نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Redmi 9A

نقد و بررسی شیائومی Redmi 9A

در میان محصولات شیائومی به وفور می‌توانیم گوشی‌هایی را بیابیم که بسیار ارزان‌قیمت هستند؛ گوشی Redmi 9A یکی از این گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی است. این گوشی از چند جهت از جمله نمایشگر بزرگ، سیستم عامل و رابط کاربری به ‌روز و باتری بادوام خاص است. حال امروز در برتر دیجیتال می‌خواهیم این موبایل را ارزیابی کنیم؛ پس با ما همراه باشید و مقاله بررسی گوشی Redmi 9A را بخوانید.

مقدمه

در حال حاضر ردمی ۹ ای مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی شیائومی است که کمتر از ۱۰۰ دلار قیمت خورده است. این موبایل به درد کسانی می‌خورد که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند و نمی‌خواهند بابت خرید تلفن همراه پول زیادی بپردازند و حتی همین ۱۰۰ دلار هم برایشان زیاد است. برای این اشخاص که بودجه محدودی دارند، شیائومی Redmi 9A بهترین گوشی بازار موبایل به شمار می‌آید.

گوشی ردمی نه ای

این تلفن همراه امکانات فوق‌العاده‌ای را با قیمتی مناسب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. شیائومی برای اینکه بتواند ارزش آن را در همین مقدار حفظ کند، چشمش را روی برخی از مشخصات فنی بسته است. باید این‌گونه بگوییم که ردمی ۹ ای مخصوص افرادی است که قبلاً گوشی‌های قدیمی دکمه‌ای داشته‌اند. با این حال و بر خلاف قیمت کم، شیائومی توانسته با گنجاندن امکاناتی نظیر نمایشگر بزرگ، باتری بادوام، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و دوربین اصلی توانمند در این محصولش، توجه بسیاری از افراد را جلب کند.

نمای قاب پشتی شیائومی Redmi 9A

این گوشی اندرویدی، برای برقراری تماس، ارسال پیامک، وبگردی و گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی مناسب بوده و از وجود باتری مقاومی بهره می‌برد که با استفاده معمولی تا دو روز دوام خواهد آورد. علاوه بر این‌ها، رابط کاربری MIUI 12 شیائومی هم ویژگی‌های متعددی دارد و می‌توانیم این مورد را در کنار سابقه درخشان کمپانی چینی در انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، از جمله مزایای این تلفن همراه به حساب بیاوریم.

 

محتویات درون جعبه

Xiaomi Redmi 9A Unboxing

درون جعبه شیائومی ردمی ۹ ای، خودِ گوشی، دفترچه راهنما، ابزار درآوردن سیمکارت، شارژر ۱۰ واتی و یک کابل microUSB وجود دارد. بنا به دلایلی نامشخص، شیائومی قاب ژله‌ای شفاف را در جعبه نگذاشته که بسیار عجیب است. علاوه‌براین، استفاده از پورت microUSB هم تصمیم شگفت‌انگیز دیگری بود که شیائومی اتخاذ کرده است؛ زیرا امروزه در صنعت گوشی‌های هوشمند اکثر شرکت‌ها از درگاه USB-C بهره می‌برند. در نهایت، روی موبایل هم خبری از پوشش پلاستیکی نازک نیست. با این حساب، به نظر می‌رسد می‌بایست حتماً برخی از امکانات حذف شوند تا قیمت شیائومی Redmi 9A به کمتر از ۱۰۰ دلار برسد.

 

بررسی گوشی Redmi 9A از نظر طراحی

علی‌رغم اینکه ظاهر این موبایل بزرگ به نظر می‌آید ولی وزن آن کم است؛ این‌گونه به نظر می‌رسد که سنگینی آن به صورت متعادل در تمامی قسمت‌ها پخش شده است. از طرفی، خط مات قاب پشتی که در آن ماژول دوربین اصلی و برند Redmi قرار گرفته‌اند، در عین سادگی، کمک زیادی به زیبایی این دستگاه می‌کند.

در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند، حاشیه‌های مشکی اطراف نمایشگر نسبتاً ضخیم‌تر هستند؛ اما ما نباید نسبت به این نکته حساس باشیم زیرا قیمت ردمی ۹ ای بسیار پایین است. در بالای صفحه نمایش یک ناچ قطره‌ای شکل حضور یافته تا دوربین سلفی در آنجا قرار گیرد. دکمه‌ها در سمت راست قرار دارند ولی بهتر می‌بود برای کسانی که ترجیح می‌دهند با یک دست با گوشی کار کنند، کمی پایین‌تر قرار می‌گرفتند. در مجموع بازخوردی که پس از لمس دکمه‌ها دریافت خواهید کرد، فوق‌العاده خواهد بود.

در گوشه بالا سمت چپ، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و در پایین پورت microUSB، شیار مخصوص اسپیکر و بریدگی میکروفون دیده می‌شوند. درگاه microUSB علامت مناسبی است که نشان می‌دهد شیائومی می‌خواهد کسانی که هنوز موبایل قدیمی دارند و سراغ گوشی‌های مدرن با پورت USB-C نرفته‌اند را جذب کند. محل قرار دادن دو سیمکارت و مموری کارت microSD هم در بالای سمت چپ فریم پلاستیکی قابل مشاهده است.

این موبایل که به رنگ‌های آبی، سبز و مشکی تولید شده، طبق ادعای شیائومی توانسته تأییدیه پوشش نانو P2i را دریافت کند تا در برابر قطرات آب مقاومت کافی داشته باشد. به طور کلی این امکانات برای گوشی که زیر ۱۰۰ دلار قیمت دارد، قابل قبول هستند.

 

بررسی گوشی Redmi 9A از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش LCD شیائومی ردمی نه ای

شیائومی ردمی ۹ ای یک نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی با رزولوشن +HD یا همان ۱۶۰۰ * ۷۲۰ دارد که تراکم پیکسلی آن ۲۶۹ است. این صفحه نمایش در مناطق سربسته رنگ‌ها را به صورت کشیده نشان می‌دهد؛ بنابراین دقت زیاد بالایی ندارد. متأسفانه تغییر تنظیمات مربوط به نور و رنگ نمایشگر نیز تأثیری نخواهد داشت و کیفیت آن را ارتقا نخواهد داد.

رابط کاربری MIUI امکانات متعددی دارد و شیائومی معمولاً آن‌ها را در گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش نیز قرار داده است. از این رو، اگرچه نمایشگر استفاده شده در این موبایل یک پنل LCD است، اما حالت مطالعه در شب و حالت تیره را می‌توان در منوی تنظیمات صفحه نمایش آن پیدا کرد. به صورت خلاصه بگوییم که اگر کیفیت صفحه نمایش برایتان اهمیت زیادی دارد، بهتر است پول بیشتری بپردازید و گوشی دیگری را بخرید.

 

بررسی گوشی Redmi 9A از نظر سخت افزاری

قدرت پردازشی شیائومی Redmi 9A توسط تراشه هشت هسته‌ای Helio G25 تأمین می‌شود. این گوشی با حافظه‌های داخلی ۳۲ گیگابایتی با رم ۲، ۳۲ گیگابایتی با رم ۳ و ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ تولید شده است. این پردازنده که با فرآیند لیتوگرافی ۱۲ نانومتری TSMC FinFET تولید شده و مجهز به هسته Cortex-A53 است، ۲ گیگاهرتز سرعت دارد. علاوه‌براین، امکان استفاده همزمان از هر دو سیمکارت در کنار مموری کارت microSD وجود دارد؛ از این رو، افرادی که تمایل دارند از حافظه ی بیشتری برخوردار باشند، می‌توانند از این ویژگی بهره‌ ببرند.

 

سرعت اجرای برنامه‌ها

اگر از این موبایل برای برقراری تماس، ارسال پیامک، چک کردن ایمیل‌ها، وبگردی و تماشای ویدیو استفاده کنید، هیچ کندی سرعتی احساس نخواهید کرد؛ اما باید توجه داشته باشید که نرم‌افزارها با کمی تأخیر اجرا خواهند شد. با آغاز فرآیند سوئیچ شدن میان اپلیکیشن‌ها، لگ نیز احساس می‌شود. حال چنان‌چه سوئیچ شدن میان بازی‌ها را انجام دهید، شاهد افت محسوس سرعت خواهید بود. بازی‌های گرافیکی سنگین مانند PUBG یا Call of Duty در این موبایل قابل‌اجرا نخواهند بود؛ هرچند اجرای نسخه‌های Lite آنها با ضعیف‌ترین تنظیمات، شدنی است. در اینجا باز هم توجه کنید که حتی در ورژن Lite بازی‌های نامبرده و با ضعیف‌ترین تنظیمات نیز ردمی ۹ ای داغ خواهد کرد.

تراشه Helio G25 در شیائومی Redmi 9A

رم ۲ گیگابایتی در نسخه پایه را باید ضعیف‌ترین بخش مشخصات فنی هر گوشی بدانیم که زیر ۱۰۰ دلار قیمت دارد. با این وجود، نسخه‌هایی از ردمی ۹ ای تولید شده‌اند که رم ۳ و ۶ و به ترتیب حافظه داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی دارند. پیشنهاد ما هم خرید یکی از دو نمونه معرفی شده به جای نمونه دارای رم ۲ گیگابایتی است.

دیگر قابلیتی که شیائومی آن را کنار گذاشته تا قیمت این محصولش را پایین نگه دارد، سنسور اسکنر اثر انگشت بوده است. ویژگی تشخیص چهره قرار داده شده در این تلفن همراه سرعت پایینی دارد و بعضاً ۱ تا ۲ ثانیه طول می‌کشد تا قفل آن را باز کند. حتی برخی اوقات نمی‌تواند چهره صاحب موبایل را بشناسد که در این شرایط او مجبور می‌شود پین عددی یا الگو را وارد کند.

 

بررسی گوشی Redmi 9A از نظر نرم‌افزار

رابط کاربری MIUI

شیائومی Redmi 9A به صورت پیش‌فرض از رابط کاربری MIUI 12 گلوبال مبتنی بر اندروید ۱۰ بهره می‌برد. پس از اینکه گوشی را روشن کردید، بسته امنیتی ماه آگوست سال ۲۰۲۰ قابل دانلود و نصب خواهد بود. یک نکته فوق‌العاده در مورد شیائومی این است که امکانات مخصوص به پرچمدارانش را در محصولات پایین‌رده و مقرون به صرفه‌اش هم قرار می‌دهد و این یعنی در ردمی ۹ ای می‌توانید از امکانات سفارشی‌سازی متعدد استفاده و گوشی را آن‌طور که دوست دارید، راه‌اندازی کنید.

به علاوه، تمامی قابلیت‌های اندروید ۱۰ نظیر Digital Wellbeing، حالت تیره و گوگل اسیستنت هم در این موبایل حضور دارند. با هر نسخه از MIUI، شیائومی سعی کرده بعضی از امکانات سفارشی‌سازی محصولاتش که سنگین‌تر بودند را حذف کند و ظاهر آن را به شکل و شمایل اندروید خام نزدیک‌تر نماید. در هوم اسکرین این رابط کاربری می‌توانید انگشتتان را به سمت چپ بکشید تا همچون گوشی‌های پیکسل گوگل، فید Discover نمایش داده شود و یا تنظیم کنید که با فشردن دکمه پاور، گوگل اسیستنت فعال گردد.

 

رابط کاربری MIUI 12 در شیائومی Redmi 9A

در رابط کاربری Redmi 9A یک پوشه به نام Tools وجود دارد که در آن اپلیکیشن‌های کاربردی مانند ماشین‌حساب، رادیو، ضبط کننده صفحه نمایش، اسکنر و . . . قرار گرفته‌اند. چندین نرم‌افزار و بازی هم در موبایل نصب شده‌اند که در صورت نیاز امکان لغو نصب آنها فراهم است. با این اوصاف، تعداد برنامه‌های از پیش نصب شده بسیار کم خواهد بود. یکی از نکات منفی این است که حتی پس از دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها از پلی استور نیز تبلیغات پخش می‌شوند. این موضوعی می‌باشد که بسیاری از خریداران گوشی‌های شیائومی (به خصوص موبایل‌های ارزان‌قیمت) نسبت به آن معترض هستند.

شیائومی در زمینه پشتیبانی نرم‌افزاری زبانزد است بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که ردمی ۹ ای هم یک یا دو سال به‌روزرسانی دریافت کند. MIUI 12 بدون هیچ مشکلی در این موبایل اجرا می‌شود و اگر چیزی را در مورد آن دوست ندارید، می‌توانید مخفی و یا کلاً لغو نصب کنید.

خرید گوشی Redmi 9A

 

بررسی گوشی Redmi 9A از نظر دوام باتری

باتری گوشی شیائومی

یکی از امکاناتی که شیائومی از ردمی ۹ ای حذف نکرده، باتری بادوام است. منبع نیروی ۵۰۰۰ میلی‌آمپری این موبایل حتی با استفاده سنگین نیز می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد. در صورتی که نمایشگر دائماً روشن باشد، بین ۷ تا ۸ ساعت دوام خواهد آورد. برای شخصی که از گوشی خود به صورت نیمه سنگین استفاده می‌کند، شیائومی Redmi 9A به راحتی تا دو روز پاسخگو خواهد بود. حالت Ultra Power هم به شما اجازه می‌دهد تا عمر باتری را طولانی‌تر کنید؛ هرچند باعث می‌شود تا عملکرد موبایل بسیار کاهش یابد و محدود گردد.

در ساعاتی که از گوشی استفاده نمی‌کنید، انرژی زیادی از باتری مصرف نخواهد شد به طوری که در شب تا صبح نهایتاً ۲ درصد کم می‌شود. این نقطه قوت اما، با نقطه ضعفی به نام شارژر ۱۰ واتی که تقریباً ۳ ساعت طول می‌کشد تا باتری را پر کند، کاملاً از یاد می‌رود. واقعاً شیائومی می‌بایست پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع ۱۸ واتی را در این محصولش قرار می‌داد؛ زیرا ظرفیت باتری ردمی ۹ ای چنین چیزی را طلب می‌کند. این در حالی است که مدل سال قبل یعنی Redmi 8A از شارژر ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کرد اما کمپانی چینی امسال آن را کنار گذاشته است.

 

کیفیت صدا

جک ۳‌‎٫۵ میلی‌متری در گوشی شیائومی ردمی نه ای

اسپیکر قرار گرفته در سمت راست قاب پایینی گوشی، وظیفه خودش را به نحو احسن انجام می‌دهد. این اسپیکر اگرچه کوچک است ولی انتظاراتمان را برآورده می‌کند؛ بنابراین هنگام برقراری تماس به راحتی پاسخگوی نیازهایمان خواهد بود. اما کیفیت موسیقی‌های پخش شده از آن که تون صدای بلندی داشتند، معمولی است. با این توضیحات، اگر می‌خواهید فیلم ببینید یا فایل صوتی گوش دهید، بهترین راه استفاده از هدفون است.

ردمی ۹ ای یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری دارد که اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید، باید پس از اتصال هندزفری به گوشی، شدت صدا را تا جایی که ممکن است افزایش دهید. زمانی که صدا با شدت کمی پخش می‌شود، کیفیت معمولی دارد. فرآیند جفت شدن این گوشی با هدفون‌های بیسیم نیز بسیار سریع انجام خواهد شد و صداهایی که از این طریق به گوش می‌رسند، کیفیت بهتری خواهند داشت. ضمناً، از آن جایی که پشتیبانی از رادیو FM یک مزیت در کشورهای در حال توسعه به حساب می‌آید، اپلیکیشن FM Radio در پوشه Tools این موبایل قرار گرفته است.

 

بررسی گوشی Redmi 9A از نظر دوربین

بررسی گوشی Redmi 9A از نظر دوربین

شیائومی Redmi 9A از حضور یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی و فلاش LED به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد. در جلو هم یک لنز ۵ مگاپیکسلی استفاده شده که یک بار دیگر نشان‌دهنده پسرفت نسبت به لنز ۸ مگاپیکسلی دوربین سلفی Redmi 8A می‌باشد.

کیفیت تصاویر گرفته شده با شیائومی Redmi 9A قابل قبول است

با توجه به قیمتی که دارد، عکس‌های گرفته شده با این موبایل از کیفیت قابل‌قبولی برخوردارند. تصاویری که در روز به ثبت رسیده‌اند جزئیات را به اندازه کافی نشان می‌دهند و دقت رنگ بالایی هم دارند؛ هرچند اشباع‌شدگی آنها کم است. لنز دوربین اصلی توانست رنگ آسمان را به شکل قابل‌توجهی دقیق به ثبت برساند. رنج دینامیک تصاویر هم زیاد بالا نیست و ذخیره عکس‌های گرفته شده با گزینه HDR نیز کمی زمان‌بر خواهد بود. تصاویر سلفی ثبت شده در روز با لنز ۵ مگاپیکسلی دوربین سلفی نیز بهتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

 

کیفیت حالت پرتره و فیلمبرداری

حالت پرتره هم برای دوربین اصلی و هم برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده اما لبه‌ها و اطراف سوژه زیاد خوب تشخیص داده نمی‌شود؛ ولی به هر حال، از وجود این گزینه در یک گوشی ارزان‌قیمت خرسندیم. اگر به عکسبرداری هنگام غروب خورشید و یا شب‌ها علاقه دارید، باید توجه کنید که Night Mode تعبیه نشده است.

کیفیت دوربین ردمی ۹ ای
نمونه تصویر گرفته شده با شیائومی Redmi 9A در روز
کیفیت دوربین Redmi 9A
نمونه تصویر گرفته شده با شیائومی Redmi 9A در شب

دو دوربین جلو و عقب می‌توانند ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. لنزها به خوبی و به سرعت در فیلم‌ها فوکوس می‌کنند. عملکرد میکروفون در ضبط صداها هم قابل قبول است و در شرایطی که نور کافی وجود داشته باشد، کیفیت ویدیوها جهت اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی یا برقراری تماس تصویری مناسب خواهد بود. ضمناً، خبری از گزینه ثابت‌سازی تصاویر هم نیست که البته با توجه به قیمت پایینی که ردمی ۹ ای دارد، انتظار می‌رفت. به طور کلی کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که دو دوربین ضبط می‌کنند در شرایطی که نور کافی وجود دارد، مناسب است و در شب‌ها و یا فضاهای سربسته، کیفیت در بعضی اوقات افت خواهد کرد.

 

اتصالات

با توجه به پشتیبانی از شبکه LTE، این گوشی می‌تواند با اینترنت 4G محتواهای مدنظر شما را دانلود و یا پخش کند. کیفیت تماس برقرار شده با ردمی ۹ ای چه در حالت اسپیکر و چه در حالت گوشی هم قابل قبول بوده و مشکلی از بابت ارسال پیامک، دانلود اپلیکیشن‌ها، تماشای ویدیوها و . . .  نخواهید داشت. ضمن اینکه می‌توان هدفون‌های بلوتوثی را از طریق بلوتوث نسخه ۵ به این دستگاه وصل کرد. همچنین، به خاطر اقتصادی بودنش، ماژول NFC در Redmi 9A قرار داده نشده است؛ بنابراین نمی‌توان از سیستم‌های پرداخت بیسیم استفاده کرد.

 

جمع‌بندی

پس از کار کردن با ردمی ۹ ای، درک این قضیه که زیر ۱۰۰ دلار قیمت خورده سخت خواهد بود. از نظر اندازه صفحه نمایش، دوام باتری، کیفیت صدا، سیستم نرم‌افزاری MIUI و عملکرد دوربین در روز می‌توانیم امتیازات مناسبی را به این گوشی بدهیم. در برخی از زمینه‌ها نظیر ظرفیت رم، سرعت شارژ، سنسور اسکنر اثر انگشت و دوربین سلفی هم فکر می‌کنیم که شیائومی می‌توانست با دست بازتری عمل کند.

به طور کلی شیائومی Redmi 9A برای کسانی که قبلاً گوشی‌های باز شونده یا دکمه‌ای داشتند مناسب خواهد بود. با این حال، برای افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند، همین ۱۰۰ دلار نیز زیاد است اما بهتر می‌بود شیائومی با دریافت هزینه‌ای بیشتر، امکاناتی مانند گارد محافظ ژله‌ای، محافظ صفحه نمایش، شارژر ۱۸ واتی و رم ۳ گیگابایتی را در ردمی ۹ ای قرار می‌داد.

 

مزایای شیائومی Redmi 9A

  • دوام باتری طولانی‌مدت
  • بسیار خوش‌دست علی‌رغم داشتن نمایشگر بزرگ
  • بهره‌مندی از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و مجهز به رادیو درونی
  • دارای رابط کاربری MIUI 12 به صورت پیش‌فرض
  • مجهز به صفحه نمایش ۶٫۵۳ اینچی با رزولوشن +HD و گزینه مطالعه در شب

 

معایب شیائومی Redmi 9A

  • رم ۲ گیگابایتی
  • مدت زمان طولانی برای شارژ شدن
  • کیفیت پایین و دقت کم رنگ‌های نمایش داده شده در نمایشگر
  • پسرفت دوربین سلفی نسبت به لنز دوربین جلوی Redmi 8A
  • نداشتن سنسور اسکنر اثر انگشت

 

خرید گوشی Redmi 9A

 

حال که بررسی گوشی Redmi 9A را مطالعه کرده‌اید، نظرتان در مورد این گوشی چیست؟ به خاطر کدام مزیت، می‌خواهید شیائومی ردمی ۹ ای را خریداری کنید؟.

 

منبع: androidheadlines.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

10 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

قاسم - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۶٫۲۳ ساعت: ۰۲:۵۶

سلام. منم ردمی 9 a با حافظه 64 و رم 4 با قابلیت استفاده از حافظه داخلی و تبدیل به 5 رو داشتم. خیلی خوب بود. خدا نگذره از خفت گیر بی وجدان که هم ازم دزدیدش و داغش رو رو دلم گذاشت و هم یه ضربه با قمه با کتفم زد.
خاطره بدی از این گوشی برام موند اما بخاطر کیفیت خوب نسبت به قیمتش دوباره میخرمش. به محض اینکه پول دستم بیاد

کوروش - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۵٫۲۹ ساعت: ۲۳:۵۷

سلام من یکی از فامیلامون همین گوشی رو داره نسخه ۳۲ گیگ فک کنم خیلی بده وسط بازی کرش میکنه و لگ ب شدت موقع بازی احساس میشه و گاهی وقت ها هنگ میکنه
حقیقتا من فکر کردم گوشیش ویروسی شده و گوشی رو فلش کردیم ولی بازم همین مشکل رو داشت

برتر دیجیتال - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۶٫۰۵ ساعت: ۲۲:۲۳

سلام دوست عزیز؛
نسخه ۳۲ گیگ این گوشی کمی ضعیف هست حافظه رم پایینی هم داره. البته ممکنه بد افزار روی گوشی نصب شده باشه. بایستی بررسی بشه.
با تشکر.

سجاد - تاریخ: ۱۴۰۳٫۰۱٫۲۰ ساعت: ۱۷:۰۹

سلام خیلی گوشی مزخرفیه تند تند هنگ می‌کنه نخرید

الهام - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۳٫۱۹ ساعت: ۱۰:۴۶

سلام گوشی شیامی ردمی A9مادون قرمز داره ؟

برتر دیجیتال - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۳٫۱۹ ساعت: ۱۸:۱۳

سلام دوست عزیز:
بله داره. لینک ویدئو از یوتیوب میزاریم اینجا پس از روشن کردن قند شکن ملاحظه بفرمایید:
https://www.youtube.com/watch?v=pbg3G_8ylVQ
با تشکر از شما.

ح.ن - تاریخ: ۱۴۰۱٫۱۱٫۱۸ ساعت: ۲۲:۲۶

منم خریدم با حافظه 32ورم2 خیلی بد اصلا راضی نیستم

پسندیدم 4
نپسندیدم 2
جعفر حارث آبادی - تاریخ: ۱۴۰۱٫۱۱٫۰۳ ساعت: ۱۷:۰۳

من گوشی شیامی ردمی 9a رو حافظه 64با رم 4 دارم واقعن عالیه همه جور برنامه و بازی هارو جواب میده خوبه با این قیمت همچین گوشی گیرت نمیاد

پسندیدم 3
نپسندیدم 2
آی - تاریخ: ۱۴۰۱٫۰۸٫۲۳ ساعت: ۲۱:۲۴

من این گوشی رو دارم
یعنی من اشتباه کردم اینو خریدم؟؟

پسندیدم 6
نپسندیدم 4
قاسم - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۶٫۲۳ ساعت: ۰۲:۵۳

با حافظه 64 و رم 4 با قابلیت 5 شدن عالیه.

شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: