مقایسه گوشی هواوی P40 Pro Plus با سامسونگ Galaxy S20 Ultra

مقایسه P40 Pro Plus با S20 Ultra

.آیا می‌دانید مدل‌های Plus ،Pro و Ultra چه تفاوتی با هم دارند؟ منظور شرکت‌های سازنده تلفن همراه از بکار بردن واژه‌های پرو (Pro)، پلاس (Plus) و یا اولترا (Ultra) در نام گوشی چیست؟ شما می‌توانید با خواندن مقاله مقایسه گوشی هواوی P40 Pro Plus با سامسونگ Galaxy S20 Ultra متوجه معنی کلمات نامبرده بشوید؛ پس با برتر دیجیتال همراه باشید.

هر دو گوشی Huawei P40 Pro Plus و Samsung Galaxy S20 Ultra دارای بهترین نمایشگرها، سریع‌ترین عملکرد و باکیفیت‌ترین دوربین‌هایی هستند که امروزه در بازار یافت می‌شود؛ بنابراین اگر حاضرید برای خرید بهترین موبایل‌ها پول زیادی بپردازید، دنبال گزینه دیگری نباشید. ما با این مقاله در تلاشیم تا به شما کمک کنیم که ببینید کدام گوشی از دیگری بهتر است. ما هر دو موبایل را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم و حتی دستگاه برتر را نیز معرفی می‌کنیم پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مقایسه P40 Pro Plus با Galaxy S20 Ultra از نظر مشخصات فنی

هواوی پی ۴۰ پرو پلاسسامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا
ابعاد۱۵۸٫۲ * ۷۲٫۶ * ۹ میلی‌متر۱۶۶٫۹ * ۷۶ * ۸٫۸ میلی‌متر
وزن۲۲۶ گرم۲۲۰ گرم
اندازه صفحه نمایش۶٫۵۸ اینچ OLED۶٫۹ اینچ AMOLED
رزولوشن۲۶۴۰ * ۱۲۰۰۳۲۰۰ * ۱۴۰۰
تراکم پیکسلی۴۴۱ پیکسل بر هر اینچ۵۱۱ پیکسل بر هر اینچ
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۱۰
رابط کاربریEMUI 10.1One UI 2.1
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت
  • ۱۲۸ گیگابایت
  • ۵۱۲ گیگابایت

 

پشتیبانی از حافظه خارجیدارد (با مموری کارت Nano Memory)دارد
پردازندهKirin 990 5GQualcomm Snapdragon 865
حافظه رم۸ گیگابایت
  • ۱۲ گیگابایت
  • ۱۶ گیگابایت
دوربین اصلیپنج‌گانه:
  • ۵۰ مگاپیکسلی اصلی
  • ۸ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی
  • ۸ مگاپیکسلی تله فوتو
  • ۴۰ مگاپیکسلی اولترا واید
  • سنسور 3D ToF
چهارگانه:
  • ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی
  • ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو
  • ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید
  • سنسور ۰٫۳ مگاپیکسلی 3D ToF
دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسلی۴۰ مگاپیکسلی
فیلمبرداری
  • 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه
  • 1080p با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه
  • 720p با نرخ ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه
  • HDR
  • 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه
  • 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه
  • 1080p با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه
  • 720p با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه
  • +HDR10
بلوتوثنسخه ۵٫۱نسخه ۵٫۰
درگاه
  • USB 3.1
  • USB-C
  • USB-C 3.2
  • USB-C
سنسور اسکنر اثر انگشتزیر صفحه نمایشزیر صفحه نمایش
مقاومت در برابر آبدارد (تأییدیه IP68)دارد (تأییدیه IP68)
باتری
  • ۴۲۰۰ میلی‌آمپری
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۴۰ واتی
  • پشتیبانی از شارژ بیسیم با سرعت ۴۰ وات
  • ۵۰۰۰ میلی‌آمپری
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی
  • پشتیبانی از شارژ بیسیم Qi با سرعت ۱۵ وات
فروشگاه نرم‌افزاریAppGalleryGoogle Play Store
رنگ‌بندی·      سفید

·      مشکی

·      خاکستری

·      سفید

·      مشکی

مقایسه P40 Pro Plus با Galaxy S20 Ultra از نظر طراحی، صفحه نمایش و استقامت

مقایسه هواوی P40 Pro Plus با سامسونگ Galaxy S20 Ultra
هواوی پی ۴۰ پرو پلاس

تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی باعث نشد تا این شرکت بار دیگر یک گوشی زیبا تولید نکند. مدل پی ۴۰ پرو پلاس این کمپانی چینی از نمایشگری به نام Quad-Curve Overflow بهره می‌برد. دلیل این نام‌گذاری آن است که، گویا محتواهای در حال پخش، در حال بیرون ریختن از صفحه نمایش هستند. این شیوه طراحی باعث شده که راحت‌تر بتوانیم این گوشی را با نمایشگر ۶٫۵۸ اینچی از نوع OLED در دست بگیریم. ناچ بیضی شکل این تلفن همراه که در گوشه بالای سمت چپ صفحه نمایش آن حاضر است، محل قرارگیری لنز اصلی دوربین سلفی و یک سنسور تشخیص عمق IP می‌باشد.

هر دو این موبایل‌ها تأییدیه IP68 دریافت کرده‌اند و این یعنی در برابر آب و خاک مقاومند. ضمناً، اگرچه هواوی پی ۴۰ پرو پلاس با پوشش سرامیکی در قاب پشتی خود خوش‌دست‌تر است ولی شیوه طراحی، ناچ کوچک‌تر و نرخ بازسازی سریع‌تر در گلکسی اس ۲۰ اولترا، آن را به انتخاب بهتری تبدیل می‌کنند.

طراحی P40 pro plus

قاب پشتی هواوی پی ۴۰ پرو پلاس از نوع سرامیک نانو و پوشش صیقلی تولید شده که بسیار مستحکم و صاف است. ضمناً، در بالای این قسمت نیز می‌توانید شاهد دوربین اصلی پنج‌گانه باشید. در سمت دیگر، گلکسی اس ۲۰ اولترا باعث شده تا بتوانیم شاهد حضور یکی از بهترین نمایشگرهای ساخت این کمپانی کره‌ای در یک تلفن همراه گران‌قیمت باشیم. در این گوشی، صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی AMOLED حضور یافته که تقریباً تا گوشه‌ها کشیده شده است.

طراحی S20 ultra

شرکت سامسونگ با وجود داشتن تبحر در تولید گوشی با طراحی لبه‌های برآمده، با حفظ کارایی، امسال گوشی با لبه‌های بسیار صاف‌تر تولید کرده است. این نمایشگر دارای نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی است؛ بنابراین سرعت آن نسبت به نرخ بازسازی ۹۰ هرتزی هواوی پی ۴۰ پرو پلاس بیشتر است. یک ناچ شبیه به حرف انگلیسی O در وسط بالای صفحه نمایش جای‌گیری تا محل حضور دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی باشد.

قاب پشتی این پرچمدار سامسونگ از جنس شیشه است بنابراین اگر آن را بدون کاور مناسب در دست بگیرید، شاهد بر جای ماندن اثرات انگشت خواهید بود. حتی استفاده از گارد محافظ نیز باعث نخواهد شد تا حواستان از برآمدگی نسبتاً زیاد دوربین اصلی پرت شود.

گوشی برتر در این قسمت: گلکسی اس ۲۰ اولترا

مقایسه هواوی P40 Pro Plus با سامسونگ Galaxy S20 Ultra از نظر عملکرد، دوام باتری و سرعت شارژ

مقایسه هواوی P40 Pro Plus با سامسونگ Galaxy S20 Ultra
سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا

Huawei P40 Pro Plus از Kirin 990 5G و Galaxy S20 Ultra از Exynos 990 به عنوان تراشه بهره می‌برند. هر دو این موبایل‌ها قابلیت اتصال به 5G را دارند بنابراین اگر در جایی زندگی می‌کنید که این شبکه ارتباطی در دسترس است، می‌توانید از این نسل اینترنت نیز استفاده نمایید. علی‌رغم اینکه محصول هواوی در آزمایشات بنچمارک عملکرد بهتری نسبت به پرچمدار سامسونگ به ثبت رسانده ولی این امتیازات صرفاً نشان‌دهنده عملکرد یک گوشی در شرایط واقعی نیستند.

مقایسه حافظه داخلی

هر دو این تلفن‌های همراهT توانایی اجرای اکثر اپلیکیشن‌ها را دارند. ضمناً، حافظه رم محصولات هواوی و سامسونگ به ترتیب ۸ و ۱۲ گیگابایت می‌باشد. البته اگر حاضرید مبلغ بیشتری بپردازید، می‌توانید نمونه‌ای از اس ۲۰ اولترا را خریداری کنید که حافظه رم ۱۶ گیگابایتی دارد. پرداخت پول بیشتر همچنین، باعث می‌شود حافظه داخلی پایه ۱۲۸ گیگابایتی به ۵۱۲ گیگابایت افزایش پیدا کند. این در حالی است که محصول هواوی تنها در ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار شده است.

مقایسه از نظر باتری

گلکسی اس ۲۰ اولترا مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است؛ در حالی که انرژی مورد نیاز هواوی پی ۴۰ پرو پلاس را یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری تأمین می‌کند. اگر از تمام پتانسیل نمایشگر هر دو تلفن همراه استفاده کنید، دوام باتری آنها به یک اندازه و برابر خواهد بود. با این وجود، بد نیست دوباره اشاره کنیم که منبع نیروی پرچمدار کمپانی کره‌ای وظیفه روشن نگه داشتن یک صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی را بر عهده داشته و نرخ بازسازی آن نیز ۱۲۰ هرتزی است.

در زمینه سرعت شارژ نیز می‌توان محصول هواوی را با یک شارژر سریع یا بیسیم ۴۰ واتی شارژ کرد. در سمت دیگر، اس ۲۰ اولترا از شارژر سریع ۴۵ واتی و شارژ بیسیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. با در نظرگیری ظرفیت باتری گوشی‌ها، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سرعت شارژ شدن آنها تقریباً یکی خواهد بود.در مجموع، هر دو گوشی در زمینه عملکرد، دوام باتری و سرعت شارژ با یکدیگر برابر هستند.

گوشی برتر در این قسمت: هر دو دستگاه

مقایسه هواوی P40 Pro Plus با سامسونگ Galaxy S20 Ultra: دوربین

مقایسه هواوی P40 Pro Plus با سامسونگ Galaxy S20 Ultra
دوربین اصلی هواوی پی ۴۰ پرو پلاس

مقایسه این دو غول دنیای گوشی‌های هوشمند بدون در نظر گرفتن دوربین آنها کاملاً بی‌فایده است. هواوی همواره به خاطر اینکه پیشرفته‌ترین و بهترین دوربین‌ها را در محصولاتش قرار داده احساس غرور کرده ولی این شرکت حالا یک رقیب سرسخت به نام سامسونگ دارد چرا که این کمپانی به تازگی دوربین گوشی‌هایی که ساخته را بهبود داده و آنها را پیشرفته‌تر کرده است.

هواوی پی ۴۰ پرو پلاس دارای دوربین اصلی پنج‌گانه و متشکل از لنزهای ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی، ۸ مگاپیکسلی تله فوتو، ۴۰ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 3D ToF می‌باشد. به علاوه، به خاطر سیستم زوم ۱۰۰ برابری اپتیکالی و دیجیتالی، می‌توان تصاویر کلوزآپ گرفت. در شرایط کم نور و شب‌ها نیز این موبایل همچون مدل پیشین خود یعنی پی ۳۰ پرو کار می‌کند. از نظر فیلمبرداری هم این تلفن همراه اجازه ضبط فیلم‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و 1080p با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه را می‌دهد تا امکان ذخیره کلیپ‌های اسلوموشن یا صحنه آهسته وجود داشته باشد.

دوربین S20 Ultra

سامسونگ اما، با معرفی لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی، از همان به عنوان سنسور اصلی در اس ۲۰ اولترا استفاده کرد. روی کاغذ و با بررسی مشخصات فنی باید دوربین‌های موجود در این گوشی برتر باشند. اما داستان پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. برخی از کاربران از وجود مشکلات هنگام استفاده از گزینه فوکوس خودکار و یا شفافیت بیش از حد تصاویر خبر داده‌اند.

با این حال، سامسونگ به این ادعاها پاسخ داده و عنوان کرده که در حال آماده‌سازی بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برای دوربین و از بین بردن مشکلات آن است. البته این به معنی غیرقابل استفاده بودن دوربین اس ۲۰ اولترا نیست چرا که با لنزهای مختلف این تلفن همراه همچنان می‌توان تصاویر باکیفیتی گرفت و از گزینه بزرگنمایی 100x Space Zoom استفاده کرد. در حالی که این محصول سامسونگ فعلاً در زمینه عکسبرداری مشکلاتی دارد اما در بخش فیلمبرداری امکان ضبط ویدیوهای 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه را فراهم آورده است تا یکی از بهترین حالات ضبط فیلم امروز، در این گوشی حاضر باشد.

کدام محصول دوربین بهتری دارد؟

اگرچه گزینه بزرگنمایی ۱۰۰ برابری کاربرد چندانی ندارد اما اینکه می‌بینیم دوربین گوشی‌های هوشمند چه‌قدر توانمند هستند، فوق‌العاده است. به این ترتیب، هواوی در زمینه عکسبرداری برتری را از آن خود می‌کند و سامسونگ در زمینه فیلمبرداری گوشی بهتری تولید کرده است بنابراین در این قسمت هر دو دستگاه برنده به حساب می‌آیند.

گوشی برتر در این قسمت: هر دو دستگاه

مقایسه هواوی P40 Pro Plus با سامسونگ Galaxy S20 Ultra: نرم‌افزار و بروزرسانی

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا

هواوی توسط دولت ایالات متحده در لیست شرکت‌های تحریمی قرار گرفته، به همین دلیل پی ۴۰ پرو پلاس نمی‌تواند از پلی استور گوگل استفاده کند و مجبور است از فروشگاه نرم‌افزاری خودش موسوم به AppGallery بهره ببرد. این اپلیکیشن در مقایسه با تنوع موجود در گوگل پلی استور به هیچ عنوان آرشیو کاملی ندارد و نرم‌افزارهایی را در اختیار کاربران می‌گذارد که یا پایدار نیستند و یا امکاناتشان کامل نیست. البته از طریق مرورگرهای اینترنتی همچنان می‌توان از سرویس‌های گوگل نظیر یوتیوب یا گوگل مپس استفاده کرد. گلکسی اس ۲۰ اولترا نیز از رابط کاربری One UI 2 مبتنی بر اندروید ۱۰ استفاده می‌کند تا کاربران در نمایشگرهای بزرگ راحت‌تر بتوانند کارهایی که می‌خواهند را انجام دهند. هواوی پی ۴۰ پرو پلاس هم از EMUI 10 مبتنی بر ترکیبی از اندروید ۱۰ و HarmonyOS بهره می‌برد.

گوشی برتر در این قسمت: گلکسی اس ۲۰ اولترا

مقایسه ویژگی‌های دو گوشی

نرم‌افزار AppGallery در هواوی پی ۴۰ پرو پلاس

هم پی ۴۰ پرو پلاس و هم اس ۲۰ اولترا دارای دوربین اصلی چندگانه، نمایشگرهای بدون حاشیه، نرخ بازسازی سریع و سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هستند و اگر بخواهیم، همچنان می‌توانیم این لیست را ادامه دهیم. محصول هواوی به خاطر بهره‌مندی از یک سنسور تشخیص عمق در جلو دارای ویژگی تشخیص چهره پیشرفته‌تر و امن‌تری است؛ اما محصول سامسونگ یک دستیار هوشمند شخصی به نام Bixby دارد. به علاوه، با اس ۲۰ اولترا می‌توان از قابلیت‌هایی نظیر Secure Folder ،Bixby Routines و Samsung Pay بهره برد. به طور کلی، اگر هر کدام از این گوشی‌ها را خریداری کردید، می‌توانید از امکانات متعدد آنها استفاده کنید.

گوشی برتر در این قسمت: هر دو دستگاه

برنده کلی: گلکسی اس ۲۰ اولترا

گوشی برتر: سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا

اگرچه رقابت این دو گوشی با یکدیگر بسیار نزدیک است ولی گلکسی اس ۲۰ اولترا را باید برنده کلی دانست. این دستگاه که حالا تقریباً ۴ ماه از معرفی آن می‌گذرد، مشخصات فنی دارد که می‌تواند تا چند سال نیازهای افراد را برآورده کند. نمایشگر زیبا با نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری که تا دو روز دوام می‌آورد و دوربین اصلی چندگانه از جمله مزایای این تلفن همراه به حساب می‌آیند. البته شاید دوربین این موبایل در ابتدا مشکلاتی داشته باشد اما با چند بروزرسانی نرم‌افزاری می‌توان باگ‌های آن را از بین برد.

شما فکر می‌کنید در مقاله مقایسه هواوی P40 Pro Plus با سامسونگ Galaxy S20 Ultra چه نکات دیگری را می‌توان نوشت؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: digitaltrends.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: