مقایسه سامسونگ گلکسی M31s و سامسونگ گلکسی A51

مقایسه گلکسی M31s و گلکسی A51

در میان گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار، Galaxy A51 و Galaxy M31s شباهت زیادی به هم دارند زیرا در زمینه طراحی، صفحه نمایش و سخت‌افزار تقریباً پا‌به‌پای یکدیگر حرکت می‌کنند و فقط در بخش باتری و دوربین با هم متفاوت هستند. اما همین اختلافات اندک باعث شده‌اند که افراد بین انتخاب گوشی برتر مردد بمانند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، مقاله مقایسه گلکسی M31s و گلکسی A51 را بخوانید تا پاسخ این سؤال را دریافت کنید؛ پس با برتر دیجیتال همراه باشید.

مشخصات فنی

سامسونگ Galaxy M31sسامسونگ Galaxy A51
ابعاد (میلی‌متر)۱۵۹٫۳ * ۷۴٫۴ * ۹٫۳۱۵۸٫۵ * ۷۳٫۶ * ۷٫۹
وزن (گرم)۲۰۳۱۷۲
صفحه نمایش·      ۶٫۵ اینچ

·      Super AMOLED

·      ۶٫۵ اینچ

·      Super AMOLED

رزولوشن (پیکسل)۲۴۰۰ * ۱۰۸۰۲۴۰۰ * ۱۰۸۰
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۱۰
رابط کاربریOne UI 2.5One UI 2.5
تراشهExynos 9611Exynos 9611
رم (گیگابایت)·      ۶

·      ۸

·      ۴

·      ۶

·      ۸

حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۱۲۸·      ۶۴

·      ۱۲۸

پشتیبانی از کارت حافظهدارد (اسلات اختصاصی)دارد (اسلات اختصاصی)
دوربین اصلیچهارگانه:

·      ۶۴ مگاپیکسلی اصلی

·      ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۵ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق

چهارگانه:

·      ۴۸ مگاپیکسلی اصلی

·      ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۵ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۶۰۰۰۴۰۰۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته روی دکمه پاور

·      شتاب‌سنج

·      ژیرسکوپ

·      مجاورت

·      قطب‌نما

·      سنسور اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش

·      شتاب‌سنج

·      ژیرسکوپ

·      مجاورت

·      قطب‌نما

مقایسه سامسونگ گلکسی M31s و سامسونگ گلکسی A51 از نظر طراحی

اختلافات گلکسی ای ۵۱ و گلکسی ام ۳۱ اس از نظر طراحی بسیار جزئی است و تنها تفاوت‌های فاحش آنها به وزنشان مربوط می‌شود. با این اوصاف، از نظر طولی و عرضی فرق زیادی با هم ندارند و تنها در حد یکی دو میلی‌متر کوچکتر و بزرگتر هستند.

نمای جلویی این دو دستگاه هم با یکدیگر هیچ فرقی ندارد زیرا این قسمت آنها را یک نمایشگر پوشانده که در بالایش حفره‌ای سیاه رنگ برای قرارگیری دوربین سلفی به چشم می‌خورد. در گوشه بالا سمت چپ قاب پشتی و پلاستیکی دو موبایل هم شاهد حضور چهار لنز دوربین عقب و چراغ فلاش LED هستیم و تقریباً در پایین نیز برند SAMSUNG را می‌بینیم. نکته جالب در مورد طراحی قاب پشتی این تلفن‌های همراه آن است که هر دو به الگوهایی برای جذابیت بیشتر مزین شده‌اند. مثلاً گلکسی A51 دارای خطوط موربی است که هنگام مواجهه با نور مانند منشور عمل می‌کنند و افکت رنگین کمانی به وجود می‌آورند و گلکسی M31s هم دارای پوشش رنگی دو لایه است.

امکانات اطراف فریم پلاستیکی

در سمت راست دو تلفن همراه، دکمه‌های پاور و تعیین میزان ولوم صدا به چشم می‌خورند ولی با این تفاوت که سنسور اسکنر اثر انگشت گلکسی M31s روی دکمه پاور قرار گرفته حال آنکه این حسگر در زیر نمایشگر گلکسی A51 حضور یافته است. در سمت چپ هم محل قرار دادن سیمکارت و مموری کارت را می‌بینیم. در بالای هر دو گوشی نیز حفره مخصوص میکروفون و در پایین نیز از سمت چپ به ترتیب بریدگی‌های اسپیکر، حفره مخصوص میکروفون، پورت USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را شاهد هستیم.

برای اینکه ببینیم کدام گوشی از نظر طراحی بر دیگری برتری دارد، باید به وزن Galaxy A51 و Galaxy M31s اشاره‌ای داشته باشیم زیرا حتی از نظر جنس بدنه هم فرقی میان آنها دیده نمی‌شود. بر این اساس، با در نظرگیری فاکتور وزن و ضخامت، می‌توانیم بگوییم که گلکسی ای ۵۱ در زمینه طراحی به مقدار ناچیزی سبک‌تر و کامپکت‌تر است.

گوشی برتر از نظر طراحی: سامسونگ Galaxy A51

 

مقایسه سامسونگ گلکسی M31s و سامسونگ گلکسی A51 از نظر صفحه نمایش

اختلافات ناچیز دو گوشی در بخش صفحه نمایش هم ادامه‌دار هستند به طوری که هم گلکسی A51 و هم گلکسی M31s از پنل ۶٫۵ اینچی Super AMOLED بهره می‌برند که رزولوشن ۲۴۰۰ * ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ دارد. ضمن اینکه این نمایشگر با پوشش Gorilla Glass 3 محافظت شده است. تنها تفاوت بسیار بسیار جزئی، به نسبت صفحه نمایش به بدنه مربوط می‌شود که گلکسی ای ۵۱ تقریباً به اندازه ۰٫۵ درصد از این نظر برتری دارد. با توضیحات داده شده، فرقی میان این دو موبایل از نظر نمایشگر وجود نخواهد داشت.

گوشی برتر از نظر صفحه نمایش: هم سامسونگ Galaxy A51 و هم سامسونگ Galaxy M31s

مشاهده و خرید سامسونگ Galaxy A51

مشاهده و خرید سامسونگ Galaxy M31s

مقایسه سامسونگ گلکسی M31s و سامسونگ گلکسی A51 از نظر سخت‌افزار

همچون دو قسمت قبلی این مقاله، در بخش سخت‌افزار هم تفاوت زیادی نمی‌بینیم. دو گوشی مورد بحث ما از تراشه هشت هسته‌ای و تولید شده با فرآیند لیتوگرافی ۱۰ نانومتری به نام Exynos 9611 و پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 استفاده می‌کنند. البته A51 تنوع بیشتری دارد زیرا سامسونگ آن را در چهار مدل با رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴، رم ۴ و حافظه داخلی ۱۲۸، رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی تولید کرده اما M31s دارای دو نمونه با رم ۶ و ۸ گیگی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است. نکته دیگر آنکه هر دو موبایل دارای اسلات اختصاصی برای قرار دادن مموری کارت هستند بنابراین خیال خریداران از بابت اینکه می‌توانند حافظه آنها را ارتقا دهند، راحت خواهد بود.

عملکرد دو گوشی در آزمایش AnTuTu

با توجه به تراشه و سخت‌افزار مشابهی که گلکسی A51 و گلکسی M31s دارند، انتظار می‌رفت هر دو موبایل در آزمایش AnTuTu یکسان عمل کنند و اتفاقاً همین‌گونه هم شد. این دو گوشی به ترتیب توانستند امتیازات ۱۷۹۷۵۳ و ۱۷۹۵۷۳ را کسب کنند. این نمرات نشان می‌دهند که از این تلفن‌های همراه می‌توانید برای انجام کارهای روزمره خود با خیالی آسوده استفاده کنید و نگران افت سرعت و یا لگ و کندی نباشید. همچنین، به نوعی می‌توانیم این ادعا را نیز داشته باشیم که امکان اجرای برخی بازی‌های سنگین اندرویدی هم در A51 و M31s وجود دارد. به این ترتیب، همچون، بخش صفحه نمایش، باید بگوییم که هر دو موبایل از نظر سخت‌افزاری نیز یکسان هستند.

گوشی برتر از نظر سخت‌افزار: هم سامسونگ Galaxy A51 و هم سامسونگ Galaxy M31s

 

مقایسه سامسونگ گلکسی M31s و سامسونگ گلکسی A51 از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

بگذارید همین ابتدا بگوییم که دو گوشی مورد بحث ما از نظر نرم‌افزاری هم با یکدیگر برابرند زیرا هر دو از اندروید ۱۰ به عنوان سیستم عامل و از One UI 2.5 به عنوان رابط کاربری پیش‌فرض بهره می‌برند و این یعنی خریداران آنها می‌توانند مطمئن باشند که تا دو سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت خواهند کرد. اما از جمله امکانات خاص One UI 2.5 که در دو موبایل نصب شده می‌توانیم به قابلیت فیلمبرداری با حالت Pro، روش ناوبری مبتنی بر حرکات در اپلیکیشن‌های متفرقه، پشتیبانی از میکروفون‌های اکسترنال و اپلیکیشن پیشرفته‌تر و مدرن‌تر Notes سامسونگ اشاره کنیم.

گوشی برتر از نظر سیستم عامل و رابط کاربری: هم سامسونگ Galaxy A51 و هم سامسونگ Galaxy M31s

 

مقایسه سامسونگ گلکسی M31s و سامسونگ گلکسی A51 از نظر دوربین

از حالا به بعد تفاوت‌ها نمایان می‌شوند زیرا اگرچه هر دو گوشی لنزهای اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق دارند اما گلکسی A51 از حضور لنز اصلی ۴۸ و گلکسی M31s از حضور لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برند. در جلو هم لنز ۳۲ مگاپیکسلی برای گرفتن تصاویر سلفی به کار خواهد رفت.

توانایی فیلمبرداری این دو گوشی نیز یکسان است به طوری که هر دو قادرند ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند که با استفاده از سنسور ژیرسکوپ ثابت‌سازی شده‌اند.

کیفیت تصاویر

در مجموع تفاوت زیادی میان عملکرد دوربین این دو گوشی وجود ندارد ولی از آن جایی که گلکسی M31s از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده می‌تواند رنگ‌ها را واقع‌گرایانه‌تر و طبیعی‌تر به ثبت برساند حال آنکه گلکسی A51 با لنز ۴۸ مگاپیکسلی خود رنگ‌ها را کمی کدرتر می‌کند وگرنه از نظر کنتراست و میزان جزئیات فرق بخصوصی بین این دو محصول سامسونگ مشاهده نمی‌شود. در زمینه کیفیت تصاویر سلفی هم دو گوشی یکسان کار خواهند کرد زیرا جفت‌شان از لنز ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

گوشی برتر از نظر دوربین: سامسونگ Galaxy M31s

 

مقایسه سامسونگ گلکسی M31s و سامسونگ گلکسی A51 از نظر باتری

اینجاست که وزن بیشتر Galaxy M31s را می‌توانیم توجیه کنیم و آن را به جا بدانیم. این تلفن همراه از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع ۲۵ واتی استفاده می‌کند و حتی این امکان وجود دارد تا از آن به عنوان پاوربانک نیز بهره ببرید. در سمت دیگر، Galaxy A51 مجهز به یک منبع نیروی ۴۰۰۰ میلی‌آمپری شده که می‌توان آن را با تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ واتی شارژ کرد. همین ۲۰۰۰ میلی‌آمپر اختلاف نشان‌دهنده آن است که M31s می‌تواند حداقل به مدت یک روز بیشتر از A51 دوام بیاورد.

گوشی برتر از نظر باتری: سامسونگ Galaxy M31s

 

جمع‌بندی

در مجموع خرید گلکسی M31s می‌تواند منطقی‌تر باشد. دلیل این ادعا هم آن است که این موبایل از نظر دوربین و باتری برتری‌اش اثبات شده و از نظر صفحه نمایش و نرم‌افزار هم با گلکسی A51 برابری می‌کند. حال فقط می‌ماند طراحی که تنها به خاطر وزن بیشتر رقابت را به رقیب خودش می‌بازد که البته این ایراد را هم می‌توانیم با توجه به ظرفیت باتری بیشتری که دارد به راحتی توجیه کنیم.

مشاهده و خرید سامسونگ Galaxy A51

مشاهده و خرید سامسونگ Galaxy M31s

 

حالا که به پایان مقاله مقایسه گلکسی M31s و گلکسی A51 رسیده‌ایم، شما کدام گوشی را بر دیگری ترجیح می‌دهید؟ دلیل‌تان چیست؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: