مقایسه Galaxy Watch Active 2 با Apple Watch 5

مقایسه Galaxy Watch Active 2 با Apple Watch 5

دو برند سامسونگ و اپل، بازار ساعت‌های هوشمند را زیر سلطه خود دارند. این دو شرکت در حال حاضر با اپل واچ ۵ و گلکسی واچ اکتیو ۲ پا‌به‌پای یکدیگر در حال پیش‌روی هستند. حال باید دید کدام یک بر دیگری برتری دارد. پس با مطالعه مقاله مقایسه Galaxy Watch Active 2 با Apple Watch با برتر دیجیتال همراه باشید.

مقدمه

هم اپل و هم سامسونگ، چند سالی است که ساعت‌های هوشمندشان را با سیستم عامل مخصوص به خودشان تولید می‌کنند؛ از نظر نوآوری نیز با یکدیگر در حال رقابت هستند. البته اپل با Apple Watch 5 فعلاً برتری را از آنِ خود کرده اما خرید Galaxy Watch Active 2 هم دلایل خاص خودش را دارد. در این مقاله به مزایای هر کدام از این ساعت‌ها اشاره خواهیم کرد. ضمناً، به خاطر ویژگی AOD (صفحه نمایش همیشه روشن)، این دو ساعت تنها به عنوان یک وسیله پوشیدنی هوشمند به کار نمی‌روند، بلکه می‌توان با نگاه کردن به آنها متوجه زمان نیز شد. این یعنی، به جای داشتن نمایشگر مشکی، هر دو ساعت تایم را هم نشان می‌دهند.

مقایسه Galaxy Watch Active 2 با Apple Watch 5 از نظر طراحی، اندازه و مدل‌ها

ظاهر این دو ساعت، از پایه و اساس با یکدیگر متفاوت است. اپل تقریباً محصولش را به شکل مربعی با گوشه‌های گرد ساخته در حالی‌که سامسونگ ظاهر ساعت‌های کلاسیکش را با طراحی دایره‌ای حفظ کرده است. با این وجود، اندازه‌ی هر دوی آنها یکی است؛ به طوری که دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری از آنها در بازار وجود دارد. وجه تشابه دیگرشان، سیم‌کارت خور بودنشان است. هم در Galaxy Watch Active 2 و هم در Apple Watch 5 می‌توان سیمکارت قرار داده و به شبکه LTE وصل شد. سیمکارتی که قرار است در این ساعت‌ها گذاشته شود، باید eSIM باشد تا بتواند بدون اتصال بلوتوثی یا شبکه WLAN به گوشی، تماس را برقرار کند.

مقایسه Galaxy Watch Active 2 با Apple Watch 5 از نظر بررسی فعالیت‌های ورزشی

هر دو ساعت اپل واچ ۵ و گلکسی واچ اکتیو ۲ سنسورهای بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی زیادی از جمله: حسگر حساس به حرکت، شمارنده ضربان قلب، GPS و فشارسنج دارند. خودِ ساعت‌ها نیز به طور خودکار بعضی از فعالیت‌ها را تشخیص خواهند داد. قابل‌اعتمادترین روش برای آزمایش این ویژگی، دویدن یا پیاده‌روی است زیرا پس از ده دقیقه فعالیت، خودِ ساعت لرزش ایجاد خواهد کرد و آماری مانند تعداد قدم‌های برداشته شده و کالری‌های سوزانده شده را ثبت می‌کند. لازم به ذکر است که تنها گلکسی واچ اکتیو مدت زمان خوابیدن و کیفیت آن را ثبت می‌کند.

 سنسور ECG؛ سنسور ECG؛ فعال در اپل واچ ۵ و غیرفعال در گلکسی واچ اکتیو ۲

در پاییز سال ۲۰۱۸، اپل از ساعت‌های هوشمند نسل ۴ خود رونمایی کرد. به خاطر سنسورهایی که در آن وسایل وجود داشتند، توانایی‌های ساعت‌ها به شدت افزایش پیدا کرد. برای مثال، با توجه به حسگر ECG، امکان بررسی وضعیت قلب فراهم شد. علاوه‌براین، سنسورهای حساس به حرکت، سقوط و افتادن‌های ناگهانی را هم تشخیص می‌داد و باعث می‌شد ساعت با اورژانس تماس برقرار کند.

با سرویس Apple Pay، دارندگان اپل واچ توانستند از طریق NFC درگاه‌های کارتخوان، پرداخت‌های بانکی را انجام دهند. در ادامه، اپل واچ سری ۵ نیز تکنولوژی‌های نامبرده را به اوج خود رساند و کارایی‌های خود را ارتقا داد. در سمت دیگر، گلکسی واچ اکتیو ۲ هم سنسورهای لازم برای انجام کارهای گفته شده را دارد اما از نظر نرم‌افزاری هنوز فعال نشده‌اند. گفته می‌شود که سامسونگ تصمیم گرفته امسال و از طریق آپدیت نرم‌افزاری آنها را فعال کند. با توضیحات داده شده، مشخصاً اپل از نظر نوآوری برتر است.

مقایسه Galaxy Watch Active 2 با Apple Watch 5 از نظر پیام‌رسانی و ویژگی‌های مربوط به پخش موسیقی

ارسال پیام یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌ها در ساعت‌های هوشمند است. محصول سامسونگ همچون اپل واچ، تمامی پیام‌های دریافت شده در گوشی را نشان می‌دهد. ضمن اینکه از هر دوی آنها می‌توان برای پاسخ دادن به تماس‌ها بهره برد و یا از میکروفون و اسپیکر استفاده کرد تا با شخص دیگری تماس گرفت. با این ساعت‌ها فقط  امکانی فراهم شده تا به پیام‌های رسیده از نرم‌افزارهای پیام‌رسان متفرقه مانند واتس‌اپ پاسخ داده شود. اما در مورد سیستم پیامکی، علاوه‌بر اینکه پاسخگویی به پیام‌های دریافتیم، امکان نوشتن یک پیام و آغاز گفتگو هم وجود دارد.

علاوه بر پیام‌رسانی، اپل واچ و گلکسی واچ می‌توانند (بدون توجه به اپلیکیشن پخش‌کننده آهنگ) به صورت بیسیم موسیقی‌های در حال پخش در گوشی را مدیریت کرده و یا آنها را ذخیره و در دستگاه دیگری اجرا کند. البته این ساعت‌ها تنها با بعضی از برنامه‌های پخش فایل‌های صوتی هماهنگ شده‌اند. مثلاً دارندگان اپل واچ 5 می‌توانند از برنامه Apple Music یا نرم‌افزار نصب شده در خودِ گوشی استفاده کنند و یا دارندگان ساعت‌های هوشمند سامسونگ هم امکان گوش دادن به فایل‌های mp3 از اپلیکیشن Spotify را دارند.

مقایسه Galaxy Watch Active 2 با Apple Watch 5 از نظر اپلیکیشن‌ها، دستیاران هوشمند و . . .

تنها در صورتی یک ساعت، ساعت هوشمند نامیده خواهد شد که بتوان امکانات آن را با اپلیکیشن‌ها گسترش داد. هر دو محصول مورد بحث ما با نرم‌افزارهای بخصوصی ارتباط برقرار می‌کنند (Watch در اپل و Wear در گلکسی )و این نرم‌افزارها را می‌توانید از فروشگاهی که در خودشان نصب شده دانلود نمایند. بهترین برنامه‌های مخصوص مسیریابی و موسیقی در ساعت ساخت سامسونگ به ترتیب Here we go و Spotify هستند. در اپل واچ هم می‌توان از DB برای مسیریابی و Bring Shopping List برای پخش موسیقی استفاده کرد.

وجود دستیار هوشمند صوتی در یک دستگاه مانند ساعت مچی بسیار ضروری است؛ زیرا به خاطر نمایشگر کوچکی که این وسایل دارند، تایپ کردن کار سختی خواهد بود. هر دو این ساعت‌ها نسبت به متن ورودی از طریق میکروفون واکنش نشان می‌دهند؛ بنابراین امکان خواندن متون با صدای بلند را دارند. دستیار هوشمند صوتی در اپل واچ Siri و در گلکسی واچ Bixby است. هر دو این دستیاران دیجیتالی به زبان آلمانی تسلط داشته و می‌توانند به آن صحبت کنند. ضمناً، از آن جایی که اپل سیری را برای مدتی طولانی در ساعت هوشمندش قرار داده، بنابراین دستیار هوشمند او راحت‌تر به سؤالات پاسخ خواهد داد.

نکته پایانی؛ سازگاری با اندروید و iOS

هر ساعت هوشمند نیازمند یک گوشی هوشمند سازگار است تا علاوه‌بر راه‌اندازی، زمینه استفاده از آن را هم فراهم کند. خبر خوش برای آیفون‌دارها اینکه، هم اپل واچ و هم گلکسی واچ با گوشی‌های ساخت اپل سازگار هستند. برای سازگاری این گوشی و ساعت با همدیگر، باید گوشی جدیدتر از iPhone 6S داشته باشیم. گلکسی واچ هم با موبایل‌های دارای سیستم عامل iOS 9.0 یا جدیدتر سازگاری خواهد داشت.

به این نکته توجه کنید که اگر ساعت سامسونگ را با یک آیفون جفت کردید، مجبور خواهید بود با محدودیت‌های موجود کنار بیایید. برای مثال، اپلیکیشن‌ها قابل نصب و استفاده هستن ولی تنها امکان مشاهده پیام‌های دریافتی وجود خواهد داشت و نمی‌توان به آنها پاسخ داد. گوشی‌های اندرویدی هم تنها با گلکسی واچ جفت خواهند شد و برای راه‌اندازی هم حداقل باید نسخه ۵٫۰ اندروید نصب و رم ۱٫۵ گیگابایت باشد.

خرید سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

خرید اپل واچ سری ۵

 

نتیجه‌گیری شما از مقایسه Galaxy Watch Active 2 با Apple Watch 5 چیست؟ شما کدام یک از ساعت‌ها را به دیگری ترجیح می‌دهید؟ Apple Watch 5 یا Galaxy Watch Active 2؟ چرا؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: phonebechdou.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: