نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی مدل Y7p

نقد و بررسی هواوی Y7p

جدیدترین دستگاه سری Y هواوی، مدل هواوی Y7P است. این دستگاه که با قیمت مقرون به صرفه به فروش می‌رسد، یک نمایشگر ۶٫۳۹ اینچی با حفره سیاه رنگ، دوربین اصلی سه‌گانه، تراشه Kirin 710F و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری دارد. حالا امروز می‌خواهیم در برتر دیجیتال این گوشی را به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار دهیم پس با مقاله نقد و بررسی هواوی Y7p همراه باشید.

مشخصات فنی

ابعاد (میلی‌متر)۱۵۹٫۸۱ * ۷۶٫۱۳ * ۸٫۱۳
وزن (گرم)۱۷۶
رنگ‌بندی·      مشکی

·      سبز آبی

صفحه نمایش۶٫۳۹ اینچی با رزولوشن +HD
تراشههشت هسته‌ای Kirin 710F با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتزی
پردازنده گرافیکیMali-G51
سیستم عاملاندروید ۹ (بدون خدمات گوگل)
رابط کاربریEMUI 2.1
رم۴ گیگابایت
حافظه داخلی۶۴ گیگابایت
پشتیبانی از مموری کارتدارد (microSD تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت)
دوربین اصلیسه‌گانه:

·      ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8

·      ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
سایر امکانات·      4G LTE

·      Wi-Fi 802.11 ac

·      بلوتوث نسخه ۵

·      GPS

·      GLONASS

·      BeiDou

·      Galileo

·      جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری

·      سنسور اسکنر اثر انگشت

·      پورت microUSB

باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت

 

نقد و بررسی هواوی Y7p: طراحی و ساختار

نقد و بررسی هواوی Y7p: قاب

هواوی وای ۷ پی در دو رنگ مشکی و سبز آبی تولید شده که مدل دوم، نوعی افکت ۲٫۵ بعدی دارد به همین دلیل بسیار چشم‌نواز است. هنگام قرارگیری در معرض تابش نور، قاب پشتی این موبایل، ظاهر گرادیان و متالیک شکلی به خود می‌گیرد. در نگاه اول و وقتی برای نخستین بار آن را در دست می‌گیرید، شاید این‌گونه فکر کنید که هواوی Y7p از شیشه ساخته شده ولی در واقع جنس بدنه آن پلی کربنات است. با این حال، احساس خوشایندی هنگام نگه داشتن این گوشی در دست خواهید داشت.

هواوی وای ۷ پی از جلو

در نمایشگر این دستگاه، حاشیه‌های بسیار باریکی به چشم می‌خورند؛ هرچند نوار پایینی سیاه رنگ نسبت به سایرین کمی ضخامت بیشتری دارد. هواوی سعی کرده در Y7p از شیوه طراحی دارای حفره سیاه رنگ در گوشه بالا سمت چپ صفحه نمایش بهره گیرد بنابراین باید این نوع پنل را Punch FullView Display بنامیم.

قاب پشتی هواوی Y7p

در گوشه سمت چپ قاب پشتی، دوربین اصلی سه‌گانه جای‌گیری کرده است. دوربین تا حدودی از سطح صیقلی گوشی بالا آمده به همین دلیل وقتی وای ۷ پی را روی یک جای صافی می‌گذارید، کمی لرزش خواهد داشت. به علاوه، سنسور اسکنر اثر انگشت دایره‌ای شکل هم در قاب پشتی قرار دارد.

نقد و بررسی هواوی Y7p: گذاشتن مموری کارت و سیمکارت

در سمت چپ فریم، محل گذاشتن سیمکارت و اسلات مموری کارت microSD به چشم می‌خورد.

قاب Huawei Y7p

در سمت راست هم دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور مشاهده می‌شوند. خوشبختانه نحوه جای‌گیری دکمه‌ها قابل قبول است و از نظر کلیک‌شوندگی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند.

میکروفون هواوی Y7p

در بالا میکروفون ثانویه جای‌گیری کرده است.

پورت شارژر هواوی وای ۷ پی

در پایین نیز میکروفون اصلی، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و پورت USB قابل مشاهده هستند.

 

نقد و بررسی هواوی Y7p: صفحه نمایش و چند رسانه‌ای

هواوی در مدل وای ۷ پی از یک پنل ۶٫۳۹ اینچی با رزولوشن +HD بهره گرفته است. شاید بهتر می‌بود به خاطر نسبت بدنه به تصویر این دستگاه، از یک صفحه نمایش با وضوح +FHD استفاده می‌شد. با این وجود، Huawei Y7p گوشی می‌باشد که نه پایین‌رده است و نه میان‌رده بنابراین رزولوشن +HD برایش کاملاً قابل‌قبول است. بر خلاف محدودیت وضوح تصویر، کیفیت رنگ‌ها راضی‌کننده بوده و میزان جزئیاتی که مشاهده می‌کنیم بسیار عالی است.

نقد و بررسی هواوی Y7p: نمایشگر

برای پخش صداها، هواوی Y7p به یک اسپیکر در پایینش جای داده است. صداهای شنیده شده از این قطعه بسیار واضح هستند و وقتی با بیشترین شدت پخش می‌شوند نیز کیفیت خود را حفظ می‌کنند. ضمن اینکه اصوات با شدت زیاد و متوسط از وضوح خوبی برخوردارند ولی صداهای با شدت کم برخی اوقات ضعیف هستند. در مجموع کیفیت صدای این دستگاه بسیار بالاست اما بعضی وقت‌ها کمی انحراف در آنها احساس می‌شود.

 

نقد و بررسی هواوی Y7p: دوربین

هواوی وای ۷ پی دوربین سه‌گانه متشکل از لنزهای ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق دارد. در حفره سیاه رنگ بالای صفحه نمایش هم یک لنز ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

دوربین جلو هواوی وای ۷ پی

تصاویر گرفته شده با این دوربین کیفیت مناسبی خواهند داشت به طوری که جزئیات در آنها زیاد و وضوح‌شان بالاست. رنگ‌ها (در صورت عکسبرداری در شرایط پر نور) از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار خواهند بود ولی در شرایط کم نور ظاهر بی‌روحی دارند. عکس‌های گرفته شده با لنز اولترا واید نوعی افکت دوگانگی خواهند داشت و باز هم رنگ‌های آنها بی‌روح هستند. گزینه تصویربرداری پرتره و قابلیت جداسازی سوژه از پس‌زمینه هم در این دستگاه وجود دارد و در نوع خودش خوب کار می‌کند.

تصویر گرفته شده با هواوی Y7p در روز
تصویر گرفته شده با هواوی Y7p در روز
تصویر گرفته شده با هواوی Y7p در شب
تصویر گرفته شده با هواوی Y7p در شب

در تصاویر سلفی گرفته شده با Huawei Y7p کمی نویز دیده می‌شود. ضمن اینکه وضوح و میزان جزئیات هم زیاد بالا نیست ولی نمی‌توانیم آنها را بی‌کیفیت بدانیم بلکه برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی کارتان را راه می‌اندازند. همچون خروجی‌های دوربین اصلی، جداسازی سوژه از پس‌زمینه توسط دوربین سلفی هم به بهترین نحو ممکن صورت می‌پذیرد.

نقد و بررسی هواوی Y7p: تصویر سلفی
تصویر سلفی گرفته شده با هواوی Y7p در روز
نقد و بررسی هواوی Y7p: تصویر سلفی
تصویر سلفی گرفته شده با هواوی Y7p در شب

در زمینه ضبط ویدیو، این محصول هواوی می‌تواند نهایتاً فیلم‌های 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند. مقدار فوکوس در این ویدیوها زیاد قابل‌قبول نیست و در اکثر مواقع پیشنهاد ما این است که از سه پایه یا مونوپاد برای ثابت‌سازی فیلم‌ها استفاده کنید.

 

نقد و بررسی هواوی Y7p: سیستم عامل، رابط کاربری و اپلیکیشن‌ها

Huawei Y7p به صورت پیش‌فرض از اندروید ۹ به عنوان سیستم عامل و EMUI 9.1 به عنوان رابط کاربری بهره می‌برد. نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که در وای ۷ پی خدمات موبایلی گوگل (GMS) نصب نشده و به جای آن این دستگاه از خدمات موبایلی هواوی (HMS) استفاده می‌کند؛ بنابراین در آن چندین اپلیکیشن از جمله AppGallery نصب شده که به نوعی ورژن ساخته شده هواوی و جایگزین گوگل پلی استور می‌باشد. بر این اساس، به خاطر نبود GMS، برنامه‌هایی مانند یوتیوب، فیسبوک، گوگل درایو و . . . نصب نیستند. اگر دوست دارید تا این اپلیکیشن‌ها را نصب کنید، باید از ترفندهای موجود استفاده نمایید.

رابط کاربری هواوی Y7p

شیوه ناوبری هواوی Y7p به دو قسم است؛ یکی شیوه ناوبری با استفاده از دکمه‌ها و یکی شیوه ناوبری مبتنی بر حرکات. برای مرتب کردن نرم‌افزارها هم یا می‌توان آنها را به هوم اسکرین افزود و یا اینکه از منوی اپلیکیشن‌ها بهره برد. در مورد حافظه داخلی هم بگوییم که این گوشی فقط در ظرفیت ۶۴ گیگابایتی تولید شده که ۵۶ گیگابایت از آن قابل استفاده است. البته نباید نگران باشید زیرا می‌توانید با یک مموری کارت microSD حافظه این موبایل را تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا دهید.

 

نقد و بررسی هواوی Y7p: عملکرد و امتیازات بنچمارک

مغز متفکر هواوی وای ۷ پی Kirin 710F و همراهی کننده آن رم ۴ گیگابایتی می‌باشد. نتایج به ثبت رسیده توسط این گوشی در آزمایش‌های مختلف، به شرح زیر است:

نقد و بررسی هواوی Y7p

  • AnTuTu: نمره ۵۸۲۰۴
  • Geekbench 5: نمره ۳۲۱ (آزمایش تک هسته‌ای) و نمره ۱۳۳۷ (آزمایش چند هسته‌ای)
  • 3D Mark: نمره ۹۳۰
  • PCMark: نمره ۶۲۸۹
  • AndroBench: نمره ۲۹۲٫۹ مگابیت بر ثانیه (سرعت خواندن اطلاعات) و نمره ۲۰۵٫۶۹ مگابیت بر ثانیه (سرعت ثبت اطلاعات)

جابه‌جایی در منوها، بستن و اجرا کردن اپلیکیشن‌ها، وبگردی و گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی بسیار روان و بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود. البته وقتی چندین نرم‌افزار را همزمان اجرا می‌کنید، باید کمی احتیاط به خرج دهید. از نظر گیمینگ اما، محدودیت‌هایی وجود دارد چرا که اگرچه می‌توان بازی‌هایی مانند CoD Mobile و Asphalt را بدون هیچ کندی سرعت و افت فریمی پخش کرد ولی باید تنظیمات گرافیکی را روی کمترین میزان ممکن قرار داد.

از نظر روش‌های بیومتریکی هم وای ۷ پی دارای یک سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی و سیستم تشخیص چهره است. هر دو این موارد به خوبی و مطابق انتظار کار می‌کنند و مشکلی به وجود نخواهند آورد.

 

نقد و بررسی هواوی Y7p: اتصالات و دوام باتری

اتصالات معمول مانند 4G LTE، وای‌فای و بلوتوث در هواوی Y7p وجود دارند. ضمن اینکه مشکلی هم هنگام اجرای نرم‌افزارهای مسیریابی احساس نخواهد شد. همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، این محصول هواوی جای دو سیمکارت و یک مموری کارت دارد بنابراین می‌توانید همزمان دو سیمکارت را مورد استفاده قرار داده و دیگر نگران این نباشید که باید یکی از اسلات‌ها را به کارت حافظه اختصاص دهید.

امکانات هواوی وای ۷ پی

در آزمایش PCMark، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری هواوی وای ۷ پی توانست ۱۹ ساعت و ۲۱ دقیقه دوام بیاورد. ضمن اینکه با شارژر ۱۰ واتی و پورت microUSB هم تقریباً ۲ ساعت طول می‌کشد تا این منبع نیرو پر شود.

 

جمع‌بندی

هواوی Y7p یک گوشی هوشمند فوق‌العاده است که دقیقاً بین دستگاه‌های پایین‌رده و میان‌رده جای می‌گیرد. ضمن اینکه با پرداخت هزینه‌ای مناسب، شما می‌توانید صاحب موبایلی شوید که ظاهری جذاب، دوربین اصلی سه‌گانه با کیفیت تصاویر عالی، باتری بادوام و عملکرد پرسرعتی دارد. با این وجود، یک مشکل اساسی در این موبایل احساس می‌گردد که نمی‌توانیم به راحتی چشمانمان را رویش ببندیم و آن هم نبود خدمات موبایلی گوگل است. مطمئناً روش‌های زیادی وجود دارد تا این معضل را برطرف کنیم ولی به طور کلی باید با HSM که یک اشکال بزرگ به شمار می‌رود، کنار بیاییم.

نقد و بررسی هواوی Y7p

اگر نبود GMS شما را از خرید هواوی Y7p دلسرد نمی‌کند، می‌توانید این گوشی را به عنوان یک تلفن همراه فوق‌العاده از بازار موبایل خریداری کنید. با این حال، چنان‌چه نمی‌توانید با این قضیه کنار بیایید، می‌توانید برخی آلترناتیوها مانند آنر ۲۰ لایت را در نظر بگیرید که تقریباً مانند هواوی وای ۷ پی قیمت خورده‌اند.

 

[button text=”جهت خرید گوشی هواوی Y7p اینجا کلیک کنید” radius=”10″ expand=”true” link=”https://bartardigital.com/product/huawei-y7p-64gb-mobile-phone/” ]

 

آیا در مقاله نقد و بررسی هواوی Y7p نکته‌ای از قلم افتاده که باید به آن اشاره کنیم یا خیر؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: yugatech.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: