نقد و بررسی تخصصی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو

بررسی ردمی نوت ۹ پرو

پس از Redmi Note 9 Pro Max، ردمی نوت ۹ پرو قدرتمندترین عضو سری Redmi Note 9 معرفی شده در سال ۲۰۲۰ می‌باشد که از بسیاری از جهات نسبت به دو عضو دیگر این خانواده یعنی Redmi Note 9 و Redmi Note 9S پیشرفته‌تر است. اما آیا این گوشی می‌تواند انتظاراتی که داریم را برآورده کند؟ با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله بررسی ردمی نوت ۹ پرو را بخوانید تا پاسخ این سؤال را متوجه شوید.

فهرست نمایش

مقدمه

نمی‌توان اهمیت گوشی‌های سری Note در خط تولید Redmi شیائومی را کتمان کرد. این دستگاه‌ها به شیائومی کمک کردند تا خودش را به جهانیان بشناساند و شهرت کسب کند. برای مثال، ۱۰ میلیون عدد از Redmi Note 4 فروخته شد و Redmi Note 7 هم توانست به عنوان پرطرفدارترین گوشی سال ۲۰۱۹ دست یابد. با این اوصاف، ادامه‌دار بودن تولید محصولات این سری بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌رسید.

با این حال، رقابت‌های به وجود آمده پیشرفت شیائومی را کندتر و بعضاً رشدش را متوقف کرده است. برای مثال، شرکت Realme یک رقیب جدی برای او به شمار می‌آید زیرا توانسته با تولید محصولاتی که از نظر قیمتی و امکاناتی ارزش خرید بالایی دارند به نوعی جا پای شیائومی بگذارد. با ذکر این نکته، وظیفه سنگین و خطیر به سری Redmi محول شده تا نه تنها نمایندگانی را به بازار بفرستد که از نظر امکاناتی و قیمتی مناسب هستند بلکه فراتر از انتظار نیز کار می‌کنند.

نگاهی به مشخصات فنی شیائومی Redmi Note 9 Pro

ابعاد (میلی‌متر)۱۶۵٫۸ * ۷۶٫۷ * ۸٫۸
وزن (گرم)۲۰۹
صفحه نمایش·      ۶٫۶۷ اینچ

·      IPS LCD

رزولوشن۲۴۰۰ * ۱۰۸۰
تراشهSnapdragon 720G
پردازنده گرافیکیAdreno 618
رم (گیگابایت)·      ۶

·      ۸

حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۶۴

·      ۱۲۸

پشتیبانی از کارت حافظهدارد (microSDXC اسلات اختصاصی)
دوربین اصلیچهارگانه

·      ۶۴ مگاپیکسلی اصلی

·      ۸ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۵ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۵۰۲۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب کناری

·      شتاب‌سنج

·      ژیرسکوپ

·      مجاورت

·      قطب‌نما

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو از نظر طراحی و صفحه نمایش

در سال گذشته، شیائومی شیوه طراحی دارای پوشش رنگی درخشان و انعکاس‌دهنده نور را به اوج خود رساند. این ظاهر که ابتدا توسط Redmi Note 7 Pro و سپس Redmi Note 8 Pro به کار رفت، حالا راه خودش را با Redmi Note 9 Pro ادامه داده است.

قاب پشتی

بررسی از نظر طراحی

متفاوت‌ترین و خاص‌ترین نکته پیرامون شیوه طراحی ردمی نوت ۹ پرو، قاب پشتی است. در این موبایل دیگر خبری از پوشش گرادیان نیست و به جای آن شاهد لایه درخشان و براق محافظت شده با Gorilla Glass 5 هستیم. اگر نمونه آبی رنگ این تلفن همراه را خریداری کنید، می‌توانید آن را به صورت زاویه‌دار در دستانتان نگه دارید تا شبیه یک آینه کار کند. متأسفانه این شیوه طراحی باعث شده تا قاب پشتی مستعد آلوده شدن به اثرات انگشت و لکه‌های مختلف باشد. در صورتی که نمی‌خواهید مدام لکه‌ها را از قاب پشتی پاک کنید، استفاده از قاب ژله‌ای قرار گرفته در جعبه گوشی اجباری خواهد بود. در حالی که دیگر گوشی‌ها به الگوهای مثلثی و متنوع‌تری مزین شده‌اند، استفاده از پوشش ساده این‌چنینی در Redmi Note 9 Pro واقعاً خجالت‌آور است.

ماژول دوربین اصلی

بررسی ردمی نوت ۹ پرو از نظر دوربین

همچون ردمی نوت ۸ پرو، ماژول دوربین اصلی در وسط قاب پشتی قرار گرفته با این تفاوت که لنزها حالا به جای اینکه عمودی باشند، در یک مستطیل برآمده حاضر شده‌اند و در زیر آنها نیز چراغ فلاش LED نشسته است. این قسمت بالا آمده باعث لرزش گوشی هنگام قرارگیری روی سطوح صاف خواهد شد و وقتی هم که موبایل را در جیب‌تان می‌گذارید به معنای واقعی کلمه جلب توجه خواهد کرد.

امکانات اطراف فریم

مهمترین تغییر انجام شده در این گوشی، استفاده از سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب کناری است. این حسگر درون دکمه پاور حضور یافته و هنگام بازگشایی قفل نمایشگر فوق‌العاده سریع کار می‌کند. این دکمه در بهترین جای مناسب نصب شده و دستیابی به آن (حتی با یک دست) نیز کار آسانی خواهد بود. بالاتر از دکمه‌ی پاور، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا را می‌توان مشاهده کرد.

بررسی ردمی نوت ۹ پرو از نظر طراحی

هم‌چنین شما می‌توانید پورت USB-C را به همراه جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در پایین فریم مشاهده کنید. در سمت چپ نیز اسلات قرار دادن دو سیمکارت و یک مموری کارت microSD وجود دارد. در بالا هم سنسور IR به چشم می‌خورد.

بررسی ردمی نوت ۹ پرو از نظر صفحه نمایش

در جلوی ردمی نوت ۹ پرو تفاوت‌ها کمتر هستند. در اینجا شاهد حضور نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با نسبت بدنه به تصویر ۲۰:۹ و نقطه سیاه رنگ برای دوربین سلفی هستیم. رزولوشن این پنل +Full HD است و در صورت فعال بودن تنظیمات پیش‌فرض، رنگ‌ها را به صورت پویا و سرزنده نشان خواهد داد. با این حال، بر خلاف سایر رقبا نظیر Poco X2 و Realme 6 Pro خبری نرخ بازسازی سریع در Redmi Note 9 Pro نیست. در حالی که هنوز هم در مورد کارایی نرخ‌های نوسازی سریع ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی اما و اگر وجود دارد ولی نبود این گزینه در این محصول شیائومی بدون شک آن را از رقبایش عقب خواهد انداخت.

بررسی ردمی نوت ۹ پرو از نظر صفحه نمایش

به طور کلی ردمی نوت ۹ پرو از نظر طراحی محتاطانه کار می‌کند ولی همچنان می‌توانیم زیبایی‌های ظاهری و بصری را در آن ببینیم. به خاطر وزن ۲۰۹ گرمی، نگه داشتن این گوشی برای مدت‌های طولانی شاید مشکل‌ساز شود. به این نکته هم اشاره کنیم که Redmi Note 9 Pro ضد آب نیست و تنها تأییدیه ضد قطرات آب P2i را دریافت کرده تا هنگام بارش باران یا تعریق ورزشکاران آسیبی نبیند.

خرید گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو از نظر عملکرد

شیائومی با ردمی نوت ۹ پرو بار دیگر روی به استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون ساخت کووالکوم آورده است. در حالی که Redmi Note 8 Pro چیپست MediaTek Helio G90T داشت ولی نمونه موفق‌تر او از تراشه Snapdragon 720G بهره می‌برد. این پردازنده دارای دو هسته Kryo 465 Gold و شش هسته Kryo 465 Silver است. به علاوه، پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم برای انجام کارهای گرافیکی به کمک او می‌آید.

بررسی ردمی نوت ۹ پرو از نظر عملکرد

همچون سایر گوشی‌های هوشمند میان‌رده، عملکرد Redmi Note 9 Pro در به انجام رساندن کارهای روزانه قابل قبول است. MIUI به خوبی با سخت‌افزار هماهنگ شده و تجربه فوق‌العاده کار کردن با یک رابط کاربری سریع و روان را به ارمغان می‌آورد. به این ترتیب، همان‌طور که انتظار می‌رفت در این گوشی هیچ اثری از کندی سرعت یا لگ نخواهد بود.

صرف‌نظر از نمونه خریداری شده از این تلفن همراه (رم ۶ با حافظه داخلی ۶۴، رم ۶ با حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۸ با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی)، مشکلی هنگام به انجام رساندن کارهای روزمره با آن نخواهید داشت اما اگر برنامه‌ریزی کرده‌اید تا از این گوشی تا چند سال آینده استفاده کنید، خرید مدل‌های قدرتمندتر تصمیم منطقی‌تری خواهد بود.

علی‌رغم میان‌رده بودنش، تراشه Snapdragon 720G برای انجام دادن کارهای روزانه و اجرای بازی‌ها فراتر از انتظار خواهد بود. گواه این ادعای ما نیز قابلیت اجرای بازی PUBG با بیشترین تنظیمات گرافیکی بدون کاهش سرعت گوشی می‌باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو از نظر باتری

شیائومی یک زمانی سردمدار استفاده از باتری‌های بیش از ۴۰۰۰ میلی‌آمپر در گوشی‌ها بود و حالا Redmi Note 9 Pro این ترند را ادامه داده و آن را وارد فاز جدیدی کرده است. این‌بار این گوشی از منبع نیروی ۵۰۲۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد که حتی با استفاده سنگین نیز می‌تواند بیش از یک روز دوام بیاورد.

در آزمایش تخصصی SpeedTest G، باتری این گوشی توانست ۶ ساعت و ۲۲ دقیقه دوام بیاورد. لازم به یادآوری است که در این آزمون، سخت‌ترین و سنگین‌ترین فعالیت‌ها توسط موبایل به انجام می‌رسند؛ اتفاقی که شما قطعاً آنها را صورت نخواهید داد. متأسفانه سرعت شارژ ردمی نوت ۹ پرو پایین است به طوری که ۱۴۰ دقیقه طول خواهد کشید تا با شارژر ۱۸ واتی، باتری از ۰ تا ۱۰۰ درصد کامل شارژ شود. البته این موبایل از سرعت شارژ ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو از نظر نرم‌افزار

یکی از دلایلی که شیائومی توانسته قیمت گوشی‌هایی که تولید می‌کند را پایین نگه دارد، نصب نرم‌افزارها و پخش تبلیغات در سیستم نرم‌افزاری محصولاتش می‌باشد. MIUI 11 و اندروید ۱۰ نصب شده در ردمی نوت ۹ پرو مشابه همان چیزی است که پیش از این در دیگر گوشی‌های شیائومی دیده بودیم.

اگر زیاد به رابط کاربری اندروید خام علاقه ندارید، باید بگوییم که MIUI از نظر کاربرد و امکانات یک پوسته نرم‌افزاری همه چیز تمام است. در این پلتفرم امکان بهره‌مندی از روش ناوبری مبتنی بر حرکات، تم‌های گوناگون، تصاویر پس‌زمینه چرخان برای قفل صفحه، فایل منیجر، شیوه سریع اشتراک‌گذاری فایل‌ها و . . . وجود دارد.

مشکل اساسی رابط کاربری MIUI

با این حال، حضور نرم‌افزارهای از پیش نصب شده متعدد یکی از اشکالات اساسی MIUI به شمار می‌آید. به نظر می‌رسد تعداد این اپلیکیشن‌ها با هر نسخه از این رابط کاربری افزایش پیدا می‌کند و متأسفانه امکان لغو نصب خیلی از آنها نیز فراهم نیست. به این نکته منفی، نوار اعلانات مملو از اعلانات مربوط به این نرم‌افزارها را هم اضافه کنید تا تجربه کار کردن با یک گوشی مدرن و جدید به کلی تحت‌الشعاع قرار گیرد. البته می‌توانید از طریق تنظیمات بسیاری از این برنامه‌ها را غیرفعال نمایید ولی واقعاً نباید در یک گوشی به‌روز چنین اتفاقی رخ دهد.

آپدیت‌های منتشر شده برای Redmi Note 9 Pro

پس از معرفی این گوشی، شرکت سازنده چندین به‌روزرسانی منتشر کرده است. این آپدیت‌ها شامل بسته‌های امنیتی معمول برای ماه‌های فوریه و مارس شده و امکاناتی را عرضه کرده‌اند تا عملکرد سیستم را بهبود بخشیده و ثبات آن را افزایش دهند.

در اواسط سال ۲۰۲۰، شیائومی همراه با آپدیت امنیتی اندروید یک آپدیت برای MIUI عرضه کرد ولی همراه با آن امکانات تازه‌ای به دست کاربران نرساند.

از این نظر، شیائومی در زمینه انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی خیلی سریع کار می‌کند. مثلاً این کمپانی چینی در ماه ژولای ۲۰۲۰، آپدیت MIUI 11.0.8.0.OJWINXM را به همراه بسته امنیتی ماه ژوئن منتشر کرد اما باز هم قابلیت جدیدی با آن نیاورد.

در ادامه و در سپتامبر ۲۰۲۰ نیز این شرکت آپدیت MIUI 12 را به همراه بسته امنیتی همان ماه برای Redmi Note 9 Pro عرضه کرد. در حالی که هنوز این پوسته نرم‌افزاری مبتنی بر اندروید ۱۰ است اما در آن امکانات سفارشی‌سازی متعدد، انیمیشن‌های جدید، مرکز کنترل ساده‌تر و . . . گنجانده شده است.

خرید گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو از نظر دوربین

ساختار کلی دوربین اصلی ردمی نوت ۹ پرو با ساختار کلی دوربین اصلی ردمی نوت ۸ پرو یکسان است. دپارتمان چهارگانه این قسمت متشکل از لنزهای ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و ۶۴ مگاپیکسلی اصلی است. لنز ماکرو اما، این‌بار ۵ مگاپیکسلی می‌باشد حال آنکه در مدل پیشین لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی بود.

کیفیت تصاویر گرفته شده با لنز اصلی

کیفیت دوربین
نمونه تصویر گرفته شده با دوربین اصلی

کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی Redmi Note 9 Pro قابل قبول است. خوشبختانه شیائومی تصمیم گرفته در این محصولش سراغ تکنولوژی برود تا در عکس‌هایی که می‌گیرد رنگ‌ها ظاهر طبیعی داشته باشند. در اکثر مواقع، حرارت رنگ‌ها و تعادل نور سفید فوق‌العاده است. رنج دینامیک هم چندان محدود نیست ولی جزئیات قسمت‌های سایه‌دار تا حدودی از بین رفته‌اند. در مجموع در خروجی‌های ردمی نوت ۹ پرو کمی تار شدگی شاهد هستیم که می‌توانیم این نکته را کلاً نادیده بگیریم هرچند اگر از زوایای نزدیک به عکس‌ها نگاه کنید، جزئیات زیادی نخواهید دید.

بدون توجه به نورپردازی انجام شده در صحنه، با زوم کردن روی قسمت‌های مختلفی از تصاویر به راحتی می‌توانید نویزهای زیادی را ببینید. در اکثر مواقع این موضوع تأثیر منفی نمی‌گذارد ولی وقتی از روی فریم آنها را برش می‌دهید، خودش را نشان خواهد داد.

بررسی ردمی نوت ۹ پرو از نظر کیفیت تصاویر گرفته شده با لنزهای اولترا واید و ماکرو

اگر به گرفتن تصاویر اولترا واید یا پرتره علاقه دارید، این مژده را به شما می‌دهیم که Redmi Note 9 Pro از این نظر خوب کار می‌کند. علی‌رغم اینکه رنج دینامیک عکس‌های اولترا واید محدود و تعادل نور سفید در آنها زیاد نیست ولی لنز مربوطه بدون مشکل خاصی سعی خواهد کرد تا می‌تواند سوژه‌های بیشتری را در فریم خودش قرار دهد و آنها را به ثبت برساند. در همین حال، شیائومی حالت تصویربرداری پرتره را بهینه‌سازی کرده و خودِ گوشی هم در زمینه شناسایی لبه سوژه‌ها و افزودن افکت بوکه فوق‌العاده کار می‌کند.

یک لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو در این تلفن همراه تعبیه شده و به خوبی وظایفی که قبول کرده را به سرانجام می‌رساند. بر این اساس، اگر می‌خواهید از نمای نزدیک از سوژه مدنظر عکسبرداری کنید، امکان بهره‌مندی از این لنز و گزینه مربوط به آن را خواهید داشت.

کیفیت تصاویر گرفته شده در شب و تصاویر سلفی

تصویربرداری در شب و یا شرایط کم نور، جایی است که نقاط ضعف ردمی نوت ۹ پرو را کم‌کم نمایان می‌کند. با استفاده از لنز اصلی، عکس‌هایی که خواهید گرفت تار بوده و افکت‌های مصنوعی در آنها به چشم می‌خورد تا این‌گونه برداشت شود که کارایی زیادی ندارند. با این توضیحات، تصاویری که به ثبت می‌رسانید کیفیت بالایی نخواهند داشت. سایر عکس‌های گرفته شده با این موبایل مانند تصاویر سلفی، وضوح بالایی دارند.

بررسی Redmi Note 9 Pro از نظر ضبط و کیفیت ویدیو

شیائومی حالت فیلمبرداری را هم بروزتر کرده است. دوربین ردمی نوت ۹ پرو می‌تواند ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای ضبط کند که از نظر نورپردازی در سطح مناسبی قرار داشته و کیفیت ثابتی دارند. گزینه نرم‌افزاری اضافه شده مانند Cinematic 21:9 و سایر فیلترها هم برای تولیدکنندگان محتوا در نظر گرفته شده است. به عنوان یک ویژگی فوق‌العاده، اپلیکیشن دوربین به شما اجازه ضبط ویدیو با کیفیت Log را می‌دهد؛ اقدامی که در آینده و هنگام ویرایش فیلم‌ها در نرم‌افزارهایی نظیر Premier Pro و Resolve بسیار قابل‌تحسین خواهد بود.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو از نظر کیفیت صدا

بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو از نظر کیفیت صدا

همان‌طور که از یک گوشی میان‌رده انتظار می‌رفت، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری یکی از امکانات ردمی نوت ۹ پرو است. صدای شنیده شده از این تلفن همراه قابل قبول بوده و نویزی به گوش نمی‌رسد. چنان‌چه در این موبایل هدفون سیمی خود را قرار دهید، صداها با شدت زیادی پخش خواهند شد. البته شاید کیفیت صدای Redmi Note 9 Pro رضایت همگان را به ارمغان نیاورد ولی برای کسانی که به صورت حرفه‌ای موسیقی گوش نمی‌دهند کفایت خواهد کرد. صداهای پخش شده از اسپیکر شدید هستند ولی بِیس کافی را ندارند. قطعاً اسپیکرهای دوگانه می‌توانستند انتخاب بهتری برای این تلفن همراه باشند.

در صورتی که از هدفون‌های بلوتوثی استفاده می‌کنید، صداهایی که خواهید شنید با کیفیت AptX، AptxHD و LDAC به گوش‌تان خواهند رسید البته با این شرط که هدفون به کار رفته از کدک‌های مربوطه پشتیبانی کند.

 

آلترناتیوها

سامسونگ Galaxy A71

اگر اصرار به خرید گوشی‌های سامسونگ دارید و از میان محصولات این کمپانی کره‌ای به دنبال چیزی می‌گردید که مانند Redmi Note 9 Pro کار می‌کند، پیشنهاد ما خرید گلکسی A71 است. البته توجه داشته باشید که این تلفن همراه از نظر سخت‌افزاری ضعیف‌تر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با گوشی برتر، مقاله مقایسه ردمی نوت ۹ پرو با گلکسی ای ۷۱ را بخوانید.

بررسی تخصصی سامسونگ Galaxy A71  مقایسه سامسونگ Galaxy A71 با شیائومی Redmi Note 9 Pro  خرید گوشی سامسونگ Galaxy A71

Realme 7 Pro

این گوشی از نظر سخت‌افزاری ردمی نوت ۹ پرو را پشت سر می‌گذارد. نمایشگر دارای نرخ بازسازی ۹۰ هرتزی هم این موبایل را به دستگاه بهتری نسبت به نماینده شیائومی تبدیل خواهد کرد. ضمناً، با توجه به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری، این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند که یک ویژگی فوق‌العاده است.

Poco M2 Pro

یکی دیگر از آلترناتیوهای Redmi Note 9 Pro دیگر محصول شیائومی یعنی Poco M2 Pro است که به همین مقدار قیمت خورده ولی سرعت شارژ آن به ۳۳ وات می‌رسد و در رابط کاربری آن تبلیغات دیده نمی‌شود.

Poco X2

با خرید پوکو ایکس ۲ می‌توانید از تراشه سریع‌تر Snapdragon 730 و نمایشگر دارای نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی بهره ببرید؛ امکاناتی که در ردمی نوت ۹ پرو وجود ندارند.

جمع‌بندی در خصوص آلترناتیوها

مطابق معمول، هنگام خرید گوشی ابتدا باید ببینید چه مواردی برایتان در اولویت قرار دارند. Redmi Note 9 Pro با توجه به امکانات و قیمتی که دارد، از ارزش خرید بالایی برخوردارست. بر این اساس، دوربین اصلی توانمند، سخت‌افزار قدرتمند و شیوه طراحی چشم‌نواز این موبایل را به یک انتخاب وسوسه‌کننده تبدیل خواهند کرد.

با این حال، اگر رغبت زیادی به اجرای بازی‌ها دارید، می‌توانید سراغ Poco X2 بروید که تراشه Snapdragon 730 و صفحه نمایشی با نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. در همین حال، Realme 6 نیز از نظر عملکردی و دوام باتری انتخاب خوبی خواهد بود و نمایشگرش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

در این میان، بد نیست به Poco M2 Pro نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید که از نظر امکانات تقریباً یکسان است ولی در سیستم نرم‌افزاری آن تبلیغات پخش نمی‌شود و سرعت شارژش هم بیشتر می‌باشد.

دو رقیب دیگر برای Redmi Note 9 Pro، گوشی‌های Redmi Note 9S و Redmi Note 9 هستند که امکانات تقریباً یکسانی با موبایل مورد بحث ما دارند.

 

 

 

جمع‌بندی مقاله بررسی ردمی نوت ۹ پرو

ردمی نوت ۹ پرو تمرکز ویژه‌ای روی ارزش خرید بالا دارد. در حالی که رقبا و آلترناتیوهای این گوشی زیاد هستند ولی نماینده شیائومی فرمول ارائه بهترین عملکرد با کمترین قیمت ممکن را به خوبی پیاده کرده است. نتیجه نهایی هم آنکه، Redmi Note 9 Pro انتظاراتی که داریم را به خوبی برآورده خواهد کرد.

 

نقاط قوت

  • شیوه طراحی چشم‌نواز
  • عملکرد عالی دوربین اصلی
  • دوام باتری طولانی‌مدت

 

نقاط ضعف

  • کیفیت ناامیدکننده تصاویر گرفته شده در شب
  • نبود نرخ بازسازی سریع در نمایشگر

خرید گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

شما در مورد ردمی نوت ۹ پرو چه فکر می‌کنید؟ آیا آلترناتیو مناسبی برای او می‌شناسید؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: androidauthority.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: