هر آنچه در مراسم ۱۵ سپتامبر اپل معرفی شد

همه آنچه در مراسم Time Flies اپل معرفی شد

اپل در روز ۱۵ سپتامبر مراسم Time Flies خود را برگزار و طی آن از محصولات و سرویس‌های جدیدش رونمایی کرد. مهمترین دستگاه‌های معرفی شده، اپل واچ و آیپد بودند. در این میان، از آیفون تازه‌ای رونمایی نشد. برای اطلاع از جزئیات مراسم Time Flies اپل با برتر دیجیتال همراه باشید.

مراسم Time Flies اپل در چه زمانی برگزار شد؟

این رویداد در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) و در ساعت ۱۰ شب به وقت محلی برگزار شد.

چگونه مراسم ۱۵ سپتامبر (Time Flies) اپل را دوباره تماشا کنیم؟

شما می‌توانید این مراسم را در ویدیویی که بارگذاری شده تماشا کنید. همچنین، می‌توانید با دانلود اپلیکیشن Apple Events از اپ‌استور دوباره این رویداد را مشاهده نمایید. ضمناً، امکان تماشای این مراسم در تلویزیون هوشمند اپل هم وجود دارد ولی باید مطمئن باشید که حتماً دومین نسل اپل تی‌وی بوده و جدیدترین نسخه سیستم عامل tvOS در آن نصب شده است.

محصولات معرفی شده در مراسم ۱۵ سپتامبر اپل

  • Apple Watch Series 6

اپل واچ سری ۶ از نظر ویژگی‌ها و امکانات، به نوعی نمونه بروزرسانی شده اپل واچ سری ۵ است. این وسیله پوشیدنی از تراشه جدید S6 بهره می‌برد. این چیپست دو هسته‌ای بنا بر ادعای اپل ۲۰ درصد سریع‌تر از تراشه S5 اپل واچ سری ۵ می‌باشد. درون ساختار S6 یک چیپست U1 به کار رفته که دارای آنتن‌های Ultra Wide band است تا شیوه اتصالی بیسیم رنج کوتاه فعال شود و کاربران بتوانند از اپل واچ سری ۶ به عنوان کلید دیجیتالی اتومبیل خود استفاده کنند.

اپل واچ سری ۶ در مراسم Time Flies اپل

بدنه این ساعت‌ها همچون نمونه‌های نسل پیش می‌باشد اما روی آن پوشش رنگی جدید آبی و قرمز به کار رفته است. ضمن اینکه، دو مدل استیل ضد رنگ یعنی زرد و گرافیتی هم تولید شده‌اند.

در پایین اپل واچ سری ۶، سنسور شمارنده ضربان قلب حضور یافته که می‌تواند میزان اشباع‌شدگی اکسیژن خون (SpO2) را هم بررسی کند. سیستم عامل watchOS 7 می‌تواند نحوه حرکت افراد و داده‌های مربوط به قلبشان را ارزیابی کند تا اطلاعات VO2 Max (حداکثر اکسیژن مصرفی) را ارائه دهد و کاربران بتوانند از آنها برای بررسی وضعیت جسمانی استفاده نمایند. به علاوه، به خاطر هماهنگی ایجاد شده با watchOS 7، اپل واچ سری ۶ اکنون می تواند وضعیت خواب را بررسی کند، لحظه شستشوی دست‌ها را تشخیص دهد و فعالیت‌های ورزشی مختلف را بشناسد.

اپل واچ ۶ نمونه پیشرفته‌تر اپل واچ ۵

این نسل جدید از ساعت‌های هوشمند اپل دارای ویژگی بهبود یافته صفحه نمایش همیشه روشن است که ۲٫۵ برابر درخشان‌تر می‌باشد. اپل این قابلیت را با سنسور ارتفاع سنج ترکیب کرده تا وقتی در حال کوهنوردی هستید، ارتفاع به صورت لحظه‌ای محاسبه گردد.

به علاوه، حالا هفت تصویر پس‌زمینه جدید هم اضافه شده‌اند که مهمترین آنها عبارتند از: Stripes، Chronograph Pro، GMT و Artist.

اپل برای Apple Watch Series 6 بندهای جدیدی نیز تولید کرده که Braided Solo Loop و Solo Loop از آن جمله‌اند. این بندها سگک یا قلاب ندارند و در اندازه‌های مختلف تولید شده‌اند.

اپل مدعی شده که باتری اپل واچ سری ۶ همچون اپل واچ سری ۵ به مدت ۱۸ ساعت دوام می‌آورد اما سرعت شارژش بیشتر شده تا در کمتر از یک ساعت و نیم بتوان آن را دوباره شارژ کرد.

امکانات اپل واچ ۶ که در مراسم Time Flies اپل معرفی شد

Apple Watch Series 6 در چندین مدل تولید شده که می‌توانید قیمت آنها را در ادامه ببینید:

  • مدل آلومینیومی و ۴۰ میلی‌متری دارای GPS: حدود ۳۹۹ دلار
  • مدل آلومینیومی و ۴۴ میلی‌متری دارای GPS: حدود ۴۲۹ دلار
  • مدل دارای GPS و قابلیت پشتیبانی از اینترنت سلولی ۴۴ میلی‌متری: ۴۹۹ دلار
  • مدل دارای GPS و قابلیت پشتیبانی از اینترنت سلولی ۴۴ میلی‌متری: ۵۲۹ دلار

نکته: مدل‌های استیل ضد رنگ یا مواردی که بندهای به خصوص دارند، با قیمت بیشتری فروخته خواهند شد.

  • Apple Watch SE

اپل همچنین، از Apple Watch SE که یک ساعت هوشمند مقرون به صرفه است نیز رونمایی کرد. این وسیله شبیه اپل واچ سری ۵ بوده و از تراشه آن هم بهره می‌برد. ضمناً، این ساعت همچون اپل واچ سری ۶ به سنسورهای شتاب‌سنج، ژیرسکوپ و ارتفاع سنج مجهز است.

اپل واچ SE معرفی شده در مراسم Time Flies اپل

ترکیب این سنسورها سبب می‌شود که ویژگی تشخیص سقوط به اپل واچ SE اضافه گردد. آن‌طور که ادعا شده، این قابلیت حتی وقتی ارتفاع به کمتر از ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد نیز کار می‌کند.

قیمت مدل‌های مختلف Apple Watch SE هم به شرح زیر است:

  • مدل ۴۰ میلی‌متری: ۲۷۹ دلار
  • مدل ۴۴ میلی‌متری: ۳۰۹ دلار
  • مدل ۴۰ میلی‌متری دارای قابلیت پشتیبانی از اینترنت سلولی: ۳۲۹ دلار
  • مدل ۴۴ میلی‌متری دارای قابلیت پشتیبانی از اینترنت سلولی: ۳۵۹ دلار

اپل واچ در مراسم Time Flies اپل معرفی شد

لازم به ذکر است که اپل همچنان فروش Apple Watch 3 را به عنوان مقرون به صرفه‌ترین وسیله پوشیدنی خود ادامه خواهد داد. خریداران می‌توانند از میان رنگ‌های آلومینیوم نقره‌ای با بند سفید اسپورت و آلومینیوم خاکستری با بند مشکی اسپورت یکی را انتخاب کنند.

  • معرفی سرویس Family Setup در مراسم ۱۵ سپتامبر اپل

برای بهره‌مند کردن کودکان از مزایای اپل واچ‌ها، Family Setup راه‌اندازی شده است. این سرویس به فرزندان شما اجازه می‌دهد اپل واچ داشته باشند اما به گوشی نیازی نداشته باشند. این یعنی کودکان می‌توانند از امکانات اپل واچ لذت ببرند. ضمن اینکه اگر نسخه دارای اینترنت اتصال سلولی در اختیار کودکان قرار گیرد، شما می‌توانید با آنها در ارتباط باشید و بدانید در کجا حضور دارند.

  • +Apple Fitness

به منظور گسترش ویژگی‌های مربوط به آمادگی جسمانی، اپل سرویسی به نام +Fitness راه‌اندازی کره است. این سرویس اشتراکی مبتنی بر اپل واچ می‌باشد و به شما اجازه می‌دهد فعالیت‌های ورزشی را با توجه به توانایی‌هایتان انجام دهید. شما از طریق این سرویس می‌توانید توسط تمرین‌دهندگان آموزش دیده و فعالیت‌های آنها را از طریق اپل تی‌وی، آیفون و یا آیپد ببینید و اپل واچ نیز وضعیتتان را بررسی کرده و آمارها را نشانتان بدهد.

  • Apple One

مراسم Time Flies اپل و رونمایی از سرویس اشتراکی Apple One

اپل وان روش جدید یکپارچه‌سازی سرویس‌های اپل در یک پکیج است که کاربران از طریق آن باید هر ماه هزینه عضویت را پرداخت کنند. گزینه‌های متعددی برای بهره‌مندی از این سرویس وجود دارد. برای مثال، یک نمونه آن که شامل اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، اپل آرکید و ۵۰ گیگابایت حافظه آی‌کلود می‌شود، هر ماه ۱۴٫۹۵ دلار هزینه در پی خواهد داشت. پیشرفته‌ترین سرویس هم ۲ ترابایت حافظه آی‌کلود دارد و کاربران می‌توانند به سرویس‌های +News و +Fitness دسترسی داشته باشند و باید هزینه ۲۹٫۹۵ دلاری هر ماه را نیز بپردازند.

Apple One و مراسم ۱۵ سپتامبر اپل

  • Apple iPad Air

آیپد ایر ۲۰۲۰، جدیدترین تبلت معرفی شده توسط اپل می‌باشد که برای طراحی آن مشخصاً از خط تولید آیپد پرو الهام گرفته شده است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر حالا باریک‌تر شده‌اند و پورت به کار رفته هم USB-C است و در صورت خرید، می‌توان آن را با شارژر ۲۰ واتی قرار گرفته در جعبه شارژ کرد.

ابعاد این تبلت همچون نمونه پیشین است اما به خاطر حاشیه‌های کوچکتر در آن، از نمایشگر ۱۰٫۹ اینچی Liquid Retina با رزولوشن ۱۶۴۰ * ۲۳۶۰ بهره می‌برد. سیستم Touch ID هم حالا درون دکمه پاور جای‌گیری شده است.

آیپد ایر جدید دارای تراشه A14 Bionic است که احتمال می‌رود در گوشی‌های آیفون ۱۲ نیز استفاده شود. این چیپست با فرآیند لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شده و اولین تراشه دنیا به شمار می‌رود که با این روش ساخته شده است.

آیپد ایر جدید معرفی شده در مراسم ۱۵ سپتامبر اپل

این CPU شش هسته‌ای دو هسته قدرتمند و چهار هسته کم مصرف دارد. عملکرد این تبلت نسبت به نمونه قبلی به میزان ۴۰ درصد بهبود یافته و پردازنده گرافیکی هم ۳۰ درصد سریع‌تر شده است.

آیپد ایر جدید معرفی شده در مراسم Time Flies اپل ، نمونه مقرون به صرفه‌تر آیپد پرو

در قاب پشتی، شاهد همان لنز دوربین اصلی تبلت‌های آیپد پرو یعنی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 هستیم که می‌تواند ویدیوهای 4K و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و اسلوموشن با ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و ویژگی ثابت‌سازی آن نیز بهبود یافته است. برای گرفتن عکس‌های سلفی هم یک لنز ۷ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 مشاهده می‌شود که توانایی ضبط ویدیوهای 1080p با ۶۰ فریم بر ثانیه را داراست.

iPad Air 2020 در مراسم ۱۵ سپتامبر اپل

این تبلت دارای شیوه اتصالی Wi-Fi 6، دو اسپیکر، پشتیبانی از قلم اپل (که به صورت مغناطیسی به قاب پشتی وصل و شارژ می‌شود) می‌باشد.

آیپد ایر جدید از سیستم عامل iPadOS 14 بهره می‌برد و به رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، طلایی، سبز و آبی به فروش می‌رسد و قیمتش هم به شرح زیر است:

  • مدل دارای اتصال وای‌فای: ۵۹۹ دلار
  • مدل سیمکارت خور و دارای اتصال وای‌فای با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی: ۷۲۹ دلار

نکته: مدلی از این تبلت که ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد هم با قیمت ۷۴۹ دلار فروخته می‌شود.

  • Apple iPad

اپل آیپد و مراسم ۱۵ سپتامبر اپل

معمولی‌ترین نسخه آیپد هم حالا بروز شده است. این دستگاه این‌بار از تراشه A12 Bionic اپل بهره می‌برد که شش هسته‌ای بوده و پردازنده گرافیکی‌ ۴ هسته‌ای دارد بنابراین از نسخه پیشین قدرتمندتر می‌باشد.

این تبلت از نظر صفحه نمایش دقیقاً همان نمونه پیشین است زیرا نمایشگر ۱۲٫۹ اینچی با حاشیه‌های سیاه رنگ بزرگ دارد. قیمت این وسیله برای مدل بدون سیمکارت ۳۲۹ و برای مدل سیمکارت خور ۴۵۹ دلار تعیین شده است.

رونمایی آیپد در مراسم ۱۵ سپتامبر اپل

با پرداخت این هزینه، شما می‌توانید صاحب مدلی شوید که ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد. برای خرید مدل ۱۲۸ گیگابایتی هم باید چیزی بین ۴۲۹ تا ۵۵۹ دلار هزینه کنید.

 

شما فکر می‌کنید کدام یک از محصولات معرفی شده در مراسم ۱۵ سپتامبر اپل جذاب‌تر است؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منابع: pocket-lint.com | GSMarena 1 & 2

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: