مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i

مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i

گلکسی ای ۵۱ و نوا ۷ آی دو محصول میان‌رده و پرطرفدار بازار موبایل هستند که به ترتیب توسط سامسونگ و هواوی تولید شده‌اند اما به خاطر شباهت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که میان این دو دستگاه وجود دارد، بسیاری از افراد نمی‌دانند باید کدام مدل را بخرند. به همین دلیل امروز در برتر دیجیتال می‌خواهیم با مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i گوشی برتر را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی

هواوی Nova 7iسامسونگ Galaxy A51
ابعاد (میلی‌متر)۱۵۹٫۲ * ۷۶٫۳ * ۸٫۷۱۵۸٫۵ * ۷۳٫۶ * ۷٫۹
وزن (گرم)۱۸۳۱۷۲
صفحه نمایش
  • ۶٫۴ اینچ
  • LTPS IPS LCD
  •  ۶٫۵ اینچ
  •  Super AMOLED Plus
رزولوشن (پیکسل)۲۳۱۰ * ۱۰۸۰۲۴۰۰ * ۱۰۸۰
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۱۰
رابط کاربریEMUI 10 (بدون خدمات موبایلی گوگل)One UI 2.5
تراشهKirin 810Exynos 9611
رم (گیگابایت)۸
  • ۴
  • ۶
  • ۸
حافظه داخلی (گیگابایت)۱۲۸
  • ۶۴
  • ۱۲۸
پشتیبانی از کارت حافظهدارد (مموری کارت نانو)دارد
دوربین اصلیچهارگانه
  • ۴۸ مگاپیکسلی اصلی
  • ۸ مگاپیکسلی اولترا واید
  • ۲ مگاپیکسلی ماکرو
  • ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق
چهارگانه
  • ۴۸ مگاپیکسلی اصلی
  • ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید
  • ۵ مگاپیکسلی ماکرو
  • ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۴۲۰۰۴۰۰۰
سنسورها
  • سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب کناری
  • شتاب‌سنج
  • مجاورت
  • قطب‌نما
  • سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش
  • شتاب‌سنج
  • ژیرسکوپ
  • مجاورت
  • قطب‌نما
  • پشتیبانی از شبکه +ANT

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i از نظر طراحی

گلکسی A71 و هواوی نوا ۷ آی تفاوت چندانی از نظر ابعاد ندارند و فقط وزن گوشی اول نسبت به گوشی دوم حدود ۱۱ گرم کمتر است. جنس بدنه این دستگاه‌ها هم یکی می‌باشد و این یعنی در جلوی هر دوی آنها پوشش شیشه‌ای به کار رفته و قاب پشتی و فریم‌شان پلاستیکی است. البته می‌توانیم در اینجا برتری را به گلکسی ای ۵۱ بدهیم زیرا سامسونگ جلوی آن را با Gorilla Glass 3 پوشانده و از آن محافظت کرده است.

نکته جالب در مورد نمای جلویی این دو دستگاه آن است که دوربین سلفی آنها در یک نقطه سیاه رنگ قرار گرفته است؛ با این تفاوت که در گلکسی A51 لنز دوربین در وسط و در نوا ۷ آی لنز دوربین در سمت چپ نمایشگر نشسته است. ضمن اینکه نماینده سامسونگ حدود ۴ درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتری دارد.

در قاب پشتی هم شباهت‌ها بسیار بیشتر از تفاوت‌هاست؛ زیرا چهار لنز دوربین اصلی هر دو موبایل در گوشه سمت چپ حضور یافته‌اند. هرچند در گلکسی ای ۵۱ به جهت همراهی فلاش LED ماژول دوربین عقب به شکل مستطیلی طراحی شده و در نوا ۷ آی یک مربع مشکی رنگ به چشم می‌خورد.

گلکسی ای ۵۱

با مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i و مشاهده سمت راست آنها به این نتیجه می‌رسیم که روی فریم پلاستیکی هر دو گوشی، دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا قرار گرفته‌اند اما توجه داشته باشید که در دکمه پاور هواوی نوا ۷ آی سنسور اسکنر اثر انگشت گنجانده شده است؛ بنابراین بر خلاف گلکسی ای ۵۱ که حسگر اثر انگشتش در زیر نمایشگر نشسته، فقط کافی است دکمه پاور را فشار دهید تا قفل محصول هواوی باز شود.

لازم به ذکر است که در سمت چپ دو موبایل اسلات قرار دادن سیمکارت و مموری کارت به چشم می‌خورد. اعلام این نکته نیز خالی از لطف نیست که در هواوی نوا ۷ آی باید مموری کارت نانو (NM) بگذارید که خیلی گران‌تر و کمیاب‌تر است اما در گلکسی ای ۵۱ می‌توانید مموری کارت microSD قرار دهید.

در پایین هر دو موبایل هم دقیقاً میکروفون، اسپیکر، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و پورت شارژر را می‌بینیم؛ بنابراین در بالا به غیر از میکروفون ثانویه چیز دیگری را مشاهده نمی‌کنیم.

با توضیحات داده شده و مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i، شاید گوشی دوم از نظر طراحی شباهت زیادی به گوشی اول داشته باشد اما به خاطر اینکه محصول سامسونگ روی قاب پشتی خود از خطوط مورب بهره می‌برد که در مواجهه با تابش نور افکت‌های زیبایی به وجود می‌آید و نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتری دارد، می‌توانیم بگوییم که این موبایل نسبت به نماینده کمپانی چینی برتر است.

هواوی نوا ۷ آی

گوشی برتر از نظر طراحی: سامسونگ Galaxy A51

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i از نظر صفحه نمایش

همین که عبارت Super AMOLED را در میان مشخصات فنی صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی گلکسی ای ۵۱ می‌بینیم، باید بگوییم این موبایل نمایشگر بهتری دارد. به خاطر اینکه امروزه اکثر گوشی‌ها از حالت تیره پشتیبانی می‌کنند و پنل‌های AMOLED هم عمق مشکی بیشتری دارند، هم محتواها در گلکسی A51 با کیفیت بالاتری پخش می‌شوند و هم با روشن شدن دارک مد، دوام باتری آن افزایش خواهد یافت. از طرفی به خاطر اینکه صراحتاً اعلام شده که روی صفحه نمایش این دستگاه Gorilla Glass 3 به کار رفته، خیال خریداران می‌تواند از بابت استحکام آن راحت باشد.

مقایسه گلکسی A51 با هواوی نوا ۷ آی از نظر صفحه نمایش

در سمت دیگر، هواوی نوا ۷ آی از نمایشگر ۶٫۴ اینچی LTPS IPS LCD استفاده می‌کند و شاید بتوانیم بگوییم کیفیت تصاویر در این موبایل هم قابل قبول است اما هر چه که باشد پنل‌های Super AMOLED وضوح بیشتری دارند. در کنار این موارد و در سایر زمینه‌ها مانند تراکم پیکسلی و رزولوشن هم گلکسی ای ۵۱ گوشی بهتری است.

گوشی برتر از نظر صفحه نمایش: سامسونگ Galaxy A51

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i از نظر سخت‌افزار

هواوی نوا ۷ آی از تراشه Kirin 810 که با فرآیند لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شده بهره می‌برد ولی گلکسی A51 وظیفه انجام کارهای پردازشی خود را به Exynos 9611 محول کرده که با فرآیند لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده است. پردازنده گرافیکی دو موبایل هم به ترتیب Mali-G52 MP6 و Mali-G72 MP3 می‌باشد. سامسونگ تا کنون این محصولش را با حافظه‌های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ با رم ۴، حافظه داخلی ۱۲۸ با رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ با رم ۸ گیگابایتی عرضه کرده است؛ اما هواوی آن را تنها در یک نمونه با رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی تولید کرده است.

هواوی Nova 7i

با بررسی امتیازات بنچمارک به دست آمده از آزمایش AnTuTu 8، کاملاً مشخص است که هواوی نوا ۷ آی با امتیاز ۲۸۳۵۰۰ برتری محسوسی نسبت به گلکسی A51 دارد زیرا نماینده سامسونگ توانسته امتیاز ۱۷۹۷۵۳ را کسب کند. بر این اساس، سرعت عمل محصول هواوی بسیار بیشتر از گوشی میان‌رده کمپانی کره‌ای خواهد بود.

با در نظرگیری نمرات و مشخصات فنی و مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i از نظر سخت‌افزار، قطعاً باید نوا ۷ آی را گوشی بهتری بدانیم اما این به معنای کندی سرعت در گلکسی ای ۵۱ نخواهد بود زیرا این موبایل حداقل توان مورد نیاز برای اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارها را خواهد داشت و به واقع هیچ‌گونه لگ هم در آن احساس نخواهید کرد.

گوشی برتر از نظر سخت‌افزار: هواوی Nova 7i

 

مقایسه گلکسی ای ۵۱ با هواوی نوا ۷ آی از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

متأسفانه تنش میان هواوی و ایالات متحده منجر به حذف خدمات موبایلی گوگل از محصولات این شرکت شده و حالا نوا ۷ آی هم از این اتفاق ضرر کرده زیرا اندرویدی که در آن نصب شده مجوزهای لازم از کمپانی آمریکایی را ندارد و چه‌بسا امکان نصب و اجرای برخی از نرم‌افزارها هم در آن فراهم نخواهد بود. در سمت دیگر، گلکسی ای ۵۱ که از اندروید ۱۰ به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کند، به طور تمام و کمال مجوزهای گوگل را برای نصب اندروید دریافت کرده و بدون هیچ مشکلی می‌تواند نرم‌افزارهای متعلق به این شرکت را اجرا کند.

در زمینه رابط کاربری هم شباهت‌هایی میان One UI 2.5 (در گلکسی A51) و EMUI 10 (در هواوی Nova 7i) وجود دارند که حالت تیره سرتاسری، نرم‌افزارهای از پیش نصب شده متعدد، امکانات مربوط به حفاظت از حریم شخصی و . . . از آن جمله‌اند. در مجموع اگر می‌توانید بدون پلی استور با گوشی کار کنید و به نظرتان برنامه‌های مورد علاقه در اپ‌گالری پیدا می‌شوند و قادر خواهید بود آنها را از آنجا دانلود نمایید، هواوی نوا ۷ آی گوشی خوبی برایتان خواهد بود در غیر این صورت گلکسی ای ۵۱ انتخاب منطقی‌تری به شمار خواهد آمد.

گوشی برتر از نظر سیستم عامل و رابط کاربری: سامسونگ Galaxy A51

خرید گوشی گلکسی A51

خرید گوشی Nova 7i

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i از نظر دوربین

مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i از نظر دوربین

لنز اصلی دوربین عقب هر دو موبایل ۴۸ مگاپیکسلی است و فقط از نظر گشودگی دیافراگم با یکدیگر فرق دارند. در سایر لنزها یعنی اولترا واید، ماکرو و تشخیص عمق، محصول سامسونگ گوشی بهتری خواهد بود زیرا هر کدام از آنها به ترتیب ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسلی هستند اما در هواوی نوا ۷ آی وضوح آنها به ترتیب به ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل می‌رسد.

از نظر دوربین سلفی هم گلکسی A51 به خاطر بهره‌مندی از لنز ۳۲ مگاپیکسلی گوشی بهتری خواهد بود زیرا رزولوشن آن از لنز ۱۶ مگاپیکسلی دوربین سلفی Nova 7i بیشتر است.

کیفیت تصاویر

کیفیت دوربین گلکسی ای ۵۱
نمونه تصویر گرفته شده با سامسونگ Galaxy A51
کیفیت دوربین هواوی نوا ۷ آی
نمونه تصویر گرفته شده با هواوی Nova 7i

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، گلکسی A51 عکس‌هایی می‌گیرد که رنگ‌ها را واقع‌گرایانه‌تر به ثبت می‌رساند. برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید، فقط کافی است به آبی آسمانی نگاه کنید که در خروجی‌های Nova 7i رنگ و رو رفته‌تر شده است. حتی قسمت‌های سبز هم کم‌رنگ‌تر به ثبت رسیده‌اند.

با مقایسه گلکسی A51 با هواوی نوا ۷ آی و بررسی کیفیت تصاویر سلفی،باید اذعان کنیم که وضوح خروجی‌های گلکسی A51 به جهت حضور لنز ۳۲ مگاپیکسلی بیشتر است.

گوشی برتر از نظر دوربین: سامسونگ Galaxy A51

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i از نظر باتری

در اینجا بدون هیچ چون و چرایی باید برتری را به هواوی نوا ۷ آی بدهیم. این دستگاه به خاطر اینکه از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد و تراشه کم‌مصرف‌تری دارد، استقامت بیشتری خواهد داشت حال آنکه محصول سامسونگ منبع نیروی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت دارد. برتری اصلی اما، زمانی احساس می‌شود که سرعت شارژ Nova 7i را می‌بینیم. این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع ۴۰ واتی پشتیبانی می‌کند و طبق ادعای هواوی در عرض ۳۰ دقیقه ۷۰ درصد باتری آن پر خواهد شد. این در حالی است که گلکسی ای ۵۱ را می‌توان نهایتاً با شارژر ۱۵ واتی شارژ کرد.

گوشی برتر از نظر باتری: هواوی Nova 7i

 

جمع‌بندی

اگر فاکتورهایی نظیر صفحه نمایش، سیستم عامل و رابط کاربری و دوربین برایتان اهمیت دارد، بدون هیچ وقفه‌ای برای خرید گلکسی A51 اقدام کنید اما در صورتی که باتری و سخت‌افزار برایتان در اولویت قرار دارند، هواوی Nova 7i گوشی بهتری خواهد بود فقط توجه داشته باشید که با انتخاب این دستگاه باید به دنیای بدون خدمات موبایلی گوگل عادت کنید. در مورد طراحی هم اگرچه گفتیم گلکسی ای ۵۱ ظاهر مدرن‌تر و بهتری دارد ولی چنان‌چه محصول هواوی را هم انتخاب کردید، صاحب یک گوشی بروز شده‌اید که بسیار شبیه تلفن‌های همراه سری آیفون ۱۲ است.

خرید گوشی گلکسی A51

خرید گوشی Nova 7i

 

حال که مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با هواوی Nova 7i به اتمام رسیده، شما کدام گوشی را می‌پسندید؟ دلیل انتخاب خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

 

منبع: GSMArena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: