روش‌های اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون یا مانیتور رایانه

اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون

برخی اوقات که می‌خواهید تصاویر خود را به دوستان یا خانواده نشان دهید و یا دوست دارید فیلم مورد علاقه‌تان را در ابعاد وسیعی ببینید یا می‌خواهید در کلاس مجازی کنفرانس ارائه دهید، صفحه نمایش آیفون‌ها یا آیپدها زیاد بزرگ نیست. در همین حال، همواره نمایشگرهای بزرگی مانند تلویزیون‌ها یا مانیتورها در اطراف ما وجود دارند. با مشاهده این وسایل، اولین چیزی که به ذهنمان می‌آید، اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون یا مانیتور است. خبر خوش آنکه، شما می‌توانید این کار را با چند ترفند و راهکار ساده انجام دهید. با برتر دیجیتال همراه باشید تا روش‌های انجام این کار را فرا بگیرید.

روش اول اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون یا مانیتور رایانه: استفاده از AirPlay با یک تلویزیون هوشمند سازگار با AirPlay

چیزی که به آن احتیاج دارید: تلویزیون هوشمندی که از AirPlay پشتیبانی می‌کند

ایرپلی در آیفون

آسان‌ترین راه جهت پخش بیسیم محتواها از گوشی در تلویزیون، استفاده از AirPlay (راهکار ارائه شده توسط خودِ اپل) می‌باشد. تعدادی از تلویزیون‌های هوشمند و مدرن که توسط ال جی، سامسونگ و سایر برندها تولید شده‌اند، از AirPlay پشتیبانی می‌کنند بنابراین اگر شما هم صاحب چنین تلویزیونی هستید، حتماً از همین روش استفاده نمایید.

برای بهره‌گیری از این شیوه:

  • ابتدا مطمئن شوید که آیفون یا آیپد به همان شبکه وای‌فای وصل شده که تلویزیون به آن وصل است
  • سپس در گوشی خود با کشیدن انگشت از گوشه بالا سمت راست، مرکز کنترل (Control Center) را اجرا کنید.
  • در ادامه روی گزینه Screen Mirroring کلیک کرده و تلویزیونی که می‌خواهید محتواها در آن پخش شوند را انتخاب نمایید.
  • شاید آیفون، آیپد و اپل تی‌وی از شما کدی درخواست کنند و بخواهند اتصال آن را با وارد کردن رمز تأیید کنید؛ اگر این‌گونه شد، مراحل گفته شده را پشت سر بگذارید

لازم به ذکر است که این اقدامات یک بار و به منظور ایجاد امنیت انجام می‌شوند. اگر پس از انتخاب گزینه Screen Mirroring تلویزیون خود را در بین دستگاه‌ها مشاهده نکردید، اطمینان حاصل کنید که تلویزیون با AirPlay سازگار بوده و به همان وای‌فای وصل است که آیفون یا آیپد وصل شده است.

روش دوم اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون یا مانیتور رایانه: استفاده از کابل و مبدل رسمی Lightning به HDMI اپل

چیزی که به آن احتیاج دارید: ۱) کابل مبدل Lightning به HDMI و ۲) کابل HDMI

کابل Lightning به HDMI

خبر خوب این است که آیفون‌ها و آیپدها دارای قابلیت‌های خروجی پخش ویدیو بوده و گزینه پشتیبانی از پخش محتواها در یک نمایشگر دیگر درون آنها گنجانده شده است. و اما خبر بد این است که برای بهره‌مندی از این امکانات می‌بایست کابلی که تصویرش را در بالا می‌بینید را خریداری کنید.

هر کدام از این مبدل‌ها ۴۹ دلار قیمت خورده که نسبتاً گران است؛ به خصوص آنکه علاوه بر آن به یک کابل HDMI دیگر نیز نیاز دارید. در اینجا یا باید یک کابل HDMI به صورت جداگانه بخرید و یا از همان کابل دستگاه رسیور یا دریافت کننده، ست تاپ باکس یا کنسول بازی استفاده نمایید. ضمناً، شاید برخی از تلویزیون‌ها کابل HDMI داشته باشند. توجه کنید که اگر دارید از یک آیپد پرو یا آیپد ایر ۲۰۲۰ استفاده می‌کنید، به جای کابل Lightning، به یک مبدل USB-C به HDMI نیاز خواهید داشت زیرا دو تبلت نامبرده پورت Lightning که آیفون‌ها و آیپدهای مقرون‌به‌صرفه‌تر به آن مجهز هستند را ندارند.

مشکلات استفاده از کابل Lightning به HDMI

استفاده از یک کابل Lightning به HDMI جهت پخش محتواها در یک نمایشگر بزرگتر، اشکالات خاص خودش را دارد. اولاً، اتصال آنها سیمی است. البته درست است که با این روش دیگر پهنای باند وای‌فای اشغال نمی‌شود ولی قطعاً راحتی استفاده از آن مانند زمانی که روی مبل نشسته‌اید و از آنجا به صورت بیسیم فیلم پخش می‌کنید، نخواهد بود. به علاوه، هنگام اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون یا مانیتور با استفاده از کابل، اعتراضاتی هم نسبت به رزولوشن و کشیده شدن تصاویر خواهید شنید.

به هر حال، اگر از این روش استفاده کردید، فقط کافی است مبدل Lightning به HDMI را به گوشی یا آیپد خود وصل کرده و در ادامه با کابل HDMI آیفون یا آیپد را به تلویزیون متصل کنید. فقط مطمئن باشید که تلویزیون خود را روی دریافت محتواها از ورودی HDMI تنظیم کرده‌اید و روی آنتن، کابل و یا ورودی AV تنظیم نشده است. تلویزیون‌ها معمولاً فهرستی دارند که از آنجا می‌توانید HDMI را انتخاب کنید. پس از چند ثانیه، دستگاه به صورت خودکار محتواهای ویدیویی و صوتی را به تلویزیون ارسال خواهد کرد. توجه داشته باشید که تصویری که در تلویزیون پخش می‌شود با کمی تأخیر همراه خواهد بود. این تأخیر به خاطر تبدیل سیگنال‌ها توسط کابل می‌باشد و به خاطر عدم کارایی این شیوه نیست.

مبدل ساخت اپل به شما اجازه می‌دهد با ورودی HDMI، آیفون یا آیپد خود را به مانیتور رایانه وصل کنید. البته در مواقعی که استفاده از HDMI امکان‌پذیر نیست، اپل یک مبدل Lightning به VGA تولید کرده که آن را با قیمت ۴۹ دلاری به فروش می‌رساند. این مبدل با بسیاری از تلویزیون‌های قدیمی یا مانیتورها سازگار است ولی نمی‌تواند صداها را منتقل کند.

 

روش سوم اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون یا مانیتور رایانه: استفاده از اپل تی‌وی و AirPlay

چیزی که به آن احتیاج دارید: اپل تی‌وی

اپل تی وی

قطعاً تا کنون اسم اپل تی‌وی را شنیده‌اید. اپل تی‌وی ست تاپ باکس ساخت اپل است که به شما اجازه پخش ویدیوها و موسیقی‌ها را در نمایشگری بزرگتر می‌دهد. به علاوه، این ست تاپ باکس از AirPlay هم پشتیبانی می‌کند تا از طریق آن بتوانید محتوای پخش شده در آیفون یا آیپد را مستقیماً و به صورت کاملاً بیسیم و از طریق شبکه وای‌فای خانگی در تلویزیون پخش کنید.

فعالسازی AirPlay در اپل تی‌وی کار بسیار راحتی است. شما فقط باید مطمئن باشید که گوشی یا تبلت به همراه اپل تی‌وی به یک شبکه وای‌فای وصل شده‌اند. پس از این مرحله، آیکون AirPlay در مرکز کنترل نمایش داده خواهد شد. روی آن ضربه بزنید تا اپل تی‌وی را انتخاب و پخش محتواها را فعال کنید. حالا باید محتواها در تلویزیون شما پخش شوند.

روش چهارم اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون یا مانیتور رایانه: استفاده از Reflector یا یک نرم‌افزار دیگر

چیزی که به آن احتیاج دارید: نسخه رایگان یا پولی نرم‌افزار Reflector و نصب آن در رایانه

اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون

فرض می‌کنیم که می‌خواهید محتواهای نمایش داده شده در آیفون یا آیپد را در نمایشگری بزرگتر مانند مانیتور رایانه به تماشا بنشینید ولی هیچ‌کدام از روش‌های بالا کارآمد نبوده است. واقعیت را بگوییم که هنوز یک راه دیگر وجود دارد و آن دانلود یک اپلیکیشن تخصصی برای انجام این کار می‌باشد.

یکی از بهترین برنامه‌ها که پاسخگوی نیازهای ما باشد، Reflector 3 است. خیلی خلاصه بگوییم که این برنامه کامپیوتر (چه PC و چه مک‌بوک) را به دریافت کننده AirPlay تبدیل می‌کند. این اپلیکیشن به صورت بیسیم و با اتصال وای‌فای کار کرده و در صورتی که رایانه قابلیت اتصال به وای‌فای را ندارد، با کابل USB هم کار خواهد کرد. به طور کلی این راهکار بسیار ساده و ارزانی است بنابراین اگر دوست دارید آن را امتحان کنید، نسخه رایگان Reflector به مدت ۷ روز جهت آزمایش اولیه در دسترس قرار گرفته است.

معایب استفاده از نرم‌افزار Reflector

استفاده از این نرم‌افزار برای اجرای فایل‌های ویدیویی حجیم از طریق اتصال وای‌فای روش ایده‌آل و مناسبی نیست زیرا پخش برخی از فریم‌ها با تأخیر همراه شده و یا برخی از آنها کلاً رد خواهد شد اما در مجموع به کارگیری آن جهت نمایش تصاویر موجود در آیفون یا آیپد در نمایشگری بزرگتر راهکار مناسبی خواهد بود.

برای استفاده بیسیم از Reflector اپلیکیشن آن را از سایت مربوطه دانلود و در کامپیوتر نصب و اجرا کنید. توجه داشته باشید پنجره‌ای از این نرم‌افزار شاید اصلاً نمایش داده نشود ولی آیکون آن در بخش پایینی رایانه حضور خواهد داشت تا نشان دهد که Reflector اجرا شده و آماده به کار است. در واقع همین آیکون است که با آن می‌توانید به آیفون یا آیپد دست یابید و AirPlay را از مرکز کنترل فعال کنید. اگر دکمه AirPlay وجود ندارد، اطمینان حاصل نمایید که کامپیوتر یا گوشی‌تان به یک شبکه بیسیم وصل شده‌اند.

استفاده از Reflector با کابل USB هم بسیار ساده است زیرا فقط باید دستگاه گوشی یا تبلت را به کامپیوتر وصل کرده و آن را اجرا کنید. در ادامه دکمه AirPlay در مرکز کنترل نمایان خواهد شد. توجه داشته باشید که چنان‌چه رایانه دسکتاپی شما با استفاده از سیم به همان مودمی وصل شده که آیفون یا آیپد به آن وصل است، Reflector همچنان به صورت بیسیم کار خواهد کرد.

 

شما چه روش دیگری برای اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون یا مانیتور می‌شناسید؟ آن را از طریق بخش نظرات، به ما و دیگران آموزش دهید.

 

۷ روش اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

 

منبع: phonearena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: