مقایسه گلکسی Note 10 lite و Note 10

مقایسه note 10 lite و note 10

گلکسی نوت ۱۰ لایت (Galaxy Note 10 Lite) نسخه ارزان‌تر گلکسی نوت ۱۰ (Galaxy Note 10) و گلکسی نوت ۱۰ پلاس (Galaxy Note 10 Plus) است. این دستگاه که ویژگی‌های پیشرفته‌ای از جمله سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، چندین دوربین و قابلیت پشتیبانی از قلم اِس را دارد از شیوه طراحی ساده‌تری بهره می‌گیرد و سعی کرده با باتری قدرتمندتر تعادل را ایجاد کند. اما تفاوت آن با دو برادر بزرگتر خود در چیست؟. با برتر دیجیتال همراه باشید تا مقایسه Note 10 lite و Note 10 را انجام دهیم.

مشخصات فنی گلکسی Note 10 lite و گلکسی Note 10 و گلکسی Note 10 Plus

مشخصات فنیNote 10 liteNote 10Note 10 Plus
تاریخ عرضهدی ۱۳۹۸شهریور ۱۳۹۸شهریور ۱۳۹۸
صفحه نمایش۶٫۷ اینچ۶٫۳ اینچ۶٫۸ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش+Full HD
(۱۰۸۰ * ۲۴۰۰)
+Full HD
(۱۰۸۰ * ۲۲۸۰)
+Quad HD

(۱۴۴۰ * ۳۰۴۰)

پردازندهExynos 9810Exynos 9825Exynos 9825
ظرفیت حافظه RAM۶ گیگابایت۸ گیگابایت۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت۲۵۶ گیگابایت۲۵۶ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه خارجیدارد (microSD)ندارددارد (microSD)
دوربین اصلی·      ۱۲ مگاپیکسل

·      ۱۲ مگاپیکسل

·      ۱۲ مگاپیکسل

·      ۱۲ مگاپیکسل

·      ۱۲ مگاپیکسل

·      ۱۶ مگاپیکسل

·      ۱۲ مگاپیکسل

·      ۱۲ مگاپیکسل

·      ۱۶ مگاپیکسل

·      سنسور 3D ToF

دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسل۱۰ مگاپیکسل۱۰ مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۹اندروید ۹
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر۳۵۰۰ میلی‌آمپر۴۳۰۰ میلی‌آمپر
ابعاد۱۶۳٫۷ * ۷۶٫۱ * ۸٫۷ میلی‌متر۱۵۱ * ۷۱٫۸ * ۷٫۹ میلی‌متر۱۶۲٫۳ * ۷۷٫۲ * ۷٫۹ میلی‌متر
وزن۱۹۹ گرم۱۶۸ گرم۱۹۶ گرم
رنگ·      Aura Red

·      Aura Glow

·      Aura Black

·      Aura Black

·      Aura Glow

·      Aura White

·      Aura Pink

·      Aura Black

·      Aura Glow

·      Aura White

·      Aura Blue

مقایسه Note 10 lite و Note 10 از نظر صفحه نمایش و طراحی

گلکسی note 10 lite برخی از ویژگی‌های ظاهری دو برادر بزرگتر خود که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بودند را داراست که از آن جمله می‌توانیم به نقطه سیاه رنگ برای قرارگیری دوربین سلفی و محل تعبیه شده برای قلم اشاره کنیم. تفاوت‌ها اما، با گوشه‌های گرد و پوشش پلاستیکی به جای پوشش فلزی و شیشه‌ای آغاز می‌شوند. به علاوه، note 10 lite نسبت به دو مدل دیگر ضخیم‌تر و قدبلندتر بوده و کمی هم سنگین‌تر است.تغییرات دیگر در نمایشگر مشاهده می‌شود؛ به طوری که اطراف آن منحنی نیست و همین موضوع نیز بر کیفیت پخش محتواها بسزایی دارد؛ این تفاوت در مدل نوت ۱۰ پلاس بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

گلکسی note 10 lite دارای یک صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی Super AMOLED با رزولوشن Full HD می‌باشد در حالی که note 10 و نوت ۱۰ پلاس از صفحه نمایش Dynamic AMOLED بهره می‌برند و ابعاد و رزولوشن آنها نیز به ترتیب به ۶٫۳ اینچ و Full HD، و ۶٫۸ اینچ و Quad HD می‌رسد. گلکسی note 10 lite وضوح تصویر، کنتراست و میزان روشنایی کمتری دارد و از این نظر تقریباً شبیه گوشی‌های میان‌رده نظیر گلکسی ای ۷۱ (Galaxy A71) عمل می‌کند. درست مانند سایر محصولات خط تولید Galaxy A، نوت ۱۰ لایت نیز تأییدیه ضد آب و خاک IP68 ندارد ولی بر خلاف دیگر تلفن‌های همراه عرضه شده در سال ۲۰۱۹، در آن جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری تعبیه شده است.

مقایسه Note 10 lite و Note 10 از نظر دوربین

مقایسه گلکسی نوت ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰
Galaxy Note 10 Lite

گلکسی note 10 lite همچون گلکسی نوت ۱۰ دارای دوربین اصلی سه‌گانه است ولی مشخصات لنزها ساده‌تر می‌باشد. لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی دارای قابلیت فوکوس سریع دوگانه، ثابت‌سازی اپتیکال تصاویر (OIS) و گشودگی دیافراگم f/1.7 است.

در لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو، حالا زوم ۲ برابری و سیستم ثابت‌سازی تصاویر به صورت اپتیکال وجود دارد اما گشودگی دیافراگم کمتر شده که همین نکته ممکن است بر کیفیت عکس‌های به ثبت رسیده در شب تأثیر منفی بگذارد. در لنز اولترا واید نیز سنسور از ۱۶ به ۱۲ مگاپیکسلی تغییر کرده و بر خلاف مدل نوت ۱۰ پلاس، در اینجا خبری از حسگر 3D ToF نیست. در جلو هم دوربین سلفی نوت ۱۰ لایت ۳۲ مگاپیکسلی می‌باشد که نشان‌دهنده برتری آن نسبت به لنزهای ۱۰ مگاپیکسلی موجود در دو مدل دیگر است. با این حال، فوکوس ثابت در این لنز ممکن است به کاهش کیفیت تصاویر بینجامد.

از جمله ویژگی‌های دوربین سلفی این موبایل نیز می‌توانیم به قابلیت فوکوس زنده (Live Focus) به منظور تمرکز کردن روی صداها و گزینه Super Steady اشاره کنیم که باعث می‌شود ثبات هنگام فیلمبرداری حفظ شده و لرزش دست بر کیفیت ویدیوها تأثیر منفی نگذارد.

مقایسه Note 10 lite و Note 10 از نظر عملکرد و حافظه داخلی

مدل دارای پسوند لایت (Lite) این خط تولید با پرچمدار سال قبل آن یعنی گلکسی نوت ۹ (Galaxy Note 9) شباهت‌هایی دارد که پردازنده Exynos 9810 و رم ۶ گیگابایتی از آن جمله‌اند. این در حالی است که دو مدل دیگر با پردازنده Exynos 9825 و رم ۸ تا ۱۲ گیگابایتی، با سرعت بیشتری می‌توانند کارها به خصوص اجرای بازی‌ها و ویرایش فیلم‌های 4K را انجام دهند.

گلکسی note 10 lite همچنین، دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی می‌باشد که نصف دو مدل دیگر است. ضمن اینکه این موبایل از حافظه خارجی microSD پشتیبانی می‌کند حال آنکه این ویژگی فقط در مدل نوت ۱۰ پلاس قرار دارد.

باتری

دوام باتری یکی از مهمترین مزایای گلکسی note 10 lite است. علاوه بر نمایشگر بزرگتر، این موبایل از منبع نیروی ۴۵۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد که از باتری ۳۵۰۰ نوت ۱۰ و ۴۳۰۰ نوت ۱۰ پلاس باظرفیت‌تر می‌باشد. آن‌طور که سامسونگ می‌گوید، این امکانات باعث افزایش یک ساعته دوام باتری هنگام وبگردی با اتصال 4G و دو ساعته هنگام اتصال با وای‌فای می‌شود.

نسخه اندروید و سایر ویژگی‌ها

تصویری از گوشی گوشی Galaxy Note10 plus
Galaxy Note 10 Plus

از زمان عرضه گلکسی note 10 lite اندروید ۱۰ به عنوان سیستم عامل پیش‌فرض در آن وجود داشته است. برای دو مدل دیگر اما، انتظار می‌رود که به زودی این ورژن از پلتفرم نامبرده عرضه شود هرچند هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است. این یعنی همه امکانات به غیر از Samsung DeX در مدل لایت وجود خواهند داشت. لازم به ذکر است که Samsung DeX باعث می‌شود وقتی گوشی را به رایانه وصل کرده‌اید، حالت دسکتاپ فعال گردد.

بعضی از امکانات قلم اِس نیز در نوت ۱۰ لایت حضور دارند. مثلاً یادداشت‌نویسی در نرم‌افزار مربوطه یا تصویر حذف شده و تبدیل آن به یک متن قابل جستجو نظیر PDF، Word و یا TXT.به علاوه، کاربران می‌توانند از راه دور و با فشردن دکمه موجود روی قلم عکس گرفته یا فیلم ضبط کنند. البته امکان استفاده از شیوه‌های ناوبری هوایی وجود ندارد چرا که قلم نوت ۱۰ لایت به ژیرسکوپ مجهز نیست. در زمینه اتصالات، note 10 lite دارای بلوتوث ۵٫۰ و NFC می‌باشد ولی USB-C آن ورژن قدیمی‌تر ۲٫۰ بوده و قابلیت اتصال به جدیدترین شبکه بیسیم یعنی Wi-Fi 6 را ندارد.

 

آیا شما فکر می‌کنید در مقاله مقایسه Note 10 lite و Note 10 نکته‌ای از قلم افتاده است؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: techidence.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

1 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

peyman - تاریخ: ۱۳۹۹٫۰۷٫۲۶ ساعت: ۰۶:۴۴

سلام دوست عزیز این نکته رو خواستم اضافه کنم که ۳۲مگاپیسل سلفیش در مقابل ۱۰مگاپیسلی سلفی نوت ۱۰ ها هیچه

شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: