نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی Nova 5T

نقد و بررسی هواوی Nova 5T

هواوی Nova 5T، دومین گوشی خط تولید Nova می‌باشد که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. برندهای بالارده و صاحب سبک مانند هواوی، پس از معرفی پرچمدارانشان، سعی می‌کنند برای افردای که می‌خواهند با هزینه‌ی کم، صاحب تلفن‌ همراه پرچمدار شوند، دستگاه‌های مشابه تولید کنند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، تا انتهای مقاله نقد و بررسی گوشی هواوی Nova 5T با برتر دیجیتال همراه باشید.

فهرست نمایش

مقدمه

روی کاغذ، گوشی هواوی نوا ۵ تی یک پیشنهاد عالی به شمار می‌رود که ارزش خرید بالایی دارد؛ این گوشی، از یک نمایشگر بزرگ و بدنه‌ای مقاوم بهره می‌برد. دوربین و پردازنده آن نیز همچون Huawei P30 Pro چهارگانه و Kirin 980 می‌باشد ولی با قیمتی کمتر به فروش می‌رسد.

نقد و بررسی هواوی Nova 5T

علی‌رغم اینکه از برخی جهات این موبایل امکانات فوق‌العاده‌ای دارد ولی به چند دلیل نمی‌توان  آن را پرچمدار نامید. به عنوان مثال، در این محصول هواوی خبری از تکنولوژی شارژ بیسیم، اسلات مموری کارت microSD، نمایشگر OLED و یا تأییدیه ضد آب نیست. با این وجود، چنان‌چه حاضر هستید با نبود امکانات گفته شده کنار بیایید ولی دوربینی مشابه گوشی پرچمدار سابق هواوی یعنی P30 Pro داشته باشید، Nova 5T می‌تواند همان گوشی باشد که می‌خواهید.

 

نقد و بررسی هواوی Nova 5T از نظر طراحی

سری Nova دستگاه‌های تولید شده این برند را دگرگون کرده و مطمئناً شما هم از این موضوع خوشحال هستید. اگر در صدد خرید هواوی Nova 5T آبی یا بنفش رنگ هستید، به این نتیجه خواهید رسید که کمپانی چینی سعی کرده از پوشش گرادیان و سنتی مدل‌های پیشین دور شده و خود را با سایر گوشی‌های هواوی تطبیق دهد.

روی پوشش ۲٫۵ بعدی و شیشه‌ای قاب پشتی، می‌توانید عبارت Nova را ببینید که به شکل خیره‌کننده، مدرن و چشم‌نوازی حکاکی شده و می‌تواند نور را شبیه آرم‌های هولوگرام انعکاس دهد. اگرچه این قاب شیشه‌ای با کوچکترین لمسی، اثرات انگشت را به راحتی جذب خودش می‌کند اما پوشش رنگی آن بسیار زیبا بوده و باعث می‌شود آلودگی‌ها کمتر مشاهده گردد.

یکی دیگر از جذابیت‌های هواوی نوا ۵ تی دوربین اصلی چهارگانه و بسیار توانمند آن است. این چهار لنز که به صورت عمودی در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند، شباهت زیادی به لنزهای هواوی P30 Pro دارند و متشکل از سه لنز و یک چراغ فلاش LED هستند. ضمن اینکه یک سنسور هم در بیرون این قسمت حضور یافته است.

یکی از مزایای هواوی Nova 5T، طراحی مدرن و زیبای آن است.

برآمدگی دوربین به اندازه چیزی که در رقیب آن یعنی آنر ۲۰ پرو دیده بودیم نیست؛ ولی اگر آن را روی سطح صافی بگذارید، شاهد کمی لرزش خواهید بود.

اگر گوشی را از نمای جلویی مشاهده کنید، شاهد یک نمایشگر ۶٫۲۶ اینچی هستید که به شکل ماهرانه‌ای در یک بدنه کامپکت و فشرده جای‌ گرفته است. خودِ گوشی مستحکم و از نظر ظاهری باریک به نظر می‌آید و همین باعث خوش‌دستی آن می‌شود. به جای ناچ، در گوشه بالا سمت چپ یک نقطه سیاه رنگ ۴٫۵ میلی‌متری به چشم می‌خورد تا در مجموع نسبت صفحه نمایش به بدنه دستگاه به بیش از ۹۰ درصد برسد. با این وجود، همچنان می‌توان در اطراف نمایشگر حاشیه‌های مشکی رنگ باریک، و در پایین نوار سیاه تقریباً ضخیمی را مشاهده کرد.

در سمت راست، سنسور اسکنر اثر انگشتی قرار گرفته که به عنوان دکمه پاور هم استفاده می‌شود. این حسگر دقیقاً در پایین دکمه‌های کاهش و افزایش صدا جای‌گیری کرده و انصافاً بسیار سریع و فوق‌العاده کار می‌کند بنابراین بازگشایی قفل صفحه نمایش اصلاً طول نخواهد کشید.

نقد و بررسی هواوی Nova 5T از کناره‌ها

در پایین و در کنار بریدگی اسپیکر، پورت USB-C تعبیه شده ولی دیگر خبری از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نیست که ناامیدکننده است. درون جعبه‌ی هواوی نوا ۵ تی می‌توانید هدفون‌های USB-C را ببینید اما دیگر اثری از دانگل یا کابل مبدل نیست؛ بنابراین اگر تصمیم دارید از هندزفری سیمی و دلخواه خود استفاده کنید، می‌بایست یک آداپتور بخرید. باز هم می‌توان نسبت به این موضوع چشم‌پوشی و عنوان کرد به خاطر اینکه این موبایل ضد آب باشد، چنین چیزی در آن قرار داده نشده است.

 

نقد و بررسی هواوی Nova 5T از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش هواوی Nova 5T

قابل‌توجه‌ترین دلیلی که قیمت هواوی نوا ۵ تی را پایین آورده، نمایشگر IPS LCD آن می‌باشد. اگرچه این صفحه نمایش هم بسیار توانمند است اما همچون پنل‌های OLED و AMOLED موجود در سایر دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر، نمی‌تواند رنگ‌ها را شفاف و سرزنده نمایش دهد.

رنگ‌ها در این نمایشگر LCD زیاد شفاف نیستند و کنتراست آنها هم بعضاً کم است و در برخی جهت، رنگ مشکی آن‌طور که باید و شاید، تیره نخواهد بود و باعث خواهد شد در تصاویر سیاه رنگ، اطراف صفحه نمایش خاکستری دیده شوند. در مقایسه با پنل‌های OLED، این قسمت‌ها مشکی‌تر هستند اما این موضوع جای نگرانی ندارد زیرا شدت آن به حدی نیست که نتوان از این گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب استفاده کرد.

صفحه نمایش IPS LCD در هواوی نوا ۵ تی

رزولوشن +Full HD به مقدار ۲۳۴۰ * ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۴۱۲ پیکسل بر هر اینچ نشان‌دهنده آن است که تصاویر و ویدیوها با وضوح بالایی پخش می‌شوند؛ اما از آن جایی که نمایشگر از نوع IPS LCD می‌باشد، فشار زیادی به باتری وارد می‌کند. ضمناً، در این‌گونه صفحه نمایش‌ها خبری از حالت تیره نیست. بنابراین دوام باتری چندان کاهش نخواهد یافت. یکی از کارهایی که می‌توانید به صورت دستی انجام دهید، کاهش نور نمایشگر از قسمت تنظیمات است.

انتخاب نمایشگرهای دارای ناچ یا حفره سیاه رنگ کاملاً بستگی به انتخاب شخصی و سلیقه افراد هنگام خرید موبایل دارد اما در مجموع نقاط مشکی بالای صفحه نمایش‌ها کمتر جلب توجه می‌کنند به همین دلیل حفره سیاه گوشه بالا سمت چپ هواوی نوا ۵ تی را به راحتی می‌توانیم نادیده بگیریم. البته این نقطه تنها زمانی به چشم می‌آید که دارید از اپلیکیشن‌های تمام صفحه استفاده می‌کنید و دکمه‌هایی دقیقاً در همان قسمت قرار گرفته‌اند. در این حالت باید کمی تصویر را کوچکتر کرده و ویدیو یا اپلیکیشن را با کمی حاشیه مشکی مشاهده نمایید.

 

نقد و بررسی هواوی Nova 5T از نظر باتری

چنان‌چه باتری هواوی Nova 5T کامل پر باشد و در طول روز از آن برای وبگردی، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، پخش موسیقی و گیمینگ استفاده کنید، در پایان شاهد اضافه آمدن ۱۸ تا ۲۲ درصدی انرژی آن خواهید بود. بر این اساس، استقامت این منبع نیرو حداقل به مدت یک روز تضمین شده است. حال اگر کمتر از این دستگاه بهره ببرید و گزینه‌های بهینه‌سازی نرم‌افزاری را روشن کنید، دوام باتری می‌تواند به بیش از یک روز نیز برسد.

در آزمایش‌های تخصصی صورت گرفته، پس از شارژ کامل باتری این موبایل و بازی کردن با آن به مدت ۹۰ دقیقه و با رزولوشن FHD و رزولوشن کامل، انرژی باتری به میزان ۱۴ درصد کاهش خواهد یافت که این ۷ درصد بیشتر از نتایجی است که در هواوی P30 دیده بودیم اما در مقایسه با سایر رقبای دارای نمایشگر LCD کاملاً قابل‌توجیه می‌باشد.

در هواوی نوا ۵ تی خبری از تکنولوژی شارژ بیسیم نیست که واقعاً جای ناامیدی دارد اما نباید زیاد تعجب کرد زیرا این فناوری در گوشی وان‌پلاس ۷ (به عنوان یکی از جدی‌ترین رقبای مورد بحث ما) و دیگر آلترناتیوهای هم قیمت نیز یافت نمی‌شود. باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپری این محصول هواوی را می‌توان با شارژر سریع ۲۲٫۵ واتی که همراه با آن به فروش می‌رسد، شارژ کرد. شاید این شارژر مانند نمونه‌هایی که با گوشی‌های مشابه سامسونگ و وان‌پلاس فروخته می‌شود سریع نباشد اما می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد باتری را پر کند.

 

نقد و بررسی هواوی Nova 5T از نظر دوربین

نقد و بررسی دوربین هواوی Nova 5T

علی‌رغم اینکه Huawei Nova 5T برخی از ویژگی‌های مخصوص گوشی‌های بالارده را ندارد اما دوربینش بسیار کامل است. چهار لنز دوربین اصلی این دستگاه تقریباً همانی می‌باشد که پیش از این در هواوی P30 Pro دیده بودیم. لنزهای قرار گرفته در پشت سر هم این موبایل به همراه عبارت AI (هوش مصنوعی) می‌تواند تصاویر باکیفیتی بگیرند. این لنزها شاید کمی از چهار لنز موجود در هواوی پی ۳۰ پرو ضعیف‌تر باشند ولی می‌توانند همچون دوربین وان‌پلاس ۷ پرو عکس‌های باکیفیتی گرفته و حتی این امکان نیز وجود دارد تا خروجی‌های آنها را با تصاویر گرفته شده توسط Galaxy S10 Plus سامسونگ مقایسه کرد.

در حفره سیاه رنگ بالای نمایشگر، یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی حضور دارد. این دوربین از ویژگی‌های هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نرم‌افزاری خاصی بهره می‌برد که باعث پردازش تصاویر گرفته شده می‌شوند. تنها زمانی که به نظر می‌رسد این گزینه به درد می‌خورد، زمانی است که می‌خواهید در یک اتاق تاریک عکس سلفی بگیرید. در این حالت، فناوری هوش مصنوعی از تکنیک ترکیب ۴ پیکسل و تبدیل آنها به ۱ پیکسل بهره می‌برد تا تصویر را نورانی‌تر کند. وقتی هم که هوش مصنوعی خاموش بوده و نور کافی در صحنه وجود دارد، عکس‌هایی که توسط دوربین جلو به ثبت می‌رسند کیفیت قابل‌قبولی خواهند داشت.

عکسبرداری با هواوی نوا ۵ تی

دوربین چهارگانه، یکی از امکانات بخصوص هواوی Nova 5T

دوربین اصلی قاب پشتی متشکل از لنز ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.4 و مجهز به تکنولوژی ثابت‌سازی اپتیکال تصاویر و لیزر فوکوس خودکار بوده و از این نظر همان لنز Sony IMX586 و ۴۸ مگاپیکسلی است که قبلاً در وان‌پلاس ۷ پرو دیده بودیم. در ادامه لنزهای ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و قابلیت پوشش زوایای ۱۱۷ درجه‌ای، ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سیستم ثابت‌سازی اپتیکال تصاویر و زوم ۳ تا ۵ برابری هیبریدی و در نهایت ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 حضور یافته‌اند. در مورد لنز ماکرو باید به این موضوع اشاره کنیم که عملکردش معمولی بوده و فکر می‌کنیم فقط به این خاطر در اینجا حضور یافته تا برگه مشخصات فنی هواوی نوا ۵ تی شلوغ‌تر شود.

دوربین سلفی هواوی نوا ۵ تی

نقد و بررسی هواوی Nova 5T از نظر کیفیت تصاویر

زمانی که با این موبایل اقدام به عکسبرداری می‌کنید، اکثر کارها بر عهده لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است که تقریباً ۱ تا ۲ اینچ سایز دارد. این سنسور نسبت به بسیاری از حسگرهای موجود در دیگر گوشی‌ها بزرگ‌تر بوده و همین نکته به او اجازه می‌دهد نور بیشتری را جذب کرده و رنگ‌ها را واضح‌تر و خروجی‌ها را با رزولوشن بیشتری به ثبت برساند. تصاویر نهایی گرفته شده ۱۲ مگاپیکسلی هستند ولی همچنان می‌توانید به صورت دستی عکس‌هایی تهیه کنید که ۴۸ مگاپیکسلی می‌باشند اما پیشنهاد ما این است که تنها زمانی این کار را انجام دهید که نور کافی در صحنه وجود دارد.

تصویر گرفته شده با Huawei Nova 5T

گوشی هواوی Nova 5T دارای لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است

پس از مراجعه به بازار موبایل و خرید اینترنتی گوشی و کار کردن با آن به این نتیجه خواهید رسید که تنها زمانی می‌توانید با آن عکس‌های باکیفیتی بگیرید که روز است و نور کافی وجود دارد. ضمن اینکه وقتی سوژه شما انسان است، خروجی کارتان غیرطبیعی جلوه خواهد کرد. با این وجود، در اکثر مواقع تصاویر واضح و شفاف بوده و فقط کمی نور کافی است تا جزئیات را به خوبی پیش روی چشمانتان قرار دهد. در این میان، اگر تنظیمات دوربین را برای عکسبرداری در شب تغییر ندهید، تصاویری که خواهید گرفت بیش از حد نورانی خواهند بود و رنگ‌ها در آنها کشیده شده و تار به نظر خواهند آمد.

تصویر گرفته شده با هواوی Nova 5T

تراشه قدرتمند و سریع Kirin 980 به همراه واحد پردازش عددی (NPU)، تکنولوژی هوش مصنوعی دوربین هواوی نوا ۵ تی را گسترش می‌دهد. این گزینه به صورت پیش‌فرض فعال است اما عملکردش زیاد چنگی به دل نمی‌زند. در عکس‌هایی که با کمک این تکنولوژی به ثبت می‌رسند، فرآیند پردازشی کمی بیش از حد صورت می‌پذیرد و جلوه‌های غیرطبیعی به آنها اضافه می‌کند بنابراین اگر فقط می‌خواهید افکت‌های مصنوعی به عکس‌ها بیفزایید، بهتر است گزینه هوش مصنوعی را خاموش کنید.

گوشی هواوی Nova 5T مجهز به تکنولوژی AI

البته این به معنای بیفایده بودن AI در همه مواقع نیست. هر دو حالت فوق شفاف و عکسبرداری در شب کمک می‌کنند که با جذب نور بیشتر، جزئیات در تصاویر زیاد باشند و با ترکیب آنها یک عکس باکیفیت به ثبت برسد. با این توضیحات، باید به مدت ۳ تا ۵ ثانیه به دوربین فرصت دهید تا پردازش را انجام داده و نورپردازی کند و ضمناً، بهتر است از این گزینه زمانی استفاده کنید که سوژه ثابت باقی مانده است.

در هواوی نوا ۵ تی خبری از لنز زوم اپتیکال نیست و به جای آن شاهد تکنیک بزرگنمایی دیجیتالی به میزان حداکثری ۱۰ برابری هستیم؛ بنابراین هرچه بیشتر زوم کنید، کیفیت عکس‌ها کاهش خواهد یافت. ضمناً، به خاطر اینکه لنز ماکرو همچون نمونه موجود در هوا پی ۳۰ پرو عملکرد خیره‌کننده‌ای ندارد، بهتر است در موردش کمتر صحبت کنیم. حتی اگر با این لنز عکسبرداری و از سوژه‌های نزدیک تصویربرداری کنید، خروجی کار رضایت‌تان را فراهم نخواهد کرد و کوچکترین لرزش دست هم باعث تار شدن عکس‌ها خواهد گردید.

لنز اولترا واید زمانی به کارتان خواهد آمد که می‌خواهید سوژه‌های بیشتری را در یک عکس به ثبت برسانید. تصاویر چندان بی‌کیفیت نیستند و لبه‌های اطراف سوژه‌ها، شبیه سایر لنزهای اولترا واید بوده و به‌گونه‌ای خواهند بود که گویا توسط لنزهای معمولی گرفته شده‌اند.

قابلیت ضبط ویدیوهای 1080p در گوشی هواوی Nova 5T 

فیلمبرداری با Huawei Nova 5T کار بسیار لذت‌بخش و آرامش‌بخشی است. شما می‌توانید ویدیوهای 1080p ضبط کرده و جزئیات زیاد و رنگ‌ها را به طور دقیق مشاهده کنید اما نبود سیستم ثابت‌سازی اپتیکال یعنی اینکه باید خودتان گوشی را تا جایی که ممکن است، ثابت نگه دارید. ضمناً، گزینه فیلمبرداری 4K هم در اینجا وجود دارد و با وجود اینکه خبری از فناوری ثابت‌سازی نیست ولی می‌توانید از آن استفاده کرده و اتفاقاً فیلم‌های باکیفیتی نیز ضبط کنید.

نقد و بررسی هواوی Nova 5T از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

هواوی Nova 5T از اندروید ۹ و رابط کاربری EMUI 9.1 به صورت پیش‌فرض بهره برده است. این گوشی دارای امکانات منحصربفردی از جمله پوسته نرم‌افزاری ساده، گزینه‌های سریع‌تر مدیریت فایل و حالت بهبود دهنده پردازنده گرافیکی (GPU Turbo) دارد.

این گزینه‌ها در کنار سایر قابلیت‌های اندروید ۹ مانند کنترل انرژی باتری مصرفی در این دستگاه مشاهده می‌شوند. ضمناً، این محصول شرکت چینی از اپلیکیشن‌های گوگل پشتیبانی کرده و پلی استور هم به صورت پیش‌فرض علاوه بر نرم‌افزارهای خودِ هواوی در این دستگاه نصب شده است.

از آن جایی که هیچ اسلات مموری کارتی در این گوشی دیده نمی‌شود؛ بنابراین باید با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی آن کنار بیایید ولی توجه داشته باشید که فایل‌های سیستمی تقریباً ۲۳ گیگابایت از ظرفیت آن را اشغال کرده‌اند در نتیجه ۱۰۵ گیگابایت فضا برای ذخیره تصاویر، ویدیوها، فایل‌های صوتی و بازی‌ها خواهید داشت.

اندروید ۱۰ و EMUI 9.1 سیستم عامل و رابط کاربری هواوی Nova 5T

رابط کاربری هواوی نوا ۵ تی واکنش‌گرا و روان است. گشت‌وگذار در آن به سرعت انجام می‌شود و هیچ کندی حین سوئیچ کردن میان اپلیکیشن‌ها در آن احساس نخواهد شد. آیکون‌ها و تم‌ها شیوه طراحی مینیاتوری و هنرمندانه‌ای داشته و بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند اما اگر علاقه‌ای به تم پیش‌فرض این موبایل ندارید، می‌توانید از میان لانچرهای متعددی که وجود دارد، یکی را دانلود و نصب کنید.

شما همچنین، این فرصت را دارید تا با روشن کردن گزینه ناوبری مبتنی بر حرکات، تجربه گشت‌وگذار در رابط کاربری با سرعت بسیار بالا را به دست آورید و سه دکمه بازگشت، هوم و برنامه‌های اخیر را کنار بگذارید. به علاوه، گزینه حالت استفاده تک دستی هم وجود دارد تا چنان‌چه احساس کردید به سختی می‌توانید به برخی قسمت‌های نمایشگر دست یابید، از آن بهره ببرید.

لمس نمایشگر Huawei Nova 5T بسیار سریع باعث بروز واکنش شده و اگرچه شاید از این نظر شبیه گوشی‌های گران‌تر نباشد اما به طور کلی کار ما را راه خواهد انداخت. تنها اپلیکیشنی که در این رابط کاربری کمی باعث اذیت و آزار خواهد شد، دوربین است زیرا جستجوی سریع در میان گزینه‌های آن کار نسبتاً سختی می‌باشد.

 

عملکرد

Kirin 980 همان پردازنده‌ای است که در گوشی‌های سری Mate 20 و P30 هواوی به کار رفته و باعث ارتقای توانایی‌های مربوط به هوش مصنوعی، مصرف بهینه باتری و بهبود عملکرد شده است. این تراشه به خوبی اپلیکیشن‌های پرکاربرد را اجرا خواهد کرد و رم ۸ گیگابایتی نیز آن را کمک می‌کند.

در این بین، نمی‌توانیم این چیپست را همچون گوشی‌های سری وان‌پلاس ۷ مجهز به Snapdragon 855 سریع بدانیم. اگرچه امتیازات ۶۷۳ در آزمایش Geekbench 5 ( آزمون تک هسته‌ای) و ۲۴۲۶ در (آزمون چند هسته‌ای) نمی‌توانند مایه شگفتی همگان را فراهم کند، اما می‌توانند اکثر کارها را به انجام برسانند. به طور کلی بعید است مشکلی از نظر اجرای همزمان چند اپلیکیشن، دانلود فایل‌های حجیم و پخش ویدیوی آنلاین داشته باشید.

در میان تنظیمات گوشی، حالت Performance وجود دارد که کمی عملکرد آن را بهبود می‌بخشد؛ هرچند در مجموع انرژی باتری را سریع‌تر مصرف می‌کند بنابراین استفاده از آن پیشنهاد نمی‌شود.

 

نقد و بررسی هواوی Nova 5T از نظر پخش فیلم و موسیقی و اجرای بازی

یکی از ویژگی‌های هواوی نوا ۵ تی که مطمئناً به آن علاقه پیدا خواهید کرد، نمایشگر ۶٫۲۶ اینچی آن است. پخش محتواها و اجرای بازی‌ها در این پنل LCD احساس بسیار خوبی به شما القا می‌کند. البته کیفیت این صفحه نمایش نسبت به نمونه‌های OLED، آن شفافیت و وضوح را ندارد ولی برای پیدا کردن تفاوت‌ها باید خیلی ریزبینانه به آن نگاه کنید.

اگرچه این گوشی یکی از بهترین اسپیکرها را در قسمت پایین خود جای داده ولی کیفیت صدایی که از آن می‌شنویم معمولی است. شدت صداها بسیار زیاد می‌باشد ولی باید انتظار این را بکشید که کمی نویز به گوش‌تان برسد. همان‌طور که گفتیم، اسپیکر این دستگاه در پایین آن قرار گرفته و این یعنی ممکن است بعضی وقت‌ها که گوشی را به صورت افقی گرفته‌اید، دستتان روی آن مانده و صداهای پخش شده از بازی‌ها و ویدیوها به صورت نامفهوم شنیده شود.

درست مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های بالارده اندرویدی، جک هدفون ۳٫۵  میلی‌متری هم از هواوی Nova 5T حذف شده و به جای آن باید از مبدل‌های مختلف استفاده کنید و یا سراغ هدفون‌های بیسیم بلوتوثی بروید.

پردازنده Kirin 980 در هواوی Nova 5T: یک تراشه عالی برای مصارف گیمینگ

نمایشگر مزین به نقطه سیاه رنگ از یک نظر بهتر از صفحه نمایش‌های ناچ‌دار است زیرا نحوه پخش محتواها را ارتقا می‌بخشد. هنگام پخش ویدیوها مشاهده خواهید کرد که تصاویر تمام سطح نمایشگر را پوشانده که همین موضوع تجربه فوق‌العاده‌ای نصیبتان می‌کند. به صورت پیش‌فرض در هر دو طرف محتوای پخش شده، نوارهای مشکی رنگی دیده می‌شود بنابراین حتی اگر به طور تمام صفحه نیز فیلم موردنظر را به تماشا بنشینید، نقطه مشکی بالای صفحه نمایش تأثیر منفی خودش را خواهد گذاشت.

نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی زیاد است و هنگام اجرای بازی‌ها به کار می‌آید؛ چرا که محل قرارگیری دوربین سلفی به ندرت محتوای پخش شده در بازی‌های محبوب را می‌پوشاند و در نحوه اجرای آنها دخالت نخواهد کرد. توجه داشته باشید که لمس اطراف دوربین سلفی زیاد حساس نیست بنابراین اگر بازی را اجرا کردید که در آنجا دکمه‌ای داشت، سوئیچ کردن به حالت نرمال بهتر خواهد بود.

Kirin 980 برای مصارف گیمینگ یک تراشه عالی است و این یعنی اجرای بازی‌های محبوب مانند PUBG، Fortnite و Dead Trigger با بالاترین تنظیمات گرافیکی و بدون کندی سرعت امکان‌پذیر خواهد بود. شما حتی می‌توانید از گزینه GPU Turbo 3.0 که هواوی آن را حالت بهبود یافته گیمینگ می‌نامد نیز بهره ببرید. این آپشن عملکرد تراشه را ارتقا داده و مصرف انرژی باتری را بهینه‌سازی می‌کند. با این وجود، تنها از بعضی بازی‌های خاص پشتیبانی کرده و تأثیر آن بر بهبود عملکرد دستگاه زیاد نیست و به سختی متوجه خواهید شد.

 

نظر نهایی در مورد هواوی Nova 5T

هواوی نوا ۵ تی به معنای واقعی کلمه ادامه‌دهنده راه و نمونه موفق‌تر مدل Nova 4 به شمار می‌رود که قیمت مناسبی هم دارد. این دستگاه ویژگی‌های محصولات گوشی‌های بالارده مانند دوربین اصلی چهارگانه و تراشه پرسرعت را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که برای خرید گوشی بودجه کمتری دارند. Huawei Nova 5T توانایی به ثبت رساندن تصاویر باکیفیتی را داشته و با دوام یک روزه باتری خود می‌تواند بازی‌های سنگین گرافیکی را اجرا کرده و در نمایشگر بزرگش چند برنامه را همزمان پخش کند.

با خرید هواوی Nova 5T شما هم مطمئناً عاشق بدنه کامپکت و پوشش نقاشی شده زیبای روی آن خواهید شد. البته کمپانی سازنده در این محصول خود امکاناتی از جمله نمایشگر LCD را به جای پنل OLED قرار داده و از تکنولوژی شارژ سریع بهره نبرده و تأییدیه ضد آب را دریافت نکرده است. اگر شما می‌توانید بدون این امکانات زندگی کنید، این گوشی با توجه به قیمتی که دارد از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردارست.

Huawei Nova 5T

ضمناً، اگر کمی بیشتر بابت خرید اینترنتی گوشی هزینه کنید، می‌توانید وان‌پلاس ۷ تی (OnePlus 7T) و یا هواوی P30 را خریداری نمایید که از نظر صفحه نمایش و حافظه داخلی هم دستگاه‌های بهتری هستند و هم اینکه به سبب گذشت چند سال از معرفی‌شان حالا ارزان‌تر هم شده‌اند.

در حال حاضر نوعی شک و شبهه در مورد آینده محصولات هواوی وجود دارد که آیا در آینده خدمات گوگل را دریافت می‌کنند یا خیر. البته اگرچه در مورد نوا ۵ تی نگرانی خاصی وجود ندارد چرا که در آن اپلیکیشن‌های گوگل نصب شده‌اند اما مطمئناً می‌تواند بر تصمیم‌گیری نهایی تأثیر خودش را داشته باشد.

 

هواوی Nova 5T مخصوص چه کسانی است؟

Huawei Nova 5T به خاطر دوربین توانمند، تراشه قدرتمند و نمایشگر باکیفیت، هم عاشقان عکاسی را شیفته خودش خواهد کرد و هم گیمرهایی که می‌خواهند با قیمتی کمتر مالک یک دستگاه پرچمدار مانند برای اجرای بازی‌ها و تماشای فیلم‌ها باشند. استقامت باتری به اندازه کافی زیاد است تا به اندازه یک روز دوام بیاورد اما به این نکته توجه داشته باشید که حافظه داخلی آن را نمی‌توان ارتقا داد و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری ندارد و این یعنی شما باید از هدست‌های بلوتوثی بهره ببرید.

 

آیا خرید Huawei Nova 5T تصمیم درستی است؟

با امکاناتی که این موبایل دارد، از نظر سرعت و عملکرد یک رده بالاتر از گوشی‌های میان‌رده و یک رده پایین‌تر از گوشی بالارده قرار می‌گیرد. همه ویژگی‌های آن هم در یک فرم و استایل جذاب جمع‌آوری شده‌اند. عملکرد سریع و دوام باتری طولانی‌مدت شاید از جمله مزایای این دستگاه باشند اما از وجود نمایشگر پرمصرف و LCD آن هم نباید غافل شد. باید قبول کنیم که این گوشی به بعضی قابلیت‌های مخصوص پرچمداران مجهز نیست ولی با همین پولی که می‌پردازید نیز می‌توانید صاحب یکی از بهترین دوربین‌های گوشی شوید.

 

رقبای هواوی Nova 5T

وان‌پلاس ۷ تی

با قیمتی که شرکت وان‌پلاس برای پرچمدار سابق خود تعیین کرده، می‌توانیم بگوییم که کمی از هواوی Nova 5T گران‌تر است اما کاملاً ارزشش را دارد زیرا هم پردازنده‌اش سریع‌تر و هم نمایشگرش باکیفیت‌تر می‌باشد.

 

هواوی پی ۳۰

هواوی پی ۳۰

از نظر امکانات و دوربین، هواوی پی ۳۰ تقریباً با هواوی نوا ۵ تی برابری می‌کند. با این وجود، با پرچمدار پیشین هواوی می‌توانید از شیوه طراحی جذاب‌تر و صفحه نمایش باکیفیت‌تر هم بهره‌مند شوید.

آنر ۲۰ پرو

آنر ۲۰ پرو

آنر ۲۰ پرو شباهت زیادی به Huawei Nova 5T دارد اما با قیمتی بیشتر نمایشگر باکیفیت‌تر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

نظر برتر دیجیتال

گوشی Huawei Nova 5T با داشتن ظاهری زیبا، دوربین اصلی چهارگانه و عملکرد روان،  یکی از بهترین گوشی‌های فوق‌العاده در سال ۲۰۱۹ و البته ۲۰۲۰ به شمار می‌رود. داشتن ویژگی‌های یک گوشی بالارده، در کنار قیمت مقرون به صرفه، شاید از جمله قابلیت‌های این دستگاه باشند؛ اما هواوی برای ارزان‌تر کردن آن مجبور شده چشمش را روی امکاناتی مانند تکنولوژی شارژ بیسیم، صفحه نمایش باکیفیت‌تر و . . . ببندد. در مجموع با این قیمت، باز هم می‌توان به این دستگاه اعتراضی وارد کرد؟

 

مزایا

  • دوربین اصلی چهارگانه
  • صفحه نمایش بزرگ در ابعادی کوچک
  • دارای ارزش خرید بسیار بالا

 

معایب

  • نبود تکنولوژی شارژ بیسیم
  • نبود جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • نمایشگر LCD به جای OLED

 

[button text=”جهت خرید گوشی هواوی Nova 5T اینجا کلیک کنید” radius=”10″ expand=”true” link=”https://bartardigital.com/product/huawei-nova-5t-128gb-ram-8gb-mobile-phone/” ]

حال که به پایان نقد و بررسی گوشی هواوی Nova 5T رسیدیم،  نظرتان درباره این گوشی چیست؟ آیا با توجه به امکاناتش، قیمت مناسبی دارد؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: techradar.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: