شیائومی می ۱۱ رسماً معرفی شد

می ۱۱ شیائومی

شیائومی چندی پیش وعده داده بود Mi 11 اولین موبایل دارای تراشه Snapdragon 888 در دنیا خواهد بود و حالا او این پرچمدارش را در چین معرفی کرده است. اما امکانات این تلفن همراه چیست؟ با برتر دیجیتال همراه باشید تا با گوشی شیائومی می ۱۱ آشنا شوید.

کمپانی چینی به جای اینکه مانند سری می ۱۰ چندین مدل استاندارد و پیشرفته (Pro) را به عنوان پرچمدار معرفی کند، اقدام به رونمایی از یک گوشی کرده است. با همه اینها، به نظر می‌رسد می ۱۱ تجربه کار کردن با یک موبایل بسیار حرفه‌ای و پیشرفته را به کاربران القا خواهد کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این گوشی از تراشه Snapdragon 888 بهره می‌برد که قرار است قدرت پردازشی بسیاری از پرچمداران سال ۲۰۲۱ را تأمین کند. شیائومی همچنین، در Mi 11 سیستم خنک‌کننده محفظه بخار، ۸ تا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 را قرار داده است.

سخت‌افزار و نمایشگر

تراشه جدید نامبرده به همراه نمایشگر ۶٫۸۱ اینچی OLED هم وظیفه پخش محتواها را بر عهده خواهند داشت و جالب آنکه شیائومی چندین قابلیت تازه را در اینجا تعبیه کرده است. رزولوشن این پنل برای نخستین بار در دستگاه‌های خط تولید Mi و پس از گوشی‌های سری Mi Note Pro در سال ۲۰۱۵ حالا +QHD یا ۳۲۰۰ * ۱۴۴۰ پیکسل است. به علاوه، نرخ بازسازی نیز ۱۲۰ هرتزی و بازخورد لمسی ۲۴۰ هرتزی می‌باشد تا نسبت به نمایشگر گوشی‌های سری می ۱۰ که نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی داشتند، شاهد پیشرفت چشمگیری باشیم. دیگر مزیت به خصوص این صفحه نمایش، بهره‌مندی از محافظ Gorilla Glass Victus و حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیتی می‌باشد.

در واقع شیائومی ادعا کرده که صفحه نمایش می ۱۱ در آزمایش‌های انجام شده توسط شرکت DisplayMate توانسته ۱۳ رکورد را بشکند که از جمله مهمترین آنها می‌توانیم به حداکثر روشنایی برای یک پنل OLED، بازتاب‌پذیری، کنتراست و دقت رنگ بالا اشاره کنیم. نمایشگر این گوشی امتیاز عالی +A را از سایت DisplayMate دریافت کرده است.

 

شیائومی می ۱۱، گوشی با قابلیت شارژ سریع

اگر گوشی باتری باظرفیتی داشته باشد، تراشه قدرتمند و نرخ بازسازی سریع نمی‌توانند تأثیر چندانی روی استقامت آن بگذارند. خوشبختانه شیائومی یک منبع نیروی ۴۶۰۰ میلی‌آمپری در می ۱۱ قرار داده و ادعا کرده که حداقل یک روز تمام می‌توان از آن استفاده کرد. این شرکت می‌گوید که ضخامت Mi 11 تنها ۸٫۰۶ میلی‌متر است.

ضخامت شیائومی Mi 11

زمانی که انرژی باتری خالی می‌شود، امکان شارژ کردن این موبایل با سیستم Mi Charge Turbo وجود دارد. شارژر سیمی این تلفن همراه دارای سرعت ۵۵ واتی بوده و می‌تواند آن را در عرض ۴۵ دقیقه کامل شارژ کند. این در حالی است که سیستم شارژ بیسیم ۵۰ واتی توانایی پر کردن باتری در ۵۳ دقیقه را داراست. سیستم شارژ بیسیم معکوس هم در این گوشی تعبیه شده که ۱۰ وات سرعت دارد.

شیائومی پیش از این وعده داده بود که دیگر شارژری را در جعبه گوشی‌هایش قرار نمی‌دهد ولی راهکاری که ارائه کرده به نظر می‌رسد بیشتر به نفع مشتریان باشد.

یکی از نمایندگان این شرکت می‌گوید:«« در مورد خبری که گفته شده بود دیگر شارژر در جعبه گوشی‌ها قرار نخواهد داشت اعلام می‌کنم که این تصمیم برای کشور چین خواهد بود. شیائومی دو نسخه از این موبایل را عرضه خواهد کرد؛ یکی بدون شارژر و دیگری همراه با شارژر ۵۵ واتی GaN که هر دو به یک اندازه قیمت خواهند داشت»». به عبارت دیگر، شیائومی شارژر مخصوص Mi 11 را با قیمت بیشتری نخواهد فروخت.

 

دوربین گوشی شیائومی می ۱۱

این گوشی دوربین عقب سه‌گانه متشکل از لنزهای ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی (با گشودگی دیافراگم f/1.8، پیکسل‌های ۰٫۸ میکرونی، 1/1.33 اینچی و مجهز به OIS) و ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید (با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زاویه ۱۲۳ درجه‌ای) و ۵ مگاپیکسلی تله فوتو ماکرو (با گشودگی دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متری) دارد. با این حساب، خبری از دوربین تله فوتو بالارده در این گوشی نخواهد بود. به هر ترتیب، Mi 11 می‌تواند با لنز اصلی و با تکنیک ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل، فیلم‌های 8K و در شرایط کم نور ویدیو ضبط کند. تصاویر سلفی هم توسط یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند که درون یک نقطه سیاه رنگ بالای صفحه نمایش جای‌گیری کرده است.

می ۱۱ شیائومی در دست

سیستم نرم‌افزاری

این پرچمدار جدید شیائومی همچنین، اولین گوشی است که در آن آپدیت MIUI 12.5 نصب شده تا همراه آن با امکاناتی مانند گزینه‌های جدید سوپر والپیپر، ۱۲۵ صدای طبیعت دریافت شده از حیوانات و حافظه و قدرت کمتر استفاده شده توسط اپلیکیشن‌های سیستمی و سوپر والپیپرها عرضه شده باشد. به علاوه، شیائومی چندین گزینه حفاظت از حریم شخصی را به MIUI 12.5 آورده که از آن جمله می‌توانیم به کلیپ بورد محافظت شده به منظور عدم دستیابی نرم‌افزارهای غیرمجاز به محتوای کلیپ بورد، دسترسی محدود به حافظه داخلی توسط برخی اپلیکیشن‌ها و گزینه ضد ردیابی اینترنتی اشاره کنیم.

این شرکت همچنین، از ویژگی MIUI Plus بتا برای ارتباط برقرار کردن میان اندروید و ویندوز نیز رونمایی کرد. تقریباً مانند سایر راهکارهای مشابه، MIUI Plus به کاربران اجازه خواهد داد اعلانات و اپلیکیشن‌های گوشی را در رایانه اجرا کرده و یا فایل‌های موبایلشان را در کامپیوتر مشاهده و ویرایش کنند.

دیگر ویژگی‌های قابل اشاره که همراه با این پرچمدار ارائه شده‌اند نیز عبارتند از: اسپیکرهای استریو تولید شده توسط Harman Kardon، تشخیص ضربان قلب توسط سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش Goodix، NFC، سنسور IR مادون قرمز، Wi-Fi 6E، بلوتوث نسخه ۵٫۲ و قابلیت اتصال دو هدست بلوتوثی به آن.

رنگ‌بندی گوشی شیائومی می ۱۱

رنگ بندی می ۱۱

شیائومی می ۱۱ به رنگ‌های سفید، آبی و مشکی تولید شده است. ضمن اینکه دو نمونه چرمی از این موبایل به رنگ‌های بنفش و خاکی نیز ساخته شده است. نمونه دارای رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی ۶۱۲، نمونه دارای رم ۸ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی ۶۵۷ و نمونه دارای رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی آن ۷۱۹ دلار خواهد بود. لازم به ذکر است که Mi 11 از تاریخ ۱ ژانویه توسط برخی از فروشندگان چینی فروخته خواهد شد ولی شیائومی در مورد عرضه جهانی این موبایل صحبتی نکرده است.

علاوه بر مدل‌های اشاره شده، شیائومی مدل Mi 11 Lei Jun Signature Edition را نیز عرضه کرده است (نام هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شیائومی). این مدل به خصوص دارای پوشش شیشه‌ای بافتی 3D بوده و در قاب پشتی خودش امضای لی جون مدیرعامل شیائومی را دارد که در یک بسته‌بندی مانند هدیه به فروش می‌رسد. این نمونه هم رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی خواهد داشت ولی هنوز قیمتش مشخص نشده است.

 

شما در مورد پرچمدار جدید شیائومی چه فکر می‌کنید؟ آیا به عنوان اولین گوشی دارای تراشه Snapdragon 888 می‌تواند انتظاراتمان را برآورده کند؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: androidauthority.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: