آموزش حذف تبلیغات از رابط کاربری MIUI

آموزش حذف تبلیغات از رابط کاربری MIUI

چند سالی می‌شود که شیائومی به عنوان یکی از ارکان اصلی بازار گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد و در همین مدت کوتاه توانسته برای خودش نامی دست و پا کند. این کمپانی چینی به طور کلی بیشتر به خاطر تولید موبایل‌های باکیفیت ولی ارزان شناخته می‌شود. اما یکی از معایب اصلی محصولات او پخش تبلیغات در رابط کاربری MIUI و بعضی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض است. امروز در برتر دیجیتال می‌خواهیم شما را با روش‌های حذف تبلیغات از رابط کاربری MIUI آشنا کنیم. البته این راهکارها در MIUI 12 امتحان شده‌اند ولی برای ورژن‌های قدیمی‌تر این پوسته نرم‌افزاری نیز کاربردی هستند.

یکی از دلایلی که شیائومی می‌تواند سخت‌افزار قدرتمند را با قیمت کمتری نسبت به رقبایش به فروش برساند آن است که این شرکت در واقع یک کمپانی جمع‌آوری داده می‌باشد یعنی اطلاعات شخصی کاربران محصولاتش هستند. بنابراین گوشی‌های هوشمند به عنوان ابزاری برای جمع کردن این داده‌ها به کار می‌روند.

از آن جایی که می‌بایست قیمت تمام شده گوشی‌هایی که تولید می‌شوند را پایین نگه داشت، شیائومی تصمیم گرفته در رابط کاربری و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض خودش مدام تبلیغات پخش کند. البته روش‌هایی برای غیرفعالسازی این آگهی‌ها وجود دارد هرچند مراحلی که باید برای انجام این کار طی شوند شاید طولانی به نظر بیایند.

حذف تبلیغات از رابط کاربری MIUI با خاموش کردن اپلیکیشن MSA

بهتر است استفاده از این روش را در اولویت قرار دهید زیرا می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به پخش آگهی‌های تبلیغاتی MIUI را حذف کند. شیائومی نمی‌خواهد به کاربران اجازه دهد از پخش تبلیغات جلوگیری نمایند به همین دلیل فرآیند انجام این کار را کمی خسته‌کننده و طولانی کرده است اما با کمی صبر و حوصله می‌توانید اپلیکیشن MSA که مخفف MIUI System Ads می‌باشد را غیرفعال کنید. در اینجا ابتدا باید مطمئن باشید که رابط کاربری گوشی شما MIUI بوده و به اینترنت وای‌فای یا سیمکارت وصل شده‌اید. متأسفانه امکان استفاده از این ترفند به صورت آفلاین وجود ندارد.

  • به تنظیمات و سپس بخش پسورد و امنیت (Password & Security) بروید
  • در قسمت اجازه دادن و ابطال (Authorization & Revocation)، گزینه MSA را پیدا کرده و آن را خاموش کنید
  • حالا ۱۰ ثانیه منتظر بمانید و باطل کردن (Revoke) را بزنید
  • ممکن است پیامی دریافت نمایید که می‌گوید نمی‌تواند مجوزها را باطل کند. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا سیستم به شما اجازه دهد

حذف تبلیغات از رابط کاربری MIUI با خاموش کردن اپلیکیشن MSA

این روش، بسیاری از تبلیغات رابط کاربری MIUI را حذف خواهد کرد. تا به اینجا تنها آگهی‌های سیستمی محصولات شیائومی غیرفعال شده‌اند. سایر تبلیغات ممکن است در بعضی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض این شرکت فعال باقی بمانند که می‌بایست به صورت دستی خاموش شوند. یک نکته که بد نیست در اینجا به آن اشاره کنیم این است که کمتر کسی از نرم‌افزارهای ساخت شیائومی مانند مرورگرش برای وبگردی استفاده می‌کند و اکثراً ترجیح می‌دهند سراغ کروم و یا برنامه‌های مشابه بروند.

چگونگی غیرفعالسازی تبلیغات پیشنهادی شخصی‌سازی شده

حال که مجوزهای MSA را باطل کرده‌اید، می‌توانید پیشنهاداتی که MIUI برایتان ارسال می‌کند را غیرفعال کنید. برای انجام این کار که سبب می‌شود شیائومی نتواند اطلاعات مربوط به نحوه استفاده از گوشی و داده‌های شما را جمع‌آوری کند، مراحل زیر را طی کنید:

  • به تنظیمات و سپس بخش حفاظت از حریم شخصی (Privacy Protection) یا حریم شخصی (Privacy) بروید
  • در قسمت حریم شخصی، به دنبال گزینه خدمات تبلیغاتی (Ad Services) و بعد تبلیغات پیشنهادی شخصی‌سازی شده (Personalized Ad Recommendations) بگردید
  • این گزینه را غیرفعال نمایید تا دیگر تبلیغاتی که مربوط به نحوه استفاده از گوشی و داده‌های شما هستند را مشاهده نکنید

غیرفعالسازی تبلیغات در اپلیکیشن‌های Mi Security و Mi Browser

غیرفعالسازی تبلیغات در دو اپلیکیشن Mi Security و Mi Browser بسیار آسان است. به تنظیمات بروید و مراحلی که در ادامه گفته شده را طی کنید:

غیرفعالسازی تبلیغات در Mi Browser

  • اپلیکیشن Mi Browser را اجرا کرده و از بالا سمت راست به تب Profile مراجعه کنید
  • در ادامه و با انتخاب آیکون مربوطه، به تنظیمات برنامه بروید
  • از قسمت تنظیمات پیشرفته (Advanced)، تیک آپشن افزودن تبلیغات (Add Ads) را بزنید

غیرفعالسازی تبلیغات در Mi Security

  • اپلیکیشن Mi Security را اجرا کرده و به تنظیمات بروید
  • سپس گزینه دریافت پیشنهادات (Receive Recommendations) را خاموش کنید

حذف تبلیغات از رابط کاربری MIUI و در اپلیکیشن‌های Mi Music و Mi Video

برای غیرفعالسازی تبلیغات در اپلیکیشن‌های Mi Music و Mi Video شیائومی، کاری که باید انجام دهید تقریباً شبیه مراحل بالاست هرچند در برنامه Mi Video برخی گزینه‌ها متفاوت هستند.

  • اپلیکیشن Mi Music را اجرا کرده و از گوشه بالا سمت راست به تنظیمات بروید
  • سپس به تنظیمات پیشرفته (Advanced) رفته و گزینه‌های دریافت مراجع (Receive Referrals) و نمایش تبلیغات (Show Ads) را غیرفعال کنید

چگونگی غیرفعالسازی تبلیغات در File Manager, folders and Mi Downloads

برای جلوگیری از پخش تبلیغات در منوهای برنامه File and Folder Manager مانند پوشه دانلودها، در MIUI 10 همان مراحلی که برای Mi Browser و Mi Security انجام داده بودید را تکرار کنید.

  • به تنظیمات و بعد تنظیمات اپلیکیشن سیستم (System Application Settings) مراجعه کنید
  • برنامه File Manager یا اپلیکیشن‌های Folders و Downloads را بیابید
  • گزینه پیشنهادات (Recommendations) و نمایش محتوای پیشنهادی (Show Recommended Content) را به ترتیب در اپلیکیشن‌های Mi File Manager و Mi Downloads غیرفعال کنید
  • برای هر پوشه نیز باید فایل مدنظر را انتخاب کرده و بعد گزینه اپلیکیشن‌های ارتقا یافته (Promoted Applications) را غیرفعال کنید

 

حذف تبلیغات از رابط کاربری MIUI و اپلیکیشن MIUI Themes

  • اپلیکیشن MIUI Themes را اجرا کرده و به حساب (Account) بروید
  • به دنبال گزینه تنظیمات (Settings) بگردید و سپس پیشنهادات (Recommendations) را غیرفعال کنید

حذف تبلیغات از رابط کاربری MIUI و اپلیکیشن MIUI Themes

صادقانه بگوییم که پخش تبلیغات باعث اختلال در عملکرد رابط کاربری می‌شود اما وقتی آنها را غیرفعال می‌کنید، دیگر در MIUI خبری از آگهی تبلیغاتی نخواهد بود و شما می‌توانید از کار کردن با گوشی شیائومی خود نهایت لذت را ببرید.

 

آیا شما روش ساده‌تری برای حذف تبلیغات از رابط کاربری MIUI سراغ دارید؟

 

منبع: nextpit.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: