گوشی‌های سری هواوی میت ۴۰ پرو معرفی شدند

معرفی گوشی های سری هواوی میت ۴۰ پرو

گوشی‌های خانواده هواوی میت ۴۰ پرو بالأخره معرفی شدند و اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم، این همه انتظار واقعاً ارزشش را داشت. این موبایل‌ها به خاطر بهره‌مندی از سخت‌افزار تولید شده با همکاری شرکت Leica سعی کرده‌اند به عنوان برترین گوشی‌ها از نظر دوربین دست یابند. اما هر کدام از آنها چه امکاناتی دارند؟. با برتر دیجیتال همراه باشید تا با این دستگاه‌ها آشنا شوید.

دوربین اصلی هواوی میت ۴۰ پرو و هواوی میت ۴۰ پرو پلاس

اولین مدل این خانواده یعنی هواوی Mate 40 Pro 5G همچون سری هواوی P40 یک لنز اصلی 1/1.28 اینچی دارد تا همچنان از بزرگترین سنسور حال حاضر دنیا بهره ببرد. با این حال، رزولوشن آن از ۴۰ به ۵۰ مگاپیکسل ارتقا یافته و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، گشودگی دیافراگم f/1.9 و سیستم اپتیکال ثابت‌سازی تصاویر (OIS) نیز همچنان در آن وجود دارند. اندازه پیکسلی آن هم ۱٫۲۲ میکرومتر می‌باشد تا وقتی سیستم ترکیب پیکسل‌ها فعال شد، دو برابر شود.

لنز اصلی توانایی ضبط ویدیوهای معمولی 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و اسلوموشن 1080p با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه را داراست. همچنین، در کیفیت 720p می‌توان در هر ثانیه ۳۸۴۰ فریم را به ثبت رساند تا این‌گونه برداشت شود که در این حالت زمان متوقف شده است!!!. دوربین سلفی نیز در زمینه فیلمبرداری توانایی‌های زیادی دارد به طوری که قادر است ویدیوهای معمولی 4K با ۶۰ و اسلوموشن 1080p با ۲۴۰ فریم بر ثانیه را ضبط کند.

دومین لنز این ماژول چهارتایی یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. هواوی میت ۴۰ اولین گوشی دنیا به شمار می‌آید که یک لنز آزاد دارد تا بتواند انحرافات لنزهای زاویه گسترده را به حداقل برساند.

دوربین هواوی میت ۴۰ پرو

لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در هواوی میت ۴۰ پرو و هواوی میت ۴۰ پرو پلاس

هواوی با این پرچمدار جدیدش، لنز پریسکوپی ۱۲۵ میلی‌متری را در جلوی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی قرار داده است. این حسگر می‌تواند تا ۵ برابر روی سوژه زوم کند بنابراین نسبت به دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابری در هواوی Mate 30 Pro یک پیشرفت قابل‌ملاحظه به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که گشودگی دیافراگم این لنز همچون نمونه مشابه موجود در هواوی پی ۴۰ پرو f/3.4 بوده و مجهز به سیستم اپتیکال ثابت‌سازی تصاویر است.

مهمترین وجه تمایز هواوی Mate 40 Pro Plus 5G با هواوی Mate 40 Pro 5G، ویژگی‌های بزرگنمایی آن می‌باشد. لنز پریسکوپی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/4.4 این موبایل همچون هواوی P40 Pro Plus قادر است روی سوژه به صورت اپتیکال و به میزان ۱۰ برابر زوم کند. به علاوه، درست مانند پرچمدار پیشین کمپانی چینی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برای زوم معمولی استفاده شده که توانایی بزرگنمایی ۳ برابری را دارد. همچنین، یک سیستم لیزر فوکوس خودکار نیز زمینه متمرکز شدن روی سوژه به صورت بسیار دقیق و سریع را فراهم می‌کند.

 

دوربین سلفی هواوی میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

دوربین سلفی هواوی میت ۴۰ پرو

هر دوی این گوشی‌ها دارای دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هستند که یک سنسور تشخیص عمق آن را همراهی می‌کند. این حسگر حرکت‌های دست را تشخیص خواهد داد تا رابط کاربری EMUI 11 را کنترل کند و با شناسایی چهره هم می‌تواند قفل نمایشگر را بگشاید. شایان ذکر است که در زیر صفحه نمایش یک سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته است.

 

صفحه نمایش هواوی میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED از پنل ۶٫۵۳ اینچی گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۱۹ بسیار بزرگتر است. رزولوشن آن حالا به ۲۷۷۲ * ۱۳۴۴ پیکسل می‌رسد تا تصاویر را با وضوح فوق‌العاده زیادی نشان دهد. اطراف صفحه نمایش نیز انحنا دارند و با زاویه ۸۸ درجه تا دیواره کناری گوشی کشیده شده‌اند. علی‌رغم انحنای نسبتاً زیاد، دکمه‌های سخت‌افزاری پاور و کاهش و افزایش صدا در کناره‌ها حضور دارند هرچند دکمه‌های مجازی نیز تعبیه شده‌اند.

سخت افزار هواوی Mate 40 Pro

نرخ بازسازی روی ۹۰ هرتز تنظیم شده اما نسبت به نرخ لمس ۲۴۰ هرتزی گوشی‌های سری P پیشرفته‌تر می‌باشد. به خاطر اسپیکرهای استریو، پخش محتواهای چند رسانه‌ای با کیفیت بالایی انجام می‌شود و صدای سه بعدی و لرزش ایجاد شده توسط موتورهای خطی تجربه فیلم دیدن در این گوشی‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

 

باتری

باتری این گوشی‌ها هم بهبود یافته اما نه از نظر ظرفیت. منبع ۴۴۰۰ میلی‌آمپری تقریباً همان چیزی است که در پرچمداران سال گذشته دیده بودیم ولی تفاوت ایجاد شده سرعت شارژ بیشتر می‌باشد. اگر شما از یک کابل USB-C برای پر کردن این باتری‌ها استفاده کنید، سرعت شارژ به ۶۶ وات خواهد رسید. به صورت بیسیم هم امکان شارژ آنها با سرعت ۵۰ وات وجود دارد بنابراین سرعت شارژ بیسیم میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس از سرعت شارژ سیمی میت ۳۰ پرو و پی ۴۰ پرو بیشتر است. طبیعتاً با این امکانات، تکنولوژی شارژ معکوس بیسیم نیز فراهم می‌باشد.

سخت‌افزار هواوی Mate 40 Pro و هواوی Mate 40 Pro Plus

پرچمداران خانواده هواوی میت ۴۰ پرو قدرت پردازشی خود را از چیپست Kirin 9000 دریافت می‌کنند. این تراشه با فرآیند لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شده و دارای چهار هسته Cortex-A77 و چهار هسته Cortex-A55 می‌باشد که سرعت یکی از آنها به ۳٫۱۳ گیگاهرتز خواهد رسید. پردازنده گرافیکی نیز Mali-G78 با ۲۴ هسته می‌باشد که بهترین سخت‌افزار ممکن در دنیای تکنولوژی به شمار می‌رود.

پردازنده هواوی میت ۴۰ پرو

در این تراشه یک مودم 5G قرار گرفته بنابراین سرعت اتصال به اینترنت بسیار بالاست. به علاوه، Wi-Fi 6 می‌تواند دارای پهنای باند با سرعت ۱۶۰ مگاهرتز باشد که معادل سرعت دانلود ۲٫۴ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود. البته برای بهره‌مندی از این سرعت بالا باید روتر مناسبی داشته باشید.

گوشی‌های سری هواوی میت ۴۰ از قلم استایلوس M Pen 2 پشتیبانی می‌کنند بنابراین می‌توان با چپ و راست کردن دست میان تصاویر موجود در گالری سوئیچ کرد و یا با بالا و پایین کردن دست به صفحه بعد یا قبل کتاب‌های الکترونیکی رفت. به علاوه، برای پاسخ دادن به تماس‌ها یا کنترل پخش‌کننده موسیقی نیز فقط کافی است دست خود را روی قلم بکشید.

پشتیبانی از قلم M Pen 2 در دو گوشی هواوی میت ۴۰ پرو و هواوی میت ۴۰ پرو پلاس

ویژگی بهبود یافته Multi-screen Collaboration هم به شما اجازه می‌دهد تا یک اپلیکیشن را از گوشی در رایانه اجرا کنید. بر خلاف نرم‌افزار Your Phone مایکروسافت که این قابلیت آن تقریباً مختص گوشی‌های سامسونگ است، در اینجا می‌توانید چندین برنامه گوشی را در نمایشگر لپ‌تاپ مشاهده کنید.

هواوی میت ۴۰ پرو تنها در یک ظرفیت با رم ۸ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی قابل ارتقا با مموری کارت نانو (NM) و با قیمت ۱۲۰۰ یورویی به فروش خواهد رسید. تنوع رنگی آن هم تقریباً کامل است.

رنگ بندی هواوی میت ۴۰ پرو

هواوی میت ۴۰ پرو پلاس دارای بدنه سرامیکی بوده و به رنگ‌های مشکی و سفید تولید شده است. این گوشی دارای رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی می‌باشد. هر دو این تلفن‌های همراه همچنین، مدل تک سیم و دو سیم دارند. البته میت ۴۰ پرو پلاس که ۱۴۰۰ قیمت خورده از سیمکارت الکترونیک نیز پشتیبانی می‌کند.

Porsche Design Huawei Mate 40 RS

به خاطر اینکه هواوی Mate 40 RS توسط شرکت Porsche Design طراحی شده دارای ظاهر بیرونی بسیار جذابی است. این موبایل به رنگ‌های سفید سرامیکی و مشکی سرامیکی تولید شده و به هیچ عنوان امکان ندارد شما آن را با هواوی میت ۴۰ پرو پلاس اشتباه بگیرید.

دلیل آن هم این است که Porsche Design لنزهای دوربین را درون یک هشت ضلعی قرار داده و مطابق معمول، خطوط کشیده شده از پایین به سمت وسط نشان‌دهنده آن هستند که این موبایل توسط PD شده است.

مدل هواوی Mate 40 Pro RS با رم ۱۲ گیگی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد ولی توجه داشته باشید که به خاطر تجملاتی بودنش قیمت ۲۳۰۰ یورویی برای آن تعیین شده است.

 

نظر شما در مورد هواوی میت ۴۰ پرو یا هواوی میت ۴۰ پرو پلاس چیست؟

 

منبع: gsmarena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: