با ۷ ترفند جذاب MIUI 11 آشنا شوید

۷ ترفند MIUI 11

حال که بسیاری از گوشی‌های شیائومی رابط کاربری MIUI 11 را دریافت کرده‌اند، بد نیست ببینیم امکانات این پوسته نرم‌افزاری چیست. البته هر کسی حوصله و وقت گشت‌وگذار در میان تنظیمات را ندارد زیرا بعضاً برخی گزینه‌ها در جاهایی پنهان شده‌اند که دسترسی به آنها واقعاً کار سختی است. این‌بار قصد داریم شما را با ۷ ترفند MIUI 11 آشنا کنیم؛ پس با برتر دیجیتال همراه باشید.

۱) منوی اپلیکیشن‌ها

ترفندهای MIUI 11

شیائومی از سال‌ها قبل در حال آزمایش گزینه منوی اپلیکیشن‌ها بوده اما بر خلاف انتظارات، این آپشن را در MIUI 11 قرار نداده است. اما کاربران می‌توانند با دانلود آخرین نسخه بتا MIUI، منوی اپلیکیشن‌ها را فعال کنند. پس از نصب برنامه مربوطه، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

ترفندهای MIUI 11

  • انگشت خود را برای مدت طولانی روی صفحه نمایش گذاشته و فشار دهید
  • روی گزینه تنظیمات (Settings) کلیک کرده و بعد بیشتر (More) را بزنید تا تنظیمات هوم اسکرین اجرا شود
  • حالا هوم اسکرین (Home Screen) را برگزینید
  • در ادامه گزینه With app drawer را انتخاب کنید

حالا از هوم اسکرین انگشت خود را به بالا بکشید تا منوی اپلیکیشن‌ها ظاهر شود.

۲) اشتراک‌گذاری فایل‌های APK از هوم اسکرین

دارندگان گوشی‌های شیائومی حالا دیگر نیازی نیست که از اپلیکیشن‌های متفرقه برای اشتراک‌گذاری فایل APK یک برنامه استفاده کنند. در یازدهمین ورژن MIUI، کاربران می‌توانند از همان هوم اسکرین و تنها پس از انجام یک مرحله، فایل APK یک نرم‌افزار را ارسال نمایند. برای دسترسی به این ترفند MIUI 11 مراحل زیر را طی کنید:

  • به هوم اسکرین بروید
  • انگشت خود را برای مدت طولانی روی اپلیکیشن مدنظر بگذارید و فشار دهید
  • حالا گزینه اشتراک‌گذاری (Share) را بزنید. در صورتی که برای اولین بار است که از این ترفند استفاده می‌کنید، باید گزینه تأیید (Accept) پیام نمایش داده شده را لمس نمایید
  • در نهایت فایل APK را از هر روشی که دوست دارید (بلوتوث، گوگل درایو، Xiaomi Share و . . . ) ارسال کنید

توجه داشته باشید که شما می‌توانید تنها اپلیکیشن‌های متفرقه را با این شیوه بفرستید. به علاوه، در برخی از گوشی‌ها نظیر Poco F1 و دستگاه‌های شیائومی که Android One دارند (مانند Mi A1، Mi A2 و Mi A3) این گزینه در دسترس نیست

۳) فیلترهای آسمان در MIUI 11

یکی از ویژگی‌های مخفی MIUI 11 که خیلی‌ها از آن خبر ندارند و تا کنون به آن بی‌توجهی شده، فیلترهای آسمانی در اپلیکیشن Gallery شیائومی می‌باشد. این قابلیت کاربران را قادر می‌سازد تا افکت رنگی و الگوهای ابری را به قسمت‌های دارای آسمان تصاویر اضافه کنند.

این گزینه تنها در تصاویری کارایی دارد که در آن از آسمان عکسبرداری شده است. کسانی که تا کنون گوشی خود را به MIUI 11 آپدیت کرده‌اند، می‌توانند با انجام دادن کارهای زیر، از فیلترهای آسمان استفاده کنند:

  • اپلیکیشن پیش‌فرض Gallery شیائومی را اجرا کنید
  • یک تصویر که در آن آسمان وجود دارد را انتخاب کنید
  • روی دکمه ویرایش (Edit) ضربه بزنید و به مسیر Filter Tile بروید و Sky Filter را انتخاب نمایید
  • حالا از میان فیلترهای موجود، یکی را برگزینید

۴) گزینه ذخیره کننده انرژی باتری

یکی از ویژگی‌هایی که بسیاری از کاربران MIUI 11 نتوانسته‌اند آن را پیدا کنند، گزینه ذخیره کننده انرژی باتری است. همان‌طور که از اسمش پیداست، این آپشن مدت زمان حالت آماده به کار بودن گوشی یا استندبای را بیشتر می‌کند و مصرف باتری را کاهش می‌دهد.

این گزینه با فعالسازی حالت تیره، محدودسازی دسترسی اپلیکیشن‌ها، محدودسازی فعالیت‌های پس‌زمینه و متوقف‌سازی گزینه‌های پرمصرف نظیر صفحه نمایش همیشه روشن، همگام‌سازی داده‌ها و . . .، سبب افزایش دوام باتری خواهد شد.

شیائومی هنوز ویژگی ذخیره کننده انرژی باتری یا همان Ultra Battery Saver را برای کاربران MIUI 11 عرضه نکرده و آن را به صورت مخفی نگه داشته است. این یعنی احتمالاً با آپدیت‌های بعدی این رابط کاربری که همزمان با اندروید ۱۰ منتشر می‌شود، شاهد گزینه نامبرده خواهیم بود.

۵) ویدیوهای پس‌زمینه پویا در MIUI 11

یکی از بهترین ویژگی‌های مخفی MIUI 11، ویدیوهای پس‌زمینه پویا یا همان Dynamic Video Wallpapers می‌باشد که به کاربران اجازه می‌دهد از فیلم‌ها به عنوان والپیپر استفاده کنند. بهترین قسمت این گزینه آن است که امکان تعیین ویدیوی شخصی‌سازی شده به عنوان پس‌زمینه را به وجود می‌آورد.

برای انجام این کار به اپلیکیشن Gallery بروید و ویدیوی مدنظر را انتخاب و روی منوی سه نقطه‌ای کلیک کنید و در نهایت دکمه Set video wallpaper را بزنید. در صفحه بعد، می‌توانید با لمس آیکون مربوط به صدا، نسخه بیصدا یا صدادار ویدیو را انتخاب نمایید.

در نهایت روی گزینه Apply ضربه بزنید و سپس مشخص کنید که آیا می‌خواهید ویدیو برای هوم اسکرین، قفل صفحه نمایش و یا هر دوی آنها باشد. علاوه بر MIUI 11، در اپلیکیشن Theme شیائومی هم تم‌های ویدیویی جذابی وجود دارد.

۶) نمایش اعلانات پس از بازگشایی قفل نمایشگر با تشخیص چهره

یکی از ویژگی‌های محبوب آیفون‌ها، حالا با MIUI 11 به محصولات شیائومی آمده است. کسانی که با تشخیص چهره قفل نمایشگر گوشی شیائومی یا ردمی را باز می‌کنند، می‌توانند از آن به عنوان فرآیند تأیید نمایش محتوای اعلانات در قسمت قفل صفحه نمایش استفاده نمایند.

البته برای بهره‌مندی از این گزینه، شما باید تشخیص چهره را فعال کنید و در ادامه مراحل زیر را پشت سر بگذارید و به این قابلیت مخفی در MIUI 11 دسترسی یابید:

  • به تنظیمات و سپس پسورد و امنیت (Password and Security) و بعد بازگشایی با تشخیص چهره (Face Unlock) بروید
  • حالا دکمه Stay on lock screen after unlocking را زده و آپشن Show notification details after verifying face data را فعال کنید

از این پس وقتی چهره شناسایی شد، محتوای اعلانات نیز نمایش داده می‌شود.

 

۷) نوار ابزار برنامه‌ها

این ویژگی MIUI 11 فرآیند یادداشت برداری در گوشی هوشمند را سریع‌تر از قبل می‌کند. با فعالسازی Task Toolbar می‌توان لیست‌های انجام کار را از همان هوم اسکرین ایجاد کرد.

شما می‌توانید این گزینه را در اپلیکیشن Notes شیائومی پیدا کنید. با روشن کردن این آپشن، یک اسلایدر نیمه شفاف در سمت چپ نمایشگر ظاهر می‌شود که با کشیدن آن به سمت راست می‌توانید یادداشت‌های خود را به لیست کارها بیفزایید. نکته جذاب این ویژگی آن است که این اسلایدر در همه اپلیکیشن‌ها در دسترس قرار دارد بنابراین نوت‌برداری بسیار آسان خواهد بود.

 

صفحه نمایش همیشه روشن، آخرین ترفند MIUI 11

آیا می‌دانستید صفحه نمایش همیشه روشن یا Always-on Display هم در گوشی‌های شیائومی وجود دارد؟. این گزینه از آن جهت مخفی است که فقط در دستگاه‌های دارای نمایشگر AMOLED نظیر Redmi K20، Mi Note 10 و . . . کاربرد دارد. به هر حال، با مراجعه به قسمت‌های زیر می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید:

  • گزینه Developer Settings را با مراجعه به تنظیمات دستگاه (Device Settings) و سپس درباره دستگاه (About Phone) فعال کنید. برای انجام این کار باید پنج بار روی آپشن MIUI Version ضربه بزنید
  • در ادامه به تنظیمات اضافی (Additional Settings) و بعد Developer Options بروید و گزینه MIUI Optimization را خاموش کنید
  • حالا در تنظیمات قفل نمایشگر، گزینه Always-on Display را خواهید دید.

 

دیگر ترفند MIUI 11 که شما از آن استفاده می‌کنید ولی در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده را به ما معرفی نمایید.

 

منبع: fossbytes.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: