نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Redmi Note 9S

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 9S

گوشی‌های خط تولید Redmi شیائومی همیشه به نوعی با عبارت مقرون به صرفه هم معنی بوده‌اند و حالا ردمی نوت ۹ اس هم که در اواخر اسفند ماه معرفی شد یکی دیگر از محصولات کمپانی چینی با ارزش خرید بسیار بالا می‌باشد. البته این دستگاه را در بعضی کشورها با عنوان Redmi Note 9 Pro می‌شناسند ولی در مجموع تفاوت زیادی میان این دو مدل وجود ندارد. به هر حال، برای مطالعه مقاله نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 9S همراه برتر دیجیتال باشید.

مقدمه

شیائومی ردمی نوت ۹ اس یک باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپری دارد و به همین دلیل دوام و استقامت دو روزه را تضمین می‌کند. در کنار این مورد، برخی ویژگی‌های سخت‌افزاری خاص و یک دوربین باکیفیت هم دارد که بیشتر در گوشی‌های میان‌رده پیدا می‌شوند.

صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 9 اس

پس از موفق‌ترین مدل این سری یعنی Redmi Note 7 و پس از آن Redmi Note 8T، حالا Redmi Note 9S یک رقیب سرسخت دیگر برای همرده‌های خودش است؛ اما کار دشواری برای رقابت با دیگر مدل‌ها دارد. علاوه بر Redmi Note 9S، دو مدل Redmi Note 9 Pro و Redmi Note 9 هم وارد بازار شده‌اند تا این خط تولید محصولات شیائومی را متنوع‌تر از قبل کنند.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 9S از نظر طراحی

هر گوشی در خط تولید Redmi با تغییرات ظاهری مختصری تولید می‌شود؛ در صفحه نمایش ردمی نوت ۹ اس، یک نقطه سیاه رنگ در بالا برای قرارگیری دوربین سلفی تعبیه شده است. در کنار آن هم بریدگی بسیار باریکی جهت حضور اسپیکر مشاهده می‌شود که تقریباً در فریم جای گرفته است بنابراین اکثر نمای جلویی این دستگاه را نمایشگر آن می‌پوشاند.

طراحی شیائومی redmi Note 9s

به خاطر ابعاد بزرگی که صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی دارد، شیائومی محصولات این سری را Note می‌نامد. با وجود ابعاد به ظاهر بزرگ این گوشی‌ها، باز هم خوش‌دستی آنها مثال‌زدنی است. با نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۱ درصدی و نسبت بدنه به تصویر ۲۰:۹ درصدی، ردمی نوت ۹ اس را به راحتی می‌توان با یک دست گرفت؛ اما باز هم لمس قسمت بالایی نمایشگر با انگشت شست کار تقریباً سختی خواهد بود به همین دلیل بد نیست بعضی اوقات از دو دست برای کار کردن با آن استفاده کنید.

این موبایل با وزن ۲۰۹ گرمی که حاصل حضور یک باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپری است، تا حدودی سنگین می‌باشد؛ اما ضخامت آن به بیش از ۸٫۸ میلی‌متر نمی‌رسد. گوشه‌های آن گرد بوده و شیوه طراحی قاب پشتی، گرفتن آن را به کار ساده‌ای تبدیل خواهد کرد.

محافظت از Redmi Note 9S با پوشش Gorilla Glass 5

یک بدنه بزرگ با سطحی لغزنده شاید به آن معنی باشد که ممکن است برخی اوقات از دستتان لیز بخورد ولی خوشبختانه به سبب پوشش Gorilla Glass 5 این دستگاه به این سادگی‌ها آسیب نخواهد دید. یک قاب شفاف ژله‌ای در جعبه این موبایل قرار دارد تا اجازه ندهد اثرات انگشت روی سطح آینه‌ای شکل ردمی نوت ۹ اس باقی بمانند. واقعیت آن است که تضاد زیادی میان پوشش شیشه‌ای براق و فریم مات و پلاستیکی وجود دارد بنابراین نمی‌توان نظر خاصی در این مورد ارائه داد و گفت که آیا واقعاً جذاب است یا خیر؛ اما در مجموع باید اعتراف کنیم توجه ما را به سمت خودش جلب می‌کند.

خودِ نمایشگر هم ظاهری غلط‌انداز دارد؛ چرا که در زیر نور خورشید درخشان است و طبق ادعای شیائومی می‌تواند تصاویر را با نهایت درخشندگی ۴۵۰ نیت پخش کند. رنگ‌ها در این پنل واقع‌گرایانه و زاویه دید عالی است و رزولوشن هم +Full HD می‌باشد. متأسفانه با چنین صفحه نمایشی، باز هم جای خالی پنل‌های OLED که در گوشی‌های گران‌تر شیائومی حضور داشته و عمق مشکی رنگی دارند، احساس می‌شود. به طور کلی نمی‌توان به نمایشگر IPS LCD این دستگاه ایراد خاصی گرفت.

توجه داشته باشید که نرخ بازسازی این صفحه نمایش ۶۰ هرتزی است، اما رقیب Redmi Note 9S یعنی Realme 6 دارای نمایشگری با نرخ بازسازی ۹۰ هرتزی است. شایان ذکر است که اکثر گوشی‌های پرچمدار امروزه از نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند.

نرخ بازسازی ۶۰ هرتزی در Redmi Note 9S

شیوه طراحی کلی این دستگاه بسیار زیباست و نمونه آبی رنگ آن نسبت به دو مدل دیگر جذابیت بیشتری دارد. سایر رنگ‌های این موبایل هم مشکی و سفید می‌باشند.

قاب پشتی شیائومی ردمی نوت 9 اس

دیگر امکانات مهم از جمله سنسور IR و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری که به تدریج در حال کنار گذاشته شدن از گوشی‌های گران‌تر هستند، در ردمی نوت ۹ اس حضور دارند. این یعنی به جای اینکه صداها را از اسپیکر بشنوید، می‌توانید بدون نیاز به کابل مبدل، هندزفری بیسیم خود را در آن قرار داده و به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید.

محل قرارگیری سیمکارت و مموری کارت که در بالا سمت چپ می‌باشد، نکته قوت این گوشی است. در این قسمت علاوه‌براین که می‌توانید از یک مموری کارت تا ظرفیت 512 گیگابایت و دو سیمکارت نانو استفاده کنید، دیگر هم مجبور نخواهید بود بین کارت حافظه و سیمکارت دوم یکی را انتخاب کنید. ضمناً، هر دو سیمکارت دارای قابلیت اتصال به شبکه 4G هستند.

پشتیبانی از شبکه 4G توسط هر دو سیمکارت Redmi Note 9S

در این میان، عدم پشتیبانی از 5G و NFC دو ویژگی هستند که نبودشان در شیائومی Redmi Note 9S احساس می‌شود. با همه اینها، در این گوشی شیوه‌های اتصالی مانند Wi-Fi 802.11ac دو بانده با شبکه Mimo 2×2، بلوتوث نسخه ۵٫۰ و GPS حضور دارند. اگر به استفاده از NFC اصرار دارید، می‌توانید سراغ گوشی ردمی نوت ۸ تی بروید که قیمت کمتری هم دارد.

در حالی‌که امروزه حتی در میان دستگاه‌های میان‌رده، سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است، ولی در ردمی نوت ۹ اس خبری از چنین چیزی نیست. در واقع این حسگر در دکمه پاور قرار گرفته در قاب کناری حضور یافته است.برای بسیاری از افراد این اقدام شیائومی قابل احترام است زیرا آنها اعتقاد دارند وقتی گوشی را برمی‌دارند، معمولاً آن را در دست گرفته و با انگشتشان دکمه پاور را فشار می‌دهند. یک نکته جالب در مورد این سنسور این است که بدون اینکه متوجه شوید، بلافاصله پس از شناسایی اثر انگشت قفل نمایشگر را باز می‌کند.

شیائومی redmi note 9s در دست

در میان همه ویژگی‌های ظاهری Redmi Note 9S واقعاً سخت است که بخواهیم دوربین اصلی چهارگانه و مربعی شکل آن را نادیده بگیریم. شاید اگر رنگ این موبایل مشکی بود، لنزهای دوربین عقب آن کمتر توجهات را به سمت خودشان جلب می‌کردند اما حالا که در مدل‌های رنگی حضور یافته‌اند، کاملاً در شیوه طراحی کلی این دستگاه خودنمایی می‌کنند. ممکن است که این روش جای‌گیری دوربین‌ها در قاب پشتی زیاد باعث لرزش گوشی هنگام قرار گرفتن روی سطح صاف مانند میز نشود ولی بسیاری از افراد همچنان همان لنزهای قرار گرفته به صورت عمودی در شیائومی ردمی نوت ۸ تی را ترجیح می‌دهند.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 9S از نظر باتری

باتری شیائومی ردمی نوت 9 اس

بدون شک یکی از مزایای اصلی Redmi Note 9S باتری آن است. این منبع نیروی ۵۰۲۰ میلی‌آمپری در یک گوشی میان‌رده به راحتی می‌تواند با استفاده نیمه سنگین تا دو روز دوام بیاورد. در این بین، اگر شما جزو افرادی هستید که مرتب تلفن همراهتان را برمی‌دارید و با آن کار می‌کنید، باید توجه داشته باشید که دقیقاً از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید تا لحظه‌ای که در شب می‌خواهید بخوابید، هیچ نیازی به شارژر یا پاور بانک نخواهید داشت.

در مجموع این موبایل در آزمایش استقامت باتری Geekbench 4 توانست به امتیاز بالای ۱۵ ساعت و ۳ دقیقه دست یابد. البته باید اذعان کنیم که عملکرد این منبع نیرو در شرایط واقعی متفاوت خواهد بود ولی باز هم نمی‌توان از این نمره فوق‌العاده چشم‌پوشی کرد. از آن جایی که ردمی نوت ۹ اس یک گوشی میان‌رده به حساب می‌آید، در آن خبری از تکنولوژی شارژ بیسیم معکوس یا فوق سریع نیست. این محصول شیائومی نهایتاً از شارژر سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند که اگر بخواهیم منصفانه در موردش قضاوت کنیم، باید آن را هم پرسرعت بدانیم.

درون جعبه یک شارژر ۲۲٫۵ واتی قرار گرفته که شاید در نگاه اول بسیار کارآمد باشد اما در واقع به درد کسانی می‌خورد که دستگاه دیگری دارند که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. با استفاده از شارژر پیش‌فرض Redmi Note 9S، شما می‌توانید ۳۶ درصد باتری را در عرض ۳۰ دقیقه شارژ کنید که با در نظرگیری ظرفیت آن یک رکورد عالی به شمار می‌رود. فقط به این نکته توجه داشته باشید که شاید مجبور شوید برای شارژر این موبایل یک مبدل بخرید زیرا بعضی از مدل‌ها شارژر سه سَری دارند.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 9S از نظر عملکرد

عملکرد شیائومی Redmi Note 9S

شاید ردمی نوت ۹ اس یک گوشی اقتصادی باشد اما عملکردش در حد و اندازه دستگاه‌های میان‌رده و سریع‌تر از رقبایی همچون گوگل Pixel 3a و Galaxy A70 می‌باشد اما نسبت به Galaxy S10 Lite کندتر است. در بررسی‌های انجام شده در محیط آزمایشگاهی، این گوشی با رم ۴ گیگابایتی (نمونه دارای رم ۶ گیگابایتی این موبایل هم تولید شده است) و تراشه Snapdragon 720G با حداکثر سرعت ۲٫۳ گیگاهرتزی، بین Realme 6 و Realme 6 Pro جای می‌گیرد.

یک نکته عجیب آنکه در تست سرعت Geekbench 5، عملکرد Redmi Note 9S از دو گوشی که نام بردیم سریع‌تر بود؛ اما در شرایط واقعی این تفاوت سرعت چندان احساس نمی‌شود. در آزمایش Geekbench 4 اما، این دستگاه ضعیف‌تر عمل کرد. بنابراین امتیازات به دست آمده فقط و فقط جنبه آگاهی‌بخشی از نحوه عملکرد این گوشی در آزمایش‌ها دارند و نه چیز دیگر.

هنگام استفاده از ردمی نوت ۹ اس در شرایط واقعی، این دستگاه بدون نقص عمل خواهد کرد؛ هرچند نسبت به مدل‌های بالارده به میزان چهار تا پنج درجه ضعیف‌تر است اما کاربران معمولی متوجه هیچ ضعفی نخواهند شد. همان‌طور که در میان منوهای گوشی به گشت‌وگذار می‌پردازید، احتمالاً احساس خواهید کرد که شیائومی سیستم بازخورد لمسی را بهبود بخشیده تا رابط کاربری را واکنش‌گراتر کند. در آزمایش GFXBench که به پردازنده گرافیکی مربوط می‌شود هم هر سه مدل Redmi Note 9S، Realme 6 و Realme 6 Pro عملکرد یکسانی داشتند.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 9S از نظر دوربین

عکسبرداری با شیائومی ردمی نوت ۹ اس

شیائومی به این نتیجه رسیده که کاربران به راحتی می‌توانند هم تحت تأثیر تعداد لنزهای دوربین قرار بگیرند و هم تحت تأثیر عدد مربوط به مگاپیکسل آنها. Redmi Note 9S به عنوان یک گوشی اقتصادی از حضور لنز ۱۶ مگاپیکسلی در قاب جلویی بهره می‌برد تا با چهار لنز قرار گرفته در قاب پشتی هماهنگی کامل داشته باشد.

لنز اصلی دوربین پشتی ردمی نوت ۹ اس یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی است اما نباید انتظار داشته باشید که دیگر لنزها هم پیشرفته و بالارده باشند. در کنار آن یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق حضور یافته‌اند بنابراین تقریباً شاهد همان دوربین Redmi Note 8T هستیم ولی با این تفاوت که لنز ماکرو کمی پیشرفته‌تر شده است.

مانند گوشی‌های بالارده، شیائومی در اینجا از روش ترکیب پیکسل‌ها استفاده می‌کند تا اطلاعات به دست آمده از هر چهار پیکسل را یکپارچه کرده و آنها را به یک پیکسل باکیفیت تبدیل کند؛ بنابراین خروجی‌های دوربین اصلی این دستگاه ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود. کیفیت این تصاویر بسیار عالی است مگر اینکه بخواهید آنها را در ابعاد بزرگ نگاه کنید؛ در آن صورت بهتر است سراغ گزینه عکسبرداری ۴۸ مگاپیکسلی بروید اما باید انتظار این را بکشید که کیفیت‌شان پایین‌تر بیاید.

تصویر گرفته شده با شیائومی redmi note 9s

همان‌طور که در نمونه تصویر گرفته شده می‌بینید، عکس‌هایی که در روز و زیر نور خورشید به ثبت رسیده‌اند، در نگاه اول بسیار واضح می‌باشند. در مجموع رنگ‌ها واقعی هستند ولی اگر روی آنها کمی زوم کنید، متوجه مقداری اشباع‌شدگی خواهید شد و به این نتیجه خواهید رسید که لبه‌های آنها دانه‌دانه می‌باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 9S از نظر اپلیکیشن دوربین

استفاده از اپلیکیشن دوربین کار بسیار راحتی است به طوری که با کشیدن انگشتان به کناره‌ها می‌توانید میان حالات Standard، 48Mp، Portrait، Night، Panorama و Pro سوئیچ شوید. از آن جایی که دوربین این موبایل تکنولوژی هوش مصنوعی دارد، فقط کافی است دکمه شاتر را فشار دهید تا عکس گرفته شود. اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید، بعید است بتوانید از دوربین Redmi Note 9S راضی باشید ولی برای اکثر افراد معمولی این دوربین (به خصوص با قیمت مناسبی که دارد) کفایت خواهد کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، این دوربین می‌تواند ویدیوهای 4K با ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط نماید و خوشبختانه از تکنولوژی ثابت‌سازی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین، سه گزینه فیلمبرداری معمولی، کوتاه و اسلوموشن هم در این اپلیکیشن به چشم می‌خورند.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 9S از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

رابط کاربری شیائومی ردمی نوت 9 اس

MIUI رابط کاربری است که تفاوت‌های چندانی با پوسته اندروید خام ندارد. در واقع MIUI همان اندروید می‌باشد و فقط امکاناتی به آن اضافه شده که دلخواه اکثر افراد است. شیائومی ردمی نوت ۹ اس از حضور MIUI 11 مبتنی بر اندروید ۱۰ بهره می‌برد. به جرأت می‌توان گفت که دو پلتفرم نامبرده در سالیان اخیر به یکدیگر بسیار نزدیک شده‌اند اما یک نکته‌ای که خیلی زود متوجهش خواهید شد این است که هیچ منوی نرم‌افزاری خاصی وجود ندارد و بلافاصله پس از نصب اپلیکیشن‌ها، آیکون آنها در هوم اسکرین اضافه می‌شوند.

گفته شده که در جدیدترین ورژن MIUI 11 یک گزینه برای نمایش برنامه به صورت فهرست‌وار وجود خواهد داشت اما فعلاً در نسخه ۱۱٫۰٫۶ چنین چیزی نیست. اکثر پوسته‌های نرم‌افزاری سفارشی‌سازی شده اندروید تقریباً سراغ این روش آمده‌اند. جا دارد به این نکته هم اشاره کنیم که، اگر تا کنون از آیفون‌ها استفاده کرده باشید، احتمالاً همین شیوه را به دیگر موارد مشابه ترجیح خواهید داد. نحوه قرارگیری آیکون اپلیکیشن‌ها در فهرست مطمئناً باعث می‌شود که بعدها فراموش کنید فلان نرم‌افزار را نصب کرده‌اید زیرا در انتهای آن جای‌گیری کرده و دور از چشم شما می‌مانند.

MIUI 11 و اندروید ۱۰، به ترتیب رابط کاربری و سیستم عامل Redmi Note 9S

در ظاهر منوی تنظیمات (Settings) هم تغییرات کوچکی ایجاد شده که از آن جمله می‌توانیم به قسمت مخصوص سرچ اشاره کنیم تا راحت‌تر بتوان میان امکانات متعدد، گزینه مورد نظر را پیدا کرد. در این بین، مهمترین تفاوت به اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده و قابلیت‌های اضافی MIUI مربوط می‌شوند.

شما می‌توانید در این رابط کاربری اکثر نرم‌افزارهای خودِ شیائومی مانند Themes، Cleaner، Music، Mi Video، Notes، Weather، Mi Store، Mi Community و . . . را مشاهده کنید. به طور کلی نمی‌توان این اپلیکیشن‌ها را بیمصرف دانست اما شاید خیلی‌ها به آنها علاقه‌ای نداشته باشند. افرادی که نمی‌خواهند از آنها استفاده کنند می‌توانند این برنامه‌ها را در یک پوشه جداگانه جای دهند. ضمناً، نباید نگران پر شدن حافظه داخلی گوشی باشید زیرا ظرفیت 64 (در مدل پایه) یا 128 گیگابایتی به این راحتی‌ها پر نخواهد شد.

رام گلوبال MIUI از خدمات گوگل به طور کامل پشتیبانی می‌کند به همین دلیل پس از مطالعه مقاله نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 9S و خرید آن، مشاهده خواهید کرد که گوگل پلی در آن نصب شده و به راحتی می‌توانید هر نرم‌افزاری که تمایل دارید را دانلود کنید. معمولاً مشکلی با این پوسته نرم‌افزاری نخواهید داشت. در واقع مدیریت گزینه‌های مختلف مانند مجوزهای مربوط به اپلیکیشن‌ها (App Permissions) در MIUI کار بسیار ساده‌ای می‌باشد. شایان ذکر است که پنل Google Discover که با کشیدن انگشت در سمت چپ هوم اسکرین فعال می‌شود را می‌توان خاموش کرد و یا روشن نگه داشت.

وقتی صحبت از امکاناتی نظیر Dual Apps یا Second Space می‌شود، MIUI به معنای واقعی کلمه خوب کار می‌کند زیرا به شما اجازه می‌دهد از هر اپلیکیشن دو مورد را نصب کنید و یا یک قسمت خاصی از گوشی را به نرم‌افزارها و فایل‌های رسانه‌ای اختصاص دهید که دوست ندارید هر کسی آنها را مشاهده کند.

پشتیبانی کامل از خدمات گوگل در رام گلوبال MIUI شیائومی

اگر با اندازه نسبتاً بزرگ صفحه نمایش Redmi Note 9S مشکل دارید، می‌توانید از حالت تک دستی (One-handed Mode) یا Quick Ball استفاده کنید که مدت زیادی است در MIUI وجود دارند. گزینه اول پنجره اجرا کننده نرم‌افزارها را کوچک می‌کند تا در نزدیکی انگشت شست شما قرار بگیرد و گزینه دوم هم امکانات پرکاربرد را به منظور دسترسی سریع‌تر در اختیارتان قرار می‌دهد. در صورتی که دوست دارید واقعاً از اندازه بزرگ نمایشگر ردمی نوت ۹ اس لذت ببرید، می‌توانید دکمه‌های ناوبری موجود روی آن را مخفی کرده و شیوه مبتنی بر حرکات را به کار گیرید.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که MIUI 11 یک حالت تیره سرتاسری دارد و امکان پاسخ دادن سریع به پیام‌ها را مستقیماً از درون نوار اعلانات فراهم کرده است. تنها گزینه‌ای که جای خالی آن در این موبایل اقتصادی احساس می‌شود، صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on Display) می‌باشد.

 

آیا گوشی اقتصادی بهتر از شیائومی ردمی نوت ۹ اس در بازار وجود دارد؟

دوربین شیائومی redmi note 9s

حتی برای کسانی که مدام به دنبال خرید گوشی‌های چینی هستند هم باور این قضیه که با یک هزینه کم می‌تواند چنین موبایل باکیفیتی را بخرند، سخت خواهد بود. تنها تا چند سال پیش، هر کسی که یک گوشی اقتصادی می‌خرید مجبور بود چشمش را روی برخی امکانات به خصوص (از شیوه طراحی و عملکرد سریع گرفته تا دوربین و باتری) ببندد اما امروزه این‌گونه نیست. تندترین نقدی که می‌توان به این موبایل داشت این است که در آن تکنولوژی NFC حضور ندارد.

به طور کلی Redmi Note 9S بدون اشکال نخواهد بود اما با قیمت مقرون به صرفه‌ای که برایش تعیین شده، شیائومی سعی کرده دستگاهی را روانه بازار کند که از نظر ظاهری و شیوه طراحی زیبا، از نظر سرعت انجام کارهای روزانه پرسرعت، از نظر دوربین باکیفیت و از نظر باتری بادوام است.

 

شیائومی Redmi Note 9S را از کجا بخریم؟

قاب پشتی شیائومی Redmi Note 9S

برای خرید شیائومی Redmi Note 9S می‌توانید به فروشگاه برتر دیجیتال که بازار موبایل ایران است، مراجعه کنید. در این بازار، انواع و اقسام گوشی شیائومی، گوشی موتورولا ، تبلت بدون سیم کارت و تبلت ارزان قیمت سیم کارت خور وجود دارد. در بازار موبایل همچنین، می‌توانید از جدیدترین قیمت تبلت هواوی، قیمت گوشی موتورولا و قیمت گوشی اپل آگاه شوید.

 

جمع‌بندی

Redmi Note 9S که شباهت زیادی به Redmi Note 9 Pro دارد، شاید کمی نسبت به Realme 6 ضعیف‌تر باشد اما همچنان یکی از بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه بازار به شمار می‌آید. این دستگاه با قیمت فوق‌العاده خود، عملکرد سریع و دوربین باکیفیتی دارد و دوام باتری آن هم بسیار طولانی است. همان‌طور که گفتیم، ردمی نوت ۹ اس در آزمایش Geekbench 4 توانست بهترین امتیاز دوام باتری را کسب کند.

امکان دارد دوربین اصلی مربعی شکل و چهارگانه زیاد باب میلتان نباشد اما می‌توان با آن کنار آمد. مشکلی که در اینجا وجود دارد، نبود NFC است. در مجموع با در نظرگیری قیمت و برشمردن امکانات، Redmi Note 9S یک تلفن همراه فوق‌العاده می‌باشد.

امیدواریم در گوشی‌های بعدی خط تولید Redmi Note، شاهد اضافه شدن امکاناتی نظیر پوشش ضد آب (Redmi Note 9S ضد قطرات آب است) و تکنولوژی شارژ بیسیم و یا حداقل شارژر سیمی سریع‌تر باشیم. با توضیحات داده شده، در حال حاضر باید این موبایل را یک دستگاه با ارزش خرید بسیار بالا به حساب بیاوریم.

 

نقد و بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 9S از نظر برتر دیجیتال

واقعیت آن است که نمی‌توان نسبت به قیمت پایینی که Redmi Note 9S دارد ایراد گرفت. این محصول شیائومی یک نمونه بارز برای این است که نشان دهد چگونه می‌توان بدون کنار گذاشتن امکانات، یک دستگاه ارزان قیمت تولید کرد. طراحی، عملکرد، دوربین و دوام باتری از جمله مزایای اصلی ردمی نوت ۹ اس می‌باشند. با امکاناتی که این موبایل دارد، دیگر چیزی نبوده که در گوشی‌های سری Redmi ندیده باشیم ولی کسانی که همواره دنبال بهترین مشخصات فنی بوده‌اند، بهتر است به لیست تلفن‌های همراه پرچمدار نگاهی بیندازند در غیر این صورت، برای کاربران معمولی، این موبایل فراتر از انتظار خواهد بود.

[button text=”جهت خرید گوشی شیائومی Redmi Note 9S اینجا کلیک کنید” radius=”10″ expand=”true” link=”https://bartardigital.com/product/xiaomi-redmi-note-9s-128-gb-mobile-phone/” ]

شما فکر می کنید مهمترین مزایای شیائومی ردمی نوت ۹ اس چیست؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: techadvisor.co.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: