سازگاری بازی Deathloop با قابلیت جذاب دسته بازی DualSense پلی‌استیشن ۵

قابلیت DualSense Controllerدر دسته بازی PS5

بازی Deathloop که قرار است به زودی منتشر شود، از قابلیت های جذاب دسته بازی DualSense (قابلیت‌های Adaptive triggers و Haptic feedback) به شکل ویژه‌ای استفاده می‌کند. برای مطالعه ادامه خبر با برتر دیجیتال همراه باشید.

قابلیت Adaptive triggers و Haptic feedback در دسته بازی DualSense  پلی‌استیشن ۵

طبق گفته‌ها‌ی برخی از نوسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ در پست وبلاگی، دسته این کنسول، قابلیت Adaptive triggers و Haptic feedback (نوعی محرک‌های تطبیقی و موتور بازخورد لمسی) دارد؛ موضوعی که بیش از همه توجهات را به سمت خودش جلب می‌کند، ادعای مدیر تیم سازنده بازی Deathloop است. آن‌طور که Bakaba توضیح می‌دهد: “وقتی در بازی اسلحه، گیمر گیر می‌کند، دسته بازی، ماشه (R2) را مسدود می‌کند؛ در این صورت، علاوه بر اینکه از کشیده شدن ماشه به صورت مجازی جلوگیری می‌کند، از کشیدن شدن آن در دسته نیز جلوگیری می‌شود.

او می‌گوید:«« من واقعاً از حضور Adaptive triggers و Haptic feedback در دسته پلی‌استیشن ۵ خوشحالم. هر دو این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تجربه بازی را به صورت فیزیکی به گیمرها القا و بازخورد مثبتی را به آنها اعطا کنیم. ما در Deathloop که یک بازی تیراندازی تک نفره است، اقدامات زیادی انجام داده‌ایم تا احساس کار کردن با یک اسلحه، نسبت به سلاحی دیگر متفاوت باشد.

یکی از مواردی که من دوست دارم، قفل کردن  ماشه یا همان دکمه R2؛ زیرا به کاربر اجازه می‌دهد حتی قبل از نمایش انیمیشن، بازخورد مربوط به این اتفاق را احساس کند. همین ویژگی او را به صورت مجازی در شرایط بازی قرار می‌دهد و به او خواهد گفت که باید ماشه را بکشد»».

این در حالی است که سونی تقریباً یک ماه پیش تأیید کرد که نمی‌توان از پد پلی‌استیشن ۴ برای اجرای برخی از بازیهای PS4 در PS5 و یا به‌عنوان دسته بازی در PS5 استفاده کرد؛ چرا که پلی‌استیشن ۵ با دسته مخصوص به خود موسوم به DualSense عرضه خواهد شد.

این اقدام کمپانی ژاپنی با کاری که مایکروسافت با ایکس‌باکس سری ایکس کرده و فرصت استفاده از همه دسته‌های ایکس‌باکس وان را به وجود آورده، کاملاً در تضاد است. سونی با تشریح این اقدام خود گفت:«« بازی‌های پلی‌استیشن ۵ دارای امکانات و ویژگی‌های تازه‌ای از جمله قابلیت DualSense wireless در دسته بیسیم هستند که ما می‌خواهیم آنها را به این کنسول بیاوریم»».

بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و ویژگی جذاب در DualSense

طبق گفتگوهای درج شده در پست وبلاگی مذکور، Brian Horton (مدیر طراحی بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales) فاش کرد که استودیو Insomniac می‌خواهد از دسته DualSense بهره ببرد و آن را جایگزین روش احساس خطر (Spider’s Sense)در بازی مرد عنکبوتی کند.

Horton گفت:«« دقت بالای موتورهای بازخورد لمسی به ما اجازه می‌دهد تا کارهای جدیدی انجام دهیم. برای مثال، در بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، با استفاده از لرزاندن قسمتی مناسب از دسته به گیمرها نشان خواهیم داد که از کدام مسیر دارد به آنها حمله می‌شود. اما اجرا کردن فن مخفیانه Marvel و یا استفاده از روش Venom Blast چه احساسی دارد؟ به خاطر دقت لرزش زیاد دسته بیسیم DualSense و سیستم Haptic feedback آن، ما واقعاً می‌توانیم ابعاد و احساس مختلف بازی‌ها را از طریق بازخوردهایی که ارسال می‌کنیم به گیمر انتقال دهیم. مثلاً، وقتی دکمه مربع را فشار می‌دهید تا فن Venom Punch را اجرا کنید، نوعی شکستگی بیو الکتریکی از سمت چپ دسته بازی احساس و لرزش آن در سمت راست بیشتر خواهد شد»».

در پایان اشاره می‌کنیم که، این خبرها در حالی انتشار یافته‌ا ست که سونی اولین تبلیغ دیجیتالی دسته بازی پلی‌استیشن ۵ را منتشر کرده است.

 

شما فکر می‌کنید دسته PS5 به جز قابلیت Haptic feedback و  Adaptive triggers چه امکانات دیگری خواهد داشت؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: eurogamer.net

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: