چه گوشی‌هایی آپدیت اندروید ۱۱ را دریافت می‌کنند؟

چه گوشی‌هایی آپدیت اندروید ۱۱ را دریافت می‌کنند؟

جدیدترین نسخه اندروید، اندروید ۱۱ است. پس از آنکه گوگل دیگر از اسامی شیرینی‌جات برای نامگذاری ورژن‌های مختلف این سیستم عامل استفاده نکرد، از روش آسان‌تری برای انتخاب اسم بهره برد. حالا این شرکت نسخه بتا تازه‌ترین ورژن اندروید را عرضه کرده و این یعنی شمارش معکوس برای انتشار رسمی آن آغاز شده است. در حال حاضر اندروید ۱۱ در مرحله بتا قرار دارد بنابراین برای گوشی‌های کمی عرضه شده است ولی بد نیست بدانیم که کدام دستگاه‌ها فعلاً واجد شرایط این بروزرسانی هستند و چه زمانی آن را دریافت می‌کنند. حالا برای اینکه ببینید چه زمانی این آپدیت به دستتان می‌رسد و کی خواهید توانست از ویژگی‌های اندروید ۱۱ استفاده کنید، با برتر دیجیتال همراه باشید.

اندروید ۱۱ برای گوشی سری پیکسل (Pixel) گوگل

انتشار نسخه بتا و عمومی اندروید ۱۱ در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ آغاز شد ولی تنها گوشی‌های پیکسل گوگل می‌توانستند آن را دانلود و نصب کنند. البته توجه داشته باشید که پیکسل‌های نسل اول دیگر در این لیست گنجانده نشده‌اند. از آن جایی که این نسخه، ورژن نهایی اندروید ۱۱ نیست، باید برای دریافت آن ثبت‌نام کرده و با این قضیه که هنوز در حال توسعه یافتن است، کنار بیایید. شما می‌توانید از این لینک در مورد نسخه بتا اندروید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در حال حاضر گوشی‌های زیر پشتیبانی می‌شوند و این یعنی احتمالاً اندروید ۱۱ را نیز دریافت خواهند کرد:

  • Pixel 2
  • Pixel 2 XL
  • Pixel 3
  • Pixel 3 XL
  • Pixel 3a
  • Pixel 3a XL
  • Pixel 4
  • Pixel 4 XL

 

زمان عرضه نسخه نهایی اندروید۱۱

همان‌طور که گفتیم، فعلاً در مرحله آزمایش نسخه بتا یازدهمین نسخه اندروید هستیم بنابراین دقیقاً نمی‌دانیم چه زمانی ورژن نهایی آن منتشر می‌شود. لازم به ذکر است که اندروید ۱۰ در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ عرضه شد. همچنین، در سایت Google Developers یک ویژگی به نام 11Weeks of Android وجود دارد که هر هفته در مورد امکانات اندروید ۱۱ صحبت کرده و این کار را تا زمان انتشار نهایی آن ادامه می‌دهد.

این کاری که گوگل صورت داده، تقریباً شبیه یک شمارش معکوس است چرا که هر هفته به انتشار عمومی اندروید ۱۱ نزدیک‌تر می‌شویم. در این میان، می‌توانیم بگوییم که ورژن نهایی این سیستم عامل یا در تاریخ ۱۱ و یا در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ منتشر خواهد شد. بد نیست یادآور شویم که تاریخ دوم تا کنون در یکی از ویدیوهای گوگل که در یوتیوب در دسترس قرار گرفته، مشاهده شده است بنابراین شاید بتوانیم ۱۸ شهریور امسال را محتمل‌تر در نظر بگیریم.

توضیحاتی که دادیم، با توجه به تاریخ انتشار نسخه‌های پیشین در سال‌های قبل ارائه شده‌اند. البته شرایط عرضه ورژن نهایی اندروید ۱۱ بستگی به نحوه عملکرد نسخه بتا آن هم دارد.

 

اندروید ۱۱ برای سایر دستگاه‌ها

از آن جایی که یازدهمین نسخه اندروید هنوز در مراحل اولیه خودش به سر می‌برد به همین دلیل در حال حاضر زمان زیادی برای مشاهده آن در سایر دستگاه‌ها وجود دارد ولی همچنان می‌توان با در نظرگیری داده‌های پیشین، وعده و وعیدها و تأیید شرکت‌های مختلف، حدس زد که آن را در کدام گوشی‌ها خواهیم دید.

 

نکته: زمانی که این لیست تأیید شد، آن را دوباره ویرایش خواهیم کرد.

 

نوکیا (Nokia)

نوکیا نشان داده در زمینه عرضه بروزرسانی‌های نرم‌افزاری بسیار خوب کار می‌کند. این شرکت از سیستم عامل Android One در اکثر محصولاتی که تولید کرده بهره می‌برد و تا کنون بیشتر آنها را زودتر سایر شرکت‌ها بروزرسانی کرده است. این کمپانی همچنین، معمولاً دو سال گوشی‌های ساخت خودش را آپدیت می‌کند بنابراین هر دستگاهی که به صورت پیش‌فرض دارای سیستم عامل اندروید ۹ بود حالا شرایط لازم برای آپدیت شدن به اندروید ۱۱ را دارد. این گوشی‌ها عبارتند از:

 

وان‌پلاس (OnePlus)

وان‌پلاس هم در زمینه انتشار آپدیت‌ها عملکرد خوبی داشته و حتی نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید ۱۱ را نیز برای گوشی‌های سری وان‌پلاس ۸ عرضه کرده است. دستگاه‌هایی که در ادامه می‌بینید نیز انتظار می‌رود بروزرسانی یازدهمین ورژن اندروید را دریافت کنند.

  • گوشی موبایل وان‌پلاس مدل 8Pro (دریافت کننده نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان)
  • گوشی موبایل وان‌پلاس مدل 8 (دریافت کننده نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان)
  • گوشی موبایل وان‌پلاس مدل 7T Pro
  • گوشی موبایل وان‌پلاس مدل 7T
  • گوشی موبایل وان‌پلاس مدل 7Pro
  • گوشی موبایل وان‌پلاس مدل 7
  • گوشی موبایل وان‌پلاس مدل 6 تی

 

اندروید ۱۱ در گوشی‌های سامسونگ

به نظر نمی‌رسد سامسونگ عجله زیادی برای انتشار سریع آپدیت‌ها داشته باشد و در گذشته هم در این زمینه کند بوده است. البته این شرکت نمایندگان زیادی در این لیست دارد که واجد شرایط دریافت اندروید ۱۱ هستند چرا که وعده داده که تا دو سال آپدیت‌های نرم‌افزاری را برای محصولاتش عرضه می‌کند. این دستگاه‌ها عبارتند از:

 

شیائومی

گویا شیائومی می‌خواهد در بازارهای جهانی جا پای هواوی بگذارد و به نوعی تأیید کرده که بعضی از محصولاتش شرایط لازم برای دریافت اندروید ۱۱ بتا را دارند. این یعنی در برخی از دستگاه‌های این شرکت شاهد نصب سریع یازدهمین ورژن اندروید خواهیم بود. البته این اتفاق بستگی به بازه‌های زمانی انتشار رابط کاربری MIUI هم دارد.

در این بین، حساب کاربری Manu Kumar Jain در توییتر نوشت:«« بسیار خوشحالم که اعلام می‌کنم نسخه ۱ اندروید ۱۱ بتا به زودی برای گوشی پرچمدار و دارای لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی می ۱۰ و شیائومی می ۱۰ پرو عرضه خواهد شد»».

بر این اساس، دستگاه‌های شیائومی که نسخه بتا آپدیت اندروید ۱۱ را دریافت می‌کنند، عبارتند از:

 

شما فکر می‌کنید کدام گوشی‌ها در ادامه به این لیست اضافه خواهند شد؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: pocket-lint.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: