بررسی دستبند هوشمند شیائومی می بند ۵

شیائومی به تازگی از دستبند جدید خود یعنی می بند ۵ (Mi Band 5) در چین رونمایی کرده است. اگرچه این وسیله در مقایسه با مدل پیشین پیشرفته‌تر نشده ولی باز هم ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود نسبت به می بند ۴ (Mi Band 4) یک دستگاه جدیدتر به حساب بیاید. بنابراین اگر قصد خرید می بند 5 را دارید، حتماً این مقاله را مطالعه کنید؛ پس با برتر دیجیتال همراه باشید.

تفاوت‌های می بند ۵ با می بند ۴

از نظر سخت‌افزاری و طراحی، تفاوت چندانی میان می بند ۵ و می بند ۴ وجود ندارد.

Xiaomi Mi Band 5

مهمترین وجه تمایز دستبند می بند ۴ و می بند ۵

مهمترین وجه تمایز این دو دستبند، نمایشگر AMOLED مدل پیشرفته‌تر است بنابراین به جای اینکه صفحه نمایش آن ۰٫۹۵ اینچی باشد، ۱٫۱ اینچی می‌باشد. البته این نکته هم تفاوت زیادی به وجود نمی‌آورد، اما حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش در آن کوچکتر شده و می‌توان محتواهای بیشتری را مشاهده کرد. اگرچه نمی‌توان در یک نگاه متوجه این تفاوت سایز شد ولی به راحتی می‌توان دید که محتواهای بیشتری نمایش داده شده‌اند.

تفاوت روشنایی صفحه نمایش در می بند ۴ و می بند ۵

دیگر ویژگی بهبود یافته، به میزان روشنایی صفحه نمایش مربوط می‌شود. به طوری که پنل AMOLED و ۱٫۱ اینچی حالا می‌تواند ۴۵۰ نیت واحد روشنایی داشته باشد تا راحت‌تر بتوان در زیر نور خورشید با آن کار کرد. متأسفانه همچنان خبری از گزینه تنظیم خودکار نور نمایشگر نیست، بنابراین باید خودتان نور آن را به حداکثر برسانید. انجام این کار نیز نسبتاً سخت است چرا که باید از منوی تنظیمات آپشن مربوطه را پیدا کنید. البته اکثر مواقع از میزان روشنایی که نمایشگر دارد، رضایت خواهید داشت.

نهایت روشنایی صفحه نمایش Mi Band 5

آن‌طور که شیائومی مدعی شده، بیش از ۱۰۰ تم وجود دارد که می‌توان از میان آنها یکی را به عنوان پس‌زمینه می بند ۵ انتخاب کرد اما تا به امروز، هنوز برخی تم‌های خاص به استور اضافه نشده‌اند. گویا بعضی از آنها فقط مخصوص چین هستند.

شارژ مغناطیسی شیائومی می بند ۵

دیگر قابلیت فوق‌العاده می بند ۵، روش شارژ مغناطیسی و کاملاً جدید آن است. اگر می بند ۴ را خریده و از آن استفاده کرده‌اید، می‌دانید که حتی اگر می‌خواستید آن را هر چند هفته یک بار شارژ نمایید نیز کار سختی داشتید. البته شیائومی سرعت شارژ را افزایش نداده که کاملاً هم منطقی به نظر می‌رسد زیرا این دستبند را به طور مداوم به شارژ نمی‌زنیم.

وجود بیش از ۱۰۰ تم در استور شیائومی می بند ۵

تمام موارد گفته شده، تفاوت‌های میان می بند ۵ و می بند ۴ بودند. صادقانه بگوییم که این دو دستبند از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارند و از آن جایی که سایز آنها با یکدیگر برابر است، می‌توان بند مدل سال قبل را در محصول امسال شیائومی قرار داد.

امکان قرار دادن بند می بند ۴ در می بند ۵

بررسی وضعیت جسمانی توسط شیائومی می بند ۵

امکان بررسی ۱۱ نوع فعالیت ورزشی

سری می بند به عنوان مناسب ترین بررسی‌کننده وضعیت جسمانی

به عنوان وسایل ارزان قیمت بررسی‌کننده وضعیت جسمانی، محصولاتسری می بند (Mi Band) شیائومی همیشه مورد استقبال خریداران قرار گرفته‌اند. حالا علاوه بر ۶ حالت بررسی وضعیت جسمانی موجود در می بند ۴، شیائومی می بند ۵ از چندین حالت دیگر نیز پشتیبانی می‌کند تا تعداد آنها در مجموع به ۱۱ عدد برسد.

مطمئناً این گزینه‌ها می‌توانند نسبت به موارد موجود در می بند ۴ پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای به شمار بروند. ضمن اینکه می بند ۵ همچون مدل قبلی تأییدیه ضد آب 5ATM را دریافت کرده تا بتوان از آن حین شنا کردن نیز استفاده کرد. بر این اساس، وقتی که در حال دوش گرفتن یا شنا کردن هستید هم می‌توانید از این دستبند بهره ببرید.

دارای تاییدیه ضد آب

در کنار بررسی فعالیت‌های ورزشی، می بند ۵ از چندین گزینه مخصوص بررسی وضعیت جسمانی نظیر وضعیت خواب، اکسیژن خون، شمارنده ضربان قلب، میزان اضطراب، سیستم امتیازدهی سطح هوشیاری و عادت ماهانه زنان نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی وضعیت خواب توسط شیائومی می بند ۵

بر اساس آزمایش‌های انجام شده، زمانی که دو دستبند می بند ۴ و می بند ۵ را می‌پوشید و می‌خوابید، وضعیت استراحت و خواب شما بررسی می‌شود ولی در مجموع کار سختی است که بخواهیم بگوییم کدام یک دقیق‌تر عمل می‌کند.

شمارنده ضربان قلب در می بند ۵

ضمن اینکه می‌توان سیستم بررسی‌کننده وضعیت قلب را با فرکانس‌های مختلف و در طول روز فعال کرد اما توجه داشته باشید که انجام این کار باعث افزایش مصرف انرژی باتری دستبند می‌گردد. به علاوه، این محصول شیائومی دارای نوعی هشداردهنده در مورد فعالیت قلب است و می‌تواند از طریق لرزش و اعلانات به کاربران در مورد ضربان نامرتب این عضو حیاتی هشدار دهد.

امکان فعالسازی حالت شمارنده ضربان قلب در تمام طول روز

بررسی میزان استرس و سیستم امتیازدهی سطح هوشیاری

دو گزینه بررسی میزان استرس و سیستم امتیازدهی سطح هوشیاری هم به افراد کمک خواهد کرد تا از وضعیت سلامت فیزیکی خود آگاه شوند. مطمئناً نمایش آمارهای عددی برای بررسی وضعیت فیزیکی روش مناسبی است تا افراد بتوانند به هدف خود یعنی داشتن بدنی روی فرم برسند. البته نمی‌توان گفت که سیستم امتیازدهی سطح هوشیاری دقیق است یا خیر اما حداقلش آنکه اطلاعات مفیدی در اختیارمان قرار داده و مایه دلگرمی ما برای داشتن بدنی سالم خواهد بود.

امکان بررسی میزان هوشیاری

استفاده به عنوان کنترل از راه دور و عکسبرداری با دوربین

علاوه بر اینکه می بند ۵ یک دستبند مناسب برای بررسی وضعیت جسمانی است ولی ویژگی‌های متعددی هم دارد که باعث شده‌اند این محصول شیائومی به یک دستیار هوشمند نیز تبدیل گردد. در این دستبند قابلیت‌هایی نظیر هشدار حالت بیکاری، پخش اعلانات، یادآور تماس، کنترل موسیقی، گزارش آب و هوا، پیدا کننده گوشی و . . . وجود دارد. پیش از این بسیاری از ویژگی‌های گفته شده را در می بند ۴ دیده بودیم بنابراین چیز جدیدی در اینجا مشاهده نمی‌کنیم.

استفاده به عنوان کنترل از راه دور و عکسبرداری با دوربین

امکان کنترل از راه دور دوربین در می بند ۵

حالا علاوه بر موارد مذکور، می بند ۵ یک گزینه تازه دارد که باعث می‌شود با اتصال بلوتوث بتوان از آن به عنوان یک کنترل از راه دور دوربین استفاده کرد. از این دستبند می‌توان برای عکسبرداری بهره برد اما هنوز قابلیت ضبط فیلم با آن فراهم نشده است. شاید این گزینه چندان شاخص نباشد اما تصویربرداری با گوشی را بسیار راحت‌تر خواهد کرد و در شرایطی که می‌خواهید به تنهایی به مسافرت بروید یا تصاویر گروهی بگیرید، مطمئناً کارآمد خواهد بود.

 

دوام باتری در شیائومی می بند ۵

در مورد باتری اما، این محصول شیائومی تفاوت چندانی نکرده است. باتری می بند ۵ می‌تواند بدون اینکه گزینه‌ای در آن روشن شود، به مدت ۱۵ روز دوام بیاورد. جالب آنکه پس از ۵ روز استفاده از آن خواهید دید که حدوداً ۴۰ درصد انرژی باتری استفاده شده که یک نتیجه مطلوب به حساب می‌آید. همان‌طور که در ابتدای این مقاله هم گفتیم، شیوه شارژ مغناطیسی این دستبند، فرآیند شارژ باتری آن را به کار بسیار ساده‌ای تبدیل کرده است.

دوام باتری طولانی مدت

توضیحاتی که دادیم، تمام موارد جدید پیرامون می بند ۵ بودند. این دستبند با امکانات و ویژگی‌های کاربردی که دارد از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و از همه مهمتر، قیمت مناسبی هم دارد.

شیائومی می بند ۵

شما فکر می‌کنید می بند ۵ نسبت به می بند ۴ پیشرفته‌تر است؟ آیا امکانات آن در مقایسه با مدل پیشین بیشتر شده‌اند؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: gizmochina.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: