مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Redmi Note 9 Pro

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Redmi Note 9 Pro

گلکسی A71 و شیائومی ردمی نوت ۹ پرو که از  محصولات میان‌رده بازار موبایل هستند از نظر سخت‌افزاری شباهت بسیاری به هم دارند؛ اما برای اینکه ببینیم کدام یکی از دو دستگاه نسبت به دیگری برتری دارد، باید این دو گوشی را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری باهم مقایسه کنیم. اگر قصد خرید یکی از این دو گوشی‌ها را دارید، مقاله مقایسه A71 با Note 9 Pro را از دست ندهید.

مشخصات فنی

Redmi Note 9 ProGalaxy A71
ابعاد (میلی‌متر)۱۶۵٫۸ * ۷۶٫۷ * ۸٫۸۱۶۳٫۶ * ۷۶ * ۷٫۷
وزن (گرم)۲۰۹۱۷۹
صفحه نمایش·      ۶٫۶۷ اینچ

·      IPS LCD

·      ۶٫۷ اینچ

·      Super AMOLED Plus

رزولوشن (پیکسل)۲۴۰۰ * ۱۰۸۰۲۴۰۰ * ۱۰۸۰
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۱۰
رابط کاربریMIUI 11One UI 2.1
تراشهQualcomm SM7125 Snapdragon 720GQualcomm SDM730 Snapdragon 730
رم (گیگابایت)۶·      ۶

·      ۸

حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۶۴

·      ۱۲۸

۱۲۸
پشتیبانی از کارت حافظهدارددارد
دوربین اصلیچهارگانه

·      ۶۴ مگاپیکسلی اصلی

·      ۸ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۵ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

چهارگانه

·      ۶۴ مگاپیکسلی اصلی

·      ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۵ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق

 

دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۵۰۲۰۴۵۰۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت (در کنار فریم و در دکمه پاور)

·      شتاب‌سنج

·      ژیرسکوپ

·      مجاورت

·      قطب‌نما

·      سنسور اسکنر اثر انگشت (زیر صفحه نمایش)

·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

·      ژیرسکوپ

·      قطب‌نما

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Redmi Note 9 Pro از نظر طراحی

در نگاه اول، گلکسی A71 و ردمی نوت ۹ پرو، هر دو از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارند اما از نظر تخصصی، تفاوت‌های این دو موبایل بسیار زیاد است. شیائومی قاب پشتی و جلویی محصول را با پوشش Gorilla Glass 5 پوشانده و فریم آن را از پلاستیک تولید کرده در حالی که، سامسونگ تنها در قسمت جلویی پوشش Gorilla Glass 3 را برای گوشی خود به کار برده است. اگر به ابعاد این دو گوشی که در جدول به آنها اشاره کرده‌ایم نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که وجه تمایز آنها تنها در حد ۱ یا ۲ میلی‌متر است. از نظر وزنی اما، گلکسی ای ۷۱ به میزان ۳۰ گرم سبک‌تر می‌باشد.

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Redmi Note 9 Pro از نظر طراحی

در مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با Redmi Note 9 Pro با نگاه کردن به قسمت جلویی هر دو موبایل، خواهید دید که در بالای نمایشگرشان، یک نقطه سیاه جای‌گیری کرده تا محل نشستن دوربین سلفی باشد. جالب اینکه تقریباً همین اتفاق در قاب پشتی نیز رخ می‌دهد با این تفاوت که دوربین اصلی و چهارگانه محصول سامسونگ در گوشه سمت چپ و دوربین اصلی و چهارگانه محصول شیائومی در وسط حضور یافته است.

در سمت چپ فریم هر دو موبایل، محل قرار دادن سیمکارت و مموری کارت مشاهده می‌شود و در سمت راست چارچوب آنها دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور به چشم می‌خورند. لازم به ذکر است که سنسور اسکنر اثر انگشت محصول شیائومی در دکمه پاور قرار گرفته ولی این حسگر در زیر صفحه نمایش گلکسی A71 می‌باشد. در پایین فریم هر دو محصول مورد بحث ما هم جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، اسپیکر و پورت USB-C و در بالا نیز میکروفون ثانویه جای‌گیری کرده‌ است.

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Redmi Note 9 Pro : صفحه نمایش

مقایسه گلکسی A71 با شیائومی ردمی نوت ۹ پرو از نظر صفحه نمایش

گلکسی A71 را باید دستگاه بهتری از نظر صفحه نمایش بدانیم؛ زیرا اگرچه پنل ۶٫۷ اینچی آن کوچکتر است ولی به خاطر اینکه از نوع Super AMOLED Plus می‌باشد کیفیت بیشتری خواهد داشت؛ همچنین با توجه به پشتیبانی از حالت تیره، می‌تواند باعث افزایش دوام باتری شود. این در حالی است که ردمی نوت ۹ پرو از یک پنل IPS LCD بهره می‌برد. البته رزولوشن هر دو گوشی ۲۴۰۰ * ۱۰۸۰ پیکسل است. در هر اینچ محصول سامسونگ و شیائومی به ترتیب ۳۹۵ و ۳۹۳ پیکسل به کار رفته تا از این نظر با هم فرق زیادی نداشته باشند. ضمن اینکه نسبت صفحه نمایش به بدنه هر دو موبایل نیز تنها در حد چند درصد (۸۴٫۵ درصد در ردمی نوت ۹ پرو و ۸۷٫۲ درصد در گلکسی A71) با یکدیگر اختلاف دارد.

 

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Redmi Note 9 Pro : سخت‌افزار

همان‌طور که در جدول مشخصات فنی می‌بینید، تراشه گوشی شیائومی Snapdragon 720G  و تراشه سامسونگ، Snapdragon 730  است. در هر دو دستگاه از پردازنده گرافیکی Adreno 618  استفاده شده است. سامسونگ و شیائومی هر دو محصولش را با رم‌های ۶ یا ۸ گیگابایتی روانه بازار کرده اند. ضمناً، حافظه داخلی ردمی نوت ۹ پرو ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه داخلی گلکسی ای ۷۱ تنها ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود که می‌توان ظرفیت حافظه هر دو موبایل را با استفاده مموری کارت microSD ارتقا داد.

در آزمایش‌های تخصصی، در مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با Redmi Note 9 Pro ، محصول شیائومی نشان داد که نسبت به رقیبش در این مقاله برتر کار می‌کند به طوری که نمره او در آزمون AnTuTu 8 به ۲۷۹۶۲۵ رسید؛ حال آنکه گلکسی A71 امتیاز ۲۶۳۳۹۶ را کسب کرد. در Geekbench 5.1 نیز این گوشی‌ها به ترتیب نمرات ۱۷۸۵ و ۱۷۳۳ را به دست آوردند. این اعداد و ارقام بیانگر این موضوع هستند که ردمی نوت ۹ پرو از نظر قدرت سخت‌افزاری توانمندتر است ولی رقیب او هم با توجه به قیمتی که دارد می‌تواند کارهای روزمره را با سرعت زیادی به انجام برساند.

 

مقایسه سیستم عامل و رابط کاربری سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Redmi Note 9 Pro

با توجه به اینکه سیستم عامل گلکسی A71 و ردمی نوت ۹ پرو اندروید ۱۰ است، هیچ تفاوتی میان آنها احساس نخواهد شد؛ اختلافات زمانی به وجود می‌آید که حرف از رابط کاربری می‌شود. همانگونه که می‌دانید، شیائومی از پوسته نرم‌افزاری MIUI 11 و سامسونگ از پوسته نرم‌افزاری One UI 2.1 در نماینده‌اش بهره برده است.

به طور کلی هر کدام از این رابط‌های کاربری ویژگی‌های بخصوص و بعضاً مشترکی دارند که از آن جمله می‌توانیم به “حالت تیره، شیوه ناوبری مبتنی بر حرکات یا دکمه‌های مسیریابی” و . . . اشاره کنیم. با این وجود، MIUI دارای اپلیکیشن‌هایی مانند Security، Mi Browser، Mi Remote، Mi Share و . . . است. مشابه همین‌ها را در One UI هم می‌توانیم ببینیم. سایر تفاوت‌های این رابط‌های کاربری به گزینه‌های شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی مربوط می‌شوند؛ بنابراین کاملاً بستگی به خودتان دارد که می‌خواهید از MIUI استفاده کنید یا One UI.

خرید گوشی Redmi Note 9 Pro

خرید گوشی Galaxy A71

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Redmi Note 9 Pro : دوربین

اگر قاب پشتی این دو دستگاه را نگاه کنید، متوجه یک ماژول مربع یا مستطیلی شکل خواهید شد که در آن لنزهای دوربین اصلی جای‌گیری کرده‌اند.

در Galaxy A71 دوربین اصلی متشکل از لنزهای زیر است:

  • ۶۴ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و مجهز به تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
  • ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2
  • ۵ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2

دوربین سلفی هم یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد.

در شیائومی ردمی نوت ۹ پرو هم دوربین اصلی از لنزهای زیر تشکیل شده است:

  • ۶۴ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و مجهز به تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
  • ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2
  • ۵ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و مجهز به تکنولوژی فوکوس خودکار (AF)
  • ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی این دستگاه هم یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5 می‌باشد.

 

مقایسه کیفیت تصاویر گلکسی ای ۷۱ با شیائومی ردمی نوت ۹ پرو 

آن‌طور که در تصاویر مشخص است، گلکسی ای ۷۱ تصاویری می‌گیرد که در آنها نورپردازی بهتر انجام شده و رنگ‌ها روشن‌تر و سرزنده‌تر هستند اما محصول شیائومی رنگ‌ها را کدر کرده و نورپردازی را آن‌طور که انتظار داشتیم انجام نداده است.

نمونه تصویر گرفته شده با شیائومی ردمی نوت ۹ پرو
نمونه تصویر گرفته شده با گلکسی A71

در زمینه کیفیت تصاویر سلفی هم کاملاً مشخص است که کدام گوشی برتری از را از آنِ خود می‌کند؛ زیرا هر چه باشد لنز ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی A71 از لنز ۱۶ مگاپیکسلی ردمی نوت ۹ پرو توانایی بیشتری دارد.

نمونه تصویر سلفی گرفته شده با شیائومی ردمی نوت ۹ پرو
نمونه تصویر گرفته شده با گلکسی A71

مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Redmi Note 9 Pro: باتری

در اینجا باید نماینده شیائومی را گوشی برتر بدانیم زیرا چه از نظر ظرفیت باتری و چه از نظر سرعت شارژ یک سر و گردن از محصول سامسونگ بهتر کار می‌کند. باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپری ردمی نوت ۹ پرو توانسته ۱۲۳ ساعت استقامت داشته باشد اما منبع نیروی ۴۵۰۰ میلی‌آمپری گلکسی ای ۷۱ نهایتاً ۱۰۲ ساعت دوام آورده است. ضمن اینکه شارژر ۳۰ واتی فروخته شده توسط کمپانی چینی می‌تواند منبع نیروی محصولش را در مدت زمان کمتری پر کند. این در حالی است که شارژری که سامسونگ به فروش می‌رساند ۲۵ واتی است.

جمع‌بندی

از نظر طراحی باید ردمی نوت ۹ پرو را گوشی مقاوم‌تری بدانیم؛ زیرا در قاب پشتی و جلویی آن محافظ Gorilla Glass 5 استفاده شده اما در گلکسی A71 پوشش محافظ Gorilla Glass 3 بوده و آن هم فقط در قسمت جلویی به کار رفته است.

این نماینده شیائومی از نظر دوام باتری نیز بهتر کار می‌کند؛ زیرا منبع نیروی آن هم به میزان ۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت قدرتمندتر است و هم سرعت شارژش بیشتر می‌باشد.

از نظر سخت افزار،در آزمایش‌های تخصصی، در مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با Redmi Note 9 Pro ، محصول شیائومی نشان داد که نسبت به رقیبش در این مقاله برتر کار می‌کند.

از نظر دوربین و صفحه نمایش هم دستگاه برتر گلکسی A71 می‌باشد؛ چرا که لنزهای دوربین اصلی او توانمندتر هستند و هم صفحه نمایش او از نوع Super AMOLED Plus است.

در زمینه رابط کاربری و سیستم عامل هم واقعاً کار سختی است که بخواهیم بگوییم کدام گوشی بهتر کار می‌کند زیرا این یک موضوع شخصی خواهد بود و به علایق خریداران و کاربران بستگی خواهد داشت.

به طور کلی اگر حاضر نیستید گوشی غیر از سامسونگ بخرید، خب طبیعی است که گلکسی A71 را باید انتخاب کنید اما چنان‌چه برند برایتان مهم نیست و عملکرد مناسب دستگاه برایتان اهمیت دارد، می‌توانید خرید Redmi Note 9 Pro را در دستورکار قرار دهید.

خرید گوشی Redmi Note 9 Pro

خرید گوشی Galaxy A71

 

آیا از نظر شما تفاوت دیگری میان شیائومی ردمی نوت ۹ پرو و گلکسی ای ۷۱ وجود دارد و آیا باید نکته دیگری به مقاله مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Redmi Note 9 Pro اضافه کنیم یا خیر؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Samsung | Xiaomi

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

5 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

اًَُِّمًَُِیًَُِرًَُِ عًَُِّلًُیَُِّ - تاریخ: ۱۴۰۱٫۰۸٫۰۲ ساعت: ۱۶:۵۰

A71 عالیه نوت ۹ پرو داییم داره اشغاله هنگ میکنه اصلا بدرد نمیخوره ولی a71 خیلی خوبه هم توی کیفیت صفحه هم توی بازی من a71 داشتم الان a73 دارم بازم a71 پیشنهاد میدم

ابوالفضل درگاهی قاضیانی - تاریخ: ۱۳۹۹٫۰۹٫۱۹ ساعت: ۱۴:۱۳

مال نوت نه پرو اسنپدراگون ۷۲۰G هستش که اون جی آخرش یعنی گیمینگ بودن که توی بنچمارکت هم نمره ی قابل توجهی بالاتر به نسبت اسنپدراگون ۷۳۰ خالی آ۷۱ آورده که واقعا بهتره

پسندیدم 9
نپسندیدم 3
محمد - تاریخ: ۱۳۹۹٫۰۹٫۰۶ ساعت: ۱۱:۴۱

برای گیم a71بدرد نمیخوره خیلی اشغاله ولی ردمی نوت ۹پرو خیلی بهتره و. سی پی یو ش اسنپ دراگون ۷۲۰هست من هردوتاش داشتم

پسندیدم 7
نپسندیدم 6
بهنام - تاریخ: ۱۳۹۹٫۰۹٫۱۴ ساعت: ۲۱:۰۰

خوب داداش چرآ چرت میگیرم سی پی یو A71که اسپندراگون ۷۳۰ هست بهتره

پسندیدم 3
نپسندیدم 6
mahdiyar - تاریخ: ۱۳۹۹٫۱۰٫۱۰ ساعت: ۲۳:۳۱

داداش خریدی پشیمونی?هم قیمت نوت ۹ پرو عالیع هم از لحاظ سخت افزار توی جیبش میکنه a71رو…اسنپ دراگون 720G…اون Gیعنی گیمینگ بودن ولی a70 730عه…این ازمایش شدس

پسندیدم 3
نپسندیدم 2
شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: