هر آنچه در رویداد سامسونگ Unpacked 2021 معرفی شد

رویداد رونمایی گلکسی S21

سامسونگ در رویداد رونمایی گلکسی S21، علاوه بر معرفی گوشی‌های جدید از هدفون گلکسی بادز پرو نیز رونمایی کرد. حال برای اینکه با محصولات تازه کمپانی کره‌ای بیشتر آشنا شوید و ببینید در رویداد سامسونگ Unpacked 2021 چه گذشت، با برتر دیجیتال همراه باشید.

معرفی گلکسی S21 Ultra 5G

بیش از یک دهه است که گوشی‌های سری Galaxy S وارد صنعت گوشی‌های هوشمند شده‌اند ولی امسال شاهد برخی تغییرات اساسی در آنها هستیم چرا که سامسونگ به نوعی دو خط تولیدش را با هم ترکیب کرده است. تفاوت گوشی‌های سری S که پسوند Ultra دارند با دیگر مدل‌های این خط تولید بسیار فاحش‌تر شده و در همین حال اختلافات سری گلکسی S و گلکسی Note تقریبا از بین رفته است.

بیش از یک سال پیش، سامسونگ پسوند Ultra را برای محصولاتش معرفی کرد. در آن زمان دوربین مهمترین تفاوت گوشی‌های اولترا و پلاس به شمار می‌رفت. البته این قانون  امسال نیز ثابت باقی مانده ولی حالا نمایشگر نیز به یکی دیگر از اختلافات تبدیل شده است.

بدون شک از میان گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۱، مدل گلکسی S21 Ultra 5G شگفت‌انگیزترین عضو می‌باشد که با خودش ویژگی‌هایی را به ارمغان آورده که برای اولین بار شاهد حضور آنها در خط تولید Galaxy و به خصوص Galaxy S هستیم و همان‌طور که گفتیم این اولین‌ها بیشتر به نمایشگر و دوربین مربوط می‌شوند.

صفحه نمایش

پنل ۶٫۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X کمی از پارسال کوچک‌تر شده ولی همچنان لبه‌های برآمده دارد و این‌بار از پوشش محافظ Gorilla Glass Victus بهره می‌برد. رزولوشن آن هم به +1440p می‌رسد حال آنکه دو مدل دیگر خانواده گلکسی S21 دارای قدرت تفکیک‌پذیری +1080p هستند.

صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ اولترا

این اولین نمایشگر ساخت سامسونگ است که می‌تواند همزمان نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی را با رزولوشن +1440p اجرا کند. در واقع این صفحه نمایش ویژگی نرخ بازسازی تطبیقی (Adaptive Refresh Rate) دارد که باعث خواهد شد وقتی به آن کاری ندارید، نرخ نوسازی‌اش را به ۱۰ هرتز کاهش دهد. این قابلیت به کمتر مصرف شدن انرژی باتری به خصوص در هنگام فعال بودن ویژگی‌هایی نظیر صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) کمک شایانی خواهد کرد. به علاوه، این پنل Dynamic AMOLED درخشان‌ترین نمایشگر به کار رفته در خط تولید Galaxy با حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیتی است.

دیگر تغییر اساسی گلکسی S21 Ultra پشتیبانی از قلم اِس و یا سایر قلم‌های استایلوس Wacom است. بر خلاف گوشی‌های سری گلکسی نوت، سامسونگ در گلکسی اس ۲۱ اولترا جایی برای گذاشتن قلم استایلوس در نظر نگرفته هرچند برخی از قاب‌های مخصوص این تلفن همراه مجهز به محفظه مربوطه هستند. صرف‌نظر از این نقطه ضعف، S Pen گلکسی S21 Ultra همان تجربه واقعی یادداشت‌برداری و ثبت کردن ایده‌ها را به ارمغان خواهد آورد و میانبرهای کاربردی و شیوه‌های ناوبری از راه دور خواهد داشت.

پشتیبانی از قلم توسط گلکسی اس ۲۱ اولترا

دوربین

اولین پیشرفتی که در دپارتمان دوربین گلکسی S21 Ultra می‌بینید، حضور دو لنز تله فوتو است. لنز پریسکوپی حالا بزرگتر شده تا قابلیت زوم ۱۰ برابری به صورت اپتیکال را فراهم کند و لنز معمولی با قابلیت زوم ۳ برابری هم در نظر گرفته شده تا امکان بزرگنمایی در فضاهای بین شما و سوژه را به وجود بیاورد. در کنار آن، لنز رزولوشن بالا وظیفه زوم دیجیتالی به مقدار ۱ برابری (1x) تا ۳ برابری (3x) را برعهده خواهد داشت.

لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی هم آپدیت شده است. سامسونگ این سنسور را Bright Night نامیده زیرا از روش ترکیب ۹در۱ استفاده می‌کند تا تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی بگیرد و بتواند در شب‌ها آنها را بهتر پردازش نماید. به علاوه، از آن جایی که این لنز توانایی به ثبت رساندن عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیت RAW را دارد، می‌توانید بعداً و با ویرایش دستی وضوح‌شان را افزایش دهید.

دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی S21 Ultra اولین گوشی سامسونگ است که از قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه توسط تمامی لنزها پشتیبانی می‌کند. منظور از همه لنزها، لنز اصلی، لنز دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار تشخیص فاز) و دو لنز تله فوتو است.

سایر امکانات معرفی شده گلکسی اس ۲۱ اولترا در رویداد سامسونگ

حالا به امکانات جزئی‌تر ولی همچنان بااهمیت می‌رسیم. گلکسی S21 Ultra اولین گوشی است که از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند تا با باندهای ۶ گیگاهرتزی سازگاری داشته باشد؛ این یعنی گلکسی اس ۲۱ اولترا از پهنای باند بیشتری استفاده کرده و تأخیر کمتری خواهد داشت.

باتری

باتری این گوشی مانند پارسال ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت ظرفیت دارد ولی سرعت شارژش به ۲۵ وات کاهش یافته است هرچند با این شارژر نیز می‌توان در عرض ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد باتری را پر کرد. نکته جنجالی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم آن است که خبری از شارژر درون جعبه نخواهد بود. اما خبر خوب اینکه، این موبایل با همه شارژرهای بیسیم و آن‌هایی که از تکنولوژی USB Power Delivery پشتیبانی می‌کنند سازگار است.

حافظه داخلی و رم

همچون دو مدل دیگر از این خط تولید، گلکسی S21 Ultra حداقل حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارد ولی دو مدل دیگر از آن (۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی) نیز تولید شده‌اند. البته اگر واقعاً به حافظه زیادی احتیاج دارید، می‌توانید سراغ مدل ۱ ترابایتی هم بروید که رم آن به ۱۶ گیگابایت می‌رسد.

در صورتی که فکر می‌کنید این سخت‌افزار بیش از آن چیزی است که نیاز دارید، امکان خرید مدل پایه که ۱۲ گیگابایت رم خواهد داشت فراهم شده است. لازم به ذکر است که گلکسی S21 و گلکسی S21 Plus تنها رم ۸ گیگابایتی دارند.

گلکسی اس ۲۱ اولترا مشکی

سامسونگ دو مدل از گلکسی S21 Ultra تولید کرده که یکی تراشه Snapdragon 888 و دیگری Exynos 2100 دارد. مطابق معمول، ساکنین کشورهای آمریکای شمالی مدل اول و هندی‌ها و ساکنین کشورهای اروپایی مدل دوم را دریافت خواهند کرد. در هر دو حالت، این گوشی از اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.5 بهره می‌برد که امکانات منحصربفردی دارد.

اعلام قیمت گلکسی S21 Ultra در رویداد سامسونگ

مدل پایه گلکسی S21 Ultra با ۱۲ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۱۲۵۰ دلار قیمت خورده که نسبت به گلکسی S20 Ultra که پارسال معرفی شد ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است. توجه داشته باشید که امسال خبری از مدل‌های 4G این تلفن‌های همراه نیست. لازم به ذکر است که این گوشی از تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ به فروش خواهد رسید.

رونمایی از گلکسی S21 5G و گلکسی S21 Plus 5G در رویداد سامسونگ

گلکسی S21 5G و گلکسی S21 Plus 5G به ترتیب نمایشگرهای ۶٫۲ و ۶٫۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X با نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی دارند که بر خلاف گوشی‌های سری گلکسی S20 از رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسلی بهره می‌برند.

رم این دو تلفن همراه (بر خلاف نمونه‌های پارسال)، ۸ گیگابایت است ولی هر دو از تراشه‌های قدرتمندتر Snapdragon 888 یا Exynos 2100 بهره می‌برند. حافظه داخلی آنها هم به ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت می‌رسد. ضمن اینکه ظرفیت باتری گلکسی S21 5G و گلکسی S21 Plus 5G نیز به ترتیب ۴۰۰۰ و ۴۸۰۰ میلی‌آمپر خواهد بود.

دوربین

این دو گوشی همان ساختار دوربین گوشی‌های پارسال را دارند بنابراین لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، لنز تله فوتو ۶۴ و لنز اولترا واید آنها ۱۲ مگاپیکسلی است.

البته امکانات دوربین این دو تلفن همراه کمی بهبود یافته است. مثلاً قابلیت زومی در نظر گرفته شده که Space Zoom نام دارد تا وقتی به مقدار ۳۰ برابری روی سوژه بزرگنمایی کرده‌اید، از ثباتی برخوردار باشد که گویی گوشی روی یک سه پایه نشسته است. به علاوه، ویژگی Single Take که چند عکس می‌گیرد تا شما بتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید حالا بروزتر شده تا در هر ثانیه فریم‌های بیشتری را پوشش دهد.

از نظر قابلیت‌های فیلمبرداری، گزینه Director’s View به شما اجازه می‌دهد تا حین ضبط ویدیو میان لنزها سوئیچ شوید. یک حالت تازه به نام Vlogger View هم این امکان را فراهم خواهد کرد تا همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی و چندین میکروفون فیلمبرداری نمایید.

و در نهایت، می‌توانید با این دو دستگاه ویدیوی 8K ضبط کنید و از میان فریم‌های آن تصاویر مختلفی را استخراج نمایید.

رونمایی از هدفون Galaxy Buds Pro در رویداد سامسونگ

در کنار سه گوشی جدیدش، سامسونگ در رویداد رونمایی گلکسی S21 هدفون بیسیم Galaxy Buds Pro را هم معرفی کرد تا به نوعی پرچمدار این کمپانی کره‌ای در این زمینه روانه بازار شود. برای طراحی این هدفون‌ها از ظاهر گلکسی بادز پلاس الهام گرفته شده ولی گفته می‌شود که هم از نظر ارگونومیکی بهتر شده‌اند و هم از نظر مدت زمان پخش موسیقی. به علاوه، کیفیت صدای آنها بهبود یافته و ویژگی اکتیو نویز کنسلینگ را هم از گلکسی بادز لایو دریافت کرده‌اند.

رویداد سامسونگ ، معرفی گلکسی بادز پرو در رویداد رونمایی گلکسی S21

گلکسی بادز پرو دارای اسپیکرهای مخصوص صداهای ضعیف ۱۱ میلی‌متری و بلندگوی ۶٫۵ میلی‌متری هستند تا صداها را با کیفیت مناسبی پخش کنند. سامسونگ می‌گوید که این ساختار، کیفیت صدا را تا حدودی افزایش خواهد داد.

دیگر قابلیت‌های معرفی شده گلکسی بادز پرو در رویداد رونمایی گلکسی S21

به علاوه، این هدفون از نظر کیفیت تماس پیشرفته‌تر شده به طوری که یک واحد دریافت صدا (Voice Input Unit) در آن قرار گرفته که صدای شما را از نویزهای پس‌زمینه کاملاً جدا می‌کند. یکی از سه میکروفون موجود، از ویژگی نسبت سیگنال به نویز بهره می‌برد تا صداهای محیط را بهتر تشخیص دهد. در نهایت، گلکسی بادز پرو از تکنولوژی جدید سامسونگ موسوم به Wind Shield بهره می‌برند تا وقتی باد می‌وزد اختلالی در نحوه پاسخ دادن شما به تماس‌ها وارد نکند.

رویداد رونمایی گلکسی S21

طبیعتاً در این هدفون‌ها ویژگی اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) هم به کار رفته که بنا بر ادعای سامسونگ به میزان ۹۹ درصد صداهای پخش شده در محیط را کاهش می‌دهد. تنظیمات این قابلیت بسیار سرراست و آسان هستند بنابراین می‌توانید به راحتی مقدار شدت آن را مشخص کنید. مثلاً این امکان فراهم شده تا صداها را تا بیش از ۲۰ دسی‌بل شدیدتر نمایید. نکته مثبت اینکه، این هدفون‌ها خودشان به اندازه کافی هوشمند هستند تا شرایط را مدیریت کنند. میکروفون‌ها نیز همیشه دنبال صدای شما می‌گردند تا بلافاصله که صحبت کردید، ویژگی صدای محیطی را فعال نمایند.

ویژگی بعدی گلکسی بادز پلاس، Auto Switch است. شما می‌توانید دستگاه‌های سامسونگ (مثلاً یک گوشی و یک تبلت) را همزمان به این وسایل پوشیدنی وصل کنید و فیلم ببینید تا اگر کسی حین تماشای فیلم به شما زنگ زد، خودِ هدفون‌ها آن را متوقف کنند تا بتوانید به تماس دریافتی پاسخ دهید و وقتی تماس تمام شد، دوباره فیلم پخش گردد.

رویداد سامسونگ

تکنولوژی Dolby Head Tracking که شبیه Spatial Audio اپل است، دیگر قابلیت گلکسی بادز پلاس می‌باشد. همچنین، Game Mode هم مخصوص مواقعی خواهد بود که به کمترین تأخیر ممکن در دریافت صداها نیاز دارید.

باتری

رویداد سامسونگ ، گلکسی بادز مشکی

هر کدام از این هدفون‌ها باتری ۶۱ میلی‌آمپری دارند که بنا بر ادعای سامسونگ در صورت روشن بودن ویژگی ANC به مدت ۵ ساعت و در صورت خاموش بودن آن به مدت ۸ ساعت بدون توقف موسیقی پخش خواهند کرد. یک باتری ۴۷۲ میلی‌آمپری هم درون قاب وجود دارد تا در دو حالت نامبرده، دوام هدفون‌ها را به ترتیب به ۱۸ و ۲۸ ساعت برساند. تکنولوژی شارژ سریع هم این امکان را به وجود می‌آورد تا با ۵ دقیقه شارژ، به مدت ۱ ساعت موسیقی گوش کنید.

اعلام رنگ‌بندی و قیمت گلکسی بادز پرو در رویداد رونمایی گلکسی S21

رویداد سامسونگ ، رنگ های گلکسی بادز پرو

گلکسی بادز پرو به رنگ‌های نقره‌ای، بنفش و مشکی تولید شده و با قیمت ۲۲۹ دلاری از تاریخ ۱۰ بهمن وارد بارار می‌شوند.

 

شما در مورد محصولات جدید رونمایی شده در رویداد سامسونگ چه فکر می‌کنید؟ آیا سری گلکسی S21 نسبت به سری گلکسی S20 پیشرفته‌تر شده‌اند؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منابع:  GSMArena 1 & 2 و TechRadar

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: