ترفند های تلگرام برای حرفه‌ای‌ها ! ۵۲ ترفند تلگرام که باید بدانید!

ترفندهای تلگرام

به خاطر امنیت بیشتر تلگرام نسبت به واتس‌آپ و وجود ویژگی‌های کاربردی و نو آورانه در این پیام رسان، افراد زیادی ترجیح می‌دهند از تلگرام استفاده کنند. ما در سایت برتر دیجیتال لیستی از جدیدترین و به روزترین ترفند های تلگرام را آماده کرده‌ایم تا شما با به کارگیری آن‌ها از این پیام‌رسان بیشترین استفاده را ببرید. اگر می‌خواهید ترفندهای تلگرام را یاد بگیرید حتما این مقاله ارزشمند را تا انتها مطالعه نمایید.

فهرست نمایش

لیست جدیدترین و به‌روزترین ترفند های تلگرام که باید بدانید:

۱. نام کاربری دلخواه خود را برای نمایش به دیگران تنظیم کنید

زمانی‌ که می‌خواهید از تلگرام استفاده کنید، باید شماره تلفن همراه و اسم کوچک خود را وارد نمایید. اگر نمی‌خواهید نام واقعی یا شماره تلفن شما نمایش داده شود بایستی یک username یا نام کاربری برای خود تنظیم کنید. برای انجام این کار لازم است به قسمت تنظیمات (Settings) رفته و گزینه‌ی نام کاربری (Username) را لمس کنید و نام کاربری مخصوص خود را (ترجیحا به انگلیسی) وارد کنید تا برای سایرین نمایش داده شود.

۲. نام کاربری سفارشی انتخاب کنید

تنها نکته‌ی منفی در مورد اسامی کاربری این است که نام کاربری بایستی یکتا باشد. بنابراین احتمال این هست که عبارت مورد نظر شما برای نام کاربری، قبلا توسط فرد دیگری اخذ شده باشد و همچنان در استفاده فرد باشد. بنابراین، چنان‌ چه عبارتی پر استفاده و عمومی مدنظرتان باشد، احتمال اینکه شخص دیگری آن را قبل از شما انتخاب کرده باشد بسیار زیاد خواهد بود. ولی لازم نیست ناراحت باشید چون با کمک یکی دیگر از ترفندها و کلک‌های تلگرام این مشکل هم قابل حل است.

تنها راه موجود برای اینکه بتوانید نام کاربری که می‌خواهید را برای خود انتخاب کنید، برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی تلگرام است. البته برای اینکه این اسم کاربری به شما اختصاص داده شود، باید از آن حداقل در دو سرویس یا شبکه اجتماعی دیگر استفاده کرده باشید. پشتیبانی تلگرام مورد را بررسی کرده و در صورت تایید عبارت مورد نظرتان را به عنوان نام کاربری به شما اختصاص خواهند داد. برای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی تلگرام، به تنظیمات (Settings) رفته و گزینه پرسیدن یک سوال (Ask a question) را انتخاب کنید.

۳. خاموش کردن گزینه‌ی پیش‌نمایش پیام‌ها

یکی دیگر از ترفند های تلگرام، خاموش کردن پیش‌نمایش پیام‌ها است. با وجود اینکه نمایش اعلانات هنگام قفل بودن نمایشگر و مشاهده پیش‌نمایش پیام‌ها جزو ویژگی‌های کاربردی محسوب می‌شود،اما برخی اوقات ممکن است نخواهید دیگران ببینند چه کسی به شما پیام داده است. به همین منظور، برای غیر فعال سازی این قابلیت، به تنظیمات (Settings) تلگرام رفته و از قسمت اعلانات و صداها (Notifications and sounds)، گزینه‌ی پیش‌نمایش درون اپلیکیشن (In-App Preview) را غیرفعال کنید.

۴. تعیین رنگ سفارشی برای چراغ LED اعلانات

در تلگرام، نه تنها می‌توانید صداهای اعلانات را سفارشی نمایید بلکه قادرید رنگ چراغ LED اعلانات را هم شخصی‌سازی کنید. برای اینکه بتوانید چنین کاری انجام دهید، باید گوشی اندرویدی شما چراغ LED داشته باشد.

جهت سفارشی‌سازی اعلانات، اول باید به بخش اطلاعات مخاطب (Contact Info) بروید و در آن‌جا وارد اعلانات (Notifications) شده و سپس گزینه‌ی شخصی‌سازی (Customize) را انتخاب کنید. در ادامه مواردی نظیر اعلانات (notifications)، نحوه لرزش (vibration patterns)، صدا (sound)، اولویت (priority) و رنگ چراغ LED (LED color) را مشاهده خواهید کرد.

۵. خاموش کردن اعلانات برای برخی مخاطبان

آیا تاکنون پیش آمده که یکی از مخاطبان شما در تلگرام بیش از حد پیام بدهد؟ برای مقابله با چنین افرادی، درست مانند سفارشی‌سازی اعلانات، مخاطب مدنظر را انتخاب کرده و گزینه‌ی اطلاعات (Info) را لمس کنید. سپس به قسمت اعلانات (Notifications) بروید و گزینه‌ی غیرفعالسازی (Deactivate) را لمس کنید.

۶. ترفند های تلگرام برای ریپلای کردن پیام‌ها از طریق اعلانات ظاهر شونده

ارسال پیام از طریق اعلانات ظاهر شونده، یکی از قابلیت‌ها و ترفندهای بسیار کاربردی تلگرام به شمار می‌رود. شما می‌توانید این ویژگی را با رفتن به مسیر تنظیمات (Settings)، اعلانات و صداها (Notifications and sounds) و در نهایت لمس گزینه‌ی اعلانات ظاهر شونده (Popup notifications) فعال کنید.

۷. ترفندهای تغییر شماره تلفن همراه در تلگرام

علی‌رغم اینکه خیلی کم اتفاق می‌افتد، ولی ممکن است برخی اوقات لازم باشد تا شماره‌ی تلفن همراه خود را تغییر دهید. حتی اگر با شماره‌ی قدیمی‌تان در تلگرام ثبت‌نام کرده‌ باشید، باز هم به راحتی می‌توانید آن را با شماره‌ی جدیدتان جایگزین کنید. برای انجام این کار هم فقط کافی است به تنظیمات (Settings) بروید و روی شماره خود ضربه بزنید.

تغییر شماره تلفن همراه در ترفندهای تلگرام
تغییر شماره‌ی تلفن در تلگرام کار آسانی است.

۸. ترفندهای مسدودسازی کاربران در تلگرام

بعضی وقت‌ها، برخی از کاربران فقط قصد مزاحمت دارند. در چنین مواردی، می‌توانید آن‌ها را مسدود کنید. برای انجام این کار، از منوی کناری تلگرام، گزینه مخاطبان (Contacts) را بزنید و سپس شخص موردنظر خود را برگزینید. در مرحله بعدی سه نقطه موجود در بالا سمت راست برنامه را لمس کرده و در نهایت عبارت مسدودسازی کاربر (Block user) را لمس کنید.

۹. ترفندهای تلگرام برای سفارشی‌سازی پس‌زمینه چت

آیا می‌خواهید تصویر صفحه‌ای که در آن چت می‌کنید را سفارشی‌سازی کنید؟ آیا از پس‌زمینه معمولی و قدیمی تلگرام خسته شده‌اید؟ در این پیام‌رسان می‌توانید با رفتن به تنظیمات (Settings) و سپس پس‌زمینه چت (Chat Background)، یکی از تصاویر موجود در گالری یا موارد پیشنهادی این اپلیکیشن را انتخاب کنید.

۱۰.ترفندهای تلگرام برای مدیریت دانلود فایل‌های رسانه‌ای

تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌هایی با حداکثر حجم 1.5 گیگابایت را ارسال کنند. اگرچه این ویژگی فوق‌العاده است ولی خیلی سریع باعث می‌شود حافظه‌ی داخلی گوشی یا رایانه پر شده و حجم اینترنت تمام شود. آسان‌ترین راه برای کنترل اینکه چه نوع فایل‌هایی در چه زمانی و در چه قسمت‌هایی دانلود شوند، سفارشی‌سازی تنظیمات مربوطه است.

با استفاده از ترفند های تلگرام و برای مدیریت بهتر حجم دانلود رسانه و مصرف اینترنت‌تان، به قسمت تنظیمات (Settings) و سپس داده‌ها و حافظه داخلی (Data and Storage) بروید و در قسمت‌های استفاده از اینترنت موبایل (when using mobile data) یا اتصال به اینترنت وای‌فای (when connected to Wi-Fi) و یا حتی هنگام اتصال به شبکه رومینگ (when roaming)، مشخص نمایید کدام فایل‌ها هنگام بهره‌مندی از کدام شبکه اینترنتی دانلود شوند.

۱۱. مخفی‌سازی فایل‌های رسانه‌ای تلگرامی در گالری

اگر نمی‌خواهید ویدیوها و تصاویری که با شما در تلگرام به اشتراک گذاشته شده‌اند را در گالری ببینید، با رفتن به قسمت تنظیمات (Settings) و خاموش کردن گزینه‌ی ذخیره شدن در گالری (Save to gallery) می‌توانید به این هدف خود برسید.

۱۲. ترفند های تلگرام برای  مخفی کردن “زمان آخرین بازدید” 

آیا نمی‌خواهید دیگران متوجه شوند که آخرین بار چه زمانی از تلگرام استفاده کرده‌اید؟ خوش‌بختانه این مورد را هم می‌توانید با استفاده از ترفندهای تلگرام سفارشی‌سازی کنید. به علاوه، این امکان هم وجود دارد که تعیین نمایید چه کسی می‌تواند و چه کسی نمی‌تواند آخرین بازدیدتان را ببیند و یا حتی برخی از مخاطبان را نیز به عنوان استثنا برگزینید. برای غیرفعال‌سازی یا سفارشی‌سازی زمان آخرین بازدید در تلگرام، به قسمت تنظیمات (Settings)، حریم شخصی و امنیت (Privacy and Security) و در نهایت آخرین بازدید (Last seen) بروید.

۱۳. ترفندهای تلگرام برای خواندن پیام‌ها به صورت مخفی

آیا تاکنون پیش آمده که بخواهید پیامی را بخوانید بدون اینکه شخص ارسال‌کننده متوجه شود؟ باید بگوییم که کلکی برای انجام این کار وجود دارد. زمانی که پیامی را دریافت می‌کنید، حالت پرواز یا هواپیما (airplane mode) را روشن کرده و تلگرام را اجرا نمایید و پیام را بخوانید. وقتی این کار را انجام دادید، پیام رسان را ببندید و حالت پرواز یا هواپیما را خاموش کنید. با این ترفند، شخص ارسال‌کننده هیچ‌وقت نخواهد فهمید که شما پیامش را خوانده‌اید. البته این روش فقط مناسب اینترنت سیم کارت است.

۱۴. ترفندهای تلگرام و تعیین تایمر برای ارسال تصاویر و گفت‌وگوهای مخفی

مشابه اسنپ‌چت، تلگرام هم ویژگی را اضافه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید پیام‌ها یا تصاویری را ارسال کنید که به صورت خودکار حذف می‌شوند. این قابلیت فقط در گفت‌وگوهای مخفی (secret chat) فعال است و برای بهره‌مندی از آن باید پس از رفتن به قسمت چت با مخاطب موردنظر، سه نقطه موجود در سمت راست بالا را بزنید و گزینه‌ی تایمر حذف خودکار (Self-destruct timer) را انتخاب کرده و بازه‌ی زمانی ۱ ثانیه تا ۱ هفته را تعیین کنید تا مشخص شود پیامی که می‌فرستید پس از چه مدتی به صورت خودکار حذف شود.

ترفندهای تلگرام و تعیین تایمر برای ارسال تصاویر و گفت‌وگوهای مخفی
این پیام بعد از ۱ دقیقه به صورت خودکار حذف خواهد شد.

ویژگی مشابهی هم برای ارسال خودکار تصاویر وجود دارد که لازم نیست حتما در گفت‌وگوهای مخفی به کار رود.  فقط کافی است از گالری، عکس مدنظر را انتخاب کرده و آیکون ساعت را لمس کنید تا زمانی که می‌خواهید پس از آن، تصویر ارسال‌شود را تعیین نمایید.

۱۵. ترفند های تلگرام برای تعیین رمز برای گفت‌وگوها 

یکی از دلایلی که باعث شده کاربران زیادی تلگرام را دوست داشته باشند این است که ویژگی‌های امنیتی متعددی در آن وجود دارد. یکی از این قابلیت‌ها و ترفندها در تلگرام به افراد اجازه می‌دهد تا برای گفت‌وگوهای خود رمز بگذارند تا اگر کسی به موبایل‌شان دسترسی پیدا کرد، نتواند پیام‌های موجود در تلگرام را بخواند. برای تعیین کلمه عبور، به قسمت تنظیمات (Settings) و سپس حریم شخصی و امنیت (Privacy and Security) بروید و در نهایت گزینه‌ی قفل کلمه عبور (Passcode lock) را لمس کنید تا رمز 4 عددی خود را وارد نمایید. شما حتی می‌توانید از سنسور اسکنر اثر انگشت برای بازگشایی قفل تلگرام استفاده نمایید. پس از انجام این کارها، با لمس نشانگر قفل در بالا گوشه سمت راست، امکان قفل کردن تلگرام فراهم خواهد بود.

۱۶. ترفند های تلگرام در پاسخگویی مستقیم به پیام‌ها در چت‌های گروهی

اگر در چت گروهی تلگرام پیام‌های زیادی ارسال شده باشد، همیشه گزینه‌ای وجود دارد تا به یک پیام به خصوص، به صورت مستقیم پاسخ دهید. برای انجام این کار انگشت خود را روی پیام موردنظر قرار دهید و گزینه ریپلای (reply) را بزنید. همچنین می‌توانید پیام را به سمت راست بکشید تا بتوانید سریع‌تر یک پیام را ریپلای کنید.

۱۷. ترفندهای تلگرام در  جستجو در تاریخچه پیام‌ها

اگر می‌خواهید دنبال پیامی بگردید که ماه‌ها قبل فرستاده‌اید و اصلاً حوصله جستجوی دستی آن را ندارید، می‌توانید از یکی از ابزارهای داخلی تلگرام استفاده کنید. به همان گفتگویی که پیام‌تان را در آن ارسال کرده‌اید بروید و روی سه نقطه موجود در بالا سمت راست ضربه بزنید و گزینه‌ی جستجو (Search) را انتخاب کنید. در اینجا کلمه‌ای که می‌خواهید را بنویسید تا پیام‌هایی که حاوی آن عبارت هستند، به نمایش درآیند.

۱۸. هشتگ‌ها

یکی دیگر از ترفندهای تلگرام این است که همانند توییتر به شما اجازه می‌دهد از هشتگ‌ها (#) استفاده کنید تا بتوانید پیام‌هایی که به یک موضوع خاص مربوط هستند را به صورت منظم دسته‌بندی کنید. برای بهره‌مندی از این قابلیت، فقط کافی است علامت # را بزنید و پس از آن یا کلمه جدیدی را بنویسید و یا از میان گزینه‌های موجود، یکی را برگزینید.

لازم به ذکر است که همه هشتگ‌ها در حافظه‌ی گفت‌وگوهای هر کاربر وجود دارند بنابراین با یک جستجوی ساده در تاریخچه مکالمات خود می‌توانید آن‌ها را بیابید.

۱۹. استفاده از تلگرام در رایانه شخصی

درست شبیه واتس‌آپ، می‌توانید از تلگرام در رایانه شخصی، Mac و حتی کامپیوترهای دارای سیستم عامل Linux استفاده کنید. علاوه‌ بر این، نسخه مبتنی بر وب این پیام رسان نیز وجود دارد، این فرصت فراهم شده تا با دانلود تلگرام از آدرس https://desktop.telegram.org/، آن را در رایانه خود نیز اجرا نمایید.

۲۰. بررسی حساب‌های کاربری فعال در تلگرام

با استفاده از ترفند های تلگرام، کاربران می‌توانند از طریق دستگاه‌های مختلف به حساب کاربری تلگرام خود دسترسی داشته باشند. به همین دلیل، بد نیست هر از چند گاهی بررسی کنید و ببینید در چه وسایلی حساب کاربری شما فعال است. برای دسترسی به این قسمت، باید به تنظیمات (Settings)، سپس حریم شخصی و امنیت (Privacy and Security) و بعد جلسات فعال (Active sessions) بروید. ضمن اینکه اگر بخواهید، می‌توانید از دستگاه‌هایی که تمایلی ندارید حسابتان در آن‌ها فعال باشد، خارج شوید.

۲۱. ارسال استیکرهای متحرک و گیف‌ها

منظور ما در این قسمت، اموجی‌ها و شکلک‌های ساده نیست بلکه مقصودمان همان تصاویری است که با بهترین ظاهر گرافیکی می‌توانند احساسات را بیان کنند. استیکرها اشکال نقاشی‌شده‌ای هستند که می‌توان آن‌ها را به صورت بسته‌های کامل با تم‌های متفاوت یا جدا جدا دانلود کرد. شما حتی می‌توانید با بکارگیری ترفندهای تلگرام، استیکرهای خاص خودتان را نیز با استفاده از ربات stickers@ بسازید و در آنجا آموزش‌های مربوطه را هم فرا بگیرید.

ارسال استیکرهای متحرک و گیف‌ها در تلگرام
استیکرها در تلگرام

به علاوه، امکان جستجو در میان گیف‌های متحرک نیز فراهم شده و می‌توان آن‌ها را برای اکثر کاربران تلگرام ارسال کرد بنابراین نیازی نیست در گوگل به دنبال آن‌ها بگردید و یک تصویر ثابت را بفرستید پس تنها کاری که باید انجام دهید این است که از همان گیف‌های متحرک موجود در تلگرام استفاده کنید.

۲۲. تغییر تم و رنگ تلگرام

ترفندهای جدیدی که در یکی از بروز رسانی‌های تلگرام به آن اضافه شده، امکان تغییر تم توسط کاربران است. با این ویژگی، افراد می‌توانند رابط کاربری اپلیکیشن را با استفاده از یکی از تم‌های از پیش نصب شده سفارشی‌سازی کرده و یا با خلاقیت خودشان یک عکس بسازند. شما حتی می‌توانید رنگ هر دکمه، متون، پیش‌زمینه و صفحات نرم‌افزار را هم تغییر دهید.

در حال حاضر، این قابلیت فقط در گوشی‌هایی کاربرد دارد که از سیستم عامل‌های ساخت گوگل مانند اندروید استفاده می‌کنند ولی توسعه‌دهندگان تلگرام عنوان کرده‌اند که نسخه iOS آن هم به زودی آپدیت خواهد شد و از تم‌های مختلف پشتیبانی خواهد کرد. بد نیست به خاطر داشته باشید که ابزار انجام این کار در اصلی‌ترین رقیب این پیام رسان یعنی واتس‌آپ وجود ندارد. در ادامه، آموزش گام به گام تغییر تم تلگرام را مشاهده می‌کنید:

  1. مرحله اول: تلگرام را اجرا کرده و دکمه قرار گرفته در گوشه بالا سمت چپ را بزنید. در فهرست باز شده، دکمه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

  2. مرحله دوم: در تنظیمات، گزینه تم (Theme) را لمس کنید. حالا یکی از موارد آبی (Blue) یا تیره (Dark) را برگزینید.

  3. مرحله سوم: اگر می‌خواهید تم سفارشی‌سازی‌شده بسازید، دکمه ساخت تم جدید (Create New Theme) را بزنید. سپس برای آن اسم انتخاب کرده و آن را تأیید (OK) کنید.

  4. مرحله چهارم: حالا روی آیکون صفحه رنگ که در سمت راست گزینه ساخت تم جدید وجود دارد ضربه بزنید و موردی می‌خواهید رنگ آن را تغییر دهید را انتخاب کنید.

  5. مرحله پنجم: در این مرحله فقط باید رنگ مدنظر برای هر کدام از موارد موجود را برگزینید و دکمه ذخیره کردن (Save) را بزنید و در نهایت تم را ذخیره کنید (Save Theme).

با این ترفند، رابط کاربری تلگرام چه با یکی از تم‌های از پیش نصب شده و چه با تم ساخته شده توسط خودتان سفارشی خواهد شد.

۲۳. ساخت ماسک‌های سفارشی‌سازی‌شده

تلگرام به عنوان مهم‌ترین رقیب واتس‌آپ به خاطر ابزارهای متعدد ویرایش تصاویری که دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های جذاب این پیام رسان، قابلیت ساخت ماسک در آن می‌باشد که می‌توان این کار را یا با تصاویر موجود در گالری انجام داد و یا با عکس‌هایی که همزمان با دوربین گوشی گرفته می‌شوند. درست مانند استیکرها، شما هم می‌توانید پکیج کاملی از ماسک‌ها در خودِ اپلیکیشن داشته باشید.

مراحل آموزشی که در ادامه آمده‌ است را مشاهده کنید تا با شیوه کارکرد ربات‌ها یا پروفایل‌های خودساخته (automated profiling) و ساخت ماسک آشنا شوید.

  1. مرحله اول: تلگرام یک پروفایل اتوماتیک دارد تا به کاربران در زمینه ساخت استیکرها و ماسک‌ها کمک کند. در قسمت جستجو، عبارت Stickers@ را وارد و ربات به نمایش درآمده را انتخاب کنید.

  2. مرحله دوم: اپلیکیشن پیام‌رسان، صفحه گفت‌وگو کاربر با ربات Stickers@ را پخش خواهد کرد. از میان گزینه‌های موجود، دکمه شروع (Start) را بزنید تا ربات فعال شود. سپس مراحل گفته شده را دنبال کنید تا استیکرها و ماسک‌های مخصوص به خودتان را بسازید.

  3. مرحله سوم: ماسک جدید را به آدرس دستوری newmask/ بفرستید تا پکیج شخصی شما ایجاد گردد. سپس فرآیند انجام کار را تکمیل و برای بسته ایجاد شده یک اسم برگزینید.

  4. مرحله چهارم: دکمه ضمیمه کردن را بزنید و عکس‌ها را در قالب فایل (File) بفرستیدنکته: تصاویر باید فرمت PNG، رزولوشن 512*512 پیکسلی و 350 کیلوبایت حجم داشته باشند. اگر ربات، فایل ارسال شده را قبول کرد، چهار گزینه مربوط به نوع ماسک به نمایش در خواهد آمد تا نوع تصویر مشخص گردد. در این مرحله، یکی از آنها را انتخاب کنید.

  1. مرحله پنجم: در اینجا باید ماسک را برای تایید نهایی آماده نمایید. تصویر به دست آمده را با توجه به شرایط گفته شده (فرمت، رزولوشن و سایز) تنظیم کنید و دکمه آماده (Ready) را بزنید. مراحل گفته شده را ادامه دهید تا پکیج کامل شود.

  2. مرحله ششم: با انتخاب دکمه publish/ ساخت پکیج را به پایان برسانید تا پروفایل‌های خودساخته (automated profiling) از شما بخواهد اسمی را برگزینید و برای گروه ماسک ساخته شده آدرس اینترنتی بدهد.

  3. مرحله هفتم: ربات با نمایش پیغام انتشار و لینک مربوط به پکیج، عملیات را پایان می‌بخشد. بسته ساخته شده را اجرا و گزینه اضافه کردن ماسک (Add masks) را انتخاب کنید تا ماسک‌ها به منوی ویرایش تصاویر اضافه شوند.

  4. مرحله هشتم: ماسک‌های ایجاد شده به راحتی در قسمت‌های مختلف تلگرام قابلیت استفاده شدن را داشته و امکان اشتراک‌گذاری آن‌ها با مخاطبان نیز وجود دارد.

۲۴. حذف حساب کاربری به صورت دستی یا خودکار

آیا می‌خواهید به کلی از تلگرام خارج شوید و سراغ واتس‌آپ بروید؟ و یا تصمیم گرفته‌اید به کلی دور این پیام رسان‌ها را خط بکشید؟ خوش‌بختانه  ترفندهای تلگرام این فرصت را فراهم کرده تا کاربران به سادگی هر چه تمام‌تر حساب کاربری خود را پاک کنند. برای انجام این کار به تنظیمات (Settings) و بعد حریم شخصی و امنیت (Privacy and Security) بروید و دکمه حذف خودکار اکانت (Account self-destructs) را بزنید. تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که حذف خودکار حساب کاربری سریع اتفاق نمی‌افتد بلکه باید یکی از گزینه‌های بین 1 تا 6 ماه را انتخاب کنید. ضمن اینکه اگر می‌خواهید بلافاصله حساب تلگرامی خود را حذف نمایید، باید به آدرس زیر بروید و شماره تلفن‌تان را وارد کنید:

https://my.telegram.org/auth?to=deactivate

۲۵. ترفند های تلگرام برای سفارشی‌سازی و ویرایش تصاویر

شما می‌توانید تصاویری که برای دوستانتان ارسال کرده‌اید را به روش‌های مختلفی سفارشی‌سازی کنید. برای مثال، امکان نقاشی و یا اضافه کردن متن و استیکر روی آن‌ها وجود دارد. به علاوه، یک ابزار ویرایش تصویر درون برنامه‌ای هم قرار گرفته که روشنایی، کنتراست و سایر جنبه‌های عکس‌ها را تغییر می‌دهد. چنین گزینه‌هایی واقعاً کاربردی هستند. برای بهره‌مندی از این قابلیت، عکس یا ویدیویی را مانند همیشه برای آپلود کردن انتخاب کنید و آیکون ویرایش را بزنید تا فرآیند سفارشی‌سازی آغاز شود.

۲۶. استفاده از ربات‌ها

مدتی می‌شود که تلگرام ربات‌ها را در اختیار کاربران قرار داده ولی امروزه کارایی و دسترسی به آن‌ها بسیار آسان‌تر شده است. برای فعال‌سازی یک ربات در تلگرام و استفاده از ترفندهای آن، فقط باید عبارت @ را در قسمت جستجو تایپ کنید و اسم ربات مدنظر را پس از آن بنویسید. برخی از موارد پرکاربرد عبارتند از gif@ (برای جستجو میان فایل‌های گیف)، vid@ (برای جستجو میان ویدیوها)، imdb@ (برای جستجو در مورد اطلاعات فیلم‌ها)، bing@ (برای جستجوی کلی)، wiki@ و bold@ (برای تغییر فرمت متون). ربات‌های زیادی در تلگرام وجود دارند ولی با این موارد، شما می‌توانید بسیاری از نیازهای خود را مرتفع کنید.

استفاده از ربات‌ها در ترفندها و کلک های تلگرام
هرجند برخی از ربات‌ها بدردنخور هستند.

این فرصت حتی فراهم شده تا ربات مخصوص به خودتان را بسازید و با آن کارهایی که دارید را انجام دهید. برای شروع، بد نیست از ربات botfather@ کمک بگیرید تا تمامی مراحل ساخت یک ربات را به شما آموزش داده و اقداماتی که یک ربات می‌تواند انجام دهد را تنظیم کند. شما همچنین می‌توانید ربات‌های موجود را با botfather@ مدیریت نمایید.

۲۷. سنجاق کردن مکالمات به بالای صفحه چت

اگر می‌خواهید چت‌هایی را که بیشتر با آنها سر و کار دارید را از سایرین جدا کنید با این روش می‌توانید مکالمات پرکاربردتان را به بالای صفحه تلگرام خود سنجاق کنید.

برای سنجاق کردن یک گفتگو، انگشت خود را برای مدتی طولانی روی آن قرار دهید یک منوی کوچک ظاهر می‌شود. سپس گزینه سنجاق کردن به بالا (Pin to top) را بزنید.

۲۸. ویرایش پیام‌های ارسال شده

تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های ارسال شده را ویرایش کنند بنابراین امکان اصلاح اشتباهات تایپی و خطاهای این‌چنینی وجود دارد. برای ویرایش یک پیام، فقط باید انگشت خود را برای مدت طولانی روی آن قرار دهید و آیکون مداد را لمس کنید. پس از اصلاح خطای موجود، پیام بازنویسی شده را بفرستید تا وقتی در صفحه چت مشاهده شد، در پایین آن یک مداد کوچک دیده شود تا نشان دهد این پیام قبلاً ویرایش شده است.

۲۹. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی

درست مانند واتس‌آپ می‌توانید با کمک گرفتن از ترفندها و کلک‌های تلگرام موقعیت مکانی خود را با یکی از مخاطبین تلگرام به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار، روی آیکون گیره کاغذ که در صفحه چت وجود دارد ضربه زده و گزینه موقعیت مکانی (Location) را بزنید. با این گزینه، یا می‌توان موقعیت مکانی فعلی را برای دیگران فرستاد و یا موقعیت مکانی 15 دقیقه تا 8 ساعت بعد را.

۳۰. ترفند های تلگرام برای کنترل شیوه فشرده‌سازی تصاویر

اکثر شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های پیام‌رسانی، تصاویری که کاربران در آن‌ها می‌فرستند را به منظور صرفه‌جویی در اینترنت و حافظه داخلی، فشرده می‌کنند اما این کار باعث کاهش کیفیت تصاویر می‌شود. اما ترفند های تلگرام، این فرصت را در اختیار افراد قرار داده تا مشخص کنند عکسی که می‌خواهند آپلود نمایند را به صورت فشرده یا با کیفیت کامل بفرستند. البته این کار به محل ذخیره‌سازی تصاویر یعنی گالری (Gallery) یا قسمت فایل (File) بستگی دارد.

وقتی از یک گالری فایلی را انتخاب می‌کنید، عکس یک فایل رسانه‌ای تلقی شده و به صورت فشرده، یعنی سریع و راحت، ارسال می‌شود. ولی شما در اینجا می‌توانید تصویر مدنظر را با کیفیت کامل و از قسمت فایل بفرستید. بخش انتخاب‌کننده فایل تلگرام این فرصت را فراهم کرده تا در حافظه داخلی گوشی جستجو و عکس مورد نظر کاربران انتخاب شود.

۳۱. ذخیره‌سازی پیام‌ها برای مطالعه در زمانی دیگر

اگر پیامی دریافت کرده‌اید و می‌خواهید آن را بعدها مطالعه کنید یا به دیگران نشان دهید، باید آن را بازنشر (Forward) و به پخش پیام‌های ذخیره شده (Saved Messages) بفرستید. حتی امکان ارسال پیام‌هایی که عکس و ویدیو دارند هم وجود دارد. پیام‌های ذخیره شده با اسم شخصی که برای اولین بار آن‌ها را ارسال کرده مشاهده می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را سر فرصت ببینید یا به اشتراک بگذارید.

۳۲. استفاده چند حساب کاربری مختلف

یک کاربر تلگرام می‌تواند چندین حساب کاربری داشته باشد بنابراین شما این فرصت را دارید تا از یک اکانت در محیط کار و از حسابی دیگر در خانه استفاده کنید. برای اضافه کردن یک حساب کاربری جدید، فلش کوچک کنار اسم خود را انتخاب نمایید تا گزینه + Add Account (+ اضافه کردن حساب کاربری) ظاهر شود. در ادامه شماره تلفن مدنظر را وارد و مراحل به نمایش درآمده را دنبال کنید. زمانی که حساب جدید ساخته شد، با ضربه زدن روی همان فلش کوچک و انتخاب حساب دلخواه، می‌توانید وارد محیط گفت‌وگو شوید.

۳۳. ترفند های تلگرام در حذف پیام‌های ارسال شده

آیا تاکنون پیش آمده که پیامی فرستاده باشید ولی بعدها پشیمان شده باشید؟. خوشبختانه یکی از ترفندهای تلگرام این است که می‌توانید پیام‌های ارسال شده را پاک کنید. برای انجام این کار، انگشت خود را برای مدتی طولانی روی یک پیام بگذارید و بعد آیکون سطل آشغال که در بالا سمت راست ظاهر می‌شود را انتخاب کنید. در ادامه پیامی ظاهر خواهد شد که در آن گزینه حذف پیام برای شخص دریافت‌کننده (delete the messages for receiving party) وجود دارد. آن را بزنید تا پیام کاملاً از بین برود.

به خاطر داشته باشید که تنها ۴۸ ساعت بعد از ارسال پیام می‌توانید آن را پاک کنید و پس از این بازه زمانی، دیگر امکان حذف پیام وجود ندارد پس سرعت عمل به خرج دهید!!!. (نکته: اگر گوشی شما آخرین نسخه تلگرام را پشتیبانی کند، کل پیام‌ها را می‌توانید از هر دو طرف پاک کنید)

۳۴. پوشه گفتگوها

پوشه‌ مخصوص گفتگوها، یکی از بهترین و جدیدترین ترفندهای تلگرام است که حتماً باید از آن اطلاع داشته و با آن کار کنید. از آن جایی که کاربران این شبکه اجتماعی کانال‌ها و گروه‌های زیادی را دنبال می‌کنند و مخاطبانی که به صورت خصوصی به آنها پیام می‌دهند هم کم نیستند، بنابراین مشاهده همه چت‌های مختلف در صفحه اصلی ممکن است گیج‌کننده باشد. به منظور برطرف کردن این مشکل، تلگرام ویژگی به نام “پوشه گفتگوها” (Chat Folders) دارد. این گزینه کمک می‌کند تا چت‌های خود را با عناوین مختلف دسته‌بندی کرده و مرتب‌سازی کنید. در نتیجه ظاهر این پیام رسان بسیار ساده و تمیز خواهد شد.

پوشه گفتگوها در تلگرام

اگر شما هم می‌خواهید برای گفتگوهای خود پوشه بسازید، منوی همبرگری شکل تلگرام (سه خط روی هم) را لمس کنید و به ترتیب به آدرس تنظیمات (Settings) و پوشه‌ها (Folders) بروید. در ادامه روی گزینه ایجاد یک پوشه جدید (Create New Folder) ضربه بزنید و آن را نامگذاری نمایید. سپس چت‌های مدنظرتان که دوست دارید در این پوشه وجود داشته باشند را به آن بیفزایید. همچنین، این امکان فراهم شده تا گفتگوهایی که دوست ندارید در پوشه باشند را در زیر این گروه قرار دهید. حالا رابط کاربری صفحه اصلی تلگرام تب‌های مختلفی خواهد داشت تا راحت‌تر بتوانید آن را مدیریت کنید.

۳۵. افراد و گروه‌های نزدیک را به تلگرام اضافه کنید

افراد و گروه‌های نزدیک را به تلگرام اضافه کنید

سال گذشته یک ویژگی منحصر بفرد به تلگرام اضافه شد که به شما اجازه می‌داد کاربران و گروه‌های قرار گرفته در نزدیکی‌تان را پیدا کنید. این قابلیت زمانی که نمی‌خواهید شماره دیگران را بنویسید و او را به تلگرام بیفزایید، بسیار کاربردی است. به علاوه، اگر قصد دارید در کنفرانس‌ها، دانشگاه‌ها، جشنواره‌ها و مراسمی از این قبیل شرکت کنید، می‌توانید چندین گروه مرتبط را بیابید. برای اضافه کردن افرادی که در نزدیکی شما قرار دارند، منوی تلگرام را اجرا کرده و به قسمت مخاطبان (Contacts) بروید و روی گزینه اضافه کردن افراد نزدیک (Add People Nearby) ضربه بزنید. پیش از این برای استفاده از این ویژگی می‌بایست نمایشگر در حال اجرا باشد اما حالا کاربران می‌توانند با روشن کردن گزینه مرا نمایش بده (Make Me Visible) از قسمت People Nearby، کاری کنند تا افرادی که در نزدیکی حضور دارند بتوانند پروفایل‌شان را بیابند.

۳۶. ترفند های تلگرام برای ارسال پیام‌ها به صورت بی‌صدا

ترفندهای تلگرام و ارسال پیام‌ها به صورت بیصدا

حتماً بعضی اوقات پیش آمده که می‌دانید دوستان یا اعضای خانواده در حال مطالعه یا استراحت کردن هستند و یا در جلسات حضور دارند اما نمی‌خواهید مزاحم آنها بشوید ولی در عین حال لازم است که به آنها پیامی ارسال شود. خوشبختانه برای چنین لحظاتی در تلگرام ویژگی به نام پیام‌های بیصدا (Silent Messages) وجود دارد. با این قابلیت شما می‌توانید حتی زمانی که گزینه لطفاً مزاحم نشوید (Do Not Disturb Mode) هم روشن است، پیامی بفرستید که صدا یا لرزشی ایجاد نمی‌کند. برای استفاده از آن، پس از اینکه متن پیام‌تان را نوشتید، انگشت خود را روی دکمه ارسال گذاشته و نگه دارید و سپس آپشن ارسال بدون صدا (Send without sound) را بزنید.

۳۷. ترفند های تلگرام برای ارسال پیام‌های زمان‌بندی شده

 ارسال پیام‌های زمانبندی شده

برای افرادی که مشغله زیادی دارند، زمان‌بندی بهترین روش برای انجام چندین کار به صورت همزمان است. تا به امروز ویژگی ارسال ایمیل‌ها به صورت زمان‌بندی شده وجود داشت ولی حالا این قابلیت به تلگرام نیز آمده است. همان‌ طور که در تصویر می‌بینید، می‌توانید پس از نوشتن متن پیام، انگشت‌تان را روی دکمه ارسال گذاشته و نگه دارید و بعد گزینه زمان‌بندی پیام (Schedule messages) را زده و تاریخ و ساعت ارسال را مشخص کنید. در نهایت پیام در همان زمانی که تعیین کرده‌اید فرستاده می‌شود.

۳۸. ترفندهای تلگرام برای حذف پیام‌های شخص فرستنده

کلک های تلگرام و حذف پیام‌های شخص فرستنده

همان‌طور که در ترفندهای پیشین نیز گفتیم، می‌توانید پیام‌هایی که خودتان ارسال کرده‌اید را حذف کنید اما آیا می‌دانستید در تلگرام ویژگی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد پیام‌های ارسال شده توسط طرف مقابل را هم پاک کنید؟. شاید عجیب به نظر برسد اما این قابلیت مخصوص کسانی است که به حریم شخصی خود بیش از حد اهمیت می‌دهند. برای استفاده از این ویژگی فقط کافی است روی پیام دریافت شده ضربه زده و گزینه حذف (delete) را بزنید و آپشن “برای . . . هم پیام را حذف کن” (Also delete for . . .) را لمس کنید. در پایان پیام برای هر دو نفر پاک خواهد شد.

۳۹. ارسال فایل‌های رسانه‌ای با قابلیت حذف خودکار

ارسال فایل‌های رسانه‌ای با قابلیت حذف خودکار

ویژگی حذف خودکار یکی از امکانات محبوب تلگرام به شمار می‌رود ولی تا چندی پیش فقط مخصوص گفتگوهای مخفی (Secret Chat) بود. حالا و با تازه‌ترین آپدیت، شما می‌توانید تصاویر، ویدیوها و فایل‌های رسانه‌ای را در گفتگوهای معمولی ارسال کنید که پس از مدتی به طور اتوماتیک حذف می‌شوند. برای استفاده از این قابلیت فقط کافی است عکس یا فیلم موردنظر را انتخاب کرده و دکمه تایمر را بزنید. حالا تاریخ انقضای فایل رسانه‌ای را مشخص کنید تا پس از آن زمان حذف شود.

۴۰. ترفند های تلگرام برای ویرایش ویدیوها

 ویرایش ویدیوها

با جدیدترین آپدیت، تلگرام دیگر تنها یک پیام رسان به حساب نمی‌آید بلکه در آن امکانات زیادی گنجانده شده تا بسیاری از نیازهای شما را برطرف کند. این برنامه هم‌اکنون گزینه‌های متعدد ویرایش تصاویر دارد ولی حالا قابلیت‌های متنوعی برای ویرایش ویدیوها را نیز اضافه کرده است. برای استفاده از این ویژگی، یک گفتگو را اجرا کرده و ویدیویی که می‌خواهید ارسال کنید را برگزینید. از این قسمت می‌توانید میزان اشباع‌شدگی رنگ‌ها، کنتراست، نحوه نورپردازی و . . . را تغییر دهید. حتی یک گزینه برای تعیین کیفیت رنگ‌ها به صورت RGB هم وجود دارد. در مجموع اگر اپلیکیشنی می‌خواهید که با استفاده از آن رنگ ویدیوها و ظاهر آنها را بهبود بخشید، تلگرام می‌تواند این کار را برایتان انجام دهد.

۴۱. افزودن استیکرهای متحرک به تصاویر و ویدیوها

افزودن استیکرهای متحرک به تصاویر و ویدیوها

در تازه‌ترین آپدیت تلگرام، شما می‌توانید استیکرهای متحرک را به تصاویر و ویدیوها اضافه کنید. البته به خاطر داشته باشید که پس از افزودن استیکر، عکس‌ها به گیف تبدیل خواهند شد و کیفیت‌شان کاهش خواهد یافت. به هر ترتیب، برای استفاده از این قابلیت، عکس یا ویدیو دلخواه، و بعد آیکون قلم‌مو را از پایین انتخاب کنید. در ادامه آیکون استیکرها را زده و سپس استیکر متحرک مدنظر را به فایل رسانه‌ای بیفزایید.

۴۲. ترفندهای تلگرام جهت تنظیم ساعت هشدار

 تنظیم ساعت هشدار

تنظیم ساعت هشدار یکی از ویژگی‌های مورد تقاضا در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بوده و حالا خوشبختانه این قابلیت به تلگرام آمده است. به تازگی واتس‌اپ با شرکت Any.do همکاری کرده تا این ویژگی را در خودش جای دهد اما تلگرام به صورت مستقل چنین امکانی را به وجود آورده است. البته یک مشکل جزئی در اینجا هست و آن هم اینکه تنها در بخش پیام‌های ذخیره شده (Saved Messages) می‌توان ساعت هشدار تنظیم کرد. برای بهره‌مندی از این قابلیت در قسمت پیام‌های ذخیره شده متن را بنویسید و انگشتتان را روی دکمه ارسال گذاشته و نگه دارید و آپشن تنظیم ساعت هشدار (set reminder) را بزنید و تاریخ و ساعت دقیق را مشخص کنید. تلگرام درست مانند تقویم گوگل یا سایر اپلیکیشن‌های مدیریت کارها، یک پیام اعلان ارسال خواهد کرد. اگرچه این ویژگی بسیار کاربردی است ولی بهتر می‌بود تلگرام امکان استفاده از آن را در سایر گفتگوها نیز فراهم می‌کرد.

۴۳. ترفند های تلگرام برای جستجوی سریع برای یافتن فایل‌های گیف و یوتیوب

کلک های تلگرام و جستجوی سریع برای یافتن فایل‌های گیف و یوتیوب

اگر می‌خواهید بدون اینکه تلگرام را ببندید فایل گیف یا لینک یوتیوب بفرستید، فقط باید عبارات gif@ یا youtube@ را تایپ کرده و کلمه موردنظر را بنویسید. با انجام این کار، به سرعت نتایج جستجویی را در همان صفحه گفتگوها خواهید دید. مطمئناً این ویژگی مورد استقبال بسیاری از افراد مواجه خواهد شد و ما نیز از اینکه تلگرام با سایر نرم‌افزارهای متفرقه همگام‌سازی شده، خرسندیم.

۴۴. ترفند های تلگرام برای حالت آهسته در ارسال پیام‌ها

کلک های تلگرام حالت آهسته ارسال پیام‌ها در تلگرام

اگر در تلگرام مدیر گروه هستید، حالت آهسته (Slow Mode) دقیقاً چیزی است که به آن احتیاج دارید تا روال گفتگوها را مدیریت کرده و از ارسال اسپم و هرزنامه جلوگیری کنید. پس از اینکه این گزینه را روشن و زمان نوشتن پیام را تعیین کردید، اعضا با محدودیت ارسال یک پیام در مدت مشخص شده مواجه خواهند شد. برای مثال، اگر زمان ارسال پیام را ۱۵ ثانیه تنظیم نمودید، پس از فرستادن پیام، عضو گروه باید ۱۵ ثانیه منتظر بماند تا پیام دیگری را بفرستد. مطمئناً این کار ارزش پیام هر نفر را بالا خواهد برد. برای روشن کردن حالت آهسته، روی اسم گروه ضربه زده و گزینه ویرایش (آیکون قلم) را انتخاب کرده و به ترتیب آپشن‌های مجوزها (Permissions) و حالت آهسته را لمس کنید.

۴۵. ترفند های تلگرام برای کپی کردن قسمت خاصی از پیام متنی

 برای کپی کردن قسمت خاصی از پیام متنی

یکی از مشکلات اساسی واتس‌اپ، امکانات کم ویرایش متون آن است. برای مثال، اگر کسی برای شما پیامی فرستاد، نمی‌توانید بخشی از آن را انتخاب نمایید بلکه باید همه آن را کپی کرده و سپس در قسمت نوشتن متن پیست کنید و در پایان، بخش مدنظرتان را برگزیده و کپی کنید. در تلگرام اما، روش فوق‌العاده‌ای برای انجام این کار و کپی کردن قسمت خاصی از پیام وجود دارد. فقط کافی است ابتدا پیام مدنظر را انتخاب کنید و بعد یک بار دیگر روی آن ضربه بزنید تا بخشی از آن را که می‌خواهید، کپی نمایید.

۴۶. حالت نظرسنجی و آزمون

کلک های تلگرام و حالت نظرسنجی و آزمون

اگر به ویژگی نظرسنجی توییتر علاقه دارید، خبر خوب آن است که مشابه آن را می‌توانید در گروه‌های تلگرام تجربه کنید. در این پیام‌رسان امکانی فراهم شده تا نظرسنجی‌های بدون اسم یا با اسم راه‌اندازی نمایید و لحظه روی دادن آنها را زمانبندی کنید. جدای از این، یک حالت آزمون (Quiz Mode) هم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد ببینید چه کسی به چه گزینه‌ای رأی داده است. حتی می‌توان آزمون‌هایی راه‌اندازی کرد که چندین جواب دارند. بنابراین اگر مدیر گروه هستید، این یک روش عالی برای آگاه شدن از نظرات اعضاست. برای راه‌اندازی نظرسنجی آیکون ضمیمه کردن (سنجاق) را لمس کرده و گزینه Polls را بزنید. برای آزمون‌ها هم باید از ربات مربوطه استفاده کنید.

۴۷. تعیین زمان مهم پخش ویدیوها

کلک های تلگرام و تعیین زمان مهم پخش ویدیوها

درست مانند یوتیوب که می‌توانید قسمت مهمی از ویدیوها را برای دیگران تعیین کنید، می‌توان در تلگرام نیز چنین کاری را صورت داد. برای مثال، اگر می‌خواهید یک فیلم طولانی مدت برای دیگران بفرستید و به او بگویید از دقیقه ۱ به بعد را باید تماشا کند، فقط کافی است در کپشن آن به این موضوع اشاره نمایید. در ادامه وقتی طرف مقابل روی لینک ایجاد شده ضربه می‌زند، ویدیو از همان لحظه اجرا خواهد شد. این ویژگی برای کسانی که به صورت مداوم در تلگرام فیلم می‌فرستند، فوق‌العاده است.

۴۸. ترفند های تلگرام برای ارسال فایل‌های رسانه‌ای غیر فشرده بدون کاهش سایز

کلک های تلگرام و ارسال فایل‌های رسانه‌ای غیر فشرده بدون کاهش سایز

در واتس‌اپ و سایر برنامه‌های پیام‌رسان، به منظور اینکه فایل‌های رسانه‌ای را به طور غیر فشرده بفرستید،‌ باید پسوند آنها را به صورت  ولی در تلگرام نیازی به انجام این کار نیست زیرا فقط باید فایل رسانه‌ای را انتخاب کرده و از منوی سه نقطه روی هم، گزینه ارسال به صورت غیر فشرده (Send without compression) را برگزینید. این ویژگی برای زمانی که می‌خواهید عکس باکیفیت و پرحجم بفرستید، عالی است.

۴۹. با ترفندهای زیر از اضافه شدن به صورت اتفاقی به گروه‌ها جلوگیری کنید

از اضافه شدن به صورت اتفاقی به گروه‌ها جلوگیری کنید

یکی از مشکلات اصلی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان این است که هر کسی از هر جایی می‌تواند بدون اجازه، شما را به گروه‌ها اضافه کند اما در تلگرام شما می‌توانید گزینه مربوط به آن را غیرفعال کنید. برای انجام این کار به تنظیمات (Settings) و بعد حریم شخصی (Privacy) و سپس امنیت (Security) و در ادامه گروه‌ها (Groups) و در پایان مخاطبان من (My Contacts) بروید و گزینه Never Allow را بزنید تا دیگر کسی نتواند شما را عضو گروه‌ها کند.

۵۰. ترفندهای تلگرام برای مشاهده نتایج جستجو به صورت فهرست‌وار

کلک های تلگرام و مشاهده نتایج جستجو به صورت فهرست‌وار

یکی از رازهای تلگرام این است که تلگرام بالاخره امکانی را به وجود آورده تا نتایج جستجو را به صورت فهرست‌وار و به ترتیب زمانبندی شده ببینیم. پیش از این، برای پیدا کردن چیزی باید مدام روی گزینه بعدی (next) ضربه می‌زدیم ولی حالا می‌توانید کلمه مدنظر را بنویسید و قسمت نوشتن عبارت را از پایین لمس کنید تا نتایج جستجو را به صورت فهرستی مشاهده کنید.

۵۱. خاموش کردن اعلانات دریافتی از مخاطبان

 خاموش کردن اعلانات دریافتی از مخاطبان

همه ما دوستانی داریم که همیشه پیام‌هایی را از جایی فوروارد می‌کنند و برای ما می‌فرستند. خوشبختانه تلگرام فکر این را هم کرده و به ما اجازه داده اعلانات چنین افرادی را روی حالت بی‌صدا قرار دهیم. برای انجام این کار، صفحه گفتگو مخاطب مدنظر را انتخاب کرده و روی تصویر پروفایل او ضربه بزنید. در ادامه گزینه اعلانات (Notifications) را انتخاب و صداهای مربوط به آن را برای مدت محدود و یا به صورت همیشگی خاموش کنید.

خاموش کردن اعلانات دریافتی از مخاطبان

۵۲. فعالسازی حالت شب به صورت خودکار

اگر دوست دارید از حالت تیره تلگرام فقط در شب‌ها استفاده کنید تا در اتاق تاریک نور صفحه نمایش اذیت‌تان نکند، روشن کردن گزینه فعال‌سازی حالت شب این اپلیکیشن، همان گزینه‌ای است که به آن احتیاج دارید. زمانی که این آپشن را روشن می‌کنید، حالت تیره در پس‌زمینه نرم‌افزار به صورت اتوماتیک فعال خواهد شد. برای انجام این کار، به تنظیمات (Settings)، تنظیمات گفتگو (Chat Settings) و تم‌ها (Themes) بروید و روی گزینه فعال‌سازی خودکار حالت تیره (Auto-Night Mode) ضربه بزنید. البته از اینجا امکان انتخاب یکی از آپشن‌های خودکار (Automatic) و یا زمان‌بندی (Schedule) هم وجود دارد.

فعالسازی حالت شب به صورت خودکار

اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، حالت تیره خودکار در همان زمانی روشن خواهد شد که تعیین کرده‌اید بنابراین امکان تغییر آن را خواهید داشت. اگر هم گزینه اول را انتخاب کنید،‌ حالت تیره به صورت اتوماتیک و بر اساس نور محیط روشن خواهد شد. ضمناً، شما می‌توانید اسلایدر مربوطه را کم و زیاد نمایید تا تعیین کنید می‌خواهید درصد نوری که نرم‌افزار دارد، چه‌قدر باشد.

فعالسازی حالت شب به صورت خودکار

 

از آن جایی که هیچ مقاله آموزشی مربوط به ترفند های تلگرام کامل نیست، اگر شما هم نکته‌ای در مورد رازهای تلگرام می‌دانید، آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید تا ما نیز این مقاله را تکمیل‌تر کنیم و سایر کاربران نیز از آن بهره مند گردند.

می توانید سایر ترفندها راجع به پیام‌رسان‌های مختلف همچون واتس اپ را از اینجا مطالعه نمایید

منابع: nextpit.com و beebom.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

88 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

hamidreza - تاریخ: ۱۴۰۲٫۱۱٫۳۰ ساعت: ۰۹:۲۶

سلام وقتتون بخیر
دستم رفت رو پوشه مخفی تلگرام و کشیده شد به سمت چپ و محو شد، چگونه باید بیارم
ممنون

فری - تاریخ: ۱۴۰۲٫۱۰٫۳۰ ساعت: ۱۵:۲۶

سلام یه شماره تلفن دارم که نیدونم تلگرام داره ولی من نمیتونم توی مخاطبین تلگرامم ببینمش
روی تلفن کس دیگه که ذخبره دارن تون طرف میادش
علت چیه ؟

M - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۸٫۲۶ ساعت: ۱۸:۲۳

سلام،من میخوام توی ی گروه تلگرامی ی پیام بزارم که نمیخوام اون پیاممو ینفر ببینه چیکار باید بکنم

مریم - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۶٫۰۹ ساعت: ۰۰:۳۲

سلام من گروهی دارم و پاک کردن تاریخچه برای اعضای گروه. امکانپذیر نمی باشه چه کار گنم؟

E - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۵٫۱۱ ساعت: ۰۶:۱۵

سلام.وقت بخیر
وقتی روی آیکون تلگرام انگشتم رو نگه میدارم و لمس طولانی میکنم یه نجره کوچک بازمیشه و لیست چند نفراخیری که چت کردم رونشون میده.چکار کنم که نشون نده؟

پسندیدم 2
نپسندیدم 3
حسین - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۸٫۱۱ ساعت: ۲۲:۵۸

ساده است، انگشتت رو نگه ندار!

پسندیدم 1
نپسندیدم 2
پریسا - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۳٫۲۲ ساعت: ۱۲:۵۴

سلام،من بیوی یه نفرو چک کردم یه لینک زده بود نوشته این عشق منه وقتی روش کلیک کردم اسم خودم اومد یعنی هرکس بزنه اسم خودش میاد این کارو چطوری میشه انجام داد؟مرسی

پسندیدم 4
نپسندیدم 2
مهدی - تاریخ: ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۳ ساعت: ۰۰:۴۶

سلام میشه یه کار کنم که تو متن که ارسال میکنم تاریخ و زمان رو در هر پستی که میفرستم بنویسه؟
مثال:
انس
🔹 1913.76

1401-12-23 00:28:43

دلار
۴۶.۴۰۰

1401-12-23 00:28:43

لطفا بهم اطلاع بدید لطف کردید

پسندیدم 2
نپسندیدم 3
مر. ع - تاریخ: ۱۴۰۱٫۱۰٫۲۶ ساعت: ۱۲:۳۸

سلام سوالی دارم
ادمین یه کانال عمومی هستم عکسهایی که میذارم قابل ذخیره شدن و اسکرین شات گرفتن نیست الان هم بعضی از ممبرها نمی تونند وارد کانال بشن علتش چیه؟

sus - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۵٫۰۷ ساعت: ۱۲:۵۸

قابلیت restrict saving content رو فعال کردی
توی قسمت نوع کانالت که عمومی باشه یا خصوصی اخرین گزینه هستش.

منم خب - تاریخ: ۱۴۰۱٫۱۰٫۲۰ ساعت: ۲۳:۵۴

من قبلا یادمه یکاری میکردم ک میشد تیکه از اهنگ رو ک دوس داری عین تیزر برای هر کی میخوای بفرسی نمیدونم هشتگ بود یا ادساین یا یه چیزه دیگ

پسندیدم 3
نپسندیدم 4
K - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۳٫۱۷ ساعت: ۰۲:۰۳

میشه بگین چجوری؟

علی - تاریخ: ۱۴۰۱٫۱۰٫۱۱ ساعت: ۲۳:۳۱

تنظیمات در اختیار و دم دستی از کی تا حالا اسمش شده ترفند و کلک حرفه ای؟!!

پسندیدم 21
نپسندیدم 1
کیانمهر - تاریخ: ۱۴۰۱٫۱۱٫۰۹ ساعت: ۰۱:۱۵

سلام وقت بخیر من میخوام یه کانال الکرام درست کنم چون تنوع محصول بالا دارم لازم هست که ابتدا سرتیتر بعنوان مثال کفش . لباس یا هر دسته بندی دیگه که بازدید کننده با زدن روی این دکمه ها وارد همون دسته بندی شه دوست محترمی این روش رو میتونه بهم اموزش بده ؟؟

مسعود - تاریخ: ۱۴۰۱٫۰۸٫۲۵ ساعت: ۱۳:۵۵

سلام وقت بخیر
من یک کانال تلگرام خصوصی زدم و توش مطالب متنوع و فراوانی آرشیو کردم.برای پیدا کردن مطلب یا ویدیو یا کتاب مد نظرم باید کلی تو کانال بگردم تا پیدا کنم.
چطوری میتونم محتویات داخل کانال رو فهرست کنم که با زدن روی نام هر مطلبی که میخوام مستقیما اون مطلب پیدا بشه تا بین اون همه مطلب و ویدیو و کتاب بالا پایین نکنم؟

پسندیدم 0
نپسندیدم 1
مهرداد - تاریخ: ۱۴۰۱٫۰۹٫۱۷ ساعت: ۱۳:۰۱

نرم افزاری داریم که وقتی تو تلگرام یه کانالی عضوی و پیامی فرستاده میشه با زنگ هشدار بهمون اطلاع بده؟

no name - تاریخ: ۱۴۰۲٫۰۵٫۰۶ ساعت: ۲۳:۰۴

خب برای هر مطلبی هشتگ زن عزیزم
قبل اینکه ارسال کنی تو کانال زیرش بزن هشتگ مثلا
مقاله و کتاب و فیلم و گیف یا هر چیزی داری که میخوای ارسال همون هشتگ رو بزن براش مثال
#کتاب
#فیلم
اینجوری تو سرچ هشتگ مورد نظرت رو سرچ میکنی راحتتر هم به نتیجه میرسی

شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: