مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون ۱۱

مقایسه آیفون SE 2 با آیفون ۱۱

شش تفاوت عمده میان آیفون SE 2020 با برچسب قیمتی ۴۰۰ دلار و آیفون ۱۱ با برچسب قیمتی ۷۰۰ دلار وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند تا هنگام خرید هر یک از آنها راحت‌تر تصمیم بگیرید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله مقایسه آیفون SE 2 با آیفون ۱۱ را مطالعه فرمایید.

یک نکته مهم

آیفون SE 2020 گوشی است که از نظر سرعت و عملکرد همچون آیفون ۱۱ کار می‌کند. دلیل آن هم این است که هر دو دستگاه از تراشه A13 اپل و جدیدترین نسخه iOS بهره می‌برند. با این وجود، آیفون SE 2020 در قسمت‌های زیادی از جمله ظاهر، دوربین، اندازه و قیمت با آیفون ۱۱ تفاوت دارد.

مقایسه آیفون SE 2 با آیفون ۱۱

اپل با معرفی آیفون SE 2020 یک اقدام مهم را صورت داد که مشخصاً تأثیرات خاص خودش را در بازار گوشی‌های هوشمند خواهد داشت. آیفون اس ای ۲۰۲۰ یک گوشی ۴۰۰ دلاری می‌باشد که از پردازنده پیشرفته‌ترین آیفون‌هایی که بعضاً چند صد دلار بیشتر قیمت خورده‌، بهره می‌برد. به طور خلاصه، این یعنی هر کسی که تنها ۴۰۰ دلار بابت خرید این آیفون بپردازد، همچون شخصی است که برای خرید آیفون ۱۱ هزینه کرده و می‌تواند سیستم عامل iOS را با همان سرعت اجرا کند. علاوه براین، چندین تفاوت عمده دیگری نیز به غیر از سخت‌افزار بین این دو گوشی وجود دارد. در واقع تقریباً هر چیز دیگری (از شیوه طراحی گرفته تا دوربین) میان دو گوشی نامبرده متفاوت می‌باشد.

مقایسه قیمت میان آیفون SE 2 و آیفون ۱۱

  • آیفون SE 2020 با قیمت پایه ۴۰۰ دلاری برای مدل دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی شروع می‌شود
  • آیفون ۱۱ با قیمت پایه ۷۰۰ دلاری برای مدل دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی شروع می‌شود

در مجموع، دو آیفون مورد بحث ما از نظر حافظه داخلی به نمونه‌های دارای ظرفیت ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی تقسیم می‌شوند.

مقایسه آیفون SE 2 با آیفون ۱۱ : شیوه طراحی کلاسیک در برابر ناچ اما ضد آب

آیفون SE 2020

  • آیفون اس ای ۲۰۲۰ شباهت زیادی به آیفون ۸ کلاسیک دارد. این یعنی شیوه طراحی قدیمی‌تر مربوطه به سال ۲۰۱۴ و گوشی آیفون ۶ به همراه حاشیه‌های بزرگ و کناره‌های ضخیم و پوشش شیشه‌ای و آلومینیومی در این دستگاه به چشم می‌خورد. ضمناً، این آیفون مقرون به صرفه تأییدیه IP67 دارد و این بدان معناست که می‌تواند به مدت نیم ساعت در زیر عمق ۱٫۵ متری آب دوام بیاورد.
  • آیفون ۱۱ اما، دارای جدیدترین شیوه طراحی آیفون‌های اپل می‌باشد که ظاهر آن با توجه به آیفون ایکس (iPhone X) ساخته شده است. مشخصاً این موبایل مدرن‌تر و جذاب‌تر بوده و حاشیه‌های باریک‌تری دارد اما باز هم مواد سازنده آن آلومینیوم و شیشه هستند. البته ناچ این تلفن همراه کمی توازن نمایشگر را بر هم می‌زند اما خب برای قرارگیری سنسورها و تجهیز آیفون ۱۱ به ویژگی‌های جدید، حضور آن لازم بود. این دستگاه نیز تأییدیه IP68 را دریافت کرده و می‌تواند به مدت نیم ساعت در زیر عمق ۲ متری آب دوام بیاورد.

مقایسه آیفون SE 2 با آیفون ۱۱ : نمایشگر یکسان با اندازه‌ای متفاوت

صفحه نمایش آیفون ۱۱

  • آیفون SE 2020 دارای نمایشگر ۴٫۷ اینچی LCD Retina HD با رزولوشن ۱۳۳۴ * ۷۵۰ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر هر اینچ می‌باشد.
  • آیفون ۱۱ هم صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی LCD Liquid Retina HD با رزولوشن ۱۷۹۲ * ۸۲۸ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر هر اینچ دارد.

مطمئناً نمایشگر هر دو دستگاه از نظر اندازه متفاوت است اما تراکم پیکسلی آنها یکی خواهد بود. به علاوه، از نظر کیفی، یک فرق بسیار نامحسوس مشاهده می‌شود که این اتفاق نیز بیشتر به خاطر ناچ آیفون ۱۱ می‌باشد.

مقایسه آیفون SE 2 با آیفون ۱۱ : تراشه یکسان در هر دو گوشی

  • اینکه آیفون SE 2020 نیز از تراشه A13 اپل بهره می‌برد، یک موضوع بسیار مهم به حساب می‌آید. این یعنی عملکرد گوشی ۴۰۰ دلاری، همچون عملکرد آیفون ۱۱ با قیمت ۷۰۰ دلاری خواهد بود. حتی می‌توان اینگونه گفت که آیفون ۱۱ پرو مکس ۱۱۰۰ دلاری هم از وجود پردازنده آیفون اس ای ۲۰۲۰ استفاده می‌کند.
  • تنها تفاوت عمده، حافظه رم است. آیفون مقرون به صرفه‌تر ۳ گیگابایت رم داشته و گوشی‌های سری آیفون ۱۱ به ۴ گیگابایت رم تجهیز شده‌اند.

رم باعث می‌شود که تمام اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه فعالیت خود را ادامه دهند. تنها زمانی که از این نظر تفاوتی میان دو آیفون مورد بحث ما احساس خواهید کرد، هنگام اجرا کردن نرم‌افزاری است که مدتی می‌شود از آن استفاده نکرده‌اید زیرا در آیفون SE 2020 بیشتر طول خواهد کشید تا اجرا گردد.

بازگشت Touch ID به iPhone SE 2020

آیفون SE 2 از همان شیوه کلاسیک Touch ID و سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در حاشیه پایینی نمایشگر استفاده می‌کند و به Face ID مجهز نیست. در سمت دیگر آیفون ۱۱، با Face ID قفل صفحه نمایش را باز خواهد کرد.

دوربین، مهمترین مزیت آیفون ۱۱ نسبت به آیفون SE 2020

  • آیفون اس ای ۲۰۲۰ تنها یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی داشته و توانایی‌های آن عبارتند از: Smart HDR، حالت عکسبرداری پرتره، تشخیص عمق (برای اعمال افکت پس‌زمینه تار) و زوم دیجیتالی 5 برابری. دوربین سلفی این دستگاه هم یک لنز 7 مگاپیکسلی است که قابلیت تصویربرداری پرتره دارد.
  • آیفون ۱۱، دوربین اصلی دوگانه با لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید دارد و می‌تواند تا زوایای ۱۲۰ درجه‌ای را پوشش دهد. از جمله امکانات این دوربین هم می‌توانیم به Smart HDR، حالت عکسبرداری پرتره، تشخیص عمق (برای اعمال افکت پس‌زمینه تار)، حالت تصویربرداری در شب (Night Mode)، زوم اپتیکال ۲ برابری و زوم دیجیتالی ۵ برابری اشاره کنیم. دوربین سلفی این تلفن همراه هم یک لنز ۱۱ مگاپیکسلی با حالت عکسبرداری پرتره، پشتیبانی از Animoji و Memoji و گزینه Smart HDR دارد.

مقایسه آیفون SE 2 با آیفون ۱۱ از نظر باتری: ظرفیت باتری، متفاوت اما هر دو مجهز به تکنولوژی شارژ بیسیم

  • گفته می‌شود که آیفون SE 2 همچون آیفون ۸ از وجود یک منبع نیروی ۱۸۲۱ میلی‌آمپری استفاده می‌کند؛
  • انرژی آیفون ۱۱ هم توسط باتری ۳۱۱۰ میلی‌آمپری تأمین می‌شود. صفحه‌نمایش‌های بزرگتر معمولا انرژی بیشتری مصرف می‌کنند؛ اما معمولاً این‌گونه است که موبایل‌های بزرگتر دوام باتری بهتری دارند بنابراین می‌توان امیدوار بود این قانون برای آیفون ۱۱ هم صادق باشد.

ضمناً، هر دو مدل از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی کرده و می‌توان آنها را با شارژر سریع ۱۸ واتی شارژ کرد که البته آداپتور مربوطه را باید به صورت جداگانه خرید.

چه کسانی باید آیفون SE 2020 و چه کسانی باید آیفون ۱۱ بخرند؟

در نهایت، این خودِ شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام یک از این دو گوشی را بخرید؛ با این وجود، می‌توان این‌گونه توضیح داد:

دوربین iPhone SE 2020

آیفون SE 2 مناسب کسانی است که:

  • به مشخصات فنی قدرتمند اهمیت زیادی نمی‌دهند و فقط می‌خواهند آیفون داشته باشند
  • تنها می‌خواهند تجربه کار کردن با یک آیفون را به دست آورند و قصد ندارند ۷۰۰ دلار برای یک گوشی بپردازند و می‌توانند با یک دوربین کنار بیایند

آیفون ۱۱ مناسب کسانی است که:

  • می‌خواهند از وجود لنز اولترا واید هم برای عکسبرداری بهره برده و تجربه عکسبرداری با بهترین دوربین قرار گرفته در یک گوشی توسط اپل را کسب کنند؛ همچنین خواهان بهره‌مندی از امکاناتی نظیر Night Mode، فوکوس بیشتر، زوم اپتیکال ۲ برابری و زوم دیجیتال ۵ برابری هستند
  • می‌خواهند تصاویر سلفی باکیفیتی بگیرند

 

پس از مقایسه آیفون SE 2 با آیفون ۱۱شما کدام گوشی را انتخاب می‌کنید: آیفون SE 2020 یا آیفون ۱۱؟ نظر خود را  با ذکر دلیل، با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: businessinsider.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: