مقایسه سامسونگ Galaxy Tab S7 با اپل iPad Pro 2020

مقایسه سامسونگ Galaxy Tab S7 با اپل iPad Pro 2020

گلکسی تب اس ۷ و آیپد پرو شباهت زیادی به هم دارند زیرا هر دو بهترین تبلت‌هایی هستند که می‌توانید از میان تبلت‌های اندرویدی و iOS خریداری کنید. البته اندروید هنوز ضعف‌هایی در زمینه امکانات مختلف تبلت‌ها دارد اما اگر حاضرید چشمانتان را روی آنها ببندید، کار کردن با Galaxy Tab S7 یک تجربه فوق‌العاده خواهد بود چرا که هم سرعت زیادی دارد و هم از نمایشگر باکیفیتی بهره می‌گیرد و در نهایت از ارزش خرید بالایی برخوردارست. در سمت دیگر، iPad Pro اپل برای کسانی که بودجه محدودی برای خرید تبلت دارند، زیاد مناسب نیست اما به خاطر مشخصات فنی و سیستم نرم‌افزاری‌اش که به خوبی برای کار کردن با آن در نمایشگرهای بزرگ بهینه‌سازی شده، همچنان بهترین تبلت دنیا به حساب می‌آید. اما فرق این دو دستگاه در چیست؟ با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله مقایسه سامسونگ Galaxy Tab S7 با اپل iPad Pro 2020 را بخوانید تا متوجه این تفاوت‌ها بشوید.

مقایسه سامسونگ Galaxy Tab S7 با اپل iPad Pro 2020 از نظر مشخصات فنی

سامسونگ Galaxy Tab S7اپل iPad Pro 2020
سیستم عاملاندروید ۱۰ (رابط کاربری One UI)IPadOS 14
اندازه و نوع صفحه نمایش·      ۱۱ اینچ

·      LCD

·      ۱۱ اینچ

·      LCD

رزولوشن۲۵۶۰ * ۱۶۰۰۲۳۸۸ * ۱۶۶۸
نرخ بازسازی۱۲۰ هرتزی۱۲۰ هرتزی
تراشه+Qualcomm Snapdragon 865Apple A12Z Bionic
رم (گیگابایت)·      ۶

·      ۸

۶
حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۱۲۸

·      ۲۵۶

·      ۵۱۲

·      ۱۲۸

·      ۲۵۶

·      ۵۱۲

·      ۱ ترابایت

پشتیبانی از کارت حافظهداردندارد
دوربین اصلیدو گانه:

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/2.0

·      ۵ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2

سه‌گانه:

·      ۱۲ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8

·      ۱۰ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4

·      سنسور ToF

دوربین سلفی۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0۷ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2
باتری۸۰۰۰ میلی‌آمپر۲۸٫۶۵ میلی‌آمپر
شارژر۴۵ وات۱۸ وات
روش بیومتریکیسنسور اسکنر اثر انگشت در قاب کناریFace ID
ابعاد (میلی‌متر)۲۵۳٫۸ * ۱۶۵٫۳ * ۶٫۳۲۴۷٫۶ * ۱۷۸٫۵ * ۵٫۹
وزن (گرم)·      نسخه وای‌فای: ۴۹۸

·      نسخه سیمکارت خور 4G: حدود ۵۰۰

·      نسخه سیمکارت خور 5G: حدود ۵۰۲

·      نسخه وای‌فای: ۴۷۱

·      نسخه سیمکارت خور: ۴۷۳

مقایسه سامسونگ Galaxy Tab S7 با اپل iPad Pro 2020؛ شباهت دو دستگاه

مقایسه سامسونگ Galaxy Tab S7 با اپل iPad Pro 2020

وقتی یک تبلت اندرویدی را با آیپد مقایسه می‌کنیم، اول به این نتیجه می‌رسید که با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. اما این قانون در مورد گلکسی تب اس ۷ و آیپد پرو ۲۰۲۰ صادق نیست. علی‌رغم اینکه سیستم نرم‌افزاری هر دو دستگاه کاملاً متفاوت است اما سخت‌افزاری که قدرت آنها را تأمین می‌کند، بسیار به یکدیگر شبیه می‌باشد.

در جلوی هر دو تبلت، نمایشگر را مشاهده می‌کنیم. گلکسی تب اس ۷ و آیپد پرو ۲۰۲۰ دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچی LCD با نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی هستند. رزولوشن دو دستگاه کمی با هم فرق دارد اما این اتفاق بیشتر به خاطر ظاهر صفحه نمایش رخ داده است. بر این اساس، مهم نیست کدام تبلت را بر دیگری ترجیح می‌دهید زیرا از نظر کیفیت نمایشگر هر دو در یک سطح قرار دارند.

عملکرد، دیگر بخشی است که دو دستگاه مورد بحث ما بسیار درخشان ظاهر می‌شوند. تراشه A12Z اپل در آمار و ارقام از +Snapdragon 865 قدرتمندتر است اما هر دو برای انجام همه کارها فوق‌العاده هستند و توانایی به پایان رساندن آنها را دارند بنابراین فرقی نمی‌کند که می‌خواهید چندین اپلیکیشن را به صورت همزمان اجرا کنید و یا بازی‌های گرافیکی سنگین را اجرا نمایید.

امکانات ذکر شده را با دوام باتری طولانی‌مدت، حافظه داخلی زیاد و دوربین باکیفیت که عکس‌های فوق‌العاده و ویدیوهای واضحی می‌گیرد ترکیب کنید تا متوجه شوید که پیدا کردن تفاوت‌ها میان گلکسی تب اس ۷ و آیپد پرو ۲۰۲۰ کار نسبتاً سختی است.

 

مقایسه سامسونگ Galaxy Tab S7 با اپل iPad Pro 2020؛ مزایای گلکسی تب اس ۷

مقایسه گلکسی تب اس ۷ با آیپد پرو ۲۰۲۰

با کمی بررسی بیشتر متوجه می‌شوید که گلکسی تب اس ۷ و آیپد پرو ۲۰۲۰ در برخی زمینه‌ها، مسیرهای خود را از یکدیگر جدا می‌کنند. یکی از مزایای اصلی نماینده سامسونگ این است که بدون هیچ هزینه اضافه‌ای قلم اِس را به فروش می‌رساند. این وسیله برای یادداشت برداری یا نقاشی فوق‌العاده است به خصوص آنکه حالا تأخیر آن به ۹ میلی ثانیه کاهش یافته است. البته از این نظر، هر دو قلم تأخیر کمی دارند.

قلم اپل نیز تقریباً همانند قلم اِس گلکسی تب اس ۷ کار می‌کند اما اینکه باید آن را به صورت جداگانه و با قیمت ۱۲۹ دلاری خریداری کرد، منجر خواهد شد تا آیپد پرو ۲۰۲۰ بیش از پیش گران‌تر شود. بر این اساس، همین که سامسونگ برای فروش قلم اِس هزینه دیگری دریافت نمی‌کند و روزبه‌روز به فکر بهبود آن می‌باشد، بسیار عالی است.

یکی دیگر از مزایای محصول کمپانی کره‌ای Samsung DeX نام دارد که یک رابط ثانویه می‌باشد که هر وقت خواستید می‌توانید از آن در گلکسی تب اس ۷ استفاده کنید. فقط کافی است دکمه DeX را بزنید تا رابط کاربری اندروید به گونه‌ای شود که بسیار به ویندوز شباهت دارد. البته این قابلیت هنوز کامل نیست و چند باگ در آن مشاهده می‌شود ولی برای بهره‌مندی از ویژگی چند برنامگی و انجام برخی کارها، فوق‌العاده است.

 

مقایسه سامسونگ Galaxy Tab S7 با اپل iPad Pro 2020؛ مزایای آیپد پرو ۲۰۲۰

نباید این‌گونه فکر کنید که آیپد پرو ۲۰۲۰ امکانات منحصربفردی ندارد. شاید همراه با این دستگاه قلم اِس فروخته نشود و یا DeX نداشته باشد اما سیستم نرم‌افزاری آن به خوبی برای استفاده در یک تبلت بهینه‌سازی شده است.

حتی در سال ۲۰۲۰ که چند سالی می‌شود تبلت‌های اندرویدی در بازار حضور دارند نیز به ندرت می‌توان اپلیکیشنی را یافت که با صفحه نمایش‌های بزرگ سازگار است و از فضای بیشتر آن بهره می‌برد. برخی برنامه‌نویسان سعی کرده‌اند که مطمئن شوند نرم‌افزاری که ساخته‌اند در تبلت اندرویدی خوب کار می‌کند اما هنوز هم بسیاری از افراد این کار را انجام نداده‌اند. در سمت دیگر، برنامه‌های iOS یا iPadOS به خوبی با نمایشگرهای بزرگ سازگار شده‌اند. آنها معمولاً از فضای بیشتری که در نمایشگر وجود دارد، به نحو احسن استفاده می‌کنند و دیگر نسخه کشیده شده موبایلی را نشان نمی‌دهند.

همین موضوع باعث خواهد شد تا کار کردن با آیپد برای به انجام رساندن فعالیت‌های روزمره جذاب‌تر از تبلت‌های اندرویدی باشد. البته نباید این‌گونه فکر کنید که سامسونگ در این زمینه زیاد خوب کار نکرده بلکه حقیقت آن است که تبلت‌های اندرویدی امروزه فعلاً شرایط ضعیف‌تری را تجربه می‌کنند.

علاوه بر مزیت گفته شده، آیپد پرو از شیوه طراحی سبک‌تر و باریک‌تر، تراشه قدرتمندتر، سیستم نرم‌افزاری با پشتیبانی طولانی‌تر و سنسور LiDAR بهره می‌برد که با استفاده از آن می‌توان فعالیت‌های مربوط به تکنولوژی واقعیت افزوده را به خوبی مشاهده کرد.

 

مقایسه سامسونگ Galaxy Tab S7 با اپل iPad Pro 2020 از نظر قیمت و سیستم نرم‌افزاری

شاید توضیحات این قسمت برای بسیاری‌ها لازم نباشد زیرا معمولاً افراد انتخاب خودشان را کرده‌اند که می‌خواهند سراغ اندروید بروند یا iOS. اگر شما هم جزو همین اشخاص هستید، باید بگوییم که مقاله در همین جا پایان می‌یابد. اما برای دیگران توضیح می‌دهیم که اگرچه گلکسی تب اس ۷ مشکلات نرم‌افزاری خاص خودش را دارد اما چنان‌چه نمی‌توانید سیستم نرم‌افزاری محصولات اپل را تحمل کنید، می‌توانید محصول سامسونگ را خریداری نمایید. آیپد پرو ۲۰۲۰ در مقایسه با گلکسی تب اس ۷، به هیچ عنوان یک تبلت مقرون به صرفه نیست ولی اگر اصلاً اندروید را دوست ندارید، پرداخت پول بیشتر برای محصول اپل تصمیم درستی خواهد بود.

در این میان، اگر هنوز تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام سیستم عامل بهتر است را اتخاذ نکرده‌اید و یا هر دو پلتفرم را به یک اندازه دوست دارید، بد نیست به نکات بیشتری توجه کنید.

گلکسی تب اس ۷ بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند یک تبلت پرچمدار داشته باشند و از طرفی نمی‌خواهند پول زیادی بابت آن بپردازند. همچنین، این دستگاه یکی از بهترین تبلت‌های سامسونگ در بازار فعلی است. سخت‌افزار این وسیله با سخت‌افزار آیپد پرو شباهت زیادی داشته و همزمان با آن قلم اِس نیز فروخته می‌شود و قیمت کمتری هم دارد. با این توضیحات، نمی‌توان در این زمینه اشکال خاصی پیدا کرد. در واقع اگر بگویید آیپد پرو بیش از حد گران است، کاملاً حق دارید اما توجه داشته باشید که دلیل این گرانی نیز سیستم نرم‌افزاری فوق‌العاده iOS و iPadOS است که در مقایسه با اندروید بسیار پیشرفته‌تر می‌باشد.

با توضیحات داده شده و با در نظرگیری پولی که دارید، حالا دیگر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام تبلت برایتان مناسب است.

 

نظر نهایی در مورد گلکسی تب اس ۷

در حالی که تبلت‌های اندرویدی وضعیت عجیب و غریبی دارند اما گلکسی تب اس ۷ می‌تواند تجربه فوق‌العاده کار کردن با دستگاهی را به شما اعطا کند که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. این تبلت دارای نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی، عملکرد روان و کیفیت ساخت بسیار بالاست. به علاوه، همراه با خرید آن می‌توانید قلم اِس را در اختیار داشته باشید تا بلافاصله نقاشی بکشید و یا یادداشت برداری کنید.

 

مزایای گلکسی تب اس ۷

  • صفحه نمایش دارای نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی و باکیفیت
  • مناسب برای تماشای ویدیوها
  • عرضه رایگان قلم اِس همراه با تبلت
  • امکانات زیاد گزینه DeX
  • قیمت کمتر در مقایسه با آیپد پرو

 

معایب گلکسی تب اس ۷

  • عدم کارایی بسیاری از نرم‌افزارهای اندرویدی در تبلت‌ها
  • قرارگیری نامناسب قلم اِس روی قسمت مغناطیسی قاب پشتی

 

نظر نهایی در مورد آیپد پرو ۲۰۲۰

در سالیان گذشته، آیپدها به انتخاب اول افرادی تبدیل شده‌اند که صرفاً می‌خواهند تبلت بخرند. در این بین، آیپد پرو امکاناتی را عرضه کرده تا نشان دهد همیشه حرف برای گرفتن دارد. منظور از این امکانات، تراشه قدرتمند، نمایشگر دارای نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی و دوربین باکیفیت است اما چیزی که بیشتر اهمیت دارد، سیستم نرم‌افزاری آن می‌باشد که هم سریع است و هم ساده و روان و بهتر از اندروید با صفحه نمایش‌های بزرگ سازگاری دارد.

 

مزایای آیپد پرو ۲۰۲۰

  • گستردگی اپلیکیشن‌های سازگار با سیستم عامل iPadOS
  • عملکرد فوق‌العاده سریع
  • مجهز به سنسور LiDAR برای بهره‌مندی از تکنولوژی واقعیت افزوده
  • شیوه طراحی باریک‌تر و سبک‌تر
  • دریافت چند ساله آپدیت‌های نرم‌افزاری

 

معایب آیپد پرو ۲۰۲۰

  • قیمت بسیار زیاد
  • فروش جداگانه قلم اپل

 

خرید تبلت اپل iPad Pro 2020

خرید تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7

 

انتخاب شما کدام دستگاه است؟ نظر خود را در قسمت انتهایی مقاله مقایسه سامسونگ Galaxy Tab S7 با اپل iPad Pro 2020 با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: androidcentral.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: