مقایسه نوکیا 2.3 با سامسونگ Galaxy A01 Core

مقایسه نوکیا 2.3 با سامسونگ Galaxy A01 Core

در میان گوشی‌های بازار، نوکیا 2.3 و گلکسی A01 Core به خاطر قیمت پایینی که دارند بیش از سایرین توجه ما را به سمت خود جلب می‌کنند. با این حال، تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام دستگاه بهتری است، کار سختی می‌باشد. به همین دلیل، در برتر دیجیتال می‌خواهیم با مقاله مقایسه نوکیا 2.3 با سامسونگ Galaxy A01 Core شما را با گوشی برتر آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید و این مطلب را مطالعه کنید.

مشخصات فنی

نوکیا 2.3سامسونگ Galaxy A01 Core
ابعاد (میلی‌متر)۱۵۷٫۷ * ۷۵٫۴ * ۸٫۷۱۴۱٫۷ * ۶۷٫۵ * ۸٫۶
وزن (گرم)۱۸۳۱۵۰
صفحه نمایش·      ۶٫۲ اینچ

·      IPS LCD

·      ۵٫۳ اینچ

·      PLS TFT

رزولوشن (پیکسل)۱۵۲۰ * ۷۲۰۱۴۸۰ * ۷۲۰
سیستم عاملاندروید ۹اندروید ۱۰
رابط کاربریAndroid OneAndroid 10 Go Edition
تراشهMediaTek MT6761 Helio A22MediaTek MT6739
رم (گیگابایت)۲۱
حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۳۲·      ۱۶

·      ۳۲

پشتیبانی از کارت حافظهدارددارد
دوربین اصلیدوگانه

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

·      ۸ مگاپیکسلی
دوربین سلفی۵ مگاپیکسل۵ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۴۰۰۰۳۰۰۰
سنسورها·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

·      شتاب‌سنج

 

مقایسه نوکیا 2.3 با سامسونگ Galaxy A01 Core از نظر طراحی

مشاهده مشخصات فنی گویای تفاوت ظاهری دو دستگاه می‌باشد. جلوی نوکیا 2.3 را نمایشگری پوشانده که در بالای آن یک ناچ قطره‌ای شکل برای قرارگیری دوربین سلفی به چشم می‌خورد اما در بالا و پایین صفحه نمایش گلکسی A01 Core حاشیه‌های مشکی رنگ نسبتاً ضخیمی مشاهده می‌شود.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که فریم و قاب پشتی هر دو موبایل پلاستیکی است. ضمناً، نوکیا اعلام کرده که در جلوی این محصولش از پوشش شیشه‌ای بهره گرفته حال آنکه سامسونگ در این مورد شفاف‌سازی نکرده است.

دقیقاً در قسمت میانی قاب پشتی نوکیا 2.3 دوربین اصلی دوگانه و فلاش LED را می‌بینیم. در گلکسی A01 Core اما، دوربین اصلی تک لنزی و فلاش LED در سمت چپ قاب نشسته‌اند.

مقایسه نوکیا 2.3 با گلکسی A01 Core

در سمت راست فریم هر دو گوشی، دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا به چشم می‌خورند. در سمت چپ نیز محل قرار دادن سیمکارت و مموری کارت جای‌گیری کرده است. البته در این قسمت از نوکیا 2.3 شاهد حضور دکمه فعالسازی گوگل اسیستنت نیز هستیم.

در پایین این دو دستگاه همچنین، بریدگی مخصوص اسپیکر و پورت شارژ microUSB را می‌بینیم. جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نماینده سامسونگ هم در پایین است حال آنکه این درگاه در بالای محصول نوکیا قابل مشاهده می‌باشد.

با در نظرگیری ابعاد و وزن نوکیا 2.3 و گلکسی A01 Core که در جدول هم به آنها اشاره کردیم، شاید بتوانیم بگوییم که گوشی دوم کامپکت‌تر، فشرده‌تر و سبک‌تر است اما اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید اذعان کنیم که گوشی اول ظاهر به مراتب مدرن‌تری دارد به خصوص آنکه در جلوی آن خبری از حاشیه‌های مشکی رنگ ضخیم نیست و صفحه نمایشش به یک ناچ قطره‌ای مزین شده است.

 

مقایسه نوکیا 2.3 با سامسونگ Galaxy A01 Core از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش نوکیا 2.3

به منظور پایین نگه داشتن قیمت تمام شده این گوشی‌ها، دو کمپانی سازنده از صفحه نمایش‌های معمولی IPS LCD و PLS TFT به ترتیب در نوکیا 2.3 و گلکسی A01 Core استفاده کرده‌اند. ابعاد نمایشگر محصول نوکیا و سامسونگ هم به ترتیب ۶٫۲ و ۵٫۳ اینچ می‌باشد.

از نظر رزولوشن هر دو دستگاه تقریباً یکسان کار می‌کنند اما در زمینه تراکم پیکسلی، گلکسی A01 Core گوشی برتر به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که نسبت صفحه نمایش به بدنه نوکیا 2.3 به ۸۰٫۷ و نسبت صفحه نمایش به بدنه محصول سامسونگ به ۷۴٫۵ درصد می‌رسد.

با توجه به اندازه، رزولوشن و نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتر، باید نوکیا 2.3 را گوشی بهتری از نظر نمایشگر بدانیم زیرا همان‌طور که گفتیم به خاطر ناچ قطره‌ای که دارد، می‌تواند محتواهای بیشتری را پخش کند.

 

مقایسه نوکیا 2.3 با سامسونگ Galaxy A01 Core از نظر سخت‌افزار

همین ابتدا بگوییم که نوکیا 2.3 از نظر سخت‌افزار هم گوشی بهتری است اما برای اینکه این ادعای خود را ثابت کنیم به مشخصات فنی هر دو دستگاه اشاره‌ای خواهیم داشت.

چیپست گلکسی A01 Core که با فرآیند لیتوگرافی ۲۰ نانومتری تولید شده و MediaTek MT6739 نام دارد، چهار هسته‌ای بوده و نهایت سرعتش ۱٫۸ گیگاهرتز است. در سمت دیگر، تراشه نوکیا 2.3 که با فرآیند لیتوگرافی ۱۲ نانومتری ساخته شده و MediaTek MT6761 Helio A22 نام دارد، چهار هسته‌ای بوده و دارای سرعت ۲ گیگاهرتزی می‌باشد. پردازنده گرافیکی نیز در محصول سامسونگ و نوکیا به ترتیب PowerVR GE83100 و PowerVR 8320 است.

تفاوت زمانی احساس می‌شود که می‌بینیم گلکسی A01 Core تنها ۱ گیگابایت رم دارد حال آنکه حافظه رم نوکیا 2.3 به ۲ گیگابایت هم می‌رسد. به این نکته اشاره کنیم که نماینده سامسونگ تا کنون در ظرفیت‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایت به بازار آمده اما نماینده نوکیا تنها در ظرفیت ۳۲ گیگابایتی وارد بازار شده است. البته خریداران نباید از این نظر نگران باشند زیرا می‌توانند حافظه داخلی را با یک مموری کارت microSD ارتقا دهند.

برای اینکه باز هم ادعای مطرح شده را به اثبات برسانیم، امتیازات AnTuTu را نیز نشان می‌دهیم. گلکسی A01 Core و نوکیا 2.3 به ترتیب امتیازات ۳۵۰۰۰ و ۳۷۷۵۰ را کسب می‌کنند. با این اوصاف، به راحتی می‌توانید دستگاه برتر را تشخیص دهید.

البته این نکته را در نظر بگیرید که به خاطر پایین‌رده بودن این گوشی‌ها، نباید انتظار داشته باشید که انواع و اقسام بازی‌های گرافیکی سنگین در آنها اجرا شود.

 

مقایسه نوکیا 2.3 با سامسونگ Galaxy A01 Core از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

یکی از مزایای اندروید این است که گوگل نسخه‌ای از آن را تولید کرده که به درد گوشی‌هایی می‌خورد که سخت‌افزار چندان قدرتمندی ندارند. حالا نوکیا 2.3 و گلکسی A01 Core هم در اینجا از این تصمیم کمپانی آمریکایی سود برده‌اند با این تفاوت که در یکی Android One و در دیگری Android Ge Edition نصب شده است.

به طور کلی تفاوت‌های زیادی میان این دو ورژن از اندروید وجود ندارد زیرا در هر دوی آنها نسخه‌ای سبک از سیستم عامل مذکور نصب شده که هیچ نرم‌افزار اضافه و پیش‌فرضی در آن به چشم نمی‌خورد و همانگونه که گفتیم، مخصوص تلفن‌های همراه پایین‌رده و معمولی است. البته انتشار بسته‌های بروزرسانی متعدد برای گوشی‌هایی که دارای این نسخه‌های اندروید هستند بر عهده شرکت‌های سازنده می‌باشد. با این اوصاف، نمی‌توانیم به نکته خاصی در مورد رابط کاربری این دو موبایل اشاره کنیم زیرا دقیقاً چیزی را که گوگل تحویل نوکیا و سامسونگ داده، این دو کمپانی در اختیار مشتریان قرار داده‌اند.

نوکیا تا کنون ثابت کرده که در زمینه انتشار بروزرسانی‌های مختلف برای محصولاتش فوق‌العاده کار می‌کند و آمارهای مربوط به نصب نسخه‌های جدید اندروید در گوشی‌هایی که ساخته مثبت هستند. بر این اساس، انتظار می‌رود نوکیا 2.3 که از اندروید ۹ به عنوان سیستم عامل پیش‌فرض بهره می‌برد، به اندروید ۱۰ و یا حتی اندروید ۱۱ آپدیت شود.

در سمت دیگر، گلکسی A01 Core به طور پیش‌فرض از اندروید ۱۰ نسخه Go Edition استفاده می‌کند بنابراین احتمال انتشار اندروید ۱۱ برای او کاملاً محتمل به نظر می‌رسد.

 

مقایسه نوکیا 2.3 با سامسونگ Galaxy A01 Core از نظر دوربین

نوکیا 2.3 دارای دوربین اصلی دوگانه متشکل از لنزهای ۱۳ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق است که فوکوس خودکار دارد. گلکسی A01 Core هم تنها از حضور یک لنز ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد. ضمناً، دوربین سلفی هر دو موبایل یک لنز ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

 

کیفیت تصاویر

به خاطر رزولوشن پایین لنز اصلی هر دو موبایل، نمی‌توانیم تصاویر باکیفیتی بگیریم اما اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، باید بگوییم که نوکیا 2.3 گوشی باکیفیت‌تری از این نظر به حساب می‌آید زیرا حتی یک لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز می‌تواند تأثیر بسزایی بر افزایش وضوح عکس‌های به ثبت رسیده بگذارد. در زمینه کیفیت تصاویر سلفی هم دو موبایل یکسان کار خواهند کرد چرا که لنز دوربین جلوی آنها ۵ مگاپیکسلی است. برای فیلمبرداری نیز این تلفن‌های همراه می‌توانند نهایتاً ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

 

مقایسه نوکیا 2.3 با سامسونگ Galaxy A01 Core از نظر باتری

نوکیا 2.3 انرژی خود را از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری دریافت می‌کند اما گلکسی A01 Core یک منبع نیروی ۳۰۰۰ میلی‌آمپری دارد. شاید به همین خاطر است که گوشی اول به میزان تقریبی ۳۵ گرم سنگین‌تر است. بیشتر بودن ظرفیت باتری نوکیا 2.3 مطمئناً سبب خواهد شد تا از این نظر نسبت به گلکسی A01 Core از دوام بیشتری برخوردار باشد.

 

جمع‌بندی

کسانی که خود را ملزم به خرید محصولات سامسونگ می‌دانند، چاره‌ای ندارند جز اینکه برای تصاحب گلکسی A01 Core به بازار موبایل مراجعه کنند. در این میان، اشخاصی که بیشتر به کارایی گوشی اهمیت می‌دهند می‌توانند با در نظرگیری مشخصات فنی نوکیا 2.3 برای خرید آن اقدام نمایند زیرا تقریباً از همه نظر مانند صفحه نمایش، سخت‌افزار، دوربین و باتری برتر است.

خرید گوشی نوکیا 2.3

خرید گوشی گلکسی A01 Core

 

انتخاب شما کدام دستگاه است؟ نوکیا 2.3 یا گلکسی A01 Core؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: GSMArena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: