5G

همان‌طور که از یک گوشی فوق پیشرفته انتظار می‌رود، گلکسی نوت ۲۰ اولترا به طور تمام و کمال از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. البته شبکه نسل ۵ ارتباطات در همه جا تفاوت‌هایی دارد اما خوشبختانه این محصول سامسونگ با انواع آن نظیر فرکانس‌های باند قوی، معمولی و ضعیف سازگار است.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: دوربین

دوربین Galaxy Note 20 Ultra

با برآمدگی بزرگی که دوربین اصلی Galaxy Note 20 Ultra دارد و حلقه‌های مشخصی که در اطراف لنزهای آن به چشم می‌خورد، شاید با خود فکر کنید که این موبایل از دوربین خاصی بهره می‌برد که البته تا حدودی هم درست است. در قاب پشتی آن سه لنز زیر وجود دارند که عبارتند از:

  • ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و مجهز به تکنولوژی ثابت‌سازی تصاویر به صورت اپتیکال (OIS)
  • ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2
  • ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی با قابلیت زوم ۵ برابری و گشودگی دیافراگم f/3.0 و مجهز به تکنولوژی ثابت‌سازی تصاویر به صورت اپتیکال (OIS)

با این اوصاف، خبری از لنزهای ماکرو، فیلتر رنگی یا دیگر موارد نخواهد بود.

Samsung Galaxy Note 20 Ultra Camera

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: کیفیت تصاویر

با مقایسه تصاویر گرفته شده توسط نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۰ اولترا، به این نتیجه خواهید رسید که تفاوت زیادی میان خروجی این دو دستگاه وجود ندارد. هر دو موبایل عکس‌هایی می‌گیرند که در آنها رنگ‌ها اشباع شده، شفاف و سرزنده هستند و نسبت به واقعیت ظاهر بهتری دارند. البته نیازی نیست نسبت به مواردی که گفتیم حساسیت به خرج دهید زیرا پس از عکسبرداری می‌توانید تصاویر گرفته شده را بدون نیاز به ویرایش کردن در شبکه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری کنید.

کیفیت تصویر دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا

خودِ دوربین هم سرعت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید با دو بار کلیک کردن روی دکمه پاور اپلیکیشن دوربین را اجرا نمایید و به خاطر لیزر و سیستم فوکوسی که در آن وجود دارد، خیلی سریع روی سوژه متمرکز شوید. لازم به ذکر است که این لیزر به نوعی جای سیستم فوکوس خودکار موجود در سری گلکسی اس ۲۰ را گرفته است.

اگر دوست دارید از دوستان خود عکس بگیرید، شاید از عملکرد گزینه فوکوس زنده یا Live Focus زیاد خرسند نشوید. برای گرفتن چنین تصاویری، لنز اصلی کمی عریض است بنابراین یک لنز با قابلیت بزرگنمایی ۲ برابری می‌توانست انتخاب بهتری باشد اما به خاطر اینکه در اینجا خبری از لنز نامبرده نیست، تصاویر به صورت دیجیتالی برش داده می‌شود و در نتیجه جزئیات از بین می‌روند و وضوح آنها نسبت به خروجی‌های آیفون‌ها کاهش می‌یابد.

کیفیت تصاویر گرفته شده توسط گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۲۰ اولترا یکسان است

در شرایط کم نور و در شب‌ها، Galaxy Note 20 Ultra تصاویری می‌گیرد که کیفیت قابل‌قبولی دارند. ویژگی Scene Optimizer سامسونگ که به صورت پیش‌فرض روشن است، به طور اتوماتیک تشخیص می‌دهد که آیا شما دارید در فضای تاریک عکسبرداری می‌کنید یا خیر؛ بنابراین گزینه Night Mode را روشن و مدت تصویربرداری را نیز کمی طولانی‌تر خواهد کرد. در مقایسه با عکس‌های گرفته شده در شب توسط گلکسی اس ۲۰ اولترا، به این نتیجه خواهید رسید که خروجی‌های نوت ۲۰ اولترا کمی شفاف‌تر و رنگ‌ها در آنها بهتر هستند. در مجموع تفاوت زیادی به چشم نمی‌خورد ولی می‌بایست به این مورد اشاره می‌کردیم که کردیم.

نقد و بررسی کیفیت تصویر سامسونگ Note 20 Ultra در شب

ویژگی اساسی در اینجا، زوم با رنج زیاد است. این پرچمدار سامسونگ یک لنز مخصوص بزرگنمایی ۵ برابری دارد بنابراین تصاویری که با گزینه‌های 5X یا 10X می‌گیرید بسیار واضح و باکیفیت هستند. البته زوم کردن به میزان ۱۰ برابر باعث کاهش کیفیت عکس‌ها می‌گردد. همچنین، امکان بزرگنمایی به میزان ۵۰ برابر نیز وجود دارد ولی طبیعتاً این عکس‌های کلوزآپ، زیاد باکیفیت نخواهند بود. ضمن اینکه در اینجا واقعاً از نبود گزینه زوم ۱۰۰ برابری که در گلکسی اس ۲۰ اولترا وجود داشت، احساس رضایت داریم. عکسبرداری با آن آپشن تصاویری در اختیار ما قرار می‌داد که بسیار تار بودند بنابراین کمتر کسی دوست داشت آنها را با دیگران به اشتراک بگذارد.

نقد و بررسی دوربین سامسونگ Note 20 Ultra
کیفیت تصویر زوم شده به میزان 1X
کیفیت تصویر زوم شده به میزان 5X
نقد و بررسی سامسونگ Note 20 Ultra
کیفیت تصویر زوم شده به میزان 10X

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: کیفیت صدا

چیزی که جای خالی آن در گلکسی نوت ۲۰ اولترا احساس می‌شود، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری است هرچند رخ دادن این اتفاق تا حدودی مورد انتظار بود. چیزی که بیش از همه تعجب ما را برمی‌انگیزد، نبود هدفون درون جعبه این دستگاه است. سامسونگ می‌گوید به خاطر اینکه اکثر افراد از هندزفری‌های بیسیم استفاده می‌کنند، این کار را کرده است. این شرکت در برخی کشورها به افراد اعلام کرده که اگر هدفون می‌خواهند، درخواستشان را ثبت نمایند تا برایشان یک هندزفری بفرستد. به هر حال، حداقل در کارتن این موبایل یک شارژر وجود دارد!!!.

کیفیت صدایی که از اسپیکرهای این گوشی پخش می‌شود فوق‌العاده است. این دستگاه چندین اسپیکر استریو دارد که نمونه اصلی در پایین و دیگری در کنار بریدگی میکروفون قرار گرفته است. نوت ۲۰ اولترا می‌تواند صداها را با بیشترین شدت ممکن و بدون هیچ نویز و کاهش کیفیتی پخش کند.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: دوام باتری

گلکسی نوت ۲۰ اولترا یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری دارد که نسبت به باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری گلکسی نوت سال گذشته باظرفیت‌تر شده است. در شرایط واقعی و وقتی نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی فعال شده، می‌توانید از این موبایل به مدت یک روز کامل استفاده کنید. با همه اینها، نوت ۲۰ اولترا نمی‌تواند رکوردی که به استقامت باتری مربوط می‌شود را بشکند بنابراین هر شب باید آن را شارژ کنید.

در آزمایش مربوط به وبگردی و هنگام فعالسازی نرخ بازسازی ۶۰ هرتزی، این پرچمدار سامسونگ به مدت ۱۲ ساعت دوام آورد. این امتیاز باعث می‌شود که این دستگاه میان برترین‌های این حوزه قرار گیرد. حال اگر نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی فعال گردد، دوام باتری به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و به ۹ ساعت و نیم خواهد رسید. این نتایج نشان می‌دهد که استفاده از نرخ بازسازی سریع‌تر و به کارگیری آن به صورت مداوم بهنگام وبگردی، تأثیر زیادی بر کاهش استقامت باتری خواهد گذاشت.

اگر با این موبایل تنها به تماشای ویدیوهای یوتیوب بپردازید، باتری آن کلاً ۷ ساعت دوام خواهد آورد و در بخش گیمینگ نیز رقبا نسبت به این دستگاه بهتر عمل کردند. در مجموع و در کمال تعجب، استقامت نوت ۲۰ اولترا در مقایسه با اس ۲۰ اولترا بسیار کم خواهد بود.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: دوام باتری با نرخ بازسازی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتزی

با توضیحات داده شده، دقیقاً تأثیر نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی بر دوام باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا چیست؟ صادقانه بگوییم که کاملاً تأثیر آن مشخص است. در جدول زیر می‌توانید تفاوت عملکرد این موبایل را در دو نرخ بازسازی متفاوت مشاهده کنید:

گلکسی نوت ۲۰ اولترانرخ بازسازی ۶۰ هرتزینرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی
آزمایش مربوط به وبگردی۱۱ ساعت و ۵۷ دقیقه۹ ساعت و ۳۳ دقیقه
آزمایش مربوط به گیمینگ۷ ساعت و ۱۷ دقیقه۵ ساعت و ۹ دقیقه

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: سرعت شارژ

خوشبختانه همراه با گلکسی نوت ۲۰ اولترا یک شارژر سریع ۲۵ واتی به فروش می‌رسد که کمی پس از یک ساعت می‌تواند باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری این دستگاه را پر کند. به خاطر داشته باشید که اگر حین شارژ شدن از گوشی استفاده کردید، این مدت زمان کمی طولانی‌تر خواهد شد.

به طور کلی سرعت شارژ Galaxy Note 20 Ultra به شرح زیر است:

  • ۲۹ درصد در عرض ۱۵ دقیقه
  • ۵۸ درصد در عرض ۳۰ دقیقه
  • ۸۰ درصد در عرض ۴۵ دقیقه
  • ۱۰۰ درصد در عرض ۶۸ دقیقه

همچنین، این پرچمدار سامسونگ از تکنولوژی شارژ بیسیم با نهایت سرعت ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌توان از آن برای شارژ کردن دیگر دستگاه‌ها که به ویژگی شارژ معکوس بیسیم مجهز هستند، استفاده کرد. برای مثال، شما می‌توانید گلکسی واچ یا گلکسی بادز لایو خود را روی قاب پشتی نوت ۲۰ اولترا قرار دهید و آنها را شارژ کنید.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra: آلترناتیوها

Galaxy Note 20 Ultra یک گوشی همه چیز تمام است که نمایشگری بزرگ دارد، از قلم اِس پشتیبانی می‌کند و عملکردش نیز بسیار سریع است اما قیمت ۱۳۰۰ دلاری شاید برای بسیاری از افراد ۱زیاد باشد. بر این اساس، بد نیست بعضی از آلترناتیوهای آن را در نظر بگیرید. اول از همه اگر می‌خواهید گوشی بخرید که از قلم اِس پشتیبانی می‌کند و قیمت کمتری دارد، می‌توانید سراغ گلکسی نوت ۱۰ پلاس بروید که حالا با هزینه‌ای مناسب‌تر امکان خرید آن را خواهید داشت.

در صورتی هم که فقط دوست دارید یک گوشی باکیفیت داشته باشید و وجود قلم اِس برایتان اهمیتی ندارد، گلکسی اس ۲۰ پلاس انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود. و در نهایت چنان‌چه یک پرچمدار اندرویدی می‌خواهید که زیاد گران نیست، پیشنهاد ما خرید گوشی وان‌پلاس ۸ با هزینه ۷۰۰ دلاری می‌باشد.

 

نقاط قوت:

  • شیوه طراحی جذاب و ظاهری مجلل
  • عملکرد سریع و روان
  • کیفیت بالای دوربین چه حین عکسبرداری و چه حین فیلمبرداری (مشکل مربوط به فوکوس خودکار حل شده است)
  • بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین قلم اِس تا به امروز
  • صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی Dynamic AMOLED با کیفیت عالی
  • مجهز به ویژگی‌های کارآمد نظیر سامسونگ DeX بیسیم

 

نقاط ضعف:

  • قیمت نسبتاً زیاد
  • اندازه بزرگ که برای برخی‌ها مشکل‌ساز خواهد بود
  • دوام باتری معمولی به خصوص با نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی
  • نبود هدفون درون جعبه

 

[button text=”جهت خرید گوشی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra اینجا کلیک کنید” radius=”10″ expand=”true” link=”https://bartardigital.com/product/samsung-galaxy-note-20-ultra-256gb-mobile-phone/” ]

 

آیا شما فکر می‌کنید باید نکات دیگری هم به مقاله نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra اضافه کنیم؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: phonearena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: